کد خبر 1372398
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۶
دیدار «بشار اسد» با مقام معظم رهبری و رئیس‌جمهور

رسانه‌های صهیونیست ضمن کم سابقه خواندن سفر رئیس‌جمهور سوریه به ایران، آن را نشانه‌ اتحاد قوی‌ترِ تهران و دمشق دانستند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های رژیم صهیونیستی روز گذشته (یک‌شنبه) در واکنش به سفر «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، اعلام کردند که این سفر نشان می‌دهد که اتحاد تهران-دمشق قوی‌تر خواهد شد.

طبق گزارش شبکه خبری «المیادین»، شبکه صهیونیستی «کان» درباره سفر بشار اسد به ایران اذعان کرد: «این سفر رخدادی کم‌نظیر بود که ما نمی‌توانیم هر روز تکرارش را ببینیم. رئیس‌جمهور سوریه در سفری بی‌سابقه به تهران، از دمشق خارج شد؛ سفری که او از ۳سال پیش تاکنون انجام نداده بود. به طور خلاصه این دومین باری است که اسد، از ابتدای جنگ تاکنون به ایران سفر می‌کند».

بیشتر بخوانید:

سفر بشار اسد به ایران نشانه چیست؟

«روعی کایس» تحلیلگر مسائل عربی در تلویزیون رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به استقبال گرم مقامات ارشد ایرانی از رئیس‌جمهور سوریه و دیدار با وی گفت: «اسد در این دیدار به رهبری ایران گفت که روابط راهبردی دو کشور مانع از تسلط اسرائیل بر منطقه شده و باید این روابط تقویت شود».

کایس در ادامه افزود: «رئیس‌جمهور ایران نیز درخصوص حملات اسرائیل به اسد گفت که باید تهدیدات اسرائیلی را بررسی و توان بازدارندگی را در معادلات درگیری تقویت کرد».

تحلیلگر مسائل عربی در تلویزیون رژیم صهیونیستی اشاره کرد: «نکته مهم این است که این سفر کمتر از دو ماه پس از سفر تاریخی اسد به امارات [دوست جدید ما در خلیج‌فارس] صورت می‌گیرد. سفری که نشانه گشوده‌شدن صفحه جدیدی در روابط اسد و کشورهای منطقه به حساب می‌آمد؛ چرا که این کشورها سعی داشتند اسد را ( از ریاست جمهوری) پایین بکشند».

کایس در پایان اذعان کرد: «در اسرائیل کسانی هستند که امیدوارند نزدیک‌شدن اسد با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس منجر به دورشدن از ایران شود اما تصاویر این دیدار به اندازه کافی گویا بودند. این سفر اسد به تهران نشان داد که این اتحاد به قوّت باقی خواهد ماند و حتی قوی‌تر هم خواهد شد».

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه و هیئت همراهش روز گذشته (یک شنبه) در سفری از پیش تعیین‌نشده وارد تهران شد و با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرد. وی گفت‌وگوهایی نیز با رئیس‌جمهور  ایران داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    0 0
    خیلی ترسیدند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس