کد خبر 1375029
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۴۲
تاثیر پیاز در بهبود دیابت

مطالعات جدید پژوهشگران نشان می دهد که ترکیب عصاره پیاز با داروی metformin که یک داروی ضد دیابت محسوب می شود ، می تواند میزان کلسترول و قند موجود در خون بیماران مبتلا به دیابت را تا حد زیادی کاهش دهد .

به گزارش مشرق، پژوهش های جدید نشان دهنده تاثیر مثبت ترکیب  داروی metformin  و عصاره پیاز در بهبود شرایط بیماران دیابتی است . عصاره پیاز در این آزمایش ها به طور مستقیم از خود پیاز استخراج شده و روی موش های ازمایشگاهی ، امتحان شد .

در همین زمینه آنتونی اوژیه Anthony Ojieh سرپرست این تیم تحقیقاتی و از اساتید دانشگاه ایالتی دلتا Delta State University واقع در منطقه آبراکا Abraka در کشور نیجریه اعلام کرد : " ما نیاز به انجام تحقیقات بیشتری جهت شناسائی مکانیسم به وجود آمده توسط عصاره پیاز در بدن بیماران دیابت داریم تا به این وسیله دریابیم به چه دلیل این ماده می تواند میزان گلوکوز و کلسترول خون را کاهش دهد . ما هنوز هیچ توضیح دقیقی برای این موضوع نداریم . "

بر اساس گزارش های منتشر شده ، پژوهشگران در این آزمایش ها ، تعدادی موش را به بیماری دیابت مبتلا کرده و سپس به آن ها داروی  metformin به همراه دوز های مختلفی از عصاره پیاز به میزان ۲۰۰ ، ۴۰۰ و ۶۰۰ میلی گرم به صورت روزانه و به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ارائه دادند . در این آزمایش ها مشخص شد که با توجه به افزایش دوز عصاره پیاز ، میزان تاثیرات بیماری دیابت ، اندازه کلسترول و قند خون این موش ها  بین ۳۵ تا ۵۰ درصد کاهش یافت .

پژوهشگران همچنین دریافتند موش های تحت آزمایش قرار گرفته  ای که از میزان بیشتری عصاره پیاز بهره برده بودند ، تاثیرات مثبت بیشتری را شاهد بوده و میزان کلسترول آن ها کاهش بیشتری را نشان می دهد . از سوی دیگر در این تحقیقات مشخص شد که اضافه کردن عصاره پیاز به برنامه غذائی موش های غیر دیابتی منجر به افزایش وزن آن ها می شود در حالی که این موضوع در موش های مبتلا به دیابت مشاهده نشد .

آنتونی اوژیه در توجیه این موضوع اعلام کرد : " پیاز به نوبه خود فاقد کالری بالائی است ولی این ماده غذائی سبب تحریک اشتها شده و به این ترتیب فرد رغبت بیشتری برای خوردن پیدا کرده و وزن وی بالا می رود . "

در خاتمه لازم به توضیح است که نتایج این آزمایش ها در آخرین نشست سالانه انجمن غدد درون ریز سن دیگو – کالیفرنیا ENDO ۲۰۱۵, the annual meeting of the Endocrine Society in San Diego, California ارائه شده است .

منبع:سیناپرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس