کد خبر 1375726
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۴
چشم امید اروپا به رژیم صهیونیستی برای تامین گاز

روزنامه ینی‌شفق ترکیه امروز گزارش داد که اروپا به صادرات گاز رژیم صهیونیستی به اروپا از طریق ترکیه به عنوان گزینه‌ای برای جایگزین کردن گاز روسیه نگاه می‌کند.

 به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، روزنامه ینی شفق ترکیه گزارش داد که اروپا به صادرات گاز رژیم صهیونیستی به اروپا از طریق ترکیه به عنوان گزینه‌ای برای جایگزین کردن واردات گاز از روسیه نگاه می‌کند.

این روزنامه گزارش داد که گاز رژیم صهیونیستی از سوی اروپایی‌ها به عنوان یک گزینه مدنظر است و قرار است از ترکیه و از شرق مدیترانه راهی اروپا شود.

این گزارش همچنین نشان می‌دهد که دولت ترکیه با هدف تمرکز بیشتر بر اکتشافات نفتی و گازی در آب‌های عمیق خود چهارمین کشتی حفاری را هم به ناوگان اکتشافی خود اضافه کرده است. این کشتی روز ۷ مارس از کره جنوبی راهی شده و انتظار می‌رود تا سه روز دیگر وارد آب‌های ترکیه شود.

روزنامه ینی شفق در این گزارش می‌افزاید: این شناور نسل جدید که قرار است در شرق مدیترانه مستقر شود، نخستین ماموریت خود را پس از دو ماه انجام اقدامات تدارکاتی در ماه جولای آغاز خواهد کرد و به تسهیل عملیات اکتشاف و لایروبی کمک خواهد کرد.

گفته می‌شود؛ این کشتی می‌تواند تا عمق ۳۶۰۰ متری دریا فعالیت کرده و ۱۲ هزار و ۲۰۰ متر حفاری کند.

ماه مارس بود که رسانه‌ها گزارش دادند که ترکیه و رژیم صهیونیستی در حال مذاکره برای ساخت یک خط لوله به عنوان جایگزین گاز روسیه پشت درهای بسته هستند.

گفته می‌شود؛ ایده اولیه این موضوع سال‌ها پیش مطرح شده است، با این حال اما مقامات صنعتی هشدار دادند وجود چالش‌ها و موانع جدی در تولید و موضوعات ژئوپلتیک موجب خواهد شد تا این طرح به نتیجه نرسد.

لبنان می‌گوید: میدان گازی واقع در سرزمین‌های اشغالی در آب‌های این کشور واقع است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    3 0
    ترکیه بدون نفت و گاز اینقدر مانور میده وای بحال وقتی که نفت و گاز هم بفروشه
    • ساسان IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      هنوز اروپا قبرس ترک رو به رسمیت نشناخته
    • UA ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
      0 1
      ترکیه مانور نمیده. داره به اربابش خدمت میکنه
  • UA ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 1
    درود سیاوشانِ ایران زمین بر سردار فاتح، ژنرال سلیمانی‌ کبیر که کشور داعش را فتح کرد و اداره آن را به مردم خودشان داد______ اللهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس