کد خبر 1371099
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۵
فون در لاین: مطمئنم بسته تحریم روسیه تصویب می شود

رئیس کمیسسیون اروپا طی سخنانی با اشاره به اینکه این اتحادیه در مسیری صحیح در اعمال تحریم ها برضد روسیه قرار دارد، گفت که مطمئن است که بسته ششم تحریم های مسکو نیز تصویب خواهد شد.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان ان، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا امروز جمعه اعلام کرد که وی اطمینان دارد ششمین بسته تحریمی این اتحادیه برضد روسیه تصویب خواهد شد.

وی در این باره گفت: من مطمئنم که ما این بسته تحریمی را تصویب خواهیم کرد. شاید یک روز بیشتر طول بکشد، اما ما در مسیر درستی حرکت می کنیم.

اظهارات وی در حالی بیان می شود که مذاکرات بین کشورهای عضو برای سومین روز ادامه داشته است.

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز جمعه در همین رابطه اعلام کرد در صورتی که کشورهای این اتحادیه تا آخر هفته بر سر تحریم نفتی روسیه به توافق نرسند، نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا هفته آینده برگزار خواهد شد.

بورل بار دیگر تاکید کرد که به دستیابی به راه حلی مشترک اعتقاد دارد، زیرا همه کشورها در وضعیت یکسانی نیستند و باید به سرعت به توافق رسید.

کمیسیون اروپا در نظر دارد تغییراتی را در برنامه تحریم خود بر نفت روسیه برای جلب نظر کشورهایی مانند مجارستان، اسلواکی و جمهوری چک که مایل به اعمال تحریم ها نیستند، اعمال می کند.

اجماع بر سر تصویب این بسته در این هفته با موانعی رو به رو شده است، به طوری که برخی از کشورها به دلیل وابستگی انرژی خود به نفت روسیه، در برابر تحریم پیشنهادی واردات نفت این کشور مقاومت می کنند و این احتمال که آنها این اقدام را وتو کنند وجود دارد، مگر اینکه معافیت هایی به آنها اعطا شود.

اتحادیه اروپا همراستا با آمریکا و دیگر هم پیمانان غربی، تحریم‌های متعددی از جمله تحریم واردات سوخت‌های فسیلی از روسیه را بر ضد مسکو به بهانه عملیات نظامی این کشور در اوکراین اعمال کرده است و اکنون در تلاش برای تصویب بسته ششم تحریم ها برضد روسیه است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
    1 0
    آنقدر تحریم کنید که تحریم دانتان پاره شود.
    • IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۶
      0 0
      بشه مثل بقیهٔ جاها شون!! خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس