عفو بین‌الملل: عدم تحقیق درباره شهادت ابوعاقله، نقض قوانین بین‌الملل است

سازمان عفو بین‌الملل تصمیم رژیم صهیونیستی در عدم تحقیق درباره شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره را نقض قوانین بین‌المللی دانست.

به گزارش مشرق، سازمان عفو بین‌الملل امروز جمعه تاکید کرد که عدم تحقیق رژیم صهیونیستی در مورد شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان این رژیم نقض قوانین بین‌الملل است.

روزنامه هاآرتص اخیراً گزارش داد که ارتش اسرائیل بعد از انجام تحقیقاتی درباره ترور ابوعاقله، اذعان کرد که گلوله‌های نظامیان این رژیم باعث شهادت وی شدند.

طبق این گزارش، بررسی‌های به‌عمل‌آمده نشان می‌دهد که یکی از نظامیان یگان مخفی «دوفدیوان» در فاصله ۱۰۰ تا ۱۵۰ متری محل شهادت ابوعاقله مستقر شد و طی عملیات نظامی ده‌ها گلوله به محل حضور وی نظر شلیک کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ماه جاری با یورش به اردوگاه جنین در سرزمین‌های اشغالی شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه خبری الجزیره را به‌ضرب گلوله به شهادت رساندند.

این خبرنگار هنگام پوشش خبری یورش صهیونیست‌ها به اردوگاه جنین در شمال کرانه غربی در حالی که جلیقه خبرنگاری بر تن داشت، از ناحیه سر هدف اصابت گلوله نظامیان صهیونیست قرار گرفت و به شهادت رسید و «علی السمودی» تهیه‌کننده این شبکه نیز زخمی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی روز جمعه نیز حمله شدید و خشونت‌آمیزی را به کاروان تشییع پیکر ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره در قدس اشغالی انجام داد.

شهادت این خبرنگار بازتاب گسترده‌ای در محافل سیاسی و خبری و رسانه‌ای جهان داشته و این  جنایت رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس