کد خبر 1372225
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۰

به گزارش مشرق، علیرضا تقوی‌نیا، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: سفر غیر منتظره بشار اسد به تهران و دیدار پشت درب های بسته با رهبر ، رئیس جمهور و فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران جمهوری اسلامی که المیادین خبر آن را منتشر کرد، تا حدی توجه تحلیلگران را به خود خیره کرده است.

وقتی این نشست مهم را در کنار تعرضات مکرر صهیونیست ها به مسجد الاقصی، عملیات های اخیر فلسطینیان، تهدید های یحیی السنوار و خروج بخش اعظمی از نیروهای نظامی روسیه از سوریه می گذاریم، ماجرا قدری پیچیده می شود.

اسرائیل نیز به زودی بزرگترین رزمایش تاریخ خود را از زمان اشغال فلسطین برگزار می کند و فعلا احیای برجام به محاق رفته و ایران همچنان بر اساس ادعای غربی ها در آستانه تولید سلاح اتمی بوده و حتی تهدید حمله به آن در لفظ نیز دیگر از سوی آمریکایی ها بیان نمی شود.

در نتیجه وقتی داده های فوق کنار هم جمع بسته شود، تحلیلی به اذهان مبادرت می گردد که در منطقه غرب آسیا ممکن است طی ماههای آینده شاهد تحولاتی رادیکال باشیم.

همینقدر نگارنده می داند که سیستم های قدرتمند پدافند هوایی در سوریه و لبنان استقرار یافته و ساخت پایگاه های موشکی سوریه نیز تکمیل شده است.

گزینه ایجاد چالش برای رژیم صهیونیستی از طریق یکی از اضلاع محور مقاومت قطعی نیست  اما احتمال آن بسیار بالا رفته است.

متغیر مهمی که باید بدان اشاره گردد این که آمریکا اولویت فوری و فعلی اش شکست روسیه در اوکراین است و حمایت از اسرائیل به سان سابق برایش مقدور نیست.

از طرفی روسها هم که درگیر اوکراین اند نمیتوانند مثل گذشته نقش توازن بخش میان محور مقاومت و رژیم صهیونیستی را در سوریه ایفا کنند و دست جمهوری اسلامی در این کشور برای ضربه به اسرائیل از طریق گروههای مورد حمایتش به شدت بازتر شده است.

در پایان جمع بندی این وجیزه را در یک جمله می شود بیان کرد؛ در منطقه خبرهایی است.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    27 80
    سوریه جرئت پاسخ به بمباران اسرائیل را ندارد، لبنان هم از نظر سیاسی و اقتصادی کاملا ویران شدست، ما هم درگیر آرد و ماکارونی هستیم، خیال اسراییل هم تا 50 سال آینده راحته
    • سید IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      44 9
      اتفاقاً در سخنان مقامات صهیونی به خصوص نتانیاهو و بنت هم تأیید نوشته تو کاملاً مشهود است !! فقط کاش می توانستی ساقیت را به ایشان هم معرفی کنی!!!!
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      10 12
      خوب داری خودت رو گول میزنی سیبیلوی گوگولی
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 6
      درود.. حقیقت تلخیست که گفتید
    • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 1
      این تحلیل واقعی نیست.. حدس شماست.
  • سید IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    41 15
    سال شمار معکوس برای محو صهیون ها از منطقه هیجان انگیز شده است! سپهسالار قاآنی نشان داد جانشین شایسته ای برای شهید سپهبد سلیمانی بوده است! درود بر امام خامنه ای با این دوراندیشی و خبرگی شان در مسائل سیاسی ــ نظامی که دست خدا هم در تدابیرشان هویدا است!
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    6 3
    البته با توجه به حضور ترکیه در شمال عراق خبرهایی که هست جالب به نظر نمی رسه. مخصوصا با ارتباط جدید ترکیه با اسرائیل و عربستان. اگر ترکیه به سوریه حمله کنه که بعید هم نیست با توجه به اینکه عضو ناتو هم هست شرایط سختی برای تصمیم گیری پیش روی ما خواهد بود. هرچقدر بتوانیم تجهیزاتمون رو منتقل و سوریه رو به قدرت خودکفایی برسونیم بهتر هست.
    • IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      22 7
      مگه آمریکا جزو ناتو و کله گنده و گنده لات ناتو نبود در عراق و سوریه حضور پیدا کرد ما هم جوابشو دادیم. اتفاقا یه بار برای همیشه باید یک گوشمالی اساسی به ترکیه بدهیم تا دست از این رویه منافقانه خودشون بدارند
    • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      5 9
      واقعا برخی دوستان در هپلوت سیر و سلوک میکنن.. دوست عزیزی که میگی جواب امریکا رو دادیم تعریفتون از جواب چیه؟! خبره ترین و عالی رتبه ترین مقام نظامی کشورمون رو زد دیگه چیکار باید میکرد که بپذیریم ضربه خوردیم؟! از بابت شرایط اقتصادی و رضایت ملت هم که می بینیم در چه شرایط اسفناکی قرار داریم.. از این بدتر هم میشه؟! یا حق
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    7 1
    الله اکبر. فرج نزدیک است.
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۰
      1 0
      اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 6
    ((دست جمهوری اسلامی در این کشور برای ضربه به اسرائیل از طریق گروههای مورد حمایتش به شدت بازتر شده است.)) بخدا یه وقتایی فکر میکنم این مطالب رو یه معتاد متوهم می نویسه، مگه دست جهوری باز بود که حالا از کلمه بازتر استفاده کردید؟! تنها حرکت بعد بمباران و خرابکاری علنی و حذف تعداد زیادی از فرماندهان در سوریه و خاک خودمون در چند سال گذشته حمله راکتی به جولان بود که اون رو هم بلافاصله جواب محکم دادن صهیونیستها تا دیگه جرات اون رو هم نداشته باشیم و با خرج چند ده میلیون دلار موشکباران یه ویلا رو تو بوق و کرنا کنیم.
    • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 3
      احسنت... دقیقا همینه
    • سید IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      2 0
      اتفاقاً در سخنان مقامات صهیونی به خصوص نتانیاهو و بنت هم تأیید نوشته تو کاملاً مشهود است !! فقط کاش می توانستی ساقیت را به ایشان هم معرفی کنی!!!!
    • IR ۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      4 0
      آدم احمق که نخواهد بفهمد میشود قوز بالا قوز اصلی ترین و بزرگترین پاسخ ما به آمریکا و اسراییل جلوگیری از سقوط سوریه و عراق و یمن بود آیا آمریکا مخالف دولت بشار بود یا نه؟ اسراییل چطور؟ انگلیس و فرانسه و عربستان و قطر و امارات و اردن چطور؟ آیا توانستند یا نتوانسنتد؟ آیا به اعتراف مکرر ترامپ داعش را خودشان ایجاد کرده بودند یا نه؟ آیا به اذعان ترامپ 7 تریلیون دلار در خاورمیانه خرج کردند یا نه؟ امروز چه عایدی داشته اند؟ چه کسی نقشه آنها را بهم ریخت؟ جز ایران جالب آنکه مکرر آمریکا ایران را جز سه دشمن اصلی خود میداند و اسراییل بارها اعلام کرده که بزرگترین تهدید موجودیتی اسراییل، ایران است،ولی نادانی مثل تو نمیخواهد بفهمد اسراییلی که به اذعان تمام دنیا در جنگ 33 روزه از حزب الله شکست خورد و در برابر غزه و خلع سلاح آن ناتوان است و عربستانی که پس از 7 سال با محاصره و بمباران حداکثری یمن و همراهی امارات و اسراییل و آمریکا و انگلیس طعم ذلت را چشیده، همه و همه پاسخ محور مقاومت به علمداری ایران است. حالا بماند حملات مکرر به مقر آمریکایی ها در عراق و سوریه و موشکباران عین الاسد و اربیل و اسقاط پهپاد چند ده میلیون دلاری آمریکا و توقیف نفت کش انگلیس و انهدام و انفجار مهمترین مرکز تحقیقات موشکی و فضایی اسرائیل... که البته شما ویلای مسکونی یا پادگان خالی بدانید یا نه توفیری در حقیقت ماجرا ندارد
  • ح ر FR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 1
    والله در این خرتوخری بهترین راه حل فلسطین این است که این کشورهای عرب منطقه قراری بگذارند و یک شبه با دسته بیل و کلنگ بریزند تو اسرائیل قضیه را فیصله بدهند برود تا صبح شود کی به کی بود مانبودبم اسرائیل تمام شد
  • حسن IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    5 4
    پایکاه اینجرلیک ترکیه انبار تسلیحات اتمی امریکا واسراییل است باید درجنگ احتمالی بااسراییل به شدت مواظب باشیم
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    13 3
    سلام... فرمانده...
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 3
    اسرائیل ۲۵ قرن آینده را نخواهد دید!
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 0
    حالا که در قدرت ماندگار شده ان پول هایی را که خرجش کردیم ازش بگیرید آمریکا با غارت گندم و نفت عراق و سوریه هزینه جنگش را تامین می‌کند شما هم باید همینکار را بکنید
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 2
    هیچ خبری نیست، الکی باعث تشویش اذهان ملت نشوید. ارتش روسیه به علت بم بست در نبرد اوکراین مجبور به خروج نیروهایش از سوریه شده و به بشار اسد گفته که بره ایران و درخواست نیرو و تجهیزات نظامی بکند. در رابطه با استقرار پدافند در سوریه و لبنان هم بعیده چنین اتفاقی رخ داده، چون کماکان جنگنده های ائتلاف آمریکایی و جنگنده های اسرائیلی در حال جولان دادن در آسمانها هستند. اگر پدافندی مستقر بود، قبل از اینکه جنگنده دشمن از فرودگاه تیک آف کند مورد هدف قرار می گرفت. اسرائیل زمانی نابود خواهد شد که به صورت مستقیم و بی واسطه با ایران درگیر شود. در آن صورت ایران ضربه نابود کننده و تمام کننده را بر پیکره ی آل یهود خواهد زد.
    • IR ۱۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      1 0
      سوریه از همان روش موشک های دوش پرتاب استفاده کند کار اسرائیل تمام است اسقرار سوم خرداد هم خیلی وقت پیش تمام شده هم در لبنان و هم در سوریه
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    3 1
    پوتین چراغ سبز ایجاد چالش برای اسرائیل را به بشار اسد و حلقه مقاومت داده است.
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 1
    تمام پایگاههای آمریکا و اسرائیل باید زیر موشک و پهپاد تهاجمی قرار گیرد.
  • امیر IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    4 0
    آقا خود آمریکا هم از دست صهیونیستها به ستوه آمده شاید بدش نیاد نسخه این رژیم جعلی پیچیده شود!!
  • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    امریکا و روسیه توافق کرده اند سرنوشت اسرائیل به روسها واگذار گردد و اوکراین نیز به امریکایی ها روسها هم انگار قبول کرده اند نامه شد تمام روسها شروع کشتن سربازان ناتو را در خاورمیانه داده اند شلیک 2 موشک استرلا در فلسطین به سوی یک هواپیمای اف 16 اسرائیل نمونه شروع همین جنگ است ایران هم وارد جنگ مستقیم نمی شود
  • امید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
    0 0
    دیگه همه متوجه هستند که روسیه ماندن در سوریه برایش بی معناست و هزینه بردار لذا میخواهد اونجا را بدهد دست ایران و تمام هزینش میفته رو دست ایران و باز هم بی دلیل درگیر یک جنگ تمام عیار نیابتی میشیم وتمام باقیمانده پول ملت باید بره اونجا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس