کد خبر 1372614
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
گردوخاک عراق در آسمان استان‌های غربی کشور‌

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: دو روز آینده شرایط برای تشکیل گردوخاک روی کشور عراق مهیا است از این رو در استان‌های غربی کشور در این دو روز پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

به گزارش مشرق، صادق ضیائیان درباره آخرین وضعیت جوی کشور اظهار داشت:  امروز و فردا در شرق کشور به ویژه زابل در برخی ساعات باد شدید و گردوخاک داریم، همچنین طی دو روز آینده شرایط برای تشکیل گردوخاک روی کشور عراق مهیا است از این رو در استان‌های غربی کشور در این دو روز پدیده گردوخاک دور از انتظار نیست.

وی افزود: در پنج روز آینده بارش باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد در استان‌های ساحلی خزر خواهیم داشت، همچنین در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، خراسان شمالی، نیمه شمالی خراسان رضوی، شمال سمنان و ارتفاعات استان‌های تهران و البرز در برخی ساعات رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: روز آینده در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، مرکزی، همدان و کردستان بارش خواهیم داشت.

ضیائیان ‌در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد شدید و احتمال گردوخاک پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت ۲۵ و ۱۷ درجه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اظهار داشت: روز آینده اهواز و بندرعباس با بیشینه دمای ۳۶ درجه بالای صفر گرم‌ترین مراکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۳ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

وی اضافه کرد: از امروز تا پایان وقت چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت افزایش ارتفاع موج در سواحل بین ۱.۵ تا ۲.۵ متر و در فراساحل تا سه متر در نیمه شرقی خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این راستا توصیه می‌شود ممنوعیت شنا در این مناطق در دستور کار باشد. اجتناب از تردد با قایق‌های تفریحی و شناورهای سبک مدنظر باشد و وسایل صیادی نیز جمع‌آوری شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس