تل آویو اکتشاف گاز طبیعی در دریای مدیترانه را از سر می گیرد

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد این رژیم اکتشاف گاز طبیعی در مناطق مورد اختلاف با لبنان در دریای مدیترانه را پس از توقف یکساله از سر می گیرد.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، «کارن هرار» وزیر انرژی رژیم صهیونیستی اعلام کرد با توجه به تغییرات ایجاد شده در بازار انرژی در پی تحولات جنگ اوکراین، تل آویو اکتشاف گاز طبیعی در آب‌های منطقه‌ای خود را پس از توقف یکساله از سر می‌گیرد.

این تحول در حالی است که وزیر انرژی رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که این رژیم برای پر کردن خلأ موجود در بازار سوخت اروپا ناشی از تحریم‌های اعمال شده علیه گاز روسیه آماده می‌شود.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از «کارن هرار» نوشتند: بازار سوخت اروپا در پی بحران روسیه با کمبودی بزرگ مواجه است که اسرائیل آن را یک فرصت دیده و کاملاً از آن استفاده خواهد کرد.

در همین رابطه، یک دیپلمات صهیونیست به روزنامه «جروزالم پست» گفت: ما نمی‌توانیم به شکل کامل صادرات گاز روسیه به اروپا را جبران کنیم، اما مقادیر خوبی داریم که می‌توانیم آنها را صادر کنیم، اکنون سوال این است که سریع‌ترین و مقرون به‌صرفه‌ترین راه برای انتقال کدام است و سودآورترین راه برای همه طرف‌های مربوطه کدام است؟

قابل ذکر است کشف مقادیر زیادی گاز در سواحل رژیم صهیونیستی و لبنان در سال‌های اخیر به کلید واژه‌ای تازه برای تقابل میان دو طرف تبدیل شده است. رژیم صهیونیستی سعی دارد با ایجاد بن‌بست سیاسی و امنیتی در لبنان زمینه سرمایه‌گذاری‌های گسترده شرکت‌های خارجی برای کاوش و استحصال نفت و گاز از این میدان گازی را به تعویق بیندازد. این در حالی است که خود با سرمایه‌گذاری گسترده بهره‌برداری از این میادین را آغاز کرده است.

رژیم صهیونیستی با طرح یک مناقشه مرزی سعی دارد میدان‌های گازی مستقر در دریای مدیترانه و به نفع خود اشغال کند، اما لبنان با نقشه اسرائیل از مرزهای آبی مخالف است و نقشه خود را به سازمان ملل متحد ارائه داده است.

حزب الله لبنان نیز بارها از زبان دبیرکل آن سید حسن نصرالله درباره اکتشاف و استخراج غیرقانونی گاز و نفت در آب‌های منطقه‌ای لبنان به رژیم صهیونیستی هشدار داده و تأکید کرده است که لبنان توان دفاع از منابع نفتی و گازی خود را دارد و لبنانی‌ها برای رفع مشکلات اقتصادی، مالی و معیشتی خود تنها باید برای استخراج نفت و گاز تصمیم بگیرند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    نیاز به چند پهباد یا موشک سرگرداند دارد
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    باید این سکوها مورد هدف موشکی حزب الله واقع شود و یا مورد بمب گذاری واقع شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس