کد خبر 1370909
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
معلمان، حق‌التدریسی‌ها و نهضتی‌ها تعیین تکلیف می‌شوند

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس از واریز ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب یک میلیون نفر معلم در کشور با اجرای قانون رتبه بندی معلمان خبرداد.

به گزارش مشرق، علیرضا منادی در نشست خبری با خبرنگاران در تبریز گفت: اجرای طرح رتبه بندی معلمان موجب تلاش معلمان برای ارتقای رتبه خود و به تبع آن افزایش کیفیت آموزش به دانش آموزان خواهد شد و معلمانی که ایستایی و رکود علمی داشته باشند، تنزل رتبه یافته و دیگر امکان حضور در چرخه آموزشی را نخواهد داشت.

وی اظهار کرد: حوزه کاری کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در ارتباط با وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری تعریف می‌شود.

وی ادامه داد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به‌عنوان اولین دستور کار این کمیسیون در دوره فعلی مجلس بود که بیش از ۱۰ سال گذشته مسکوت مانده بود و در این بین با توجه به تأکید رهبر معظم انقلاب در خصوص بهبود معیشت و وضعیت فرهنگیان، طرح رتبه بندی معلمان را به صورت جدی در کمیسیون پیگیر شدیم.

وی با بیان اینکه تصویب و اجرای این قانون تحول جدی و اساسی در خصوص وضعیت و جایگاه معلمان بود، افزود: ما دولت قبلی را متقاعد کردیم که لایحه‌ی رتبه‌بندی را به مجلس بیاورد و در مجلس نیز برای جلوگیری از پس گرفته شدن لایحه در دولت بعدی این لایحه را تنها با چهار رأی مخالف تصویب کردیم.

منادی خاطرنشان کرد: لایحه تقدیمی بسیار ضعیف بود و تنها برای ۵۰۳ هزار معلم تدوین شده بود و به‌همین دلیل لایحه را تغییر و به ۸۰۰ هزار معلم تعمیم دادیم و برای نو معلمان و بازنشستگان نیز این رتبه بندی لحاظ شد.

وی اضافه کرد: همچنین درصدهای گنجانده شده در لایحه نیز تغییر کرده و این قانون از ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۰ لازم الاجرا شده و بر این اساس معوقات و مابه التفاوت پرداختی‌های معلمان پس از اجرای طرح، از این تاریخ محاسبه و واریز خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از جمله تغییرات دیگری که در لایحه رتبه‌بندی تقدیمی به مجلس اعمال شد می‌توان به افزایش حداقل ۲۵ درصدی حقوق و ایجاد نظام پرداخت مستقل برای فرهنگیان اشاره کرد.

وی همچنین گفت: سختی‌های بسیاری را در یک سال اخیر در خصوص این طرح متحمل شدیم؛ به‌طوریکه از سوی برخی چهره‌ها و اشخاص مهم در بدنه‌ی مجلس و سایر قوا مقاومت‌های زیادی برای نهایی شدن آن وجود داشت؛ هر چند این مقاومت‌ها باعث شد قانونی جامع و مانع با چکش‌کاری‌های صورت گرفته به تصویب برسد و حقوقدانان و فقهای شورای نگهبان بیشترین کمک را در مسیر تحقق این مهم داشتند.

منادی ادامه داد: این آئین‌نامه از جمله گران‌بهاترین قانون تصویب شده در اوایل دولت سیزدهم و آخرین روزهای قرن چهاردهم بود که با پیگیری‌های مجلس و رفع ایرادات آن به هیأت دولت رفت و در نخستین جلسه هیأت دولت در یک هفته آینده تأیید و در نهایت تا پایان خرداد ماه رتبه‌های معلمان تعیین و پرداختی‌های متناسب با آن صورت خواهد گرفت.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی از واریز شدن ۵۰ هزار میلیارد تومان به حساب معلمان با اجرای این قانون نیز خبر داد و افزود: آذربایجان همانطور که در ابتدای قرن چهاردهم مرکز احداث نخستین مدرسه نوین در ایران بود، در پایان این قرن نیز عامل ایجاد مهمترین تحول در حوزه آموزش و پرورش و معلمان همین آذربایجان بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 28
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 7
    همون هم زیادشون بود مگر شاخ عول میشکنند دراین کرونا و....!؟خیلی شاخ غول شکنند بروند ازاموزش پرورش بیرون وهرچی میخواهند بشکنند وپول دربیاورند بفکر بیکار ها باشید اینقدر پولهای بیت المال درجیب مفتخورها که خودشان آب باریکه وحقوق بگیری را انتخاب گردنند نریزید اینطوری مردم بجای جذب به بازار آزاد وخصوصی فقط فکر وذهنشون حقوق بکیری ومفتخوری حکومت ودولت وخصولتی ووابسته هست
    • IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      3 0
      ن والقلم ومایسطرون .تونمیدانی یعنی چه .سرت را از اخور بیرون بیاورشاید بفهمی .
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 0
      همین که خواندن و نوشتن رو یاد گرفتی که بیایی اینجا بر علیه حقوق معلمان حرف بزنی این معلمان بودند که خواندن و نوشتن یاد همه دادند از جمله شما بزرگوار و الانم که کاملا مشخصه چطور دارین جواب زحمت های معلمان شریف رو دارین با توهین کردن به معلمان جبران میکنید تمام کسانی که الان کاره ای هستند از جمله مسولین روزی زیر دست همین معلمان بودند آموزش و پرورش کشور را میسازد و سرمایه اصلی کشور آموزش و پرورش است بعضی ها نوشتن و خواندن رو معلمان یادشان دادند که بیان به معلمان توهین کنند
    • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 0
      خودت که بویی از دانش و معرفت نبردی...! خواهشا در حق فرزندات اگر داری ظلم نکن بفرستشون مدرسه ادامه تحصیل بدن تا درک و فهمشون بالا بره.نثل خودت نشن.
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      جواب ابلهان خاموشی ست
    • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 0
      واقعا برای شما متاطفم
    • حمید IR ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 1
      باورت شده که چیزی دادن به معلمها هنوز اینارو نشناختی. بیشتر این اخبار دروغ و شلوغ کاریه الکیه. خیلی به خودت فشار نیار
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 5
    بالین پولها که میریزید درحلقوم مفتخورها وکسانیکه خودشان حقوق بگیری وآب باریکه را انتخاب کردنند-چطوری میحواهید مردم را به بخش تولید کار وپبشرفت بکشانید!؟اینطوری همه مفتخوری ودرسال حداکثر ۱۰۰روز کارکردن وحقوق ومزایای تمامرفتن را انتخاب میکنند
    • محمدی IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      2 1
      تفکرت ارزش دیس لایک (منفی دادن) هم نداره ! ولی انشاالله زودتر کار گیر بیاری و مشغول به کار بشی. خدایش معلم نشو که این شغل شخصیت و دانش میخواد.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    هنوز حتی آیین نامه ی رتبه بندی در هیئت دولت تصویب هم نشده چه برسه که احکام صادر بشه و حقوقی پرداخت بشه اونوقت با بی شرمی می گید که واریز شد؟ بعد هم این حق معلم است و سالهاست بقیه مشاغل دولتی این حق را بی سر و صدا گرفتن ولی نوبت فرهنگی که شده هنوز نه به داره نه به بار در بوق و کرنا کردن؟!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    این افزایش حقوق تورم رو زیاد نمیکنه ولی یه ریال اگه به حقوق کارگر اضافه بشه تورم زیاد میشه خیلی جالبه؟
  • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 8
    کوفتشون بشه پس بقیه آدم نیستن.
  • IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    فایدش چیه ؟ وقتی قیمت ها چند برابر شده. خوب سرکار گذاشتند معلم ها رو.
  • فرشاد IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    هر چی فکر می کنم این معلم های ایرانی چه چیز خاصی یاد می دن به فرزندان این سرزمین، بازم شگفت زده می مونم که اینها در طول سال مگه چقدر کار می کنن و اصولا چه علمی یاد بچه ها می دن؟ تازه بیشترشون اخلاق درست و حسابی هم ندارن
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 1
    مدام افزایش نقدینگی و چاپ پول برای پرداختهای کلان اینچنینی و مدام پمپاژ تورم و تحمیل گرانی بیشتر به کل آحاد جامعه برای رضایت یک قشر
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    یه ثانیه ریخته شده و ثانیه ی بعد رفته یه حساب خاص
  • حسین IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    از نظر خیلی اموز و پروش و معلمی یعنی سواد یاد گرفتن ...پیامبر کسی و با سواد نمیکرد ادم میکرد.پس اینقدر معلما نگن شغل ما شغل انبیاس ..جامعه رو نگاه کنید ببینید چقدر فساد و دزدی و ربا و دروغ هست. ادعاتون نشه
    • تبریزی IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      1 0
      در تمام شغلها آدم خوب و بد داریم پس حرف شما تا حدودی درسته ولی این کاره فقط معلم نیست و خانواده ها خودشان هم مسئول هستند. معلم خوب مثل انبیا هست ولی بعضی پدر و مادرها هم کار معلم خوب را تباه میکنند به اسم تجدد و روشنفکر نمایی!!!!
  • علی IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 3
    خیلی پر رو شده اند معلم ها اگر قراره پولی ریخته بشه بریزید به حساب خانواده ها که سه ساله معلم ها تو خونه نشستند و مادرها و پدر به بچه درس میدن
    • سالم IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      0 0
      دوست عزیز اینکه تعطیلی زیاد دارن نظام آموزشی دنیا روالش همینه. ببین می تونی بچه تو راضی کنی یه هفته تو تابستون بیشتر بیاد مدرسه. در ثانی درست حرف زدن و بیان زیبا و مودبانه ی نقد و انتقاد خیلی مهمتر از خود نقده. ثالثا مطمنم همینایی که اینجا اعتراض می زنن خودشون معلم بودن چشم همه رو در می آوردن و افزایش حقوق رو حق مسلم و بی و چون چرای خودشون می دونستن یه که به جای هم فکر کنیم البته بهتره بگم یه کم قبل از نظر اشتباه فکر کنیم
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    8 0
    چرا تیتر دروغ میزنی
  • IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 5
    یعنی چی ؟ به ازای هر معلم ۵۰ میلیون تومان ؟؟!!!!! واقعا انصاف نیست این پول حرومه باید از خانواده ها برای معلم فرزندشون پرسیده بشه اگه والدین و دانش اموزان از تدریس اون معلم راضی بودن حقوقش زیاد بشه !! خدا شاهده خیلی از معلم ها هیچ زحمتی نمیکشن تازه بچه ها رو تحقیر و تنبیه میکنن انصاف نیست یک ریال حقوقشون زیاد بشه !
    • صابر IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      حروم شاید اون درسهایی بود که این حروف الفبا رو بهت یاد داد که بتونی ازش انتقاد کنی. اصلا نمیفهمی معلم چی بهت داده
  • IR ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    صدقه دادید که منّت میذارید و تو بوق و کَرنا میکنید؟؟؟!!!! صدقه هم که باشه! باید پنهانی و بی‌منت باشه.....
  • حمید IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    3 0
    واریز شد؟!؟!؟!؟
  • IR ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    ببخود کردید که ازکیسه خلیفه وبیت المال مردم میدهید
  • DE ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    0 0
    چه پولی ، چه کشکی ! دولت هنوز 10 درصد اضافه حقوق اول سال حقوق بگیر و بازنشسته و مستمری بگیر را نداده ..
  • صابر IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    چرا من متوجه نمیشم آخه ۵۰ هزار میلیارد تومن واریز بشه به ۱ میلیون معلم، میشه نفری ۵۰ میلیون تومن متوجه نمیشم این اعداد و ارقام رو چطور باید محاسبه کنیم ببینیم چی به چیه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس