نماینده آمریکا: اسراییل با ترور خبرنگار الجزیره مرتکب جنایت جنگی شد

رشیده طلیب نماینده مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه شب گفت که اسرائیل مرتکب جنایت جنگ شده و ترور شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره یک اقدام خطرناک است.

به گزارش مشرق، طلیب در گفت وگوی اختصاصی با شبکه "الجزیره" قطر اظهار کرد: آمریکا برای کمک به اسرائیل باید این (رژیم ) را به احترام به حقوق بشر وادار کند.

این عضو نمایندگان آمریکا افزود: از درخواست برای انجام تحقیقات در کشته شدن ابوعاقله حمایت می کنیم و آمریکا باید خود برای رسیدن به حقیقت تحقیقی درخصوص مرگ این خبرنگار انجام دهد.

وی همچنین خبر داد که ۱۰ تن از اعضای کنگره آمریکا به نامشان هیچ اشاره‌ای نکرده است، خواستار تحقیقات درخصوص کشته شدن ابوعاقله شدند.

طلیب درعین حال گفت که حوادث خشونت آمیزی که طی خاکسپاری ابوعاقله رخ داد، یک اقدام دهشناک بود و نباید اجازه داد تا این حادثه بار دیگر تکرار شود.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا عصر جمعه به وقت محلی در جمع خبرنگاران  در پاسخ به این سوال که آیا حمله نظامیان اسرائیلی به فلسطینیان شرکت کننده در مراسم تشییع پیکر شیرین ابوعاقله و ممانعت از شرکت آنها در راهپیمایی را محکوم می‌کند؟ بدون محکوم کردن اقدام نظامیان صهیونیست گفت که باید تحقیقات صورت گیرد.

رئیس جمهوری آمریکا افزود: من همه جزئیات را نمی‌دانم، اما می‌دانم باید تحقیقات در این رابطه صورت بگیرد.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز عصر جمعه به وقت محلی در حساب کاربری خود در توییتر با ابراز نگرانی از حمله نیروهای صهیونیستی به مراسم تشییع پیکر این خبرنگار گفت که هر خانواده ای حق دارد عزیز خود را با احترام و بدون مانع به خاک بسپارد.

سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز از رفتار خشونت آمیز پلیس اسرائیل علیه فلسطینیان ابراز نگرانی کرد.

توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در سازمان ملل در توییتی نوشت: به شدت از تصاویر مربوط به مراسم تشییع جنازه شیرین ابوعاقله ناراحت شدم. قتل غم انگیز او باید با نهایت احترام، متانت و دقت رسیدگی شود.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین های اشغالی "شیرین ابوعاقله" خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به ضرب گلوله به شهادت رساندند که تاکنون بازتاب های مختلفی داشته است.

وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان فلسطین با اعلام این خبر افزود: این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیستها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالیکه جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و کشته شد و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی ۲۳ اردیبهشت ماه نیز حمله شدید و خشونت آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام دادند.

 این هجوم و بی احترامی به شکلی بسیار شرم آور و در برابر چشم جهانیان انجام شد، به طوری که نیروهای صهیونیست با استفاده از بمب های صوتی به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله یورش بردند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آرش IR ۰۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    تاکتیک همیشگی سیاستمداراها : باید بررسی بشه یعنی کمی وقت بخریم تا آب از آسیاب بیفته .
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
    0 0
    نه خیر یک حادثه بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس