کد خبر 1368468
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱
راهپیمایی روز جهانی قدس در عراق و بحرین+ تصاویر

مردم عراق در بصره و همچنین ملت بحرین در مناطق مختلف در بزرگداشت روز جهانی قدس با آمدن به خیابان‌ها بر حمایت خود از ملت و آرمان فلسطین تاکید کردند.

به گزارش مشرق، مردم کشورهای مختلف در آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، با هدف گرامیداشت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند و شعارهای مختلفی را علیه رژیم صهیونیستی و ایالات متحده آمریکا سر دادند. شرکت کنندگان در راهپیمایی‌های روز قدس حمایت کامل خود با فلسطین و مقاومت این کشور را اعلام کردند.

به گزارش العهد، به مناسبت روز جهانی قدس صدها نفر از مردم بحرین در راهپیمایی‌های گسترده‌ای که در آن شعارهایی در حمایت از آرمان فلسطین و رد عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی سر داده می‌شد ، مشارکت کردند.

کشور عراق , کشور بحرین , فلسطین ,

مردم بحرین به درخواست آیت‌الله «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین سحرگاه امروز به منظور بزرگداشت روز جهانی قدس و محکوم کردن عادی‌سازی روابط با رژیم موقت صهیونیستی به خیابان‌ها آمده‌اند.

بیش از یک منطقه و شهر در بحرین از جمله مردم منطقه «ابو صبیع» در غرب پایتخت بحرین نیز شامگاه پنجشنبه به منظور تأکید بر حفظ آرمان فلسطین و رد هرگونه طرح عادی‌سازی روابط و خیانت، علیه رژیم صهیونیستی شعار سر داده‌اند.

شیخ «حسین الدیهی» معاون دبیرکل الوفاق بحرین در صفحه توئیتر خود نوشت: مردم بحرین به دین و اصول خود پایبند هستند. قدس خط قرمزی است که قابل چشم پوشی نیست. با تشکر از مردم بحرین که به اهداف ملت خود وفادار هستند.

کشور عراق , کشور بحرین , فلسطین ,

وی در ادامه افزود: «مردم بحرین در آخرین شب جمعه ماه مبارک رمضان برای گرامیداشت روز قدس بیرون آمدند و هر گونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و خیانت به آرمان فلسطین را رد کردند. ما به پذیرش آرمان فلسطین متعهد خواهیم ماند و دستخوش عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نخواهیم شد».

آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر نهضت اسلامی بحرین روز پنج شنبه با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی قدس، احیای مسائل و موضوعات از یاد رفته و در معرض تهدید جهان اسلام را مستلزم موضع گیری جدی علیه صهیونیسم و دنباله روهای آن دانست.

وی افزود: همه ما در این روز یک صدا فریاد می‌زنیم: جنگ جنگ تا آزادی قدس و فلسطین و شکست صهیونیسم و عادی سازی روابط با آن.

آیت الله عیسی قاسم با اشاره به سخن سید «حسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان مبنی بر اینکه "قدس محور است"، گفت: این شعار از صداقت، جدیت، پویایی عملی و دقت اجرایی برخوردار است.

همچنین صدها نفر از ساکنان استان «بصره» عراق امروز جمعه به مناسبت روز جهانی قدس به خیابان‌ها آمدند. صدها نفر با در دست داشتن تصاویری از امام خمینی (ره) ، آیت الله سید «علی سیستانی» مرجع عالی قدر شیعه در عراق، سردار شهید « قاسم سلیمانی» و شهید  « ابومهدی المهندس»  در این مراسم شرکت کردند.

کشور عراق , کشور بحرین , فلسطین ,

شرکت کنندگان در این مراسم شعارهایی علیه رژیم اسرائیل و آمریکا سر دادند و جنایت‌های این رژیم در مسجدالاقصی و قدس را محکوم کردند.

کشور عراق , کشور بحرین , فلسطین ,

قدس آخرین جمعه ماه رمضان است که امام خمینی در سال ۱۳۵۸ش (رمضان ۱۳۹۹ق) آن را روزی رسمی برای حمایت از مردم فلسطین دانست و از مسلمانان جهان خواست که برای کوتاه کردن دست رژیم صهیونیستی و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. نامگذاری آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز قدس، با حمایت بسیاری از روشنفکران و هنرمندان مواجه شد و امروزه علاوه بر ایران، در کشورهای مختلفی از جهان، راهپیمایی و مراسم روز قدس برگزار می‌شود که بنابر گزارش منابع خبری، این تعداد به ۸۰ کشور در قاره‌های مختلف جهان می‌رسد.

راهپیمایی روز قدس در سال‌های اخیر به‌دلیل همه‌گیری کرونا با ابتکارهای جدید و در شبکه‌های اجتماعی زنده نگه داشته می‌شد،،اما امسال متفاوت به نظر می رسد و همه نیروهای مقاومت بسیج شده‌اند تا این روز را به رویدادی برای دستیابی به همبستگی بیشتر با مردم فلسطین تبدیل کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    ناسا گفته تا 30سال بعد ایران اسلامی دچار خشکسالی و مهاجرت و مشکلات اساسی میشود. بهتره ترتیب کشور غاصب را قبل از 30 سال اتی بدهید. باید افرادی کلیدی را کشت و گدا و گرسنه فایده ندارد. الان حدود 20 ساله روی مخ مردمه و نابود نشده و هر روز جسورتر شده و به صورت روتین و تکراری این صحبتها تکرار شده
    • CA ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      0 0
      ناسا آرزوش رو گفته. صد تا از این ناسا ها هم خوراک مار و مور خواهد شد و این ملت با قدرت بیشتر ادامه خواهد داد.
  • IR ۲۰:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    بسیار پرشور!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس