کد خبر 1373345
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۹
اتحادیه اروپا: عادی‌سازی روابط با دولت بشاراسد منتفی است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ششمین نشست بروکسل تاکید کرد که عادی‌سازی روابط کشورهای اروپایی با دولت سوریه، منتفی است.

به گزارش مشرق، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا عادی‌سازی روابط با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و هرگونه برنامه برای بازسازی این کشور از سوی کشورهای اروپایی را منتفی دانست.

 روز گذشته (سه‌شنبه) بورل در ششمین دور نشست بروکسل با موضوع سوریه تصریح کرد: «مبالغی که به بازسازی سوریه اختصاص می‌دهیم، در راه حمایت از دمشق خرج می‌شوند».

بورل یک میلیارد یورو (۱.۱ میلیارد دلار) کمک اضافی به سوریه برای سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که مجموع کمک‌ها را به ۱.۵۶ میلیارد یورو می‌رساند؛ یعنی همان مبلغی که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ متعهد شده بود.

«گیر پترسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه نیز به نوبه خود تاکید کرد که با راه حل سیاسی برای بحران سوریه هنوز فاصله زیادی وجود دارد.

پترسون ادامه داد: «اجازه دهید باصراحت بگویم.. ما با راه حل سیاسی [برای بحران سوریه] فاصله داریم؛ سوری‌ها هرگز به‌اندازه این زمان به حمایت ما و شما نیاز نداشته‌اند».

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه خاطرنشان کرد که مهاجرت گسترده از سوریه همچنان ادامه دارد؛ در حالی که پیشرفت دمشق در زمینه رسیدگی به مطالبات بین‌المللی مربوط به اصلاحات سیاسی ناچیز است».

پترسون در ادامه گفت: «بحران اقتصادی و خشونت ادامه دارند و خطر تشدید تنش‌ها همیشه وجود دارد؛ حتی با وجود اینکه تا حدودی بن‌بست نظامی حاصل شده است».

وی در پایان اذعان کرد که پی‌گیری روندهای دیپلماسی به دلیل تأثیرات جنگ در اوکراین «سخت‌تر از گذشته» شده است.

روز گذشته (سه شنبه) ششمین دور نشست بروکسل درخصوص سوریه با حضور مقاماتی از اتحادیه اروپا و غرب آسیا، و همچنین با مشارکت سازمان‌های غیردولتی برگزار شد؛ این نشست بدون حضور نمایندگانی از سوریه دنبال شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس