کد خبر 1371811
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
پاکستان: دیگر افغان‌ها را به عنوان پناهنده نمی‌پذیریم

مقامات پاکستانی اظهار داشتند که افغان‌هایی را که پس از تسلط طالبان بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند را به عنوان پناهنده نمی‌پذیرند.

به گزارش مشرق، مقامات پاکستانی می‌گویند که خواستار افزایش پناهندگان افغان در این کشور نیستند و افغان‌هایی را که پس تسلط طالبان بر افغانستان به پاکستان آمده‌اند را به عنوان پناهنده نمی‌پذیرند.

مقامات پاکستانی اظهار می‌کنند که از زمان تصرف طالبان بر افغانستان بیش از ۱۰۰ هزار تبعه این کشور که اکثراً افراد متخصص، مرفه و تحصیل کرده هستند با روادیدهای معتبر وارد پاکستان شده‌اند.

به گفته این مقامات، آن‌ها عمدتاً افغان‌های آسیب‌پذیری هستند که به دنبال مهاجرت به آمریکا و سایر کشورهای غربی تحت برنامه‌های اسکان مجدد پناهندگان می‌باشند، اما به دلیل تاخیر در رسیدگی به مدارکشان توسط سفارت‌های خارجی، در اسلام‌آباد در هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها گیر کرده‌اند.

برخی از خانواده‌های مهاجرین افغان از کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل می‌خواهند که آن‌ها را به عنوان پناهنده ثبت کند. این افراد با اشاره به ممنوعیت تحصیل دختران توسط طالبان و سایر محدودیت‌ها برای زنان می‌گویند که نمی‌خواهند به کشور خود بازگردند.

پاکستان که در حال حاضر میزبان حداقل ۳ میلیون افغان است، سال گذشته اعلام کرد که پناهجویان جدید از افغانستان را نمی‌پذیرد و کنترل های مرزی را برای جلوگیری از ورود غیرقانونی پس از تسلط طالبان تشدید کرد.

«منصور احمد خان» سفیر اسلام‌آباد در کابل در این باره به «صدای آمریکا» گفت که پاکستان در صدور روادید برای افغان‌ها در مقایسه با دیگر کشورها بطور سهل‌تری عمل می‌کند.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر افغان‌ها بخواهند وضعیت آن‌ها به پناهندگی تبدیل شود، این اتفاق نمی‌افتد و ما اجازه نمی‌دهیم. ما خواهان افزایش پناهندگان نیستیم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • US ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 2
    ما می پذیریم بفرستین ایران.
    • IR ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      مرزهای ما باز به راحتی میان ایران افغانی ها مشکلی ندارن بیان ایران عشق کنن
    • AU ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      اون داستان معروف قران،که فرزندان پدری مومن،یک روز برنامه می چن! که برن همه میوهای روی درخت رو بچین! که یک وقت فقرا و ضعفا اون رو بر ندارن(چون پدرشون مرد بزرگی بود و بخشنده)، اما وقتی به باغ رسیدن! آتش بزرگی در باغ بود و ان را خاکستر کرد! و خدا اینطور بهشون پاسخ داد و مجازاتشون کرد! . میدونید معنیش داستان چیه؟! اون نعمت ها زیاد و زیبا و چشمگیر، اصل و بنیادش بخاطره اون بخشندگی پدر نیکو کار به وجود امد! بخاطره اخلاص ان پدر، اما بچه ها فکر کردن اون بخاطره لایقت خودشون بوده! و فقرا و ضعفا اضافه هستی! و طمع برداشت،گفتن خبریه! همه میوه رو بر میداریم برای خودمون!خدا پاسخ داد،اون اضافه و علف هرز! در اصل خودشون هستن! حتا اون باغ و میوه ها ترجیح دادن،بسوزن اما دست یک انسان منافق ، بی انفاق و قساوت قلب گرفته بهشون نرسه! . این سرنوشت شوم همه منافقین و کفار،مشرکین، که تصور میکن،با گناه و عدم کمک کردن به دیگران، موفق میشن،اما خیلی زودی از ریشه نابود میشن. و میوه این باغ که الان زیبا هستن! و شما براش طمع کردید!(*البته اگر سایبری نیستی) اگر انفاق ایران کم بشه، از بین میره! 43 سال تحت شدیدترین تحریم ها جهان! که کشور های ابر قدرت باشن،روزی 1000 بار از بین میرن! .. راز ماندن فقط یک کلمه است با خدا بودن و ماندن ... مشرق منتشر کن.
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      آقایان افاغنه چهل سال شما هجوم آوردید کشور ما ایران از تمامی امکانات کشور ما استفاده کردید و میکنید کار و شغل جوان ایرانی کارگر ایرانی رو تصاحب کردید و هزاران مشکل امنیتی دیگر و هزینه برای ملت ایران تولید کردید به محض اینکه ما ایرانیان هر کدام لب به انتقاد باز کنیم مورد لعن و نفرین و تکفیر شما افاغنه قرار می‌گیریم بدون ادب و نزاکت الفاظ مشرک و منافق و کافر و ملهد رو به هم میهنان ما نسبت می‌دهید شما تکفیرس ها .. لابد اگر امکانش بود خودتون رو انتحار هم می‌کردید تا بلکه مشرکین و ملهدین رو نابود و انتحار کرده باشید مشرق جان لطفا پاسخ این افغانی تکفیری رو نشر بدهید سپاسگزارم التماس دعا
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    2 2
    بیان ایران ،البته اگر تاحالانیومدن
    • IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 1
      مگه میشه افغانی باشی ایران نیومده باشی همه افغانی ها حداقل چند سال تجربه زندگی تو ایران رو داشتند .. همین الانم حداقل بیست میلیون افغانی داریم تو ایران
  • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    4 1
    مرزهای ایران رو باز کنید همه افاغنه بیان ایران !!!! اینجا بهشت افغانی هاست بی در و پیکر ! نزدیک به بیست میلیون افغانی ریختند تو ایران .. روز به روز هم بیشتر و بیشتر میشن ! اکثریت بیسواد بدون تخصص بدون سرمایه ... فقط عاشق مهاجرت هستند
  • IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
    1 1
    از سه تا نظری که درج کردید دو تا افغانی هستن که خودشونو ایرانی جا زدن و دارن از طرف ما ایرانیا حرف میزنن وگرنه حرف مردم ایران اینه که پناهنده ی افغانی نمیخوان منتها مملکت بی صاحبه. ادمین اگه ایرانی باشی نظرات مخالف حضور افغانی ها در ایران رو درج میکنی
    • سینا AU ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      والله از همه نظرات که اینجا درج شده، به نظر همگی سایبری میان،از جمله نظر خود شما! بنده ایمیل و اسم رو میزارم.ه،و بیشتر این حرف ها ضد افغانستانی مقیم ایران رو در اینترنت می ببینم! تا در واقعیت! مردم ایران مشکلی باهشون ندارن،اما ظاهرا اینترنتی ها زیاد باهشون مشکل دارن! بخصوص از زمانی که فاطمیون با داعش و امریکا و .. درگیر شد. ما که از بچگی خانواده ها(منافق) زیادی رو دیدم،که پدر و مادر و فرزند و .. حالش از هم بهم میخورد،و بر علیه همدیگر هم زشت کارهای رو میکردن! که داعش باید بره لنگ بی اندازه! می خوام بگم،وقتی منافق چون خودش ادم خار و ذلیلی! چشم دیدن راحتی و اسایش دیگران رو نداره! (چون زندگی خودش پر از کثیفی،و جزء ارضاء نیازها خود به هیچ چیز دیگه فکر نمی کنه!) و از دیدن اینکه مسلمان ها با هم هستن،بشدت رنجر می ببره! و برادری اخلاص و انفاق مال، بشدت روی اعصابش هست! چون هدف منافق جزء نابودی نسل انسان نیست! .. پس ببین و بسوزید! و از درون اتش بگیرد! اما بدونید، این لحظات سخت و شیرین، روزی تمام میشود، و مردم مسلمان افغانستان به خانه خود بر میگیرند (شاید هم یکی شدیم و یک کشور شدیم) اما هویت و بودن در کنار هم فقط برای اسلام است و خواهد ماند.
    • IR ۱۷:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۹
      0 0
      دوست گرامی افغانی با پرچم انگلستان از اروپا اظهار نظر کردی همه رو تکفیر کردی همه رو منافق و ملهد کردی جنابعالی بدون شک یک انتحاری طالبان یا انتحاری داعش و حقانی هستی در فضای مجازی ما مشغول ترور و تکفیر ایرانیان مخالف مهاجرت غیرقانونی قاچاق هم میهنان افغانی ات .. لابد الان پاکستان و پاکستانی هم که پذیرای شما افاغنه طبمار نیستند تکفیر میکنید خدا قوت ادامه دهید تا سپاسی رو ..! مشرق جان التماس دعا لطفا نشر بدهید پاسخ این تکفیری انتحاری افغان رو .. سپاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس