نئونازی

در واقع، جنبش نوین نئونازی نه تنها با یهودیان اسراییلی، از منظر نژادی مشکلی ندارد، که نوک تیز دشمنی آن‌ها متوجه مسلمانان و نژادهایی چون نژاد روسی است که از نظر ایشان، نژاد پست‌تر «آسیایی» هستند.

سرویس جهان مشرق- در پروپاگاندای رسانه‌ای سنگینی که از ابتدای نزاع روسیه و اوکراین علیه مسکو شکل گرفته، از نیروهای روسی هیولایی تصویر شده که با هدف توسعه‌طلبی و تحت لوای استعمار روسی به اوکراین حمله برده است. طبق تبلیغات امپراتوری رسانه‌ای غربی، اوکراینی‌ها با حمایت تسلیحاتی، اطلاعاتی، لجیستیک و حتی نیروی انسانی کشورهای غربی، برای آزادی و انسانیت می جنگند و «نیروهای تاریکی» (روس‌ها) را از بین می برند. با این‌حال، در همین پروپاگاندا، دست‌کم یک نکته توسط رسانه‌های جریان اصلی غربی تایید شده که نقطه ثقل نظامی اوکراین علیه روسیه، یگان نئونازی «آزوف» است که به داشتن افکار نژادپرستانه شهره هستند.

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم
تیتر: نبرد آزوف؛ افراطی‌ها از ماریوپل دفاع می‌کنند
افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم
حضور نیروهای نئونازی در اوکراین

در روزهای اخیر ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، با اظهارنظری، خشم دولت صهیونیستی اسراییل را برانگیخت. او اعلام کرد که طبق گزارش‌های اطلاعاتی، شهروندان اسراییلی دوشادوش نیروهای نئونازی اوکراینی می جنگند. [1]

همچنین، وزیر خارجه روسیه، سرگئی لاوروف اخیرا در پاسخ به اظهاراتی که حضور یهودیان را در کنار نئونازی‌ها یک تناقض می دانند، هوشمندانه به برنامه‌های پیچیده‌ی جریان زرسالاران جهانی برای ایجاد نزاع در نقاط مختلف دنیا و در طول تاریخ معاصر طعنه زد و با تاکید بر یهودی بودن زلنسکی، رییس جمهور اوکراین، یادآور شد که "هیتلر خود دارای خون یهودی بود. "[2

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم
هیتلر یهودی بود؟ آزمایش‌های DNA نشان می‌دهند هیتلر احتمالا ریشه‌های یهودی و آفریقایی داشته است

خشم و اعتراض صهیونیست‌ها از اظهارات زاخارووا و لاوورف در حالی است که در سال‌های گذشته بارهای گزارش‌هایی در رسانه‌های معروف غربی منتشر شد که مساله «خون یهودی» هیتلر را مطرح کرده بود که از آن جمله می توان به گزارش هافینگتون پست در سال 2010 اشاره کرد. این ادعا به طور جدی‌تر درباره‌ی «اوا براون»، شریک زندگی هیتلر هم به صورت جدی‌تر مطرح بوده است. 

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم
هیتلر احتمالا ریشه‌های یهودی و آفریقایی داشته است
افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم
تیتر پایگاه نشریه تایم: تحقیقات جدید نشان‌ می‌دهد هیتلر ریشه های یهودی داشته است

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

واقعیت این است که نئونازی‌ها و نئوفاشیست‌هایی که امروز در خط مقدم علیه روسیه می جنگند و مورد پشتیبانی همه‌جانبه‌ی جریان «نظم نوین جهانی» قرار دارند، تحت‌الحمایه اعقاب «یهودیان خزری» هستند. یهودیان خزری که در واقع هیچ ارتباط اعتقادی با شریعت موسوی ندارند، جملگی با همه ادیان ابراهیمی دشمن خونی هستند.

آباء آن‌ها صدها سال قبل در شمال دریای مازندران به آیین‌های پرستش شیطان مشغول بودند و قلمروی خودمختار آن‌ها به معدن و منبع قتل و جنایت و راهزنی علیه مردمان همسایه(از جمله روس‌ها) تبدیل شده بود. از همین رو، بین نئونازی‌هایی که امروز با پول زرسالاران خزری از اقصی نقاط دنیا در اوکراین گرد آمده‌اند و علیه روسیه می جنگند، افکار «پاگانی» و اساطیر و نمادهای کهن شمال اروپا (دوران پیشامسیحی) بسیار رواج دارد.

اخیرا ویدئویی از دو فاشیست اهل اسکاندیناوی که در اوکراین می جنگد، منتشر شده که ضمن تمسخر نظامیان روس بابت تعیین جایزه برای سر مزدوران خارجی، آرزوی دیدار طرفداران خود در «والهالا» را به زبان می آورند. والهالا یا تالار افتخار، از بن‌مایه‌های اساطیر پاگانی شمال اروپا و مرتبط با «اودین»، خدای دوران پیشامسیحی در آن مناطق است.

در این زمینه گزارش قبلی مشرق را بخوانید:

پشت پرده انگیزه‌های پوتین برای اجرای عملیات ویژه اوکراین/ چرا اوکراین ناموس زرسالاران جهانی است؟ +عکس و فیلم

منظور از این توضیحات آن است که تاکید کنیم جنبش نوین نئونازی نه تنها با یهودیان اسراییلی، از منظر نژادی مشکلی ندارد، که نوک تیز دشمنی آن‌ها متوجه مسلمانان و نژادهایی چون نژاد روسی است که از نظر ایشان، نژاد پست‌تر «آسیایی» هستند.

اگر هضم این مساله که چطور نئونازی‌ها می توانند دوشادوش اسراییلی جماعت بجنگند، برای کسانی سخت است، کافی است به یاد بیاورند که نیروهای وهابی القاعده و داعش، که طبق دعاوی و ادعاها باید علیه رژیم صهیونیستی شمشیر می کشیدند، حتی یک گلوله به سمت اسراییل شلیک نکرده‌اند و اسناد حمایت همه‌جانبه از آن‌ها توسط دولت بنیامین نتانیاهو در همان مقطع اوج جنگ در شامات فاش شد.

اما روز گذشته، یکی از نظامیان اوکراینی که به چنگ روس‌ها افتاده، در اعترافات جلوی دوربین، حقایقی دهشتناک را از رواج گسترده تفکرات نژادپرستانه و نئونازیستی در بین نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی در چند سال گذشته مطرح کرده است.

یکی از روشهای آن‌ها، برای تشخیص شهروندان غیر نظامی اوکراینی، که روسی زبان هستند و تلفظ کلمات اوکراینی را خوب بلد نیستند، این بود که از آنها می‌خواستند کلمات سخت را تلفظ کنند. تلفظ با لهجه روسی جواز شلیک به آنها بود.

این نظامی، سرگروهبان چِرِدنیک آنتون، متولد 1980 از گردان 501 تفنگداران دریایی اوکراین است. بخشی از گفتگوی او با بازجوی روسی به این قرار است:

ب: شما در چه تاریخ‌هایی در ماریوپل بودید و در کجا استقرار داشتید؟

آ: ما در ماریوپول، روستای میرنی، کارخانه‌ی ایلیچ بودیم.

ب: به ما بگویید که چطور مرتکب جنایت شدید.

آ: من در حال گشت‌زنی در محدوده بودم که به غیرنظامیان رسیدم که این غیرعادی بود...بله، شلیک کردم.

ب: چند ساله بودند؟

آ: تا جایی که در خاطرم هست بین 20 تا 30.

ب: بین 20 و 30، دو نفر.

آ: بله.

ب: و نفر دوم چه شد؟

آ: نفر دوم فرار کرد.

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

ب: من درباره‌ی «پالایانیتسا» (palyanitsa)(نوعی نان اوکراینی) هم سوال کردم. چقدر در واحد شما و واحدهای دیگر این نوع سوال پرسیدن رایج بود.

آ: خب در واحد ما و واحدهای دیگر معمول بود.

ب: دلیل آن چه بود؟

آ: خب ما خیلی توجیه نبودیم که اصلا با چه کسانی می جنگیم. فکر می کردیم با سربازان روس می جنگیم. معلوم شد که آن‌ها دی پی آر هستند(جمهوری خلق دونتسک). نکته این‌جاست که اگر از سربازان فدراسیون روسیه باشند، زبان اوکراینی بلد نیستند. خب، همین باعث می شد که ما گاهی چنان سوال‌هایی به زبان اوکراینی از آن‌ها بپرسیم.

افشای یکی از روش‌های نیروهای نئونازی اوکراین برای پاکسازی نژادی روس‌تبارها+عکس و فیلم

ب: شما چنان سوالی پرسیدید و جواب او چه بود؟ او چطور جواب داد؟

آ: او عادی جواب داد. شرایطی که اتفاق افتاد به خاطر گفتن اون کلمه نبود اگر...

ب: متوجهم. منظورم این است که چطور از او پرسیدی؟ به او چه گفتی؟

آ: خب من از او پرسیدم «پالایانیتسا»؟ و او جواب داد «پالایانیتسا».

ب: و بعد چه اتفاقی افتاد؟

آ: بعد او تکان خورد...من شلیک کردم.

ظاهرا این نوع از نژادپرستی فاشیستی که از سوی نظامیان و شبه‌نظامیان اوکراینی علیه روس‌تبارهای اعمال می شده، «فاشیسم معمول» یا «فاشیسم روزمره» نام دارد. در سال‌های اخیر، خارج از دید، و در بایکوت رسانه‌ای محض غربی‌ها، تبعیض و آزار و حتی حذف سازمان‌یافته‌ی روس‌تبارها در شرق اوکراین، با حمایت کامل دولت غرب‌گرای کیف و سازماندهی سفارت آمریکا در اوکراین، با میدان‌داری همین گردان نئونازی آزوف در جریان بوده است. برخی گزارش‌ها از حذف حدود 13000 روس‌تبار اوکراینی در جریان این کارزار در سال‌های اخیر حکایت دارد.

 

[1] http://www.irdiplomacy.ir/fa/news/2011657

[2] https://fa.alalam.ir/news/6157798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 125
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 12
  • مورخ ایرانی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    92 54
    بد نیست بدانید که سرمایه داران یهودی وال استریت ارتش هیتلر را تجهیز کردند؛ جالب نیست؟ کله گنده های یهودی به دولتی کمک کردند که یهودیان را قتل عام میکرد! برای چه هدفی؟ شاید تاسیس کشور اسرائیل!
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      53 93
      فارغ از متن برای سلامتی مجاهد ضد غرب پوتین و پیروزی لشکر روسیه دعا کنیم. به امید نابودی آمریکا و نوکران غربگدای داخلی.
    • تبریزی IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      40 22
      قتل و عام یهودیان افسانه ای است که از سالها بعد گفته شد وگرنه هیتلر ژنرالها و لشکرهای یهودی داشته
    • سروش IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      17 20
      متن شما تا اینجاس درسته که سرمایه داران یهودی پشتوانه ماشین جنگی هیتلر بودند همان طور که پشتوانه نئونازی های و فاشیستهای اکراینی هستند تا اینجای کار درست ولی هیتلر یهودی هیچ جهودی را طبق آنچه که غربیها ساخته روایت میکنند نکشته بلکه آن روایت افسانه ای است برای چپاول منابع سرزمین های اسلامی و اسکان دادن جهود در فلسطین شاید ادامه همان کاری است که هیتلر در سر داشته و به خاطر زیاده روی در جنگ و جنایت بخوانید خلق و خوی غربیها نتوانسته پیش ببرد و با شیوه انگلیسی و آمریکایی بعد از اتمام جنگ جهانی پیش رفت. باید در مورد افسانه هلو کاست کمیته تحقیق بین المللی تشکیل شود.
    • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      42 11
      میگن هیتلر شش میلیون یهودی را سوزاند در حالی در آن زمان این تعداد یهودی در اروپا نبود. اینها افسانه سرایی هستند.آمریکا دو بمب اتمی بر روی هیروشیما و ناکازاکی انداخت و در کسری از ثانیه افراد غیر نظامی دو شهر را پاکسازی کرد این کمتر از هلوکاست دروغین نیست. یا همین انگلیس در قحطی جنگ جهانی مگر چند میلیون ایرانی را نکشتند؟ تعداد زیادی آفریقایی را دزدیدند و در بازار برده فروشان فروختند و بیگاری کشیدن تا لحظه مرگ این ها جنایت و هلوکاست نیست؟ چندین سال است صهیونیست های ملعون مردم مظلوم فلسطین را بدون گناه قتل عام میکنند این جنایت نیست هلوکاست نیست؟ چطور خون یهودی ارزش دارد. خون ایرانی عرب آفریقایی و... ارزش ندارد؟
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      به فرض که راست می گید.نیروهای نئونازی اوکراین که در داخل خاک خودشون بودند و کاری به کسی نداشتند این روس ها بودند که به اوکراین حمله کردند و غیرنظامیان را کشتند و تجاوز کردند.
    • نیما IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      25 36
      پاسخ به ۱۳:۱۳ > دیوانه کجا به کسی کاری نداشتند، میگه سال های اخیر 13000 روسی تبار کشته؟ میدونی یعنی چی؟ دلت به درد نمیاد؟ بدونی هم دین و هموطن یا هر انسانی رو بیگناه فقط به خاطر نژادش میکشن چه حسی پیدا میکنی؟
    • مجتبی از زنجان IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 2
      همه210کشور زبان دارند چالش داره دنیا چیکار کنیم دوستان چیکار
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 6
      خاخامنشیان ! پوتین حمله کرده چون سیزده هزار روس تبار بادست زلنسکی منشیان قتل عام شدند درست مثل کشتار ۷۷۰۰۰ ایرانی بدست هخامنشیان به تحریک مردخای و استر یهودی ! حالا تو و زلنسکی منشیان راه هخامنشیان را ادامه بدید ! به طعنه اسم شما هست خاخام منشیان !
    • IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 1
      فارغ از متن خبر ما دعا می کنیم هر چی کمونیست و دشمن خدا است و تمام کسانی که خدا را قبول ندارند .شکست بخورند .
    • IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      لژیو نرها در هر جنگی هستند.
    • DE ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 4
      فارغ از متن برای سلامتی مجاهد ضد غرب پوتین و پیروزی لشکر روسیه دعا کنیم. به امید نابودی آمریکا و نوکران غربگدای داخلی// تفاله ها و پس ماندهای ساواک و منافقین با جابجایی و دستکاری در شعارهای انقلاب اسلامی فقط ماهیت پلید و درپیتی خود را نشان میدهند. نه پوتین نه امریکای جنایتکار و غارتگر برای ما الگو و ارزش هستند. بتازگی در کمال حماقت و خریت سعی میکنند امریکای جنایتکار امروز را‌ با یادآوری جنایات شوروی سابق مقایسه کرده و روسیه کنونی را همان شوروی تجاوزگر سابق که حتی در اوج جنایات خود به گرد جنایات تاریخ و نسل کشی ناکازاکی و هیرو شیما و ویتنام ...نمیرسید ، جا بزنند. امریکای جنایتکار فقط در عراق یک میلیون از مسلمانان را کشت و اینجا نوکران دلقک برای ۱۰ تا کشته اوکراینی به اسلام و انقلاب و خدا و روسول...توهین میکنند لیکن در موارد جنایات عموشون عموسام کر و کور لالند فهم لا یرجعون. نوکری و عاشقی وقتی با حماقت و رذالت مخلوط گردد شخص وطنفروش غربگدا دعا نویس هم میشود و به تفرقه افکنی مشغول.
    • شیعه IR ۱۵:۲۸ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۵
      0 0
      اینکه هیتلر خون یهودی یا آفریقایی داشته یک کلیشه احمقانه خبرگزاری‌های خود یهودیان است. چنین چیزی واقعیت تاریخی ندارد. هیتلر به معنای واقعی کلمه مردی بزرگ بوده که با یهودیت بین‌المللی به مبارزه پرداخته (مثل هامان! مثل بخت‌النصر بابلی، مثل پیامبر اسلام، مثل رومی‌ها، مثل عیسی مسیح و...) و این ربطی ندارد. ضمناً نئونازی در اوکراین وجود خارجی نداره، اگر منظور شما گردان آزوف است که اعضای آن معمولاً تاتارها و یهودیان و مسلمانان چچنی و کریمه‌ای هستند! گردان آزوف رو یهودیان ایجاد کردند برای نسل‌کشی هم اوکراینی‌ها و هم روسی‌ها! بنابراین ساده‌لوح نباشید و بدانید روس‌ها و اوکراینی‌ها برادر هستند. من بارها در این سایت گفتم که روس‌ها و اوکراینی‌ها از نظر نژادی و فرهنگی و جغرافی و زبانی و الفبایی و تاریخی و ... تقریباً ریشه‌های یکسانی دارند. مردم اوکراین باید به روسیه بپیوندند. در صورت پیروزی اوکراین در این جنگ، درواقع به معنای شکست آن است! زیرا اوکراین به طور کامل تحت اسارت یهودیان و نخبگان جهانی و سرمایه‌داران لیبرال قرار میگیرد. آن هنگام است که اوکراین تبدیل به آفریقا شود! مهاجرت میلیون‌ها آفریقایی به اوکراین و تشویق به اختلاط و ازدواج بین نژادی و همنجسگرایی و داروهای ضد بارداری و سقط جنین و افزایش جرم و جنایت و افسردگی و خودکشی و در نهایت نابودی همیشگی اوکراین... پس نباید از ظاهر قضاوت کنید و دریابید که مسائل به ظاهر ساده ، پیام و اهدقا عمیق و پیچیده‌ای دارند!
  • سلام IR ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    62 56
    مرگ بر زلنسکی صهیونیست، زنده باد پوتین
    • FR ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      11 22
      درود بر دمپایی پاره کمونیست
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      45 18
      پوتین حمله کرده مردم مقاومت کردند و کشورشان را سرپا نگه داشتند این وسط به صهیونیست بودن یا نبودن زلنسکی هیچ ربطی نداره.
    • FR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      22 36
      مرگ بر پوتین و طرفدارای وطن فروش ....
    • رضا IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      19 21
      مرگ بر تو نوکر پوتین
    • ۱۳:۰۶ NL ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 54
      کدام مردم؟؟!!! همسون که مزدورن
    • IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      4 5
      مرگ بر نوکران زلنسکی صهیونیست!!!
    • دمپایی پاره(پوتین سابق) IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 3
      ۱۵:۵۷ پس اون کسایی که بهشون میگین مدافعان حرم اونا هم مزدور بودن درسته؟
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    19 29
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی
    • IR ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      18 10
      چی میگی تو هرجا میرم نظر مزخرفتو کپی میکنی
    • IR ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      12 5
      آره واقعا دیگه کلافه کرده. یکی بیاد جمعش کنه.
  • IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    چه نوکرایی داره ارباب پوتین. کارتون داره به جاهای باریک و +18 میرسه
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      12 7
      چرا دردت گرفت
    • علی IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 9
      دوست شما سرباز زیلنسکی: خب من از او پرسیدم «پالایانیتسا»؟ و او جواب داد «پالایانیتسا». آقاخرسه پوتین پرست: و بعد چه اتفاقی افتاد؟ دوست شما سرباز زیلنسکی: بعد او تکان خورد...من شلیک کردم.
    • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      18 33
      مشرق مطلب علیه فاشیستها گذاشت سریع صدای زوزه نوکرای صهیونیست بلند شد.
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      10 29
      غربگدا !ما خودمان ارباب همه می دانیم ،البته به موقعش !اگر شیعه باشعوری باشی می فهمی !کوچولو سلام فرمانده را گوش کن.
  • IR ۱۱:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    45 36
    مشرق نیوزف، جنگ روس و اکراین رو ول کن به فکر نان باش
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      15 22
      خدا این تئوریسین ها رو حفظ کنه برای اسلام و مسلمین. فقط کاش بهشون خبر بدن از نظر نژادی، هم یهودیها و هم مسلمونها سامی محسوب میشن!!!
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 6
      نژادها از یه جاهایی تفکیک و قابل تمایز میشن
    • IR ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      21 7
      اسلام دین است نه نژاد! چطور شما به این نتیجه رسیدید مسلمانان سامی هستند؟
    • باغبان FI ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      14 7
      معلومه توی آلبانی جیره تان کم کردند، همش تو فکر نان هستی، یا بهتره مثل بقیه از کمپ فرار کنید با قایق برید ایتالیا ، پوشکی اجاق خاموش.
    • IR ۱۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 0
      نادان مسلمانان نژاد سامی ندارند اعراب نژاد سامی دارند یعنی مسلمانان ایران و ترکیه و چین و آلبانی و بوسنی و پاکستان وافغانستان و ... عرب هستند؟
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    44 34
    از جنایتهای روسیه هم افشاگری کنید یاد مقتولین هواپیمای اکراین هم گرامی
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 7
      مطمئنم بلد نیستی، سامانه روسیه ای دور کوتاه برای جلوگیری از برخورد موشک به فرودگاه قراره میگیره، به دلیل جنگ الکترونیک و اینکه هواپیما بصورت ارتفاع پایین و سرعت پائین در حال پروازبوده یعنی عین موشک کروز، و بنده خدا شلیک میکنه مشکلت اینجاست جنگ ندیدی و تو کوچه ها تیله بازی پلی استیشن بازی میکردی هرچند منم ندیدم ولی از تو سوادم بالاتر هستش، درضمن سر موشکی این پدافند خیلی ضعیفه برا ضدن جنگنده وهواپیما نیست توورچچ جان و کاربرد نداره، برا سر موشکی کروز و بالستیک و مخصوصا کروز وپهباد هستش بالام جان
  • حسین LU ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    43 25
    اینقدر سنگ روسیه رو به سینه نزنید! یادتون رفته روسیه هیچ وقت به ما اسلحه موثر نفروخت؟ در توسعه و پرتاب ماهواره ما رو سر کار گذاشت؟ با چه بدبختی s-300 رو با سال ها تاخیر ازشون تحویل گرفتیم!
    • حسین LU ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      11 4
      S-۳۰۰ رو هم با تهدید دادگاهی کردن قضیه بهمون دادن وگرنه تا سال ها بعد نمی دادن. از ترس دادن ۳-۴ میلیارد دلار جریمه بخاطر یک قرارداد ۷۰۰ میلیون دلاری سامانه رو تحویل دادن. خوب چرا به ما ندادن؟ چون در مقابل فروختن منافع ایران برای خودشون از غرب منفعت می گرفتن. تازه اون موقع هم که تحویل دادن سامانه دیگه قدیمی شده بود و همین پوتین میگفت ورژن مدرنش (فکر می کنم s-300v) رو بگذارید بهتون یک مدت دیگه بدیم. یک وعده سرخرمن دیگه!
    • IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 5
      تا وقتی شیطان بزرگ وجود داره هدفی غیر از نابودیش عقلانی نیست
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 12
      دمش گرم، با درایت رهبری بهترینش رو ساختیم طوری که روسیه از ما پدافند گرفت، الان هم برد 400 کیلومتریش رو ساختیم و کاملا بومی وکسی نمیدونه چه جور ساخته شدن، و نمیدونن آیا اف 35 توان ورود به مرکز عراق و توورررچیییه رو داره توسط اسرائیل برا زدن ایران،الان دارن محاصبه میکنن که چگونه ایران دیمونا رو طراحی کردی و با راکت نابودش کرده،راسی ای اس 200 چرا موشک پدافندیش تا نزدیکی دیمونا رفت و هیچ پدافند و اف 35 نزدش ،و خودش دلش سوخت کنار دیمونا، وکمی دورتر یعنی 25 تر، گفت بزار بیافتم زمین
    • DE ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      9 31
      بحث طرفداری نیست. بحث روشنگریه. حقایقی هست که وجود داره و باید بهش پرداخته بشه
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      11 2
      با این توجیهات نمی شود چشم ، روی جنایات پنهان و آشکار غرب و آمریکا بست ، از قحطی مصنوعی که باعثش انگلیس و تفاله های داخلی بودند و باعث مرگ میلیونی در ایران شدند تا تحمیل جنگ و ...
    • نظر IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 2
      لعنت به نئونازی ها و صهونیست ها
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    29 18
    سخنگوی عمليات ويژه ....توجیهات تفسير به درد نه خور ...نباید تجاوزات پوتین را توجیح کرد
  • رضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 4
    گوربابای اوکراین.. اما بیش از حد توجیه روسیه رو کردید سرلوحه ی کارتون.. ی نفس بگیرید حداقل جون داشته باشید برای ادامه ی کار.. راه درازی باقی مونده مشرق نیوز اینجوری بری چپ می کنی
  • IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    15 16
    قرار بود ارزانی بیاید . ما زیاران چشم یاری داشتیم . خدا یا به داد مردم برس . خدایا صاحب اصلی را برسان.
    • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      8 7
      کجا تو آلبانی قراره براتون ارزونی بیاد. مرگ بر منافق.
    • SE ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      18 3
      صاحب اصلی که بیاید اول گرانی و جنگ با تمام دنیا است. امام صادق علیه السلام فرمود این پیروزی حاصل نمی شود جز در غرقاب خون و عرق. ارزانی بعد از آن پیروزی نهایی است. پس خواسته شما ظهور نیست. خواسته شما ارزانی است. برای همین ظهور رخ نمی دهد.
    • ارزشی متوهم IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 1
      مرگ بر هر که هموطنش را منافق و آلبانیایی می‌داند
    • .. IR ۲۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 1
      ۱۲:۰۳ مر‌گ بر هرکس که هموطنش را منافق صدا میزند
    • الف IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 1
      ۱۲:۰۳ تو ساکت باش
  • US ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    22 32
    دم پوتین گرم زد تمام معادلات غرب رو سرویس کرد و به هیچ کس هم گوش نمی ده
    • FR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      11 4
      ارباب و قبله عالم منظورته
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    28 14
    همه بد بختی های حال و گذشته دنیا زیر سر روس های عرق خوار است. شراب عقل آدم را از بین می بره.
    • DE ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 36
      تا اونجایی که من میدونم اوکراینی ها همیشه مست هستن
    • IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      5 1
      شما به خوردنی های خودت دقت کن . نون مزدوری ظاهرا نجس تر از ودکاست .
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      ۱۳:۲۷ مسعله اینه که تو هیچ نمی دونی
  • حسین LU ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    25 5
    روسیه همیشه برنامه اش نوکر کردن ایران بوده. کاری که آمریکا با عربستان کرده. ایران فقط باید برای منافع خودش بجنگه. حالا هم اگر روسیه می خواد از شبکه ضد تحریمی ایران بهره ببره باید سر کیسه رو شل کنه و به ایران درصد بده. خلاص! امیدوارم اگر تحریم ها برداشت شد، مسئولین ما هم کمی درس گرفته باشند و گاز و نفت رو به ارز ملی و طلا بفروشند.
    • نظر IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      3 1
      با صهیونیست ها و نئونازی ها متحد شده ای در ژن و تبار خود شک کن احتمال زیاد ذاتت یهودی است که به طرفداری صهیونست ها و غربی ها در آمده ای یا نون و نمک شان خورده ای و نمک گیرشان شده ای
    • علوی IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      7 2
      خداییش این تحلیل چه ربطی به ایران داره؟ چرا هرکی علیه اکراین حرف میزنه شما فکر می کنید طرفدار روسیه است و چرا فکر می کنید ما تابع روسیه هستیم.
    • FR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 1
      نظر اف تو برده ای بیش نیستی از ازل تا ابد خاندان تو نوکر و نوکرزاده روس ها بودن اخر هم مثل پیشه وری به دست اربابان روس به درک واصل میشی
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 2
    یکی از سران خزر علی اف است که از خاتمی حامی خزر هاخواست تا دریای کاسپین رابه نام خزر بکند وخاتمی هم انجام داد از مجلس ودولت انقلابی خواهش می کنم تا دوباره نام بین الملی کاسپین را جایگزین این نام جعلی کند روزی فردی که ثروتمند بود راهزن ها اموالس را دزدیدند به روستایی رفت از کدخدا کمک خواست که اگر به شهر او را برساند جبران می کند تا گفت کنون غلام توام کدخدا به خدمتکارش گفت او ا به بارار ببرید وبفروشید خودش گفت خدمتکارم مرد بگفتم غلامم که تن پوشیم نه آنکه بفروشیم قبل ازاینکه ادعا کنند ایران ایالت خزریا است تعصب به خاتمی را رها کنید ونام آریایی کاسپین را احیاکنید زنده باد یاد وخاطره شهیان مقاومت ایران
  • ممد IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    چقدر خوب بود سیاسیون از حماقت ده درصد ابلهان جهان سواستفاده نمی کردن ، چقدر خوب بود هیچ کجا جنگ نبود، نژادپرستی و تعصب و خشکه مذهبی نبود،یه نمونه ی ساده مکالمه اون ابلهی که به مرزبان ایرانی می گفت ما بنده خداتریم هرچند من ایده ی همون سرباز ایرانی که می گفت ما دشمن امریکا هستیم رو عم قبول ندارم ما دشمن کسی نیستیم مگه کسی پا رو دممون بزا ره مثل اون کله زرد ناموس فروش قمارباز ترامپ
  • IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    8 3
    شما چرا نگران نژاد روس شده اید؟
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 1
    در این مواقع چشم و گوش آذایخواهان کور و کر میشود! حتما روزی کاملا مشخص خواهد شد که زیلنسگی رییس جمهور رقاص اوکراین مامور سیا و موساد و انگیسیهای منافق بوده و مردم اوکراین را بخاطر نوکری اش بدبخت کرده!!!
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 2
    مرگ‌ بر یهودی غیر پیروان حقیقی حضرت موسی میگم، الان اردوغان هم هم نژاد پرست وخون یهودی داره باید هرچه ترکیه ای نژاد پرست و خون یهودی در آن ها رو کشت و سر برید یا شلیک کرد، بنطرم ایران باید به نیمی از گروههای مقاومت که در چندین کشور هستن دستور آماده باش نابودی اسرائبل و ترکیه رو بده
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 2
    اینا چیه داداش ،ماکارونی نخی چند!!!
  • بهروز GB ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 7
    اگر روسیه در نابودی این خونخواران یهودی خزری موفق نشود چه بر سر دنیا خواهد آمد.
  • پوتین ( ارباب ایت الله) US ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 2
    واقعا باید از خودتون باید خجالت بکشید که صدای ارتش پوشالی ارباب شدید شما اینقدر به ارباب نوکری کردید اون به شما چه امتیازی داد؟ هیچی، اگر شما عقل داشتید به بردگی به ارباب پایان میدادید و مستقل میشدید که این جنگ نشون داد اربابتون دوزار نه اقتدار داره و نه اعتبار ولی همچنان به بندگی به ارباب ادامه میدید همین ارباب شما از ترس پاتک ارتش اوکراین در منطقه خارکف تمام پل هارو دارن منفجره میکنن و ارتش اوکراین در ان منطقه چندین روستا و شهر رو پس گرفتن و فیلمشو گذاشتن و همچنین ناو ماکاروف روسی رو رو هدف قراردادن دچار اتش سوزی شده که تمام شما توده ای ها و عرازشیه کمونیست سانسور کردید هروز ارتش روسیه بیشتر به فروپاشی نزدیک میشه ولی شما دنبال داستان نازی بازی هستید
    • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 2
      شما توده ای هستی که برای برژنف لعنتی ارزش قایلی که کریمه مال اکراین در حالیکه در طول تاریخ هرگز متعلق به اوکراین نبود کمنونیست تویی که از فرمان کمونیست های استالین گرجی برای اشغال نیو روسیه استتفاده می کنی ب لعنت خدا بر متجاوزین از آل خلیفه تا علی اب خری ورجب مغول وزلنسکی به امیدی آزادی نیو روسیه بحرین آران ودیار بکر وآرارات
    • IR ۲۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 0
      عمو بایدن چه خبر از قتل عام مسلمانان افغانستان به یک میلیون رساندید
  • US ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    7 2
    واقعا باید از خودتون باید خجالت بکشید که صدای ارتش پوشالی ارباب شدید شما اینقدر به ارباب نوکری کردید اون به شما چه امتیازی داد؟ هیچی، اگر شما عقل داشتید به بردگی به ارباب پایان میدادید و مستقل میشدید که این جنگ نشون داد اربابتون دوزار نه اقتدار داره و نه اعتبار ولی همچنان به بندگی به ارباب ادامه میدید همین ارباب شما از ترس پاتک ارتش اوکراین در منطقه خارکف تمام پل هارو دارن منفجره میکنن و ارتش اوکراین در ان منطقه چندین روستا و شهر رو پس گرفتن و فیلمشو گذاشتن و همچنین ناو ماکاروف روسی رو رو هدف قراردادن دچار اتش سوزی شده که تمام شما توده ای ها و عرازشیه کمونیست سانسور کردید هروز ارتش روسیه بیشتر به فروپاشی نزدیک میشه ولی شما دنبال داستان نازی بازی هستید
  • mojtaba SE ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 1
    بهر صورت دیگه اوکرائینی وجود نخواهد داشت .و دیوار بلندی که انگلیس و امریکا برای محافظت و مزدوری سیاست فاشیستی خودش به اسم دمکراسی ,دور اروپا کشیده بود ,بهم ریخته و بزودی تمام کشورهای اروپای شرقی زیر بدهیهای سنگین روسیه میرن و آلمان و اسپانیا و ایتالیا خودشون رو از وابستگی به اقتصاد انگلیسی زبانها جدا میکنن و فرانسه به فاحشه گری و سگ خوریش تا بتونه ادامه میده..لطفا سیاست (داشتن حق و قدرت) رو با رمانتیک (داستانهای قدیمی و بی ارزش و تفهمات خزری ) قاطی نکنید ..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم ممنون از مشرق عزیز که همیشه سعی در تشریح علت و معلول باشه .اما علت همیشه فاشیسم انگلیسی زبانها بود که دنبال تصاحب دنیا بودن و شکست خوردن چون ایران دوباره تو بازی سیاستهای دنیا (روسیه و چین و ایران) در مقابل (انگلیس و امریکا و فرانسه ) توازن و کفه ترازو رو سنگین تر کرده و زنگ آغاز مرگ بلوک غرب رو بعد از 9 قرن زده و تمپلیستهای فاشیست غربی بعد از 3 قرن "آقائی"(جنگ و جنایت) دارن میبینند که قدرت از دستشون خارج شده و نمیتونن تحقیر شدنشون رو با امپراطوری رسانه ای و دروغ ماله بکشن.پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم کورش دوم تاریخ تمدن امپراطوری ایران
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    خجالت بکشید شرم کنید دیگه نمیدونم چی بگم
  • رامین IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 14
    روسیه حیثیتش رفت اگه با ترکیه به جای اکراین می جنگید الان مسکو سقوط کرده بود
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      7 2
      ترکیه فعلا جنازه های سربازانش را در نبرد پ ک ک جمع کند بعد از اوکراین حساب خیلی از نوکرهای امریکا رسیده میشه یکی اش رجب مغول
    • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 1
      ترکیه نه روز قدس به اسرائیل چیزی گفت نه گذاشت مردم مسلمان واقعی تظاهرات کنن، الان لاشه تکفیری های ترکیه بالغ بر 100 نفر که کلیپش موجوده به قول دوستمون برگردانن، ترکیه فقط تانک داره، نه موشک نه پهباد،نه نیروی دریایی، با ضد زره ها همه تانکهاشون نابود وبه غنیمت میبریم
  • نیما IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 12
    هیتلر در واقع یک ماسون یهودی بود که میخواست یهودیان را از اروپا به فلسطین ببرد نه اینکه آنها را نابود کند در واقع هلوکاست یک دروغ تاریخی است و خود صهیونیستها باعث ساخته شدن ارتش آلمان نازی هیتلر شدند زیرا که لابی صهیونیسم با پول سلاح باعث ساخته شدن ارتش نازی شد زیرا که ارتش آلمان در جنگ جهانی اول نابود شده بود و حتی صهیونیستی مثل اسحاق شامیر هم کنار نازی ها می جنگید ولی بعد از شکست هیتلر برنامه لغو شده داستان دروغین هلوکاست ساخته شد
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 2
    حالا چرا روسیه حرف از یهودی ها میزنه.چه کاریه آخه،یه چیزی بگو که دنیا تورو همراهی کنه.اگه داره با این کار افکار عمومی مردم جهان رو جلب میکنه،پس ببینید چه آشغالهایی هستند این صهیونیست ها که یه دنیا از اونها متنفره
    • US ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      6 1
      یه پانترک همیشه باید برای اربابش رجب مغول عردوغان بماله
  • محمد IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 3
    روسیه الان متحد ایران است دولت روحانی روسیه و چین را رها کرد رفت نوکری آمریکا.ولی آمریکا گذاشت توی کاسه اش.مرگ بر زلنسکی و آمریکا و انگلیس وهرچی خائن و خیانتکار به کشور عزیزمان ایران
  • IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 3
    یه25سالی پیش یه فیلم دیدم که یک کمپانی اسرائیلی درباره پیشگوییهای ناصربی...بود ودراین فیلم به وضوح از کسب قدرت باستانی پرشیا واتحاد باروسیه ونابودی دنیا یابهتر بگم نظام حاکم غرب سخن گفته میشدکه باکمک هم وفرمانده ای سومین نفر از کسانی که برای ایجاد عدالت جهانی قیام میکنند واز نوادگان پیامبر اسلام است بود بهتره مشرق این فیلم راتحلیل وپخش کند هم دربین مردمان روس وهم اکراین ومهمتر ایران .روسها خیلی وقته که قدرت نابودی دنیارو دارن ولی فقط نابودی نه اصلاح وفقط این ایران بود که باید به قدرت باستان بازگردد که به اذن پروردگار تقریبا شده ومانده نواده پیامبر که بنا به روایت صادقه 313یاردرست وحسابی میخواد که معلومه جور نشده بجای داد نان وفلان واله بشیم یکی از اون313که جوش نان خور خورا میشن همین محمود خان واکبرخان وموسوی خانو ... که نونشون به خون313یارآقا امام زمان ارجحیت داره برای شادی روح یکی ازاین 313یار که بی وفایی این غم نون خورا توشهادتش نمایان شد یه صلوات.یاحق
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 7
    یاشاسین زلنسکی....
    • ع NL ۱۶:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 0
      بهتر بود به عبری میگفتی فیک 200 دلاری ماشالله خوبم فعالی زیر اکثر پستا واسه عردوغانت دو دست مالیدی مخالفت با روسیه دلیل بر اتحاد با آدمفروشایی مثل توی پانمغول نیست
  • دلسوز IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 2
    صرف نظر از مسائل سیاسی مگر در دین اسلام حب وطن امری نیکو شمرده نشده؟!
    • IR ۲۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 1
      اسرائیل اول و دوم و سوم از کی شده وطن شما ای وطن فروش ها
  • سید روح اله IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 1
    تفکر یهودیان فاسق جنگ با خداست. تشت رسوایی این جماعت برای اهل خرد خیلی وقت پیش از بام افتاده و اگر عموم مسلمانان و مسیحیان عالم گوش فرا دهند صدای این تشت رسوایی را می شنوند. مسیحیان از خودشان بپرسند مگر این یهودیان نبودند که برای کشتن و به صلیب کشیدن عیسی مسیح نقشه کشیدن و اگر عیسی مسیح بازگردند چه تضمینی وجود دارد که باز هم همین یهودیان فاسق برای کشتن ایشان نقشه نکشند؟؟؟ یهودیان فاسق دشمن خداوند و بشریت هستند.
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 5
    پس چرا روسبه باعث شروع جنگ وبهانه دادن دست اوکراینهای نژاد پرست داده!؟بیسواد دروغ بزرگتر بد قواره تر نتوانستی جور کنی!
    • IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 1
      روس تبارهای اوکراین داشتن پاکسازی میشدن. یعنی چی چرا روسیه شروع کرد. شروع نمی کرد که پاکسازی ادامه پیدا میکرد تا یه آلمان نازی کاملا تجهیز شده توسط آمریکا و عضو ناتو بیخ گوشش بود
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 2
    پوتین دیر فهمید اوضاع خرابه و از 20 سال قبل میبایست دشمنش را میکشت و سر مسلمان بیچاره کلاه نمیگذاشت و اشغال تولید و فروش نمیکرد. تانکهایش بعد از برخورد موشک راحت برجکش جدا و میترکد. گزارشاتی است که اس سیصد را ده برابر قیمت فروخته با نیروگاه و تانکهای اشغالش را. یک خودروی بومی هم ندارد . چند تا بیرقدار نصف ارتشش را از بین برده
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    خوب امریکا به بهانه بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    6 3
    روسها بخاطر نسل کشی روسها در اوکراین وارد جنگ شدند شانس اوکراینی ها نزدیک به صفر است
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    عمو بایدن چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می کردید
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 0
    فقط تروریست های بین المللی در خاک اوکراین با ارتش روسیه می جنگند از جبهه النصره تا بازنشسته های ارتش اسرائیل و 63 کشور دنیا روسیه برای تصرف باقیمانده اوکراین باید بمباران و موشک باران فرشی را جایگزین نماید با این کار مردم از شهرها خارج می شوند و تروریست ها و تانکهای روسی باقی می مانند اما چرا دستورات پوتین را ارتش روسیه اجرا نمی کند بنظر شکافی در تصمیم گیران هرم قدرت روسیه افتاده باشد
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    5 0
    اگر بخواهید مقایسه کنید، روسیه هرگز برده داری نکرده، نسل کشی هم نمیشه بهش نسبت داد انجام داده. تعصب های قومی و ملی در همه جهان وجود دارد ولی تعصب نژادی یکی از خصمانه ترین تعصب هاست. یهود خود را برگزیده می پندارد، نمی توانی یهود باشی مگر آنکه مادرت یهود باشد. ایرانی ها و روس ها در جامعه خود یهود داشتند و هرگز دست ب نسل کشی نزدند.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 4
    ارباب پوتین فکر میکرد 2 روزه اکراین را میگیره حالا در باتلاق اکراین دست و پا میزنه و نوکرانش میخوان پیروزی خیالی براش بسازن
    • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 0
      خخخخخخخ واقعا
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      1 1
      تنها یک ارباب در دنیا قابل ذکره اون هم کدخداست که عمله هاش بی تابن
  • پادشاه IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    با همه آرزویی که برای موفقیت روسیه دارم، اما متاسفانه نمی تونن از پس صهیونیست بر بیان. نابودی صهیونیست به ۳۱۳ فرمانده و یارانش واگذار شده. نابودی صهیونیست فقط به دست مردم پاک یمن و ایران خواهد بود. پس تا اون موقع فقط باید صبور بود
  • IR ۱۷:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    هیتلر یک قهرمان بود در مسئله هولوکاست اول روس ها یهودی هارو به امور تبعید کردند انگلیس اونارو به فلسطین تبعید کرد فرانسه اول میخواست بفرسته ماداگاسکار بعد اورد فلسطین لهستان اونارو کشت والمان هم تعدادی رو کشت بعد از رنسانس و کنار رفتن کلیسا یهودیان مثل داعش امروز خاستن اروپا رو تسخیر کنن و اونموقع اروپایی که حکومت مذهبی کلیسارو دیده بود حق داشت با اونها بجنگه یهودیا پرچم به بازو میبستن و عملیات خرابکارانه داشتند در مسئله جنگ های جهانی هم هیتلر کبیر در جنگ جهانی اول یک سرباز ساده بود جنگ جهانی دوم هم عاملش شروعش پیمان ورسای بود الانم اگر هر کشوری بخواد مثل اون رو به کشوری تحمیل کنه حتی یک صدمش رو حتمن جنگ میشه از نظر اخلاقی هم هیتلر یک مرد واقعی در برخورد با خانواده مخالف سیگار و مشروب خوری و یک هنرمند بود الانم ی عده اونو تقبیح میکنن چون از ملی گرایی میترسن متفقین هم میخوان جنگ رو بندازن گردن اون
    • DE ۱۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      2 13
      شما داداش دفعه بعد اول کامنت بنویس بعد گرد بکش تو دماغت . به جان جان کریه .‌ ۷۵ میلیون انسان در جنگ جهانی دوم به قتل رسیدند تا صهیونیستها صاحب کشوری غصبی شدند حالا دیگه هیتلر شد خانواده دوست . واقعا به اندازه پشه کوری هم عقل نداری. هیتلر جنایتکار مامور تشکیل کشوری غصبی برای همکیشانش بود و موفق شد.من اگر یهودی بودم هر روز براش خدا بیامرزی میفرستادم که بالاخره بعد از ۴۵۰۰ سال دربه دری یهودیها را صاحب کشوری غصبی کرد. تو این ۴۵۰۰ ساله شاید ۵۰۰ میلیون یهودی میلیون بدنیا اومده اند و ۴۹۰ میلیون هم مرده اند ولی هیچوقت صاحب کشور نشده بودند.
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 0
    این تیتر اول بشه در این همه خبر .
  • سلام IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    درود بر پوتین که شر این اشرار را از دنیا کم میکند
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    مرگ بر انگلیس و فرانسه روسیه و امریکا به امیدی سربلندی همه کشوهایکه توسط اینا شدن جهان سوم!!! و به امید جهان سوم شدن این ابرقدئرتهای کثیف
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    یارانه نان و دارو به هیچ وجه حذف نمی‌شود.. جواب ...حالا این قول را به خاطر بسپارید .یک ماه دیگه می گن یارانه را حذف کردیم . تا به حساب مردم یارانه بریزیم .
  • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 0
    ون احمقایی که میگن روسیه شکست میخوره چون تلفاتش زیاده انگار تاریخ نخوندن. روسها در جنگ جهانی دوم 25 میلیون نفر تلفات دادن ولی در نهایت برلین رو فتح کردن! الان که کلا 3 هزار نفر هم تلفات ندادن بعد اساتید میان میگن روسیه توی باتلاقه!!!
  • ایرانی عصبانی AU ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 0
    شما این موارد را میبینید و انتشار میدهید اما این را در مورد کشوری که در ان زندگی میکنید نمیبیند. واقعاً جای تعجب است که افرادی نظیر من دشمنی امریکا ، رژیم ظد ایرانی اسراییل و عربهای نوکر امریکا را میبینند ولی خکام ایرانی با سکوت به این دشمنان اجازه میدهند اظهارات ظد بشری و ظد قوم ایرانی را بدون مخالفت به تریبون‌های صوتي و مدونی جهان وارد کنند.. رژیم ظد ایرانی اسرائیل در طی ۴۰ ساله پیش خصومت خود را با ملت ایران و من تکرار میکنم با ملت ایران نشان داده است که . این رژیم و امریکا بارها ملت ایران را تحت عناوین من دراوذدی های ظد یهودی ( امثال نتانن یاهو کثیف که دشمنیش با ملت ایران حتی او را در باز نویسی تعریفی تاریخ باز نداشته است ) در صحنهای بین‌المللی محکوم کرده اند. وحکام ما با رفتاردشمنانه همسایگان نظیر اعدام و حبس‌های شیعیان کوتاه میایند. ملت ،دولت چشم باز کنید ایران در مقابل قتل عام و پاکسازی نسل ایرانی قرار دارد.همان‌گونه که رژیم ظد ایرانی صهیونیسم بنا حق ایران را در منابع بین‌المللی ظد یهود میخواند حکام ایران باید این رژیم را آنچه که هست بنامد و ان دشمن ظد نسلی و قومیتی ایرانیان است. دولت ایران باید این خصومت را همانگونه که دشمن در مطبوعات وارد میسازد به جهانیان نشان دهد . ملت ایران باید به جهان نشان دهد که ملیت ایرانی و مذهب شیعه ان در خطر توطعه در سطح جهان توسط اسرائیل ، امريکا و متحدان ان است. این پروژه قتل عام ملت ایران که توسط امریکا و متحدانش نوشته شده به ملت اجازه میدهد که برای بقای نسل از دسترسی به هر عامل بازدارنده نظیر انرژی هسته‌ای ابا نداشته باشند.و این را حکام ایران برای پشتوانه منطقی اعمال خود به دشمنان و مردم جهان باید از طریق مطبوعات و سایر مرابط روزنامه نگاری بگوش انها برسانند.
  • مهدی مختاری 291 IR ۱۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    0 1
    با سلام. وقتی که بین دو گروه ظالم جنگی به وجود می آید، مسلمانان نباید در آن جنگ دخالت کنند؛ ما فقط باید کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کنیم؛ همین. نتیجۀ چنین جنگی این است که ظالمی می رود و ظالم دیگری جایگزینش می شود. هدف اصلی و نهایی جنگ اوکراین و روسیه، غلبه بر جمعیت کشور مظلوم فلسطین است. تا حالا هم عدۀ زیادی از یهودیان آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) پناهنده شده اند. دین واقعی ولادیمیر پوتین و سرگین لاوروف، مسیحیت صهیونیستی است؛ آن ها رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارند؛ و در تل آویو هم سفارت دارند؛ تل آویو هم در مسکو سفارت دارد. سرگین لاوروف قبلاً گفته بود: تضمین امنیت اسرائیل اولویت اصلی روسیه است. اگر از آن ها بپرسید که بین «رابطه با تهران» و «رابطه با تل آویو» کدام را انتخاب می کنید، خیلی واضح و قطعی می گویند: تل آویو. ولادیمیر زلنسکی هم یک یهودی صهیونیست است؛ شناسنامۀ اسرائیلی دارد؛ دورۀ سربازی اش را در ارتش جنایتکار اسرائیل گذرانده است؛ رئیس جمهور یک حکومتی است که با کودتای سال 2014 بر سر کار آمده است؛ اکنون هم در حال خیانت به مردم اوکراین است. او هم رابطۀ بسیار نزدیکی به اسرائیلی ها دارد. اوکراین هم در تل آویو سفارت دارد؛ تل آویو هم در کی‌یف سفارت دارد. همۀ آن ها (پوتین، لاوروف، زلنسکی، آمریکا و اسرائیل و انگلیس) جنایتکار هستند و دست شان در یک کاسه است؛ هدف واحد آن ها این است که به وسیلۀ ایجاد جنگ و ناامنی، یهودی های سراسر دنیا را مجبور کنند تا به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) مهاجرت کنند؛ همانطور که قبلاً این کار را کرده اند. «خودزنی کردن» کثیف ترین حقه و فریبی است که تا حالا توی عُمرم دیده ام؛ دشمنان ما سال های زیادی است که با خودزنی کردن در حال غرامت گرفتن از ما هستند. پس بنابراین ما به جای اینکه ذهن مان را درگیر جنگ اوکراین کنیم باید به فکر دفاع از کشور مظلوم فلسطین باشیم؛ و همانطور که کُشته شدن و یا آواره شدن مردم عادی و غیر نظامی را محکوم کرده ایم، مهاجرت یهودی های آواره شده از اوکراین به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) را هم محکوم می کنیم و آن ها را دشمن خود می دانیم. این ۴۰۰۰ واحد را برای یهودیان آواره شده از اوکراین می سازند. هدف از جنگ اوکراین همین است.
    • IR ۲۰:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      10 3
      یعنی با فرمایش شما ایرانی ها هم یهودی هستند برو احمق - خدا روزیت را جای دیگر حواله کند
    • IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      0 3
      چرندیات را خواهشا به خورد مردم ندهید
    • DE ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
      2 2
      خیلی زور زدی یه طورایی مطلب جنگ روسیه و اکراین را به فلسطین ربط بدهی چون میدونی اکثر مسلمانان‌ نسبت به مسئله فلسطین حساس هستند و در حقیقت چون میدونی ایران با روسیه روابط قوی داره خواستی مثلا این روابط را یه طورایی زیر سوال ببری ولی عمو جون نه دعا و نه نفرین به پوتین و روسیه و اکراین کوچکترین تاثیری در حرکت روسیه نمیگذاره. زیرا پوتین بارها گفته کشور روسیه از طرف ناتو بوسیله دلقینسکی و نازی ها تهدید میشه نه که چون ایران و فلسطین داره تهدبد میشه پوتین حمله کرده به اوگراین..‌برای پوتین سرنوشت ایران و فلسطین اصلا فعلا اهمیت ندارد تا حالا هم کسی از روسیه نشنیده که خودشون را فدایی ایران بدانند. پس راحت باش هم جمهوری اسلامی اونکاری را که بایستی بکند میکند هم‌ پوتین
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      در جواب به کاربران محترمی که من را احمق خطاب کرده اند می گویم: رهبر عزیز ما همان روز اول بی طرفی خودش و حکومتش را اعلام کرد و با زبان واضح گفت که با جنگ اوکراین و روسیه مخالف است؛ ما با کشورهای زیادی رابطۀ اقتصادی داریم اما این دلیل نمی شود که در جنایت های آن ها هم شریک باشیم؛ پس این دو هیچ ربطی به هم ندارند. من کُشته شدن و آواره شدن کسانی را محکوم کردم که «شهروند عادی هستند_نظامی نیستند_قاتل و اشغالگر و فتنه گر نیستند_سیاسی نیستند_سرشان توی کار خودشان است و کاری با کسی ندارند_در کشور واقعی خودشان زندگی می کنند» و برایم مهم نیست که آن ها چه دینی دارند. حالا در بین آواره شدگان اوکراینی افراد تهی مغزی هم هستند که به بهانۀ آواره بودن، به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) پناهنده شده اند؛ دین آن ها هم برای من مهم نیست؛ من آن ها را دشمن خود می دانم و این حرکت شان را هم محکوم می کنم. جالب است بدانید که خیلی از یهودیان اوکراینی در پاسخ به اسرائیل که اعلام کرده بود به شما پناهندگی می دهیم، جواب منفی داده بودند. در جواب به آن کاربر محترمی هم که گفته بود: «پس اللهم اشغل الظالمین بالظالمین یعنی چی؟» می گویم: دشمنان ما (آمریکا و انگلیس و اسرائیل و روسیه و اکراین و ...) مکر و حیله کردند تا به وسیلۀ «خودزنی کردن» و «ایجاد جنگ و ناامنی» یهودیان سراسر دنیا را مجبور کنند تا به اسرائیل (سرزمین های اشغال شدۀ فلسطین مظلوم) مهاجرت کنند؛ همانطور که 100 سال پیش این کار را انجام دادند و موفق هم شدند؛ اکنون هم دارند همان کار قبلی را انجام می دهند و متأسفانه تا مقدار کمی هم موفق شده اند. اینجاست که خداوند یکتا در سورۀ مبارکه آل عمران آیۀ ۵۴ می فرماید: وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ. پس این مکر و حیلۀ دشمنان (که همان کوچ اجباری یهودیان است) به ضرر خودشان تمام می شود؛ یعنی خودشان با دست خودشان، همدیگر را نابود می کنند. پس دعای «اللهم اشغل الظالمین بالظالمین» اینجا معنی پیدا می کند. پس بنابراین ما باید در این جنگ بی طرف باشیم و هیچ دخالتی نکنیم تا خدای ناکرده در جنایت هایشان به طور ناخواسته شریک نشویم. آره شما درست می گویی که ما هرچه قدر به آمریکا ضرر برسانیم خوب است؛ اما نه با جنایت کردن و کُشتار افراد بی گناه؛ هر چیزی قانون و قواعد خودش را دارد.
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۸
      0 0
      در ضمن من کِی گفتم ایرانی ها هم یهودی هستند؟!!! ایران هم یهودی دارد اما یهودی صهیونیست ندارد. همۀ ایرانی ها هم یهودی نیستند. دوست عزیز یک کم به اعصابت مسلط باش؛ چرا همه چیز را توهین آمیز فرض می کنی؟! یک کم دربارۀ حرف هایی که از دیگران می شنوی فکر کن و زود قضاوت نکن.
  • IR ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 1
    تنها برگ برنده طرفداران پوتین و کمونیستها در ایران بی تقوایی آنهاست که عفت کلام ندارند .هم توهین می کنند .هم تهمت می زنند .هم انگ می چسبانند . ولی ما مومنین عفت کلام اجازه نمی دهد هر چیزی را بنویسیم فقط آنها را به خدا حواله می کنیم و در جواب توهین آنها می گوییم سلام
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 1
    طرفداران و عاشقان سینه چاک روسیه در مورد اظهارات سفیر روسیه در ایران دربارهٔ عدم تمایل گردشگران روسی برای سفر به ایران به خاطر ممنوعیت مشروبات الکلی و حجاب اجباری نظری ندارند؟
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 2
    تمام کسانی که شرق زده هستند و طرفدار پوتین و چین هستند در نهایت زندگی که برای مردم درست می کنند یه زندگی سگی هست .مرتب به این و آن پارس می کنند .و کسانی که طرفدار آمریکا و غرب هستند در نهایت زندگی که برای مردم درست می کنند یه زندگی خری است که همیشه به فکر لگد پرانی به این و آن هستند .اما کسانی که طرفدار شیعه علوی هستند راه مستقیم را می روند و نه هم نوایی با شرق دارند نه هم نوایی با غرب بلکه هم با شرق و هم با غرب با عدل و انصاف و مروت رفتار می کنند .اینها تنها می توانند انسان را به آرامش و خوشبختی در دنیا و آخرت برسانند . ستیزه جویی با غرب و با شرق نشانه کم خردی و عدم بصیرت است و رفتار انسانی همراه با نصیحت هم در برابر شرق هم در برابر غرب را ه صحیح و انسانی است
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    3 2
    شما که از پوتین و کمونیستها حمایت می کنید اصلا می دانید کمونیست چیست ؟ کمونیست یعنی ماتریالیسم دیالکتیک . کمونیست یعنی اشتراک در همه چیز . کمونیست یعنی دیکتاتوری پرولتاریا . کمونیست یعنی مذهب افیون توده ها . کمونیست یعنی جبر تاریخی به نفع طبقه کارگر. کمونیست یعنی قتل عام بشریت . کمونیست یعنی به اسارت گرفتن انسان . کمونیست یعنی جنگ با خدا. کمونیست یعنی زندگی کردن مثل سگ . کمونیست یعنی فریب جوانان . کمونیست یعنی مجاهدین خلق . کمونیست یعنی فداییان خلق . کمونیست یعنی حزب توده . کمونیست یعنی حزب فرقان . کمونیست یعنی ترور شهید مطهری و بهشتی و شهید باهنر و شهید رجایی وانفجار حزب جمهوری اسلامی . کمونیست یعنی صدام و حزب بعث . کمونیست یعنی کوبا و کره شمالی و چین و روسیه و ونزویلا کمونیست یعنی اوج حماقت .کمونیست یعنی جنگ. جهانی و پایان بشریت . کمونیست یعنی دجال آخر الزامان .طرفداری از پوتین و کمونیست یعنی اوج وقاحت و بی شرمی و وطن فروشی و دشمنی با جمهوری اسلامی ایران .کمونیست یعنی دشمنی با امام زمان عج . لعنت خدا بر تمامی طرفداران کمونیست .و پوتین ملعون .
  • IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    2 0
    اسلام دستور داده که حاکم اسلامی زمانی که در لباس حاکمیت قرار می‌گیرد، باید خود را همراه پایین‌ترین قشر جامعه کند در واقع اسلام می‌گوید حاکم اسلامی باید از نظر سیاسی سرقافله جامعه اسلامی و از نظر معیشتی جزو آخرین رده‌های مردم باشد هماهنگونه که هیچ نقلی نداریم که حضرت علی (ع) وقتی خانه‌نشین بودند، لباس وصله‌دار می‌پوشیدند اما زمانی که لباس حاکمیت به تن کردند، در پنج سال حکومت خود همواره لباس‌های کهنه و وصله‌دار می‌پوشیدند تا هم‌طراز با ضعیف‌ترین مردم دوران خود باشند.
  • IR ۲۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    1 0
    دین اسلام یک دین غرب ستیز نیست کما اینکه شرق ستیز هم نیست . دین اسلام یک دین کفر ستیز است . کفر هم در همه جا وجود دارد حتی در میان مسلمانان کفر وجود دارد.. اسلام کفر ستیز است نه کافر ستیز . کفر تاریکی است و دین اسلام با نورانیت خود تاریکی را تبدیل به روشنایی میکند. نمونه اعلای کفر انکار خداوند است . ریشه تمام بدبختی ها در انکار خدا است. غرب ستیزی نقطه مقابل غربزدگی است . اگر می خواهیم افراد جامعه دچار غربزدگی نشوند نباید غرب ستیزی را رواج بدهیم . افرادی که دچار غرب ستیزی شده آند به نوعی دچار بیماری روانی مبتلا شده آند .اغلب این افراد خود تحصیل کرده غرب هستند
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۷
    4 2
    نوکرای پوتین خوب دارند میسوزند.سه روزه میخواست بگیر 3 ماه شده اونم با این همه تلفات و خسارات.الان عاشقای کمونیست و کافران بی دین و ظالمان مردم بدخت ایران که مردم خودمون به گروگان گرفتند میگن اوکراین ویران شد .مشنگ ها امریکا و اروپا چند صد میلیارد دلار دارایی های روسیه رو ضبط کردند همون به جای خسارت جنگ میدند اوکراین.انشالله بعد از پیروزی اوکراین که دور هم نیست بهتر از قبلشو میسارند..ولی خوب سوختین ها
  • محسن IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۰
    0 0
    اگر اسرائیل واقعاً اینقدر نیرومند است چه کاری از دستمان میاد. ضمناً به نقش چین پرداخته نشده است.
  • خدایان: IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۲
    0 0
    برده داری تاریخی این سیاره ریشه در تمدن سومر دارد، احتمالا همان تمدن آتلانتیس که به زیر گلف رفت و خاندان خدایان فرازمینی و کاهنانش پخش شدند در زمین. خاندان خلافت سامری (سومری) از فراعنه تا نفوذ به دربار امپراطوریها: سلطه جهانی.
  • ۰۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
    0 0
    الان اوکراین خالی از سکنه شده احتمال بازگشت امپراطوری خزر در اوکراین هست؟
  • امیر IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۱/۰۱
    0 0
    به امید تکرار روز پیروزی و سوزاندن پرچم صلیب شکسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس