کد خبر 1373692
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۶
روایت خبرنگاران از لحظه شهادت «شیرین ابوعاقله» با گلوله اشغالگران/ گزارش تسنیم از رام‌الله

نظامیان رژیم صهیونیستی در ادامه جنایات خود علیه ملت فلسطین، این بار خانم شیرین ابوعاقله خبرنگار شبکه الجزیره را به طرز بی رحمانه و عامدانه هدف گلوله قرار داده و به شهادت رساندند.

به گزارش مشرق، فلسطین امروز با فاجعه قتل شیرین ابوعاقله همکار خبرنگارمان، خبرنگار شبکه الجزیره توسط نیروهای اشغالگر صهیونیست بیدار شد.در این جنایت، همکار خبرنگارمان علی سمودی هم بر اثر اصابت گلوله به کمرش زخمی‌شد.

این دو در زمان حادثه مشغول پوشش یورش نظامیان صهیونیست به اردوگاه جنین مورد اصابت گلوله قرار گرفتند، جزئیات خبر نشان می‌دهد نظامیان صهیونیست جمعی از خبرنگاران را که مشغول پوشش خبری این تهاجم بودند، مورد هدف قرار دادند، بر اثر آن شیرین با وجود به سر کردن کلاهخود و به تن کردن جلیقه ضد گلوله از ناحیه گردن مورد اصابت گلوله قرار گرفت، در حالی که یک گلوله هم به کمر همکار خبرنگارمان ،علی سمودی اصابت کرد، در حالی که او نیز جلیقه ضد گلوله به تن داشت.

علاوه بر آن براساس شهادت همکاران خبرنگارمان، نیروهای اشغالگر صهیونیستی به شلیک گلوله به سوی خبرنگاران ادامه داده و برای بیش از سه دقیقه اجازه نزدیک شدن نیروهای امدادی و کمک رساندن به آنها را ندادند.

«مجاهد السعدی» خبرنگار فلسطینی به عنوان یکی از شاهدان این جنایت اشغالگران می‌گوید: ناگهان به سوی ما شلیک شد، برای آنکه از سلامت دوستانم مطمئن شوم، دور و برم را نگاه کردم، دیدم شیرین روی زمین افتاده است و اشغالگران در حال شلیک هستند..

پشت یک دیوار پناه گرفتم، شلیک گلوله به سمت خانم شذی خبرنگار همراه شیرین ادامه داشت، وقتی به سمت ما شلیک می‌شد ما قادر به امداد رسانی به شیرین نبودیم، شذی هم نمی‌توانست کاری کند، در حالی که چند سانتیمتر با شیرین فاصله داشت، آنها پشت دیوار پناه گرفته بودیم، اشغالگران در حالی به سمت شیرین شلیک کردند که او کلاهخود به سر داشت اما زیر گوشش را هدف قرار دادند، دقیقا در این منطقه گلوله اصابت کرده بود، اشغالگران مصرانه می‌خواستند او را از طریق تک تیراندازها به قتل برسانند.

کرانه باختری , فلسطین ,

وی افزود: هم شیرین و هم شذی جلیقه‌های منقوش به کلمه پرس(خبرنگار) به تن داشتند، با این حال به کسی اجازه داده نمی‌شد که به آنها نزدیک شود، شیرین را به وضوح عمداد هدف قرار دادند، و ما هم به عنوان تیم‌های رسانه‌ای مورد هدف بودیم، علی سمودی زخمی‌شد، او با وجود آنکه مورد اصابت قرار گرفت اما موفق شد، از محدوده دید تک تیرانداز خارج شود و خود را به منطقه امن برساند.ما برای مدت طولانی نتوانستیم به شیرین کمک کنیم، خدا شیرین را بیامرزد.

کار کالبد شکافی پیکر شهید ابوعاقله در حال انجام است تا جزئیات دقیق عملیات قتلش مشخص شوند. علاوه بر آن مجموعه اقدامات تجاوزکارانه که علیه روزنامه نگاران از ابتدای سال میلادی جاری تا به امروز صورت گرفته به بیش از 60 مورد رسیده است.

این تجاوزات از بازداشت گرفته تا شلیک به سمت آنها و جلوگیری از پوشش خبری و کار به بهانه اینکه مناطق حضور نظامیان اشغالگر مناطق نظامی بسته بوده تا اینکه این تجاوزگری با ترور همکار روزنامه نگارمان، شیرین ابوعاقله ختم شد.

همچنین براساس همکاران خبرنگارمان که در محل حضور داشتند اخبار شلیک به سوی نیروهای اشغالگر را رد و این ادعا که گلوله‌های شلیک شده به سوی روزنامه نگاران از سوی مبارزان فلسطینی بوده است را هم تکذیب کردند.

آنها تاکید کردند ارتش اشغالگر صهیونیست و از طریق تک تیراندازهایش ، تیم‌های روزنامه نگاران فلسطینی را هدف قرار دادند و دقت هدف‌گیری صورت گرفته علیه شیرین ابوعاقله گواهی بر این امر است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    خدا بیامرزدش، چه مرگ راحت خوبی داشت. خدا قسمت ما هم کناد انشاالله
    • IR ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۳
      0 0
      خدا شفا بده کسانی رو که نظرات ناپخته و بی معنی می‌دهند. به جای محکومیت جنایت داره میگه چه مرگ راحتی داشت عقل هم خوب چیزیه
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۲
    0 0
    این تیر به عقل بشریت است. وقتی صهیونیست ها بدون ترس یا عذاب وجدان از جنایت های قبلی در پناهگاه اوراگان سازمان ملل. کشتار صبرا. شتیلا زندگی میکنند یعنی رسانه های غربی از این دیو حرام...دلبر میسازد و از فلسطینی هایی که از خانه خود اواره شده اند دیو دیگر چه بگوییم. مرگ انسانیت نزدیک تر شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس