کد خبر 1316180
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۶
زیردریایی کیلو - روسیه

ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه از یک زیردریایی این کشور مستقر در دریای ژاپن، موشک کروز «کالیبر» شلیک کرد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های روسیه سه شنبه (امروز) از آزمایش موفق یک موشک کروز این کشور در دریای ژاپن خبر دادند. مسکو در یک آزمایش موشکی در دریای ژاپن یک زیردریایی موشک کروز شلیک کرد.طبق این گزارش، روسیه روز سه شنبه در جریان یک رزمایش از زیردریایی مستقر در دریای ژاپن موشک کروز «کالیبر» شلیک و این موشک به هدف مد نظر در فاصله هزار کیلومتری برخورد کرده است.ناوگان اقیانوس آرام نیروی دریایی روسیه اعلام کرد، در این رزمایش ناوهای جنگی، هواپیماها و پهپادها هم مشارکت داشتند.

آزمایش موشکی روسیه در دریای ژاپن در شرایطی انجام گرفته که اختلاف قدیمی دو کشور بر سر تملک برخی جزایر همچنان ادامه دارد.جزایر مورد مناقشه توکیو و مسکو که در روسیه جزایر «کوریل جنوبی» و در ژاپن «سرزمین‌های شمالی» خوانده می‌شود، در پایان جنگ جهانی دوم به تصرف اتحاد جماهیر شوروی سابق درآمد و در آن زمان نیروهای شوروی سابق ۱۷ هزار ژاپنی ساکن جزایر را بیرون راندند.

هر چند طی سالیان گذشته تلاش‌هایی برای حل این مناقشه و امضای پیمان صلح انجام شد اما موضوع مالکیت بر این جزایر موجب به وجود آمدن تنش‌هایی در روابط سیاسی روسیه و ژاپن شده و این اختلافات همچنان حل نشده است.

ادامه اختلافات و تنش‌ها بین توکیو و مسکو سبب شده که ژاپن و روسیه هنوز نتوانسته‌اند یک معاهده رسمی صلح امضا نکنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس