کد خبر 1369843
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵
تاریخچه فاشیستی ناتو

بر خلاف ظاهر و ادعای بیشتر کشورهای اروپایی عضو ناتو، ‌ تاریخ نشان می‌دهد این سازمان فاشیستی سابقه سیاهی در دخالت و عملیات نظامی در کشورهای مختلف جهان داشته است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، در سال‌های گذشته آمریکا و متحدانش در اروپا تحت عنوان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی، ‌ ناتو در چهار قاره دنیا حضور نظامی داشته و در واقع ماهیت فاشیستی خود را نشان داده‌اند. کشورهای عضو ناتو از کودتاهای فاشیستی در ونزوئلا، هندوراس و بولیوی گرفته تا تروریسم فرقه‌ای القاعده/داعش/بوکوحرام همه کار برای بی‌ثبات کردن لیبی، عراق، سوریه و نیجریه کرده و حالا نیز در اوکراین همین سناریو را تکرار میکنند.

به نظر می‌رسد همه اینها با تصویری که کشورهای اروپایی عضو ناتو سعی دارند از خود تبلیغ ‌کنند، در تضاد است و در واقع شعارهای دموکراتیک و لیبرالیسم آنها نوعی نمایش و ادعایی پوچ است. این کشورهای اروپایی در حالی ادعا می‌کنند که سابقه جنگ با فاشیسم و ‌کمونیسم را در کارنامه دارند که در واقع باید گفت آمریکا و استعمار اروپا اساساً فاشیسم قرن بیستم را پایه‌ریزی کردند.

آنها در جنگ جهانی دوم نیز سعی داشتند چین و روسیه را در حاشیه نشان دهند ولی اسناد جنگ نشان می‌دهد که تعداد تلفات سربازان روس و چینی بیش از کشورهای غربی بود. آنها حتی بارها تلاش کردند که رهبران روسیه و چین را مسئول شروع جنگ معرفی کنند. در یک مورد از تبلیغات غرب در مورد روسیه و چین گفته شده است که مائو و استالین سعی کردند با ایجاد قحطی میلیون‌ها نفر را از گرسنگی نابود کنند.

گروور فور، استاد دانشگاه و مورخ آمریکایی می‌گوید شروع جنگ جهانی دوم به خاطر پیمان شوروی و آلمان و حتی قحطی اوکراین به عاملیت استالین یک دروغ محض است و باید گفت بیشتر همکاری‌های فاشیستی اروپا تحت یک پیمان توسط آلمان و ژاپن در سال ۱۹۳۶ برای مقابله با دولت‌های کمونیستی ایجاد شد.

این پیمان بعداً مورد حمایت ایتالیا، مجارستان، اسپانیا و بعد از جنگ بلغارستان، کرواسی، دانمارک، فنلاند، رومانی و اسلواکی قرار گرفت. فاشیسم در دهه های ۱۹۳۰ و ۱۹۴۰ در سراسر اروپا گسترده شده بود و قراردادهای بسیاری با آلمان نازی منعقد می‌شد.

فاشیسم چیست؟ این اصطلاح بسیار زیاد استفاده می شود، اما معنای واقعی دارد. ما نمی‌توانیم گرفتار تاریخ‌های فاشیسم قرن بیستم شویم - عناصر مفهومی باید شناسایی شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
    3 0
    اسلام پیروز است
    • IR ۲۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۲
      0 0
      ایشالله امام 12 ام

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس