اردوغان: هر گونه حمله‌ به کشتی اکتشافی ترکیه عواقب جدی در پی خواهد داشت

رئیس‌جمهور ترکیه در آستانه نشست فوق‌العاده اتحادیه اروپا درباره تنش‌های اخیر میان این کشور و یونان، هشدار داد هر حمله‌ای به کشتی اکتشافی ترکیه در شرق مدیترانه پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرد هر حمله‌ای به کشتی اکتشافی ترکیه در شرق مدیترانه پیامدهای جدی به دنبال خواهد داشت.

او در مراسم بزرگداشت ۱۹ سالگی حزب حاکم عدالت و توسعه گفت: «ما قبلاً گفتیم اگر به "اروچ رئیس" [کشتی حفاری] ما حمله کنید، هزینه زیادی پرداخت خواهید کرد، و امروز آن‌ها اولین پاسخ خود را گرفتند.» او توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرد.

طبق بیانیه اداره ارتباطات ترکیه، دیروز پنجشنبه اردوغان و «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان درباره تحولات منطقه مدیترانه گفت‌وگو کرده بودند. به نوشته روزنامه «ینی شفق» ترکیه، اردوغان به مرکل گفت که معتقد است مسائل شرق مدیترانه در چارچوب قوانین بین‌المللی بر اساس مذاکره و تساوی قابل حل است.

او همچنین در تماسی تلفنی با «چارلز میشل» رئیس کمیسیون اروپا درباره مسائل شرق دریای مدیترانه صحبت کرد.

این گفت‌وگوها در حالی انجام شده که امروز قرار است در نشست فوق‌العاده شورای امور خارجه اتحادیه اروپا درباره تنش‌های اخیر بین یونان و ترکیه مذاکره شود.

در بحبوحه تنش‌های ترکیه با یونان و برخی کشورهای اروپایی بر سر عملیات‌های حفاری اکتشاف نفت و گاز در شرق دریای مدیترانه، فرانسه اعلام کرد به این منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت نیروهای مسلح (دفاع) فرانسه دیروز پنجشنبه اعلام کرد ناوشکن «لافایت» و دو جنگنده رافال را برای استقرار به شرق دریای مدیترانه اعزام می‌کند.

رویترز این اقدام فرانسه را پیامی هشدارآمیز به ترکیه و در راستای درخواست چند روز پیش «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از آنکارا برای توقف عملیات‌های حفاری در شرق مدیترانه توصیف کرد.

تنش‌ها در دریای مدیترانه از سال گذشته و به دلیل تلاش‌های ترکیه، یونان و قبرس جهت عملیات اکتشاف و حفاری گاز در منطقه شدت یافته و این مسئله به پدیدار شدن تنش‌های قدیمی منجر شده است.

اتحادیه اروپا  چندی قبل اعلام کرد که طرح ترکیه برای انجام حفاری برای جستجوی نفت و گاز در سواحل قبرس نگرانی بسیار در این منطقه را موجب شده است. اتحادیه اروپا هشدار داده که این اقدام ترکیه موجب افزایش تنش‌ها میان این دو کشور شده و غیر قابل قبول است.

رئیس‌جمهور ترکیه روز سه‌شنبه با تاکید بر تداوم فعالیت‌های اکتشافی این کشور در دریای مدیترانه، گفت آنکارا هرگز با طرحی که این کشور را به سواحلش محدود کند، موافقت نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    یاشاسین اردوغان
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    23 46
    چطور جفتک پرانی و.حملات سما در کشورهای همسایه نباید عواقبی داسته باشد ؟
    • CA ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      6 32
      شما یعنی تو از ما نیستی؟ نکنه تو از ما نیستی آقای شما. تورچی؟
  • IR ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    59 27
    افرین حاج رجب خوشم میاد یه دنده ای وحرف حرف خودته وهراسی نداری-مرحبا
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    42 11
    ترکیه و اردوغان شدن بلای جان تمام متوهمین و منافقین و زیاده خواهان عالم
    • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
      10 13
      توهم نزن داداش... کشوري که با تمام همسايگانش سر شاخه و مشکل داره معلومه هيچي از سياست سرش نميشه ميخواهي برات بشمارم(سوريه،قبرس،يونان،ارمنستان،عراق،ايران،روسيه)
  • خ.خ.اهری IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    33 8
    لازم است ترکیه در موقعیت مناسبی که تنش میان فرانسه با آلمان انگلیس یا آمریکا و...ویا حتی کشورهای آفریقا ایجاد شد انتقام جدی از فرانسه بگیرد ظاهرا مکرون یک ترسوی فرصت طلب هست که فقط در زمان تنش میان کشورهای رقیب موضع گیری می کند.
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    30 36
    خدایی اردوغان خوب جلو میره ولی وقتی که میبینه طرف مقابل کمرش رو سفت میکده جا میزنه و ما بر عکس اونهاییم اول هیچی نمیگیم ولی بعدش میبینیم طرف مقابل سفت میگیره ما هم شل میکنیم و بعد از چند سال که گذشت جواب میدیم و این یعنی اقتدار و قدرت
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    26 22
    طبل تو خالی!!!!!، حمله اسراییل به کشتی ترک رو جطور تلافی کردی؟؟؟؟..
  • IR ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    37 16
    ترکیه رو به پیشرفت وقدرتمند شدن هست .اروپای اینده روبه افول هست ..قرارداد لوزان برترکیه تحمیل شده اردوغان احیای قدرت ترکیه هست .ترکیه .پتانسیل پیشرفت وقدرتمند شدن را دارد .پیش بینی سازمان های بین الملی تایید می کنند
  • ایرانی IR ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    11 43
    بزرگ مرد خسته نباشید ولی بهت میشم مواظب خود و حزب و ملت خودت باش چرا که دیگر حاج قاسم منجی وجود ندارد و نیمه شب دنبالش نکردی.
  • IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    57 13
    یونان حتی با کمک رژیم صهیونیستی و فرانسه نیز در مقایل قدرت ارتش ترکیه پشه ای بیش نیست ،
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۴
    0 0
    خوشم میاد که همه رو از رو برده
  • رامین IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    4 2
    باید کشورهای مسلمان بر علیه استعمارگران اروپایی متحد شوند... تاریخ نشان داده هرموقع متحد شده اند تا قلب اروپا را مال خود کرده اند و کشورهای مسلمان پیشرفت کرده اند
    • رامین IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۶
      2 0
      جالبه اونایی که منفی دادن احتمالا فکر میکنند اروپا به خاطر مسیحیت هستش که پیشرفت کرده نه عزیز دل برادر سطر به سطر اسلام و مسیحیت رو کنارهم قرار بدیم اسلام بسیار بسیار پیشرفته تر از بقیه ادیان هستش... و اون چیزی که اروپارو پیشرفت داد استعمار و کشتار کشورهای دیگه تو قرن 19 و 20 بوده که اصطلاحا بهش میگن بربریت و توحش....
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    1 4
    خشم رجب
  • محمد عمر حکیمی TR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    13 1
    ‌الله متعال یاری مان کند
  • جواد DE ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۵
    0 0
    حیف خیلی دوست داشتم ترکیه یه کشور شیعه بود تا ایران بدونه اقتدار یعنی چیی ترکا هیچ وقت باج نمیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس