درخواست شرکت دارویی برکت از بانک مرکزی برای خروج از فهرست بدهکاران بانکی

مدیر عامل شرکت دارویی برکت در نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی خواستار خارج کردن نام این شرکت دارویی از فهرست بدهکاران بانکی شد.

به گزارش مشرق، در نامه اکبر برندگی به علی صالح آبادی آمده است: اعلام فهرست عمده بدهکاران بانکی طی روزهای گذشته توسط چند بانک خصوصی و دولتی و قرار گرفتن هلدینگ دارویی برکت در این فهرست، سوء برداشت ها و واکنش های غیر واقعی را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

هلدینگ دارویی برکت در ادامه نامه آورده است: هر چند اعلام عمده بدهکاران بانکی که دارای معوقات و اقساط سررسید گذشته باشند، جهت تنویر اذهان عمومی و فعال شدن دستگاه قضا به منظور صیانت از حقوق بیت المال و مردم و ایجاد شفافیت، کاری پسندیده و ممدوح است اما افشای صرف بدهی مذکور بدون اشاره به محل مصرف آن و بازپرداخت اقساط در موعد مقرر، جای سوء استفاده دشمنان و مخفی شدن متخلفین واقعی در حاشیه این جوسازی‌ها را باز گذاشته است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است که رسالت وجود بانک‌ها ذاتا حضور در عرصه های تولید و اقتصاد و کمک به برداشتن گام در توسعه اقتصادی ایران است که در این راه اثر بخش ترین اتفاق، تخصیص وام و نقدینگی به عرصه تولید و کمک به ارتقاء رشد و توسعه شرکت ها و ایجاد اشتغال موثر در جامعه خواهد بود و پرداخت وام به شرکت های تولیدی گروه دارویی برکت در همین راستا با منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال همسو و منطبق می باشد.

در این نامه تصریح شده است: هلدینگ دارویی برکت متشکل از ۱۷ شرکت عمدتاً بورسی و دارای بالغ بر ۵۰۰هزار سهامدار می باشد که درعرصه تولید دارو در کشور فعالیت داشته و دومین هلدینگ دارویی کشور در صنعت دارو بوده و از روز اول تاسیس تا کنون هیج شرکت زیانده نداشته و نسبت به پرداخت دیون قانونی خود از جمله مالیات، بیمه و ... در موعد مقرر اقدام کرده است.

هلدینگ دارویی برکت اضافه کرده است: تمامی تسهیلات دریافتی از بانک های خصوصی و دولتی صرف سرمایه در کردش شرکت های تولیدی و ایجاد زیر ساخت و اتمام پروزه های تولید داروهای پیشرفته (تولید واکسن و داروهای ضد کرونا، سلول درمانی؛ بایوسیمیلار و...) جهت تسهیل دسترسی بیماران به داروهای روز دنیا و کاهش وابستگی به کشورهای خارجی و نیز اشتغال‌زایی شده است.

در این نامه همچنین گفته شده که مطالبات شرکت های این هلدینگ از دولت معادل تسهیلات دریافتی از بانکها می باشد(فقط در یک قلم واکسن تحویلی به دولت بیس از ۱۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات معوق) با این تفاوت که تسهیلات مذکور توسط بانکها با نرخ موثر بیش از ۲۳ درصد با توثیق وثایق ملکی و مالی بیش از تسهیلات دریافتی، در اختیار شرکت ها قرار گرفته است و این درحالی است که مطالبات شرکتهای این هلدینگ از دولت فاقد هرگونه بهره می باشد. عدم دریافت بموقع این مطالبات موجب ایجاد مشکل در تامین نقدینگی جهت تهیه مواد اولیه تولید دارو و اجبارا مراجعه به بانک ها به منظور دریافت تسهیلات و افزایش هزینه های مالی شرکت ها شده است.

‌طبق اعلام هلدینگ دارویی برکت، در لیست مذکور اشاره ای به بازپرداخت اقساط تسهیلات در موعد مقرر مطابق مصوبات ارکان اعتباری بانک ها توسط این هلدینگ و عدم وجود قسط معوق نشده است.

در ادامه این نامه آمده است: نسبت تسهیلات دریافتی به جمع دارایی های این هلدینگ (به ارزش دفتری نه ارزش روز) به میزان ۲۶ درصد می باشد که این نسبت، منطقی و کمتر از نسبت موجود در صنعت داروی کشور است.

در پایان نامه هلدینگ دارویی برکت تصریح شده است: ضمن ابراز تاسف شدید، امیدوار است با دستور قاطع جنابعالی تدبیری اندیشه شود که افشاگری های انجام شده به جای مجازات عمده بدهکاران مشکل‌دار(که همیشه در سایه این گونه حاشیه ها پنهان می شوند)، مجموعه های تولیدی کشور نظیر هلدینگ دارویی برکت را که با تمرکز بر تولید بدون زیان و فاقد هر گونه معوقه در بازپرداخت وام یا حضوری موثر در بورس، حامی مردم بویژه بیماران در دوران کرونا بوده است را زیر سوال نبرده و ناخواسته درگیر حواشی و شایعات ننماید.

واکنش گروه دارویی برکت به درج این شرکت در فهرست بدهکاران بانکی/ هیچ قسط معوقی وجود ندارد/ مجموع تسهیلات نسبت به دارایی دفتری این مجموعه کمتر از ۳۰درصد است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    5 0
    سهام 3500 به مردم فروختید بعد سهام به زیر 1500رسیده فقط می خواستید پول سهام دارهایی که به این گروه مزخرف اعتماد کردن رو بالا بکشید حتی سود سهامتون هم توی سجام نریختید تا مردم نتوانند سود های 20هزارتومنی که با منت دادیدرا برداشت کنند چون فقط دریک تعداد معدود بانک خاص قابل پرداخت بود اون هم فقط دریک روز که برای بعضی ریختید وبرای بعضی واریز نشد پس دم از شفافیت نزنید که
  • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    اخیرا داروها و پمادهایی که فاقد مجوز از وزارت بهداشت و استاندارد هستند توسط مجتمع های کشت و صنعت ساخته میشوند که بی تاثیر است.
  • وحید IR ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    1 0
    منظور از این صغری کبری چیدنها چیست ؟ آیا بدهکار هستید یا نه ؟ بانک موظف بوده بدهکاران خود را معرفی کند که کرده شما هم وام را گرفتید و اقساط را ندادید و بس
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    آقای برکت مگر از شرکتهای خصوصی که از دولت طلب دارند ولی موفق به دریافت اش نمی شوند بانک قبول می کنه اقساط اش را ندهد که از تو قبول کند. این که می گویند رقابت در ش ر ایی نابرابر بوده همینه. آیا واکسن سازهای دیگر هم از این هدایا برخوردار بودند کم مانده ادعا کنی پولها را گرفتم دادم بی و راکتور و بخاطر تحریم نیامد و ... و بنابراین ملت هم بدهکار ات هستند نه آقا باید تعیین شود چقدر سو مدیریت داشتی و با پول مردم چه کردی؟ از برج عاج بیا پایین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس