ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

راهپیمایی روز قدس در استان‌های مختلف کشورمان درحال برگزاری است،تا آخرین جمعه ماه رمضان به روزی برای همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر تبدیل شود،فرصتی برای اعلام پای کار بودن ملت با آرمان مقاومت.

به گزارش مشرق، در برخی شهرهای کشور راهپیمایی روز قدس ساعت ۱۰ شروع شد و به همین روال تا ساعت ۱۱ و ۱۱ و ۳۰ دقیقه کم‌کم صفوف در استان‌ها و شهرهای مختلف به‌هم‌پیوسته شد تا رود خروش ملت بار دیگر جاری شود.

هرلحظه بر جمعیت شرکت‌کنندگان در راهپیمایی افزوده شد تا در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان ایران اسلامی سراسر فریاد حمایت از آرمان ملت مظلوم فلسطین شود.

به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی «امسال روز قدس با سال‌های دیگر فرق دارد. فلسطینی‌ها، هم در ماه رمضان گذشته و هم ماه رمضان امسال دارند فداکاری‌های بزرگی از خودشان نشان می‌دهند، و رژیم صهیونیستی هم انصافاً منتهای رذالت و جنایت را دارد انجام می‌دهد؛ دیگر از این بیشتر و خبیثانه‌تر کمتر قابل تصوّر است. هر غلطی از دستشان برمی‌آید می‌کنند؛ آمریکا هم پشتیبانی می‌کند، اروپا هم پشتیبانی می‌کند. فلسطین، هم مظلوم است، هم مقتدر است؛ مقتدرِ مظلوم. من یک‌وقتی سال‌ها پیش راجع به جمهوری اسلامی این را گفتم که مثل امیرالمؤمنین، هم مقتدر و قوی بود، هم واقعاً مظلوم بود. امروز فلسطین این‌جوری است: واقعاً قدرتمند است؛ یعنی جوان‌های فلسطینی نمی‌گذارند قضیّه‌ی فلسطین فراموش بشود؛ ایستاده‌اند در مقابل تعرّضِ دشمن، در مقابل جنایت دشمن.

ایشان تأکید فرمودند که «روز قدس فرصت خوبی است برای همدلی و همبستگی با مردم مظلوم فلسطین و روحیه دادن به این‌ها و قدرت افزودنِ این‌ها تا حقیقتاً بتوانند در این میدان‌ها حضور پیدا کنند. البتّه متأسفانه دولت‌های اسلامی در این زمینه خیلی کم می‌گذارند، خیلی بد عمل می‌کنند؛ خیلی بیشتر از این باید برای فلسطین تلاش کرد و کار کرد و حرف زد. حالا خیلی از این‌ها عمل که نمی‌کنند، حتّی بعضی‌هایشان حاضر نیستند درست هم حرف بزنند؛ حرف درست‌وحسابی به نفع مردم فلسطین. اینکه ما خیال کنیم راه کمک به فلسطینی‌ها ارتباط گرفتن و ایجاد رابطه با رژیم صهیونیستی است، جزو آن اشتباهات بسیار بزرگ است.»

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

حضور ملت در راهپیمایی امسال هم مثل همیشه یکپارچه بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه حضور و صحنه حمایت از فلسطین بود.

راهپیمایی گرامیداشت یوم‌الله «روز قدس» در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان با حضور مردم و مسئولان استان اصفهان هم‌زمان با سراسر ایران آغاز شد. این مراسم حماسی در اصفهان از ساعت ۱۰ صبح از مسیرهای هشت‌گانه به‌سوی میدان امام خمینی (ره) برگزارشده است؛ درعین‌حال بسیاری از مردم از هم‌اکنون برای حضور در راهپیمایی در مبادی مسیرهای اعلام‌شده گرد هم آمده‌اند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

مردم ولایت مدار و حق‌طلب سنندج در مرکز کردستان با تجمع گسترده در میدان آزادی این شهر بار دیگر همبستگی خود را با آرمان‌های ملت مظلوم فلسطین اعلام کردند. هم‌اکنون سنندجی‌های روزه‌دار در حال طی کردن مسیر میدان آزادی به سمت میدان انقلاب این شهر هستند. سردادن شعارهای ضد صهیونیستی و ضدآمریکایی به زبان‌های کردی، فارسی و انگلیسی نکته قابل‌توجه این راهپیمایی است که با همراهی گسترده اقشار مختلف روبرو شده است.

صبح امروز و در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان که با تدبیر امام خمینی (ره) به عنوان «روز جهانی قدس» نامگذاری شده است، مردم روزه دار خوزستان با حضور در راهپیمایی‌های باشکوه در شهرهای مختلف استان با صدایی رسا «آزادی قدس شریف» را فریاد زدند. در اهواز راهپیمایی روز جهانی قدس از خیابان امام خمینی (ره) غربی روبه‌روی مسجد آیت الله جزایری به سمت مصلای مهدیه امام خمینی (ره) و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

حضور جوانان و نوجوانان در این راهپیمایی بسیار قابل توجه است و این امر نشان دهنده این است که نسل جدید هم تحمل اشغال قدس شریف و جنایت‌های اسرائیل غاصب را ندارد. عشایر مختلف خوزستان مثل همیشه که در همه صحنه‌های انقلابی مشارکتی هوشمندانه و گسترده دارند در این راهپیمایی با لباس‌های زیبای محلی خود حضوری چشم‌نواز دارند.

اقوام دلیر خوزستانی با لباس‌های سنتی و محلی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند و جلوه‌ای زیبا از همدلی، یکدلی و اتحاد را به نمایش گذاشتند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت! +عکس و فیلم

مردم مشهد در نخستین دقایق آغاز راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور پرشور خود نشان دادند آرمان فلسطین هیچگاه کمرنگ نخواهد شد. راهپیمایی روز جهانی قدس با حضور اقشار مختلف مردم از میدان ۱۵ خرداد مشهد مقدس تا حرم مطهر رضوی برگزار می‌شود.

مردم همیشه در صحنه و مرزبان آذربایجان غربی نیز امروز در حمایت و لبیک به ندای امام خمینی معمار کبیر انقلاب مبنی بر نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، بار دیگر در صحنه حضور به هم می‌رسانند تا ندای همبستگی با زنان، مردان و کودکان مقاوم فلسطین اعلام کنند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

امام جمعه اهل سنت ارومیه معتقد است، حضور پرشور مردم در راهپیمایی این روز، جنایات رژیم کودک‌کش اسرائیل را که اخیراً شدت یافته محکوم کرده و صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش مجامع بین‌المللی خواهد رساند. ماموستا مامد کلشی نژاد با تاکید بر اتحاد امت اسلام در جهت حمایت از ملت فلسطین گفت: بی‌غیرتی برخی حکام عرب و اقدام آنها در جهت عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی، موجب گستاخی رژیم جنایتکار شده است لذا حکام عرب باید بدانند آنها دوست مسلمانان نیستند و تنها برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنند.

گلستان یک بار دیگر صحنه حضور مردمی شده که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پا خاسته اند. بعد از دو سال محدودیت در برگزاری مراسم روز قدس، اما این بار، شور و شوق حضور مردم دیدنی است. همه مردم کودک و نوجوان، زن و مرد، پیر و جوان از همه گروه‌ها و شخصیت‌ها در مراسم روز جهانی قدس حضور دارند؛ جلوه‌های زیبا که در قلم و کلمات نمی گنجد.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

«حمایت از مظلوم»، «انجام وظیفه»، «دفاع از آرمان‌های انقلاب»، «ریشه کن شدن اسرائیل» و «قدس» و غیره در کلیدواژگان راهپیمایان مطرح است. مریم کاویانی یکی از راهپیمایان در گرگان گفت: حضور پرشور مردم بعد از دو سال نشان دهنده آن است که فلسطین تنها نیست.

وی با اشاره به حوادث اخیر در سرزمین‌های اشغالی، افزود: حوادث اخیر نشان داد که اسرائیل به روزهای زمان انحطاط کامل خود نزدیک و درمانده شده است.

راهپیمایی حماسی روز قدس در البرز از ساعت ۱۱ صبح به سوی مصلای نماز جمعه با حضور مردم و مسئولان آغاز شد. این راهپیمایی که بعد از دو سال وقفه به علت شیوع کرونا به‌صورت پیاده‌روی انسانی برگزار می‌شود، با تلاوت آیاتی از قرآن و شعار «الله اکبر» آغاز شد.

میدان شهید بهشتی یزد در حالی که هنوز یک ساعت تا راهپیمایی مانده مملو از جمعیت است، جمعیتی که به رسم همه راهپیمایی ها، در این میدان گردهم آمده اند تا حماسه ای دیگر را با هم آغاز کنند. حضور اقشار مختلف در میدان شهید بهشتی و در آغاز راه راهپیمایی نوید برگزاری راهپیمایی پرشوری را در یزد می‌دهند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

خانواده ای که از کوچک تا بزرگ پرچم به دست به سربند «القدس لنا» آماده آغاز راهپیمایی هستند تا گروهی از اتباع افغانستانی که با پرچم لشکر فاطمیون در این میدان حاضر شده اند. نوجوانانی که با تصاویری از رهبر معظم انقلاب و قدس شریف به میدان آمده اند و گروهی از دوچرخه سواران، گروه سرود و.... همه و همه آمده اند تا حماسه ای دیگر در دارالعباده یزد خلق کنند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت!

گروهی از زرتشتی ها نیز در این میدان حاضر شده اند تا در کنار مردم مسلمان یزد راهپیمایی کنند و نشان دهند که مبارزه با ظلم، دین و آیین نمی شناسند و هر انسان آزاده ای در هر گوشه ای از جهان، ظلم را بر نمی‌تابد.

در سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی نیز همچون سالیانی که کرونا در جهان چتر خود را پهن نکرده بود مردم ولایی شیراز و استان پیش از نماز دشمن شکن جمعه گرد هم آمدند تا راهپیمایی روز جهانی قدس رنگ و بوی دیگری داشته و لرزه بر اندام ظالمان جهان همچون آمریکا و اسرائیل بی اندازند.

قرار بود راهپیمایی روز قدس رأس ساعت ٣٠: ١٠ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برگزار شود اما این مردم خداجوی شیراز بودند که از حوالی ساعت ١٠ صبح در میدانی جمع شدند که مزین به نام امام حسین (ع) است و با تاسی از فرهنگ عاشورا بار دیگر به میدان آمده تا فریاد سر دهند هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از تاریخ به جز خداوند سر تعظیم فرود نخواهند آورد.

مردم روزه دار گیلان به ویژه شهر رشت از ساعت‌های قبل از شروع راهپیمایی با حضور در مسیرهای سه گانه خود را برای حضوری پرشور و حماسی در این راهپیمایی آماده کرده بودند. مردم خراسان شمالی هم پیش از آغاز راهپیمایی روز قدس، با حضور در خیابان‌ها، آماده برگزاری باشکوه این مراسم هستند.

همزمان با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، راهپیمایی روز قدس در شهرها و نقاط مختلف استان لرستان آغاز شد. مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس در خرم آباد از ساعت ۱۱ صبح و از میدان شهدا به سمت سه راه اسد آبادی تا مصلای الغدیر آغاز شده است.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت! +عکس و فیلم

در روستاها و بخش‌های لرستان صحنه‌هایی پرشکوه از حضور مردم به نمایش درآمد تا حمایت از قدس و مردم فلسطین روستا و شهر نشناسد و خواسته همه آزادگان در سراسر دنیا باشد.

در آخرین جمعه ماه رمضان مردم شهر یاسوج از میدان هفتم تیر این شهر به سمت خیابان آیت الله طالقانی، خیابان مسجد حضرت صاحب الزمان (عج)، مصلای نماز جمعه در حال راهپیمایی هستند. شرکت کنندگان در این راهپیمایی با سردادن شعارهایی همراه با مشت‌های گره کرده نفرت و انزجار شدید قلبی خود را از رژیم جعلی، غاصب، نامشروع و کودک کش صهیونیستی و جنایت‌های ضدبشری و غیرانسانی آن علیه ملت مظلوم فلسطین نشان می‌دهند.

مردم انقلابی و همیشه در صحنه زنجان با در دست داشتن پلاکاردها و دست نوشته‌ها جنایات رژیم کودک کش و جنایات کار صهیونیستی را محکوم کردند. مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با سراسر کشور در شهر بندرعباس در استان هرمزگان برگزار شد.

مردم استان ایلام از زن و مرد، کوچک و بزرگ، پیر و جوان از همه قشر، مقام و شغلی بار دیگر حمایت خود را از مردم مسلمان فلسطین حمایت کردند. در این راهپیمایی که از محل چهار راه رسالت آغاز شده مردم با شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا، فریاد مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان می‌رسانند و حمایت خود را از مردم مظلوم و بی دفاع فلسطین اعلام و خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی، رژیم غاصب صهیونیستی و همپیمانانش نشان می‌دهند.

اقشار مختلف مردم با حضور در خیابان‌های اطراف مصلی اعظم حضرت امام خمینی (ره) تبریز در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر نفرت خود از صهیونیست و استکبار جهانی را اعلام کردند.

مردم ولایتمدار شهرستان ساری هم از دقایقی قبل با حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس جلوه‌هایی از عشق به مظلومان عالم و ملت مظلوم فلسطین را به نمایش گذاشتند.

راهپیمایی پر شور مردم قزوین نیز از دقایقی پیش از مسیرهای از پیش اعلام شده آغاز شد. در مسیر شماره یک از لحظاتی قبل مردم قزوین از میدان میرعماد به طرف میدان آزادی حرکت کرده تا به خود را به مصلی نماز جمعه برسانند. در مسیر دوم نیز زن و مرد و پیر و جوان از چهارراه طالقانی به سمت میدان آزادی و سپس مسجدالنبی در حال حرکت هستند.

مردم متدین و خداجوی استان سمنان همزمان با دیگر نقاط کشور و جهان اسلام در راهپیمایی باشکوه روز قدس حضور یافته و یک بار دیگر نشان دادند که در بزنگاه‌ها همواره پشت آرمان‌های انقلاب اسلامی و فلسطین شریف هستند و خواهند بود. مردمی که با دهان روزه دار در هوای نسبتاً شرجی و گرم بار دیگر در ۵۰ نقطه استان سمنان از بزرگترین شهرها تا کوچک‌ترین بخش‌ها پای به میدان همدلی و پایمردی گذاشتند تا مشت محکمی بر دهان استکبار گران بزنند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت! +عکس و فیلم

مردم استان سمنان از اقشار و آحاد مختلف مردم در آخرین جمعه ماه رمضان با حضور در مسیرهای از پیش تعیین شده در ۲۱ شهر و نزدیک به ۳۰ بخش و روستا و دهستان بار دیگر نشان دادند که قدس شریف تنها نیست و متعلق به تمام جهان اسلام است. خیابان‌های منتهی به میدان امام رضا (ع) مملو و جمعیت است و موج عظیمی از حضور مردمی در این خیابان مخابره می‌شود مردم با حمل پلاکاردهایی شعار قدس برای اسلام استرا طنین انداز می‌کنند و با فریادهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا جنایت‌های استکبار جهانی را محکوم کردند.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت! +عکس و فیلم

پرچم فلسطین بر دستان مردم اصفهان بلند شده تا پرچم استکبار ستیزی بر زمین نماند و وسعت این پرچم بر سر مردم روانه می‌شود تا همدلی با مردم فلسطین را به جهانیان مخابره کند. مردم بر این باور هستند که برای مقابله با استکبار جهانی با حضور در راهپیمایی پشتیبانی خود را از مردم ستم دیده اعلام می‌کنند و این بیداری ملت مسلمان در ماه مبارک رمضان نشانه نابودی هرچه سریع‌تر استکبار و کشورهای حامیان صهیونیست کودک کش خواهد بود.

پلاکاردهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل با پس زمینه‌ای خونین و هک شده به نام فلسطین در میان مردم خودنمایی می‌کند تا برائت خود را از ظلم و ستم وارد بر مسلمان بی گناه اعلام کنند. جذابیت‌های بصری هم برای کودکان با بادکنک‌هایی در هم گره شده به رنگ پرچم ایران فراهم شده و همراه با تصاویری از کودکان فلسطینی، بی‌گناهی آنان را در معرض دید قرار داده‌اند.

مردم شهر کرمان با حضور گسترده در مسیر راهپیمایی و با در دست داشتن تصاویر شهید سلیمانی در مراسم روز قدس شرکت کردند.

مردم بوشهر هم در حمایت از ملت مظلوم و ستم‌دیده فلسطین به خیابان‌ها آمدند و بار دیگر با تأکید بر تداوم مبارزه با رژیم صهیونیستی حمایت بی‌دریغ خود را از مبارزان فلسطینی اعلام کردند. راهپیمایی روز جهانی قدس در شهر بوشهر از مسجد توحید در مسیر خیابان امام خمینی (ره) آغاز شده که تا مصلا جمعه این شهر ادامه دارد.

مردم قهرمان و شهید پرور زاهدان، مرکز استان سیستان و بلوچستان اعم از شیعه و سنی امروز نیز همچون همیشه با شور و شوق فراوان در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کردند تا بار دیگر حماسه‌ای از جنس عزت و اقتدار ایران و ایرانی را به نمایش بگذارند. نکته جالب توجه راهپیمایی امروز حضور مجدد و مشترک برادران و خواهران شیعه و سنی در کنار یکدیگر و دوشادوش یکدیگر بود به گونه‌ای که هیچ صف و دسته بندی دیگر بین آنها وجود نداشت.

ایران صحنه همدلی با ملتی مظلوم اما مقتدر/ امت پای کار مقاومت! +عکس و فیلم

حمید سلمانزاده یکی از شهروندان زاهدانی در حاشیه راهپیمایی روز قدس اظهار داشت: در حالی که رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا نسل جدیدی از فلسطینی‌های رام و مطیع خود را جایگزین نسل انقلابی فلسطین کند و اسرائیل قدرت برتر منطقه باشد شاهد هستیم که فلسطین، یکپارچه شور انقلابی دارد و اتفاقاً نسل جدید، بیدارتر از نسل قبلی در جبهه مقاومت قرار گرفته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مردم IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    تغییر جهان از فلسطین خواهد بود
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    بسیار پر شوره!!!
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    0 0
    عاملان ظلم به ایران به شدت مجازات خواهند شد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس