کد خبر 1375022
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۵۲
نوین ترین روش درمان اضطراب کشف شد

نتایج اولیه از بزرگترین آزمایش LSD برای اضطراب امیدوار کننده بود.

به گزارش مشرق، شرکت بیودارویی MindMed داده‌های اولیه را از یک آزمایش جدید فاز ۲ که دوزهای بالای LSD_با نام شیمیایی لایزرژیک اسید دی اتیل آمید (به انگلیسی: Lysergic acid diethylamide) که در فرهنگ عامه با نام اسید نیز شناخته می‌شود، معروف‌ترین سایکواکتیو در دسته روان‌گردان‌ها است_ را به عنوان درمانی برای اضطراب آزمایش می‌کند، اعلام کرده است. نتایج نشان می‌دهد که یک تا دو جلسه LSD می‌تواند باعث کاهش سریع و پایدار اضطراب شود، با این حال، آزمایش‌های بسیار بزرگ‌تری برای تأیید این یافته‌ها مورد نیاز است.

یک مطالعه برجسته که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تنها تحقیق مدرنی است که تا به امروز در مورد استفاده بالقوه LSD به عنوان درمانی برای اضطراب تحقیق می‌کند.

آن کارآزمایی آزمایشی به ایمنی و اثربخشی روان‌درمانی به کمک LSD در ۱۲ بیمار مبتلا به اضطراب مرتبط با بیماری‌های تهدیدکننده زندگی پرداخت.

نتایج امیدوارکننده بودو یک بررسی پیگیری ۱۲ ماهه نشان داد که مزایای درمان ممکن است طولانی مدت باشد. 

این آزمایش جدید در بیمارستان دانشگاه بازل در سوئیس انجام شد. کارآزمایی به صورت تصادفی و با طرح متقاطع کنترل شده با دارونما انجام شد که ۴۶ شرکت کننده را ثبت نام کرد.

شرکت کنندگان دو جلسه LSD با دوز بالا (۲۰۰ میکروگرم) را به فاصله شش هفته انجام دادند. نقطه پایانی اولیه کاهش اضطراب ۱۶ هفته پس از جلسه دوم LSD بود، همانطور که در مقیاسی به نام STAI (دستورالعمل اضطراب صفت حالت)، یک آزمون رایج برای تعیین کمیت اضطراب اندازه گیری شد.

داده‌های ارائه شده توسط MindMed نشان می‌دهد که ۶۵ درصد (۱۳ از ۲۰) بیماران در گروه LSD کاهش قابل‌توجهی بالینی در نمرات STAI بیش از ۳۰ درصد نشان دادند. ۹ درصد از گروه دارونما (دو نفر از ۲۲) بهبودهای بالینی مشابهی را نشان دادند.

نتایج نشان می‌دهد که درمان به طور کلی ایمن بوده و تنها اثرات جانبی خفیفی که توسط اکثر افراد گزارش شده، بوده است. این اطلاعیه یک مورد جدی درمان نامطلوب را در طی یک جلسه LSD گزارش کرد که به عنوان "اضطراب و هذیان حاد گذرا" توصیف شد. این موضوع به داروهای آرام بخش نیاز داشت، اما عوارض جانبی طولانی مدت مشاهده نشد.

MindMed اکنون فاز ۲b آزمایشی را برای گسترش این یافته‌ها و بررسی بیشتر LSD به عنوان درمانی برای اختلالات اضطرابی آغاز کرده است.

منبع: سایت نیو اطلس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    8 2
    تشویق جوانان به مصرف مواد روانگردان صنعتی کار خوبی نیست.
  • سید مسعود IR ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    با سلام و احترام انتقال اطلاعات بدون توجه به عواقب استفاده و رده بندی سنی در خبرگزاری باید مورد باز بینی بشه... استفاده LSD عوارض بلند مدت و برگشت ناپذیر داره... گزارش بسیار ناقص و تاکید در مرحله آزمایشی کم هستش.
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    1 0
    ال اس دی مگه توهم زا نبود؟
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۶
    0 0
    با سلام. به نظر من با گفتن این سه جمله می توانیم اضطراب را از خودمان دور کنیم؛ و دیگه نیازی به مصرف داروهایی که غیر قابل اطمینان هستند نیست: «أعوذ بِاللَّهِ مِنَ الشَّیطَانِ الرَّجِیمِ» «بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیم» «اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم وَ اَهْلِکْ أَعْدَائَهُمْ اَجْمَعِینْ»

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس