‌کاهش دما تا 8 درجه در نوار شمالی کشور/ توده گردوخاک در راه است

فردا با تشکیل توده گرد و خاک روی عراق و انتقال آن به کشور در برخی نقاط شمال‌غرب، جنوب‌غرب، جنوب، غرب و مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، کاهش کیفیت هوا رخ دهد.

به گزارش مشرق، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت: امروز همچنان در برخی نقاط استان‌های فارس، بوشهر، خوزستان، یزد، اصفهان و هرمزگان گرد و خاک تداوم دارد و در استان تهران هم از این منظر، وضعیت جوی ناسالم برای گروه‌های حساس است.

وی افزود: روز آینده در استان‌های ساحلی خزر،‌ خراسان شمالی،‌ شمال خراسان رضوی، شمال آذربایجان شرقی، شمال آذربایجان غربی و اردبیل، همچنین ارتفاعات البرز مرکزی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید گاهی گرد و خاک داریم و این شرایط روز شنبه ۳۱ اردیبهشت در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، همچنین استان‌های ساحلی خزر و ارتفاعات البرز مرکزی حاکم است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی از وزش باد شدید در روز آینده در مناطقی نظیر شمال غرب، غرب و جنوب کشور، استان‌های ساحلی خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و اردبیل خبر داد.

ضیائیان با بیان اینکه روز شنبه ۳۱ اردیبهشت کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در نوار شمالی کشور داریم، گفت: روز یکشنبه در کشور بارش خاصی نداریم و روز دوشنبه ۲ خرداد در برخی نقاط شمال‌غرب بارش، وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. همچنین روزهای شنبه و یکشنبه پیش‌رو در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید و در زابل طوفان گرد و  خاک خواهیم داشت.

وی گفت: روز آینده با تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق و انتقال آن به کشور پیش‌بینی می‌شود در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال‌غرب، جنوب‌غرب، جنوب، غرب و مرکز کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی پدیده گرد و خاک کاهش دید و کاهش کیفیت هوا رخ دهد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد:‌ روز شنبه این توده گرد و خاک در شمال‌غرب کاهش می‌یابد، اما در سایر مناطقی که ذکر شد همچنین شمال‌شرق، شرق و جنوب‌شرق کشور ادامه دارد.

ضیائیان اضافه کرد:‌ روز دوشنبه ۲ خرداد مجددا با تشکیل توده گرد و خاک روی کشور عراق در نوار غربی کشور پدیده گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف در برخی ساعات همراه با گرد و خاک و باد شدید پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۳۰ و ۱۸ درجه خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۴۴ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    1 0
    علی برکت الله.............
    • روزبه IR ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      غربیها در زمان اشغال عراق از اورانیوم با غنای کم در تسلیحات ارتش هاشون استفاده کردن! حالا می تونید فکر کنید این گرد و خاک‌ها با خودشون چه چیزی رو دارن میارن ؟تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل...
  • برهان IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    6 1
    زمان کودتا در ترکیه که هوای اردوغان رو داشتید فکر الان رو باید میکردید...
  • s IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    2 1
    یه کم از ریخت و پاشا و زدو بندا کم کنید آب دریای عمان و تصفیه کنید بفرستید به بیابونا و مناطق درگیر گرد و خاک و خشک تا هم طبیعت ازتون راضی باشه هم خدا و مردم
  • سروش IR ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۹
    4 1
    این عراق از اول وجودش برای ایران جز ضرر و دردسر هیچ چیزی نداشته
    • IR ۰۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
      0 0
      میلیاردها دلار بدهی برق و گازشون رو با خاک تصفیه می کنن خخخخخخخخخخ
  • DE ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    توده گردوخاک در راه است. مرگ بر توده تمام بدبختی های ما از دست روسیه است.اگر مشکل گرد و خاک را امریکا درست کرده بود.نمیگفتییم توده گردوخاک در راه است میگفتیم اشرافی گردوخاک در راه است .یا گردوخاک غربگراها در راه است. راستی غربگداها کي میخوان اغتشاش و گرد و خاک کنند؟
  • کامران IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    صهیونیستها به خاطر این گرد و غبارها از نوکر خود که حکومت ترکیه است راضی هستند.
  • علیرضا IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    عراق سرزمین نفرین شده
  • علی IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    سلام از خوزستان می نویسم،یک کلام، مرگ تدریجی را شاهد هستیم،یکی یکی از اقوام می بینم که از کرونا نجات یافته بودند ولی گرد وخاک ریه وقلبشون از کار می اندازه به زعمای قوم بگویید ما بهشت را نمی خواهیم از جهنمی که برایمان ساختید ما را بیرون بیاورید
  • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    جنگ دشمن ازطروق مختلف انجام میشود(نیابتی،خائنین داخلی،آب،اقتصاد،بیولوژیکی وامثال کرونا،سایبری،نظامی،خشکسالی،سیل،محیط زیست،ریزگرد....)
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۳۰
    0 0
    اردوغان از اسلام و مسلمان بودن صحبت میکنه و

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس