کد خبر 1370051
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
روسیه در ماریوپل  آتش بس یکجانبه اعلام کرد

شبکه خبری راشاتودی گزارش داد که  روسیه در شهر بندری ماریوپل به منظور خروج باقی مانده غیر نظامیان، آتش بس یکجانبه اعلام کرد.

به گزارش مشرق، راشاتودی در حساب توئیتر خود درباره این خبر نوشت: ارتش روسیه در تلاش با سازمان ملل و صلیب سرخ جهانی به منظور خروج غیرنظامیان از مجتمع صنعتی "آزوفستال" واقع در شهر ماریوپل اوکراین، آتش بس یکجانبه اعلام کرده است.

این درحالی است که پیشتر سازمان ملل متحد در هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ اعلام کرده بود: روسیه با مشارکت صلیب سرخ در خروج غیرنظامیان از کارخانه آزوفستال ماریوپل اوکراین موافقت کرده است.

بر اساس بیانیه ای از دیدار روز شش اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد با ولادیمیر پوتین در مسکو، رئیس جمهوری روسیه  با مشارکت سازمان ملل  و کمیته بین المللی صلیب سرخ در تخلیه شهروندان از کارخانه آزوفستال در ماریوپل موافقت کرده است.

استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد در بیانیه ای دراین مورد گفته بود: گوترش در این دیدار موضع سازمان ملل  در مورد اوکراین را تکرار کرد و  دو طرف در مورد پیشنهادهای کمک‌های بشردوستانه و تخلیه غیرنظامیان از مناطق درگیری گفتگو کردند.

با این حال و به گفته رسانه های بین المللی روسیه اعلام کرده است که  تمامی افراد داخل مجتمع صنعتی آزوفستال نیروهای نظامی اوکراینی هستند.

پیش ازاین مسکو اعلام کرد که شرط تخلیه غیرنظامیان، زمین گذاشتن سلاح و تسلیم نیروهای مسلح است.

خبرگزاری آناتولی نیز طی روزهای گذشته گزارش داده بود که گفته می شود حدود یکهزار غیرنظامی و همچنین سربازان اوکراینی در تاسیسات کارخانه متالورژی آزوفستال به سر می برند.

سازمان ملل نیز اعلام کرده است که در نخستین دور عملیات تنها به یکصد نفر اجازه خروج ازاین منطقه داده می شود.

جنگ اوکراین وارد شصت و نهمین روز خود شده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 1
    چرا پوتین اینقدر بردباری بخرج میدهد !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس