کد خبر 1392832
تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۹:۳۳
سازمان ملل: کشته شدن ۱.۵ درصد جمعیت سوریه در جنگ

سازمان ملل در جدید ترین ارزیابی خود اعلام کرد که جنگ در سوریه که از سال ۲۰۱۱ تاکنون ادامه داشته است، ۱.۵ درصد از جمعیت این کشور یا حدود ۳۰۶ هزار و ۸۸۷ نفر را کشته است.

به گزارش مشرق، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز سه شنبه اعلام کرد آخرین آمار، بر اساس هشت منبع اطلاعاتی و دربرگیرنده ۱۰ سال اول درگیری تا مارس ۲۰۲۱ است که نشان می دهد در هر روز به طور میانگین  ۸۳ نفر در سوریه کشته شده اند که ۱۸ نفر از آنها کودک هستند.

بر اساس این گزارش، میزان تلفات غیرنظامیان در ۱۰ سال گذشته نشان دهنده ۱.۵ درصد از کل جمعیت سوریه در آغاز درگیری است که نگرانی های جدی را در مورد عدم رعایت قوانین بشردوستانه بین المللی و هنجارهای حفاظت از غیرنظامیان توسط طرف های درگیر ایجاد می‌کند.

این گزارش افزود با این حال این تخمین «تنها بخشی از همه مرگ‌ها» را نشان می‌دهد، زیرا فقط شامل کسانی می‌شود که در نتیجه مستقیم جنگ جان خود را از دست داده‌اند و دربرگیرنده  مرگ‌های غیرمستقیم ناشی از کمبود مراقبت‌های بهداشتی یا دسترسی به غذا یا آب و همچنین تلفات نظامیان نیست.

بر اساس گزارش سازمان ملل، علت اصلی مرگ غیرنظامیان ناشی از استفاده از "سلاح های متعدد" (۳۵.۱درصد) است که شامل درگیری ها، کمین ها و قتل عام می شود. دومین علت مرگ ناشی از سلاح های سنگین (۲۳.۳ درصد) است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۷
    0 0
    لکه ننگ غرب در سوریه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس