اعتراف کارشناسان نظامی اسرائیل به شکست این رژیم برای تغییر نظام سوریه

کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی در یازدهمین سالگرد وقوع توطئه جهانی برای براندازی دولت قانونی سوریه و تجزیه این کشور عربی اعتراف کردند که برنامه های رژیم صهیونیستی برای تحقق این هدف با شکست مواجه شد.

به گزارش مشرق، «عاموس هارئیل» روز سه شنبه در گفت و گو با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص به بررسی وضعیت سوریه در یازدهمین سالگرد وقوع توطئه جهانی برای تجزیه این کشور عربی پرداخت و اعتراف کرد که با شروع سال ۲۰۲۲، من مطمئن هستم که جنگ در سوریه عملاً پایان یافته و گرد و غبارهای این جنگ فرونشسته است.  

رژیم اشغالگر اسرائیل از ابتدای به وجود آمدن بحران سوریه اعلام کرده بود که منافع تاکتیکی و استراتژیک این رژیم اقتضا می‌کند که «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه از قدرت برکنار شود و در همین راستا این رژیم در طول این مدت، خدمات پزشکی و سایر خدمات را در بیمارستان‌های خود به هزاران نفر از اعضای مجروح گروه‌های تروریستی مخالف نظام سوریه ارائه کرد.  

امروز و پس از گذشت ۱۱ سال از توطئه جهانی علیه سوریه، یک منبع امنیتی ارشد و مسئول بلند پایه رژیم اسرائیل در مصاحبه خود با روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» اعتراف کرد که با شروع سال جدید میلادی (۲۰۲۲) جنگ در سوریه عملاً پایان یافت و گرد و غبارهای این جنگ فروکش کرد.  

این روزنامه صهیونیستی همچنین به نقل از یک مقام دیگر این رژیم که به نامش اشاره ای نشده است نوشت: تمام قواعد بازی که می‌شناسیم تغییر کرده است و در مقابل چشمان ما، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه همانطور که وصف می‌کند در حال طراحی و توسعه سوریه جدید است.  

این مقام بلندپایه رژیم اسرائیل افزود: پس از یک دهه که سوریه در یک جنگ داخلی وحشیانه غرق در خون شد و صدها هزار نفر کشته و زخمی شدند و میلیون‌ها نفر از کشور آواره شدند، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه در قدرت است و تلاش می‌کند تا حاکمیت دولت سوریه را بر کل کشور تحمیل کند.  

این تحلیلگر اسرائیلی به نقل از همین منبع تاکید کرد که اقدام «اسد» مدیون ایرانی‌ها و حزب الله لبنان است زیرا در آغاز جنگ داخلی، نظام سوریه چند شکست بزرگ خورد اما ایران و حزب الله به کمک او  شتافتند و او را به پیروزی رساندند.  

به گفته وی، ایران و حزب‌الله لبنان از سال ۲۰۱۲ از طریق مشاوره نظامی، انتقال تسلیحات و کمک‌های اقتصادی و از طریق اعزام نیروهای رزمی به دولت قانونی سوریه کمک و از فروپاشی و تجزیه این کشور جلوگیری کردند.  

این تحلیلگر نظامی رژیم اسرائیل با اشاره به اینکه پس از آن روسیه با هماهنگی سوریه و ابتکار ایران وارد این جنگ شد، افزود: مداخله نیروهای خارجی رژیم «اسد» را نجات داد و سیطره آن بر کشور را  بازگرداند.  

به گفته منابع اسرائیلی، رژیم سوریه از سال ۲۰۱۸ برای تحمیل مجدد حاکمیت خود بر کشور و ایجاد ارتش قدرتمند و نظام‌مند تلاش کرده است.  

این منابع با اشاره به اینکه تاکنون تمامی مناطقی که قبل از جنگ داخلی تحت سیطره و حاکمیت نظام سوریه بود به حاکمیت این نظام بازنگشته است، در عین حال افزودند که نظام سوریه تمام تلاش خود را برای آزادسازی تمام سرزمین سوریه و رسیدن به این هدف به کار گرفته است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس