کد خبر 1369985
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
هشدار زلنسکی درباره احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین عصر دوشنبه در مصاحبه اختصاصی با رسانه سعودی نسبت به وقوع جنگ جهانی سوم هشدار داد.

به گزارش مشرق، زلنسکی در گفت وگوی ویژه با شبکه سعودی العربیه گفت: من نمی‌توانم احتمال جنگ جهانی سوم را نادیده بگیرم.

رئیس جمهور اوکراین همچنین مدعی شد که نیروهای روسیه ۹۰۰ نفر را در یک شهر کوچک اوکراین کشتند.

وی افزود: جنگ در حال حاضر محدود به خاک اوکراین و به روسیه منتقل نشده است که نشان می‌دهد ارتش اوکراین عملیات نظامی علیه خاک روسیه انجام نمی‌دهد.

زلنسکی همچنین تاکید کرد که نیروهای اوکراینی از خاک خود دفاع می‌کنند و به دنبال اشغال خاک روسیه نیستند.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با تاکید بر اینکه کی‌یف از حضور نظامی روسیه و جدایی طلبان در مولداوی هراسی ندارد، گفت که جدایی طلبان مولداوی آموزش ندیده‌اند و از مواجهه با ارتش اوکراین می‌ترسند.

وی با بیان اینکه تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که کشتی‌های روسی بنادر اوکراین را محاصره کرده‌اند افزود که تنها کشتی‌هایی با پرچم روسیه در دریای سیاه حضور دارند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

درگیری‌ها در اوکراین و واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    0 0
    اگ به دنبال اشغال خاك روسيه نستيد امكان پيروزى شما چگونه ميسر خواهد شد
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 0
    جنگ جهانی وجود ندارد تنها اوکراین ودیگر ممالک هستند که به علت بی کفایتی حاکمان آنها درگیر جنگ می‌شوند خیال تخت تخت ابر قدرت‌ها درهمه زمینه ها هماهنگ عمل می‌کنند
  • K IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    1 2
    درود بر جناب زلینسکی فرمایشات ایشون رو کشورهای جهان آزاد بیشتر توجه کنند و سلاح ها و کمک های بیشتری ارسال کنند تا کار این روس های خبیث تو اوکراین یسره بشه
  • زلنسکی هفت خط DE ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
    4 0
    کاش اینو زنش به جای کولی بازی وننه من غریبم بازی که مردم کشور خودشونو دنیارو درگیر کردن می رفتن به آمریکا جون یا اسرائیلشون یا یکی از کشورای ناتو که عقده پیوستن بهشو دارن پناهنده می شدن، به زندگی موزماریشون عاشقانه ادامه میدن دست از سر فتننه انگیزی وخاله زنک بازیو کشورارو دسته بندی کردن درمقابل هم بر میداشتن، زلینسکی ام افساد جهانه ،مردک نوکرصفت ،غلام حلقه به گوش آمریکا واسرائیل، از حالا به بعد ششدونگ اوکراینو باید بزنه پشت قباه اونایی که ازشون سلاح گدایی کرده، عاشق چشمو ابروی مار هفت خطش که نبودن.
    • K IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      1 2
      زلینسکی مثل تو و اربابان وطن فروش و روسوفیل نیست که فرار کنه مثل مرد ایستاد
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۳
      2 0
      مثل دلقک یه کشور رو به فنا داد و اعتراف کرد یه صهیونیسته تا یه اوکراینی، این دلقک حتی اونقدری هم تو بازیگری مهارت نداره که لو نده در جریان یه سری از تصمیمات جنگی نیست و مثل احمقها سوتی میده و از بعضی اتفاقات اظهار بی اطلاعی میکنه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس