کد خبر 1389145
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۹
تردید ژاپن برای تجهیز به زیردریایی های اتمی

نخست وزیر ژاپن در پاسخ به برخی احزاب مخالف و در آستانه انتخابات پارلمانی که قرار است ماه آینده برگزار شود، درباره لزوم داشتن زیردریایی اتمی رویکردی محافظه کارانه اتخاذ کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه خبری «کیودو نیوز» ژاپن، نخست وزیر ژاپن در برنامه تلویزیونی «فوجی تی وی» که با حضور رهبران احزاب دیگر برگزار شد با اشاره به دشواری‌های استفاده از نیروی هسته‌ای برای اهداف نظامی براساس قوانین انرژی اتمی این کشور و همچنین هزینه بالای آن گفت: « مطمئن نیستم جهش به سمت داشتن زیردریایی اتمی فکر خوبی باشد.» 

نخست وزیر ژاپن خاطر نشان کرد: «ما باید بدانیم چه اولویت‌هایی برای امنیت زندگی و معیشت مردم کشورمان وجود دارد و آنها را درنظر بگیریم.» 

از سوی دیگر «ناتسوئو یاماگوشی» رهبر ائتلاف حزب «کومیتو» با تائید دیدگاه های کیشیدا گفت، ایده داشتن زیردریایی اتمی غیرواقعی است. در مقابل «ایشیرو ماتسوئی» رهبر حزب ابتکار ژاپن و «یوایشیرو تاماکی» رهبر حزب دموکرات مردم خواستار داشتن زیردریایی اتمی برای تقویت ظرفیت بازدارندگی و شناسایی شدند. 

با این حال فومیو کیشیدا که رهبر حزب حاکم لیبرال دموکرات این کشور است، بر نیاز تقویت دفاعی این کشور با درنظر گرفتن جنگ اوکراین و اقدامات تحریک‌آمیز درمنطقه که چالش‌های امنیتی برای ژاپن به حساب می آیند، تاکید کرد.

ژاپن متعهد به سیاست دفاعی انحصاری زیر نظر قانون اساسی صلح آمیز است و هزینه های دفاعی این کشور به حدود یک درصد تولید ناخالص داخلی آن کشور محدود می شود.

در انتخابات خانه شوراها که ۱۰ ژوئیه برگزار خواهد شد که در ان ائتلاف کنونی اکثریت را دارند، بر سر  ۱۵۰ کرسی از ۲۴۰  کرسی رقابت برگزار می شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    2 2
    الان بهترین فرصت هست تا با خرید انبوه آواکس از روسیه نیروی هوایی را به روز کرده تا در موقع لزوم با حمله با خاک فرضی دشمن رژیم اشغالگر صهیونیستها اورشلیم را با خاک یکسان کرده وبه کشور اسلامی بازگردن آواکس آواکس آواکس
    • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 5
      خدایا! ما رو با چه هموطن کردی؟! آخه احمق روسیه اگه آواکس داشت واسه خودش توی اوکراین استفاده میکرد! نه تو حتی اون فرماندهانتون که توی دافوس از معجزه فوت صحبت میکنن فرق هواپیمای AEW رو با AWACS نمیدونن. بیا برو مستعانت رو بگیر
    • US ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      2 5
      آخه احمق روسیه اگه آواکس داشت واسه خودش توی اوکراین استفاده میکرد! نه تو حتی اون فرماندهانتون که توی دافوس از معجزه فوت صحبت میکنن فرق هواپیمای AEW رو با AWACS نمیدونن.
    • IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 0
      ژاپن گاو شیرده امریکا شده و با بزرگ نمایی خطر کره شمالی این سلاح ها را به انها میفروشند تا علاوه بر باجی که بابت حضور سربازان اشغالگرشان میگیرند به نحو دیگری هم این مردم ساده دل ژاپنی را بدوشند. تازه هزینه های اموزش و تعمیرات و نگهداری هم بعدا فاکتور میکنند
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 1
      خرید انبوه آواکس از روسیه اوجب واجب هست آواکس آواکس آواکس
  • IR ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    0 0
    خخخ ژاپن چه احتیاجی به زیردریای اتمی داره؟! گنده دشمناش روسیه و چین و کره شمالی هستن که همشون بیخ گوششن! زیردریایی دیزلی ارزون و ساکت ول کنه که چی؟! اون استرالیاست که بخاطر فاصله دور مجبوره زیردریایی اتمی بخره
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
      2 1
      بعد از خرید انبوه آواکس از روسیه برای نیروی هوایی کشور که اوجب واجب هست نصب این بمبها روی آواکسها برای حمله به خاک دشمن فرضی رژیم صهیونیستی اوجب واجب بعدی هست آواکس آواکس آواکس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس