کد خبر 1385432
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۲
تشدید روند اخراج پناهجویان افغان از ترکیه/ بیش از ۱۸ هزار پناهجو طی ۴ ماه اخراج شدند

همزمان با تشدید روند اخراج پناهجویان افغان از ترکیه، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که طی حدود ۴ ماه گذشته بیش از ۱۸ هزار پناهجوی افغان اخراج شده‌اند.

به گزارش مشرق، همزمان با تشدید روند اخراج پناهجویان افغان از کشورهای اروپایی و افزایش گزارش‌ها درباره رفتار غیرانسانی کشورهای غربی با پناهجویان افغان، وزارت کشور ترکیه از اخراج بیش از ۱۸ هزار پناهجوی افغان از این کشور طی حدود ۴ ماه گذشته خبر داد.

وزارت کشور ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور از زمان از سرگیری پروازها به افغانستان در ۲۷ ژانویه تاکنون ۱۸ هزار و ۲۵۶ پناهجوی افغان را به کشورشان بازگردانده است.

بیانیه می‌افزاید که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون در مجموع ۳۴ هزار و ۱۱۲ «مهاجر غیرقانونی» از ترکیه به کشورهای مبدأ «بازگردانده شده‌اند».

وزارت کشور ترکیه همچنین اضافه کرد، از زمانی که طالبان در ماه آگوست کنترل افغانستان را بدست گرفتند، موج پناهجویان از این کشور به ترکیه در حال افزایش است.

مقامات ترکیه پیش از این قرار بود در ازای دریافت کمک و پول بیش از سه میلیون پناهجو را اسکان دهد و مانع ورود آنها به مرزهای اروپایی شود، اما ظاهراً آنکارا این اقدام را مقرون به صرفه ندانسته و روند اخراج اجباری را تشدید کرده‌اند.

پیش از این نیز، «آنا شی» پژوهشگر عفو بین‌الملل در امور حقوق پناهجویان و مهاجران درباره اخراج گروهی پناهجویان افغان توسط دولت ترکیه گفته بود که براساس گفت‌وگوهایی که با افغان‌های تحت بازداشت در ترکیه داشته «تنها انتخابی که به مردم داده می‌شود انتخاب بین اخراج اجباری و بازداشت برای مدتی نامعلوم است».

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    9 9
    ورود افعانی های هندی تبار به ترکيه قدغن هست ..
    • علیرضا IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      4 11
      ورود مهاجرین و مهاجمان ازبک و ترکمن به آناتولی قدغن
    • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      1 3
      پایگاه آریاییِ اینجرلیک‌ بر روی صورت سربازان ارتش ترکیه ساخته شده‌است.
    • UA ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      10 1
      اتفاقا چشم بادامی های افغانستان، از قوم ازبک و ترکمن افغانستان هستند. ولی ما همانقدر عاشق ترک ها و افغانی ها هستیم که عاشق فارس ها هستیم. مرگ بر نژادپرست.
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    22 3
    چشم بادامی های افغانستان، از قوم ازبک و ترکمن افغانستان هستند. آریایی های افغانستان همشکل آذری و فارس و ایتالیایی ها و اسپانیایی ها هستند. ____ فقط کافیست آریایی انگشتانش را جمع کند تا جهان مچاله شود.#آذری آریایی است زردپوست نیست
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 3
    ایرانِ فرانژادی مانند دارویی است برای درمان فاشیست و نژادپرستی در خاورمیانه و ترکیه ی فاشیست
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    2 1
    افغانستان اینترنشنال نمیخواد فیلملشو پخش کنه؟ پادوهای غرب در افغانستان نمیخوان به کنسولگری ترکیه حمله کنن؟
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    0 0
    ورود افعانی های هندی تبار (فارس ) ..آذربایجان کلا قدعن هست ..
  • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
    1 1
    خردوغان جان همه رو یه جا برفست! ایران. آخه ما دکتر و مهندس صادر می کنیم و افغانی بیسواد پاپتی وارد! به این نوع تجارت از قدیم می گن "تجارت نصرالدینی". ما که از فلسفه حضور 8 میلیون افغانی تو ایران سر در نیاوردیم. پناهنده و مهمون 1000 نفر 2000 نفر. 10 هزار نفر. آخه 8 میلیون اونم در زیر شدیدترین تحریم ها؟ ترکیه که چند هزار نفرشون رو تحمل نمی کنه با اینکه قرار بوده پول بگیره. ما نه تنها پول نمی گیریم بلکه امنیت و آب و برق و گاز یارانه ای هم بهشون میدیم ولی اونا در عوض آب رو روی ایران می بندن تا سیستان و بلوچستان ویران بشه. آخه ما تاجر نصرالدینی هستیم.
  • حق IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    3 0
    بهترین کار رو میکنن.ما هم به تبعیت از ترکیه باید افغانیهارو از ایران اخراج کنیم.
  • فرهان IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    2 1
    یاشاسین تورکیه و آذربایجان. پارس های عیران هم باید فرستاد افغانستان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس