یاروش رهبر افراط گرایان راست گرا (رهبر گروهی که به یهودی ستیزی معروفند)دیداری با سفیر اسرائیل در اوکراین ترتیب داد و به وی اطمینان داد که حزب راستگرا کاملا آنتی سمیتیسم و یهود ستیزی را رد می کند و هرگز این موارد را قبول نخواهد کرد.

گروه بین‌الملل مشرق - نقش موثر و پررنگ صهیونیست‌ها در حوادث اوکراین بر کسی پوشیده نیست "مشرق" پیش از این دو گزارش "جغد شوم ناآرامی‌های اوکراین کیست؟" و "اسرائیل چگونه تظاهرات اوکراین را نظامی کرد/40 زن و مردی که دستور آشوب از "دلتا" می‌گرفتند" در مورد نقش صهیونیست‌ها در حوادث اوکراین پرداخته است.

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

از سوی دیگر منابع مختلف غربی و شرقی همگی از تاثیرگذاری بالای گروه‌های ملی گرای افراطی (نئونازی‌ها) اوکراین در ناآرامی‌های اخیر این کشور علیه رئیس‌جمهور پیشین اوکراین خبر داده‌اند. این درحالیست که تاریخ نئونازی‌های اوکراین، آکنده از یهود ستیزی است. بنابراین سوالی که ناظران را به خود جلب کرده؛ این است که چطور در میدان اعتراضات شهری کیف که در حد یک جنگ شهری سازمان یافته پیش رفت، صهیونیست‌ها و یهودستیزان دیروز به اتحادی راهبردی علیه یانکویچ نزدیک به روسیه رسیدند؟

بحران اوکراین زوایای پنهان بسیاری دارد که عموم مردم از آن بی‌خبرند، این مسئله ناشی از تقابل‌های سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای مختلف در میدان استقلال "کیف" است. به نظر می‌رسد که یکی از این زوایا به جنگ قدرت میان دو جناح از یهودی‌های اوکراین مربوط بوده باشد؛ شاید اتحاد امروز یهودیان غربگرای اوکراین که تحت تاثیر رژیم صهیونیستی هستند با افراطیان نئونازی یهودستیز، برای حذف جناح یهودی‌های نزدیک‌تر به روسیه بوده باشد.

تلاش‌های نئونازی‌های کیف برای فاصله گرفتن از ماهیت ضدیهودی‌شان که بعد از استقرار دولت موقت اوکراین دیده می‌شود نیز احتمالا به همین دلیل است. برای حذف و محدود کردن پوتین چه اشکالی دارد با صهیونیست‌ها متحد شویم؟

مجله "فارین پالیسی" آمریکا به قلم "JOSH COHEN" (وی عضو سابق وزارت امورخارجه آمریکا و مجری اجرای اصلاحات اقتصادی در جمهوری شوروی سابق بوده است) طی تحلیل مفصل به این اتحاد محال اما به وقوع پیوسته اشاره کرده است و پایگاه خبری - تحلیلی "مشرق" برای اولین بار بخش‌هایی از این متن را بدون رد یا پذیرش مفاد آن منتشر می‌نماید:

حزب

معنای تصویر زیر که در یکی از شهرهای شرق اوکراین نصب شده است، این است که ساکنان دو راه بیشتر ندارند یا باید تحت حکومت روسیه باشند  و یا باید حکومت نازیها را تحمل کنند.

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

ولادیمیر پوتین در جنگ تبلیغاتی که میان روسیه و اوکراین درگرفته است، ریشه های ناسیونالیستی دولت جدید در کیف را نشانه گرفته و می‌گوید که نئونازیها، مخالفان روسی و نیز یهودستیزهای اوکراین با هم علیه روسیه اتحاد استراتژیک بسته اند.

پوتین به برخی رویدادهای تلخ اوکراین اشاره کرده است از جمله خشونت علیه یهودیان طی شورشهای اوکراین علیه حکومت لهستان در قرن 17 و 18 که به قتل عام هزاران تن در شهرهایی مانند اودسا، کیروگراد و اودسا منجر شد. در طول جنگ جهانی دوم نیز پلیس مخفی اوکراین تحت آموزشهای نیروهای اس اس نازیها، نقش فعالی در نابودی حدود 900 هزار یهودی اوکراینی ایفا کرد.

جالب است که در ماههای گذشته نیز یهودیان بسیاری به صورت مشکوکی هدف تهاجم و حملات فیزیکی به ویژه در کیف قرار گرفتند. کنیسه‌های ویران شده در شهرهای زاپروژیا و سیمفروپول به همراه اعلامیه‌های یهود ستیزانه که در شهرهای شرقی مانند دونستک، (شورشیان مسئولیت این بیانیه ها را رد کرده اند و آن را یک فریب نامیدند) اقدامات مرموزانه ای هستند که در بحران اوکراین دیده می شود. با توجه به این حوادث این سوال ارزش فراروانی دارد که بپرسیم یهودیان اوکراین چه آینده ای در پیش دارند؟

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

در این مسئله شکی نیست که شورشیان در انقلاب اوکراین از دو سوی دو سازمان هدایت می شوند: حزب سیاسی سووبودا و حزب راست افراطی. حزب راست افراطی در آغاز به عنوان یک اتحاد شبه نظامی از چندین گروه کوچک ملی گرا تشکیل شده بود که نقش کلیدی در خشونت های تظاهرکنندگان علیه دولت یانکوویچ ایفا می کرد. دیمتری یاروش رهبر افراطی های راست گرا یکی از پیروان و ستایش کنندگان استپان باندرا رهبر پارتیزان های ناسیونالیست اوکراین است که از سال 1944 تا پایان جنگ جهانی دوم در کنار نازیها جنگید. اگرچه یاروش وی را یک ملی گرا می نامد و عنوان می کند که ملی گرایی این رهبر پارتیزان به معنای عقاید ضدیهودی وی نبوده است.

اما نگرانی اصلی یهودیان اوکراین حزب سووبودا است که اظهارات و بیانیه های یهودستیزانه این حزب، جای هیچ شکی نداشته و بر کسی پوشیده نیست. اولخ تیانیبوک، رهبر حزب «سووبودا» در سخنرانی سال 2004 در پارلمان اوکراین و نیز 2005 در یک نامه سرگشاده به رئیس جمهور این کشور، این مسئله را مورد تأکید قرار داده بود که اوکراین در کنترل یک «مافیای روسی یهودی» است و خواستار اقدام دولت برای توقف «فعالیت های جنایی» این یهودیان سازمان یافته شده بود.

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

این حزب در انتخابات سال 2012 پارلمان اوکراین با کسب ده درصد آرا شگفتی ناظران را برانگیخت و به عنوان چهارمین حزب بزرگ اوکراین شناخته شد. اعضای حزب سووبودا در حال حاضر تعدادی از وزارتخانه های دولت موقت از جمله وزارت دفاع را به دست گرفته اند. اگرچه سووبودا عقاید و افکار یهودستیزانه را در میان خود به شدت تکذیب کرده است اما نگرانی در مورد ایدئولوژی این حزب در میان یهودیان اوکراین همچنان پابرجاست.
 
با این تفاسیر آیا باید جنبش میدان در اوکراین را همانطور که پوتین توصیف کرده است، یک قتل عام نامید تا یک انقلاب؟ با این وجود یهودیان اوکراین از اینکه پوتین در جنگ تبلیغاتی خود از آنها استفاده می کند، سخت به خشم آمده اند. این در حالی است که جمعیت قابل توجهی از راست گرایان افراطی در جنبش میدان اوکراین حضور دارند.

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

خاخام بلیخ به عنوان یکی از خاخام های مشهور اوکراین در سخنانی اظهار داشته است: «تهدید روسیه، یهودیان و اوکراینی ها را به هم نزدیک کرده است. در حوادث ناگوار میدان اوکراین، یهودیان دوشادوش سایر ملت اوکراین بودند و سه تن از کشته شدگان نیز یهودی بودند و حتی راست گرایان در تکریم یکی از یهودیانی که توسط تک تیزاندازها کشته شدند، بسیار فعال عمل کردند.

در کنار این فداکاری ها باید به این رویداد بسیار مهم نیز اشاره کنیم که حتی فیلم آن را می توان در گوشی های موبایل دید و آن اینکه 5 تن از افسران ارشد نیروهای دفاعی اسرائیل که قبل ار این به اسرائیل مهاجرت کرده بودند به اوکراین بازگشتند تا هدایت و رهبری یک گروه 40 نفره از معترضان را به دست بگیرند. هم اکنون نیز ولادیمیر گروسمن از چهره های برجسته یهودیان، نخست وزیر موقت اوکراین است و کلومویسکی یکی دیگر از یهودیان، سمت فرمانداری دنپروپترووسک، استانی در جنوب شرق اوکراین را بر عهده دارد.»

جناح راست گرا در اوکراین نیز به صورت علنی از برخی عقاید خود تجدید نظر کرده و به یهودیان اوکراین تعهد داده است که امنیت آنها حفظ شود. در این راستا یاروش رهبر افراط گرایان راست گرا (رهبر گروهی که به یهودی ستیزی معروف بودند) دیداری با سفیر اسرائیل در اوکراین ترتیب داد و به وی اطمینان داد که حزب راستگرا کاملا آنتی سمیتیسم و یهودستیزی را رد می کند و هرگز این موارد را قبول نخواهد کرد.

چرا یهودیان و اوکراینی ها با هم متحد شده اند؟/ در حال ویرایش

پس از این دیدار سفارت اسرائیل در بیانیه ای در وبسایت خود تأکید کرد که جناح راست گرا، نژادپرستی به ویژه یهودستیزی را رد کرده است. پس از آن در 8 آوریل که یک بنای تاریخی قربانیان هولوکاست در اودسا تخریب و تصاویر و نمادهای نئونازی ها بر روی آن حک شد، راست گرایان به شدت آن را محکوم کردند و اعلام کردند که تمام تلاش خود را به کار خواهند بست تا این مجرمان را بیابند. دفتر حزب راست گرایان در اودسا نیز کمکهای مالی شایان توجهی به جامعه یهودیان این شهر کرد تا بتوانند از اموال یهودیان محافظت کنند و روز بعد نیز عکسهای این دو شخصیت دست در دست هم در بسیاری از رسانه ها منتشر شد. رویدادی که مطظمئنا دل پوتین را بسیار سوزاند.

همه این رویدادها نشان می دهد که پوتین نتیجه ای عکس آنچه در سر داشت، به دست آورد و رابطه یهودیان و ملت اوکراین را ارتقا داد. یهودیان به پوتین ثابت کردند که نمی تواند از ابزار آنتی سمیتیسم برای منافع خود استفاده کند. استفاده بدبینانه و هدفمند پوتین از یهودستیزی در راستای منافع  کرملین موجب شد که به نقل از تیموتی اسنایدر، یهودیان در اواکراین به یهودیان اوکراین تبدیل شوند.  

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 61
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • موساد ۰۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    روسیه باید به 15 کشور کوچک تجزیه بشه همینطور ایران
  • امن ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    البته مشرق جان روسیه براساس سیاست روز خود ازاوکراین انچه راکه لازم بود برد ودارد میبرد کریمه که مهم ترین وراهبردیترین منطقه بودرابدست اورد وهمچنین اوکراین شرقی هم دارای تحولاتی فراوان است.........
  • Ali.M ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    دادا چیز دیگه نمی خوای بگو تعارف نکن ها
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    روسیه باید به 15 کشور کوچک تجزیه بشه
  • ابوالفضل ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    میگم موساد وقتی که به قول رهبرمون تلاویو و حیفا رو با خااااااااااااااااااااک یکسان کردیم و 35 هزار تفنگدار امریکایی رو در منطقه با تابوت به امریکا برگردوندیم و 11 ناو هواپیمابر رو ظرف24 ساعت فرستادیم ته خلیج فارس و موشک های قاره پیما ما واشنگتن و نیویورک رو هدف قرار دادن می فهمی که کی تجزیه شده و بدبخت شده. شما بدبختا از پس یه دختر(راشل کوری)بر نیومدین حالا تور انداختین برای اتحادراهبردی ایران سوریه روسیه حزب الله،ببین اخیرا هم رزمایش رو با نوکراتون برگزار کردین به اسم شیر در کمین خیالی نیست شما شیر در کمین باشین ما شکارچی شــــــــــیر. برو به جهنم
  • ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    واقعا غربیها بتونند این کارو میکنند
  • ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    که چی بشه؟ صهیونیست راحت تر اشغالش کنه؟
  • صديق ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    اگر ايران به سيصد تكه هم تجزيه بشه اخرش ريشه شما صهيونيستها رو خواهد خشكاند.انشا الله
  • ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    خاک بر سرتون با این تحلیل آب دو خیاری البته از دیپلمه های مسلح انتظار بیشتری نمیره
  • ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    باز چرند گویی شروع شد
  • ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    قصدت چيه از اين كامنت فحش دوست داري ؟
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    لکه ننگ تاریخ بشریت ، رژیم اشغالگر قدس ، باید هرچه زودتر محو گردد!
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    یهودی ستیزی مطلب بیربط و نامربوطی در سیاست جهانیست که خود خاندان یک درصدی کاهنان آنرا مطرح کرده اند. واقعیت اینست که خود یهود چند دسته شدند گروهی که ایمان آوردند به وحدانیت حق و گردن نهادند به دستورات انساندوستانه دینی-توحیدی و گروهی که یاغی شدند نسبت به پیامبران الهی و بر علیه گروه مومنان یهود با طواغیت همدست شدند و یا به نوعی برده و روبات و گلادیاتورها و مستخدمین و غلامان حلقه بگوش طاغوت زمان شدند و هر چه پیشتر آمدیم بر تعداد این گروه افزوده شد. از قیافه شان پیداست که همه از همان بنی اسراییل بودند چه رهبر شورشیان اوکراین با آن عینک ته استکانیش چه سایر رهبران حلقه بگوش استکبار در نقاب زایون (بهشت موعود) همه از همان قوم و قبیله تیزهوش یهود هستند که همیشه تاریخ بزرگترین دشمنان یکدگر بوده اند و هنر استکبار کاهنان جهانخوار در همین است که اینها را مدام به جان هم بیندازد! (آل ذحاک ماردوخ/ مردوک / مرداک خدای بابیلون) اگر مردم دنیا این حقیقت را بفهمند و نقاب های زایون و یهود از سر این غلامان کاهنان استثمارگر برده دار تاریخ برافتد٫ آنگاه میفهمند که دو جبهه بیشتر در تاریخ نداشته و نداریم: جبهه ضدبشریهای استثمارگر و جبهه بشریت که پیامبران برای یاری بشریت و رهاییشان از استثمار کاهنان آمده بودند اما مصلوب شدند و صلیب که آلت قتاله کاهنان بود دستمایه جنگ و ابزار مغزشویی شد و هم در معابد نفوذ کردند و هم در لژها و شد آنچه نمی بایست: برای اولین بار پس از کلونیالیست حکومت ذحاکان ماردوخ برده دار تاریخ جهانی شد. هر قومی هم که مورد نفرت سلطه جهانیست بخاطر اینست که یهودی اصیل بوده و مومن باقی مانده و ضد طواغیت و استثمار و استکبار طواغیت زمانه ایستادگی کرده و قیام نموده (مثل اهالی فلسطین و ایران) در طول تاریخ بیشترین قیام و ایستادگی در برابر استثمار بشر از سوی یهود بوده و برترین مومنین از اینهایند فلذا مورد خشم و نفرت آل کاهنانند. ولی متاسفانه بدترین نوکران و جاسوسان و دشمنان یهود هم از همین قوم بوده اند مثل هیتلر و بقیه نوکران سلطه جهانخوار.
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    البته قبلش یه جای شما به چندین قسمت تقسیم میشه.
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    بخواب بابا! دو روز پیش لب مرزت گنده های حزب الله اومدن نشستن یک ساعت و نیم برنامه گذاشتن نتونستی زر بزنی. داری میسوزی مثل سگ
  • مصطی ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    حرف مفت نزن اقا یا خانم از خدا بترس
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه .......اونی که باید ازبین بره اسراییل وآمریکاست
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    به فضل خدا طرح تجزیه آمریکا به حدود 19 منطقه کوچیک تقریبا آماده شده... اسم بهترین منطقم که ایرونیا اونجان انتخاب شده: نیوایرانnew iran ضمنا طرح خردکردن دهان مزدورا وسگای آمریکا هم آمادس!!!خواستی حضوری بیا درخدمتیم
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    ارزوتو به گور میبری محو اسراییل کثیف نزدیک است گواه حرفمم ترس شما از ما که در گفته های جدید رییس رژیم منحوستون گفته شد پس خفه
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    تف به هرچی بیشرف وطن فروشه
  • ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    اونجوری بیشتر واسه تو استخون گیر میاد نه ؟؟؟
  • ناشناس ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    نکنه تو به استخدام موساد در آمدید و با گرفتن پول از موساد اقدام به کامنت نویسی در مشرق نیوز میکنید....لعنت بر شما
  • ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    شتر در خواب بیند پنبه دانه
  • آنتی موساد ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    خاورمیانه باید به یک کشور بزرگ تبدیل بشه به نام ایران!
  • ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    حالا شما مرحمت کن اجازه بده 14 کشور بشه . ممنون میشیم .
  • کوروش کبیر ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    آرزوی تجزیه ی ایران عزیز رو به گور خواهی برد ای صهیونیست کثیف
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    مغز تو را باید دربیارن تجزیه و تحلیل کنن ببینن واقعا مغز هست یا تفاله
  • آذربایجان ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    آی پی کاربر موساد باید رهگیری بشه،ممکنه ایشون برای شوخی نظر گذاشته باشه اما باید تنبیه بشه
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    یا قرصاتو جابه جا خوردی یا کلا حالت خوب نیست
  • اهوازی ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    این عاقبت ویران کردن مسیحیت و کلیساها و نادیده گرفتن مسائل ملی توسط کمونیست هاست.اسلام و بویژه مکتب تشیع و مساجد و عرق ملی ایرانیان و حضرت ولایت فقیه و بصیرت ملت اجازه چنین جسارتی را در ایران نخواهد داد.
  • ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    باز قرصشو پشت و رو خورد!!!! خوشت میاد خودتو مضحکه کنی؟
  • ذوالفقار ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    فلسطین اشغالی که درحد تجزیه شدن نیست باید به زودی زود به صاحبان اصلی آن واگذار شود ان شا الله
  • مهدی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    این بار صدمه که تذکر میدم: رژیم صهیونیستی نه رژیم اسراییل! مشرق .....
  • محمد ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    ایران همیشه ایران بوده و هست و خواهد بود . شاید در طول تاریخ به علت بی کفایتی شاهان و امیران تکه هایی از پیکرش جدا شده ولی هیچ گاه هویت ایرانی خودش رو از دست نداده . اون بخشهای جدا شده هم روزی به سرزمین مادری خودش برمیگرده . خیلی تو اوهام هستی اینجا سرزمین شیران روز و زاهدان شب هست بدون کجا داری پا میزاری
  • ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    ولی فلسطین باید یکپارچه فلسطین بشود. و موساد برای همیشه به زباله دان تاریخ بپیوندد.
  • ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    ولي سبزيا خيلي خوب فريب خوردند
  • فجر5 ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    IP یارو صهیونیسته ایران خورده اگه واقعی باشه باید پیداش کنن و ....
  • سیامک ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    فعلا که سر صهیونیزم و صهیونیست ها داخل 15 خمره رفته وگیر کرده که بیشتر هم خواهد شد وضمنا هیچ یک از خمره ها هم شکستنی نیستند!!!! آره جونم. بله
  • ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    مام عقل خودمونو دادیم دست جناب پوتین :( این نمیتونه مشکل خودشو حل کنه چطور میخاد ب ما کمک کنه ؟
  • محمدرضا ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    این پوتین از اسرایئلم بدتره بعدا میفهمید
  • سعید ۱۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    1- روسیه باید حرکات صهیونیست‌ها را بیشتر تحت نظر قرار بدهد چون در جریان ناآرامی‌های اوکراین یهودیان صهیونیستی بیشترین تاثیر را به جا گذاشته اند. 2- رژیم منحوس صهیونیستی هر کاری در دنیا انجام دهد این را بداند که در نهایت توسط ایران از صفحه روزگار محو خواهد شد. 3- آنهایی که دم از اسراییل می‌زند مثل اینکه هوس کرده‌اید دوباره احمدی‌نژاد را صدا کنم.
  • ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    زیاد به روسیه امیدوار نباشید !!!! فقط داخل نمیدونم چرا بعضیا رو روسیه غیرتی هستن و بعضیا رو امریکا؟ گووووووووووووووووور پدررررررررررررررررررر جفتشووووووووووون اونا فقط منافع خودشونو میخان
  • ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    قبوله از هر کدوم یه موشک بندازیم میشه 15 تا برا نابودیتون کافیه :)))
  • مجید68 ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۶
    0 0
    پسر!!!!هر کشوری رو اگه بتونن تجزیه کنن!!!!جمهوری اسلامی ایران رو ارزوشو به گور میبرن!!تا سید علی و این مردم با بصیرت هستن عمرا"!!
  • ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    من یک چیز دیگه دستگیرم شد! این که صهیونیستها روی افراطی های یهودی ستیز سرمایه گذاری کردند و آنها را در جهت اهداف و منافع خود وارد صحنه کردند!!
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    فحاش عزیز، این مطلب ترجمه بخش هایی از مقاله ای از فارین پالیسی و به قلم یک یهودی است. از نظر شما اون هم بیسواده. فحاش بی تربیت
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    این هم درسته باریک الله
  • ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    حالا تو نمی خواد ماله کشی اربابت رو بکی !
  • لول ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    خخخخخ ، لول و تمام D:
  • افشین تهران ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    اینقدر دوستان جوابت رو دادن که من دیگه جایی برای جواب دادن ندیدم اما اگه لطف کنین اول سوراخ گشاد گنبد اهنین رو اپارات کنین و بعد گنده ... کنین خیلی بهتره .اونم شما که حتی موسی ع قبولتون نداره .خاک بر سرت با اون اسمی که رو خودت گذاشتی .
  • افشین تهران ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    مگه تو روسی که نظر میدی.گذشت زمان تجزیه کشور ها اونم روسیه!!!با افغانستان اشتباه گرفتینش دادا.
  • افشین تهران ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    حاضرم شرط ببندم البته با تمام گناهش که تو خودت سیکل هم نداری چون از نحوه نوشتنت معلومه که در طویله ملکه بزرگ شدی.و فحاشی را ژنتیکی در خون خود داری.
  • افشین تهران ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    ما چیزی بعنوان یهود ستیزی نداشتیم مگر زمانی که خود صهیونها ان را سفارش دادند تا برای مهاجرت ساده لوحان بهانه ای در دست داشته باشند و در این راه از هیتلر استفاده کردند و در مقابل هزینه های جنگ را در مقیاسی متوسط تقبل کردند.یهودیان هم از ترس و هراسی که این اژانس منحوس بوجود اورده بود مجبور به مهاجرت شدند که البته امروز به صورت معکوس درامده و در اینده هم بیشتر خواهد شد.مرگ بر اسراییل بچه کش.
  • افشین تهران ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    شاید نظر سنجی باشه.خدارو شکر که در ایران همه از اسراییل حالشون بهم میخوره البته جز جاسوسها و وطن فروشان.
  • افشین تهران ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    وقتی که میگن رژیم فرقی نمیکنه که اسم منحوسش چی باشه مهم اینکه رژیمه نه دولت دوست عزیز.مرگ بر اسراییل بچه کش و صهیونیست جهانی .
  • افشین تهران ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    دشمن دشمن ما دوست ماست.تا وقتیکه منافع ملی ما در کار باشه.
  • افشین تهران ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    ما هم باید در پی منافع خودمون باشیم و هرچه که به دشمنان اسراییل که رژیمی جانیست اضافه شود بنفع ما و جهان اسلامست.
  • افشین تهران ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۸
    0 0
    یهودیان در تمام دنیا در امانند مگر اینکه اژانس یهود تصمیم به ازار و اذیت انها بگیرد!!!از ابتدا هم اینطور بوده و این یک شگرد قدیمی و لو رفته است اما از انجا که این ارازل جهانی پر رو و تمام رسانه های وابسطه به استکبار در اختیار انها ست با مظلوم نمایی و شانتاژ و گول زدن مردم تا حالا کار خود را پیش برده اند.ولی دیگر دستشان رو شده و حنای این جانیان ادم کش رو شده هر چند که ابر قدرتهای پوشالی مدافع این جانوران انسان نما هستند اما با روشن شدن اذهان مردم کم کم نفرت عمومی به سراغ این شیاطین میاید چه بسا که امده است.
  • آنتی موساد ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    بیچاره من که میدونم کامنت گذاشتی الکی الکی که همه تهییج بشن جواب بدن! اینو به موساد واقعی میگم شوماها هر گزینه ای که میخواین روی میز بذارین هیچ غلطی نمیتونین بکنین. ما یه گزینه داریم اونم دنیا بدون رژیم صهیونیستی. شیفت دیلیت اینتری بابا!!!!
  • ایران ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    مرگ بر امریکا و انگلیس و وابسته هاشان...... این حرفهای ابلهانه چیه که می زنید؟
  • مسلمان ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۰
    0 0
    مرگ بر رژیم صهیونیستی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس