اتحادیه اروپا روسیه را به حمله سایبری به اوکراین متهم کرد!

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی است که روسیه پیش از حمله به اوکراین از طریق حمله سایبری، این کشور را هدف قرار داده است!

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه بارونز، اتحادیه اروپا روز سه شنبه در موضع گیری تازه خود علیه روسیه، این کشور را متهم به انجام حملات سایبری در اوکراین کرد.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد: مقامات روسیه، درست یک ساعت قبل از حمله به اوکراین، یک حمله سایبری علیه یک شبکه ماهواره ای اوکراین انجام دادند تا مسیر حمله به این کشور را هموار کنند.

بورل مدعی شد که پیشتر بروکسل تنها گفته بود حملات سایبری از خاک روسیه انجام شده است، اما اکنون شواهد کافی برای نسبت دادن این حمله هکری به دولت روسیه وجود دارد!

وی ادعا کرد: باید با اوکراین و شرکای بین‌المللی‌ خود در خصوص چگونگی پیشگیری، دلسرد کردن، بازدارندگی و واکنش به این حملات سایبری، که مطمئناً به روسیه نسبت می‌دهیم، کار کنیم!

در بیانیه ۲۷ عضو اتحادیه اروپا نیز در این خصوص ادعا شده است: اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن، همراه با شرکای بین‌المللی خود، به شدت فعالیت‌های سایبری مخرب روسیه علیه اوکراین که شبکه ماهواره‌ای KA-SAT را هدف قرار داد، محکوم می‌کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    پوتین چنان تو گل رفته است که فقط مرگ به دادش خواهد رسید. مخصوصا با ماجرای فنلاند و سوئد رسما نسخه اش بسته می شود.
  • UA ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
    0 0
    حملات سایبری سالها هست که از اروپا به کشورهای دیگر انجام میشود. حتی داخل خود کشورهای اروپایی حملات اسپوف کال و شخصیت پردازی سالها هست انجام می‌شود تعداد کشته شدگان و آسیب دیدگان حملات سایبری اروپا بخصوص یک کشور اروپایی به کشورهای دیمر را تمامی دولتها میدانند ولی آنرا به نام نمی آورند. چون حملات مالی اروپا علیه کشورهای دیمر و حملات مختلف از طریق تجهیز کردن به سلاحهای نامتعارف کشورهای دیگر مانند شیمیایی که به صدام داده شد و یا اورانیوم ضعیف شده که در عراق و سوریه و لیبی به کار گرفته شد و خیلی کارهای ضد بشری دیگه در لیست بلند این کشورها هست منتها هنوز رمان آن فرا نرسیده که این موارد به عموم گفته شود ولی زمانش برسد آنقدر مردم خواهند فهمید که جریان کلا چی بوده!
  • IR ۱۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۱
    0 0
    آمریکا با جنگ رسانه ای هر چه بیشتر بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس