کد خبر 1368321
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
روز قدس تهران

جامعه تعلیم و تربیت در بیانیه‌های جداگانه، از فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

به گزارش مشرق، جامعه تعلیم و تربیت در بیانیه‌های جداگانه، از فرهنگیان، دانش‌آموزان و مردم برای حضور در راهپیمایی روز قدس دعوت کردند.

*روز جهانی قدس روز جوشش خون‌های فلسطینیانی است که در طی سالیان در سرزمین مادری‌شان ریخته شده است

در بیانیه سازمان بسیج فرهنگیان کشور به مناسبت روز جهانی قدس آمده است: امیرمومنان علی(ع) «کونا للظّالم خصماً و للمظلوم عوناً»؛ نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس، یادگار حکیمانه، ماندگار و ارزشمند امام خمینی(ره) و یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است. روز جهانی قدس روز جوشش خون‌های فلسطینیانی است که در طی سالیان و البته بیگناه در سرزمین مادری‌شان ریخته شده است. در این روز، جهان مقاومت سنگ‌های نفرت را در مشت‌های گره کرده به سمت اشغال گرانی می فرستد که پیشه آنان کودک کشی و نژادپرستی است.

همچنین این روز، روز انسان‌هایی است که فارغ از مرزهای نژاد، رنگ پوست، دین، مذهب و سیاست‌های کشورهای‌شان به ندای آزادگی درونشان گوش داده و فریاد حمایت از فلسطین، انسانیت و شرافت را سر می‌دهند.

 بی شک در برابر رژیم جعلی و سرطانی اسرائیل؛ وحدت، مقاومت و مبارزه امت اسلامی، تنها راه موثری است که باید در پیش بگیرند تا از ملت مظلوم فلسطین دفاع کنند و خواب صهیونیسم و استکبار جهانی را سخت آشفته سازند. ما معلمان بسیجی ضمن محکوم کردن جنایات اخیر رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی حمایت خود را از مقاومت فلسطین اعلام می‌داریم و از همه آزادبخواهان جهان به ویژه معلمان بصیر ایران اسلامی دعوت می‌کنیم  در راهپیمایی روز قدس حضور راسخ داشته باشند.

* روز قدس؛ جلوه‌ای بی‌نظیر از اتحاد مسلمین و اوج تقابل حق و باطل است

یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در پیامی به مناسبت روز جهانی قدس، این روز را جلوه‌ای بی‌نظیر از اتحاد مسلمین و اوج تقابل حق و باطل و افشاگری استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل دانست.

در این پیام آمده است: الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیَارِهِمْ بِغَیْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ یَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ ...  سوره مبارکه حج آیه شریفه ۴۰؛ آن مؤمنانی که به ناحق از خانه‌هاشان آواره شده (و جرمی نداشتند) جز آنکه می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست.  

روز جهانی قدس که به عنوان میراث ماندگار و جاودانه معمار بزرگ انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) جلوه ای بی نظیر از اتحاد مسلمین، اوج تقابل حق و باطل و افشاگری استکبار جهانی و رژیم غاصب اسرائیل است. 

 ما جامعه فرهنگیان کشور در این روز بزرگ همگام و هم صدا با تمامی ملت های آزاده ، فریاد مظلومیت مردم ستمدیده فلسطین را سرداده و در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور می‌یابیم و با سردادن شعار مرگ بر اسرائیل ضمن حمایت از مبارزات حق طلبانه مردم فلسطین، در راه رهایی قدس شریف از چنگال رژیم اشغالگر صهیونستی گام خواهیم برداشت.

*حضور جامعه فرهنگیان در روز قدسی پرشکوه‌تر/ مبارزات مردم فلسطین به پیروزی نزدیک شده است

در بیانیه کانون تربیت اسلامی به مناسبت روز قدس آمده است: مواجهه و مقابله با رژیم باطل صهیونیستی گرچه برای مسلمانان آگاه و آزاده جهان یک التزام تاریخی در دفاع شرعی از حریم سرزمین‌های اسلام است، با این حال سنگ محک و معیار نظام جهانی در دفاع واقعی از حریم انسان، عزت آزادی، ادعاهای حقوق بشر و احترام به مرزهای سرزمینی است.

ظلم غاصبان سرزمین فلسطین، تنها یک حرمت شکنی حریم مقدس و مشترک ادیان نیست، تنها غصب جابرانه یک ملت و یک آیین و یک سرزمین نیست، زایش شوم رژیم صهیونیستی، پایان ادعاهای عدالت خواهی و حقوق بشر بوده است. نمونه‌ای محرز در اثبات وابستگی دولت‌ها به نظام سلطه و فراموشی و خفت پذیری حاکمان بی اراده و بی هویت عرب بوده است. گستره ظلم و فتنه‌گری رژیم باطل صهیونیستی از دامنه ظلم و ستم یک سرزمین گذشته و بدل به اشاعه نظام شیاطین سلطه و به خطر انداختن امنیت جهانی به حمایت آمریکا و انگلیس گردیده است.

در این واقعه شوم، انفعال و سرسپردگی حاکمان وابسته منطقه و حمایت‌های پنهان و آشکار آنها باعث فزایندگی جسارت‌های شیاطین تمامیت‌خواه جهانی، فتنه‌های تکفیری و جریانات ضاله و آتش‌افروزی‌های همیشگی در منطقه گردیده است؛ حال، علاوه بر دعوت از مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی در دفاع از حریم بی دفاع فلسطین و سرزمین مقدس قدس از همه مدعیان عدالت‌خواهی و صلح طلبی، همه آزادیخواهان و مدافعین حقوق بشر و کرامت انسان دعوت می‌گردد تا در صحنه آزمون جهانی روز قدس در کنار امت اسلام، فریاد حق طلبی و مطالبه پایان دادن به حاکمیت‌های غاصب و آتش افروز را سر دهند.

روز قدس نه تنها پویش و اجتماع دفاع از حرمت مردمان مظلوم و باز پس‌گیری یک سرزمین است بلکه موجی برای ویران نمودن کاخ‌های استکبار و سلطه و مخاطره سازان امنیت نظام جهانی است. جامعه فرهنگیان امسال نیز همراه امت مسلمان و متعهد و آگاه ایران، ضمن اعلام برائت از جریانات داخلی وابسته و گروه‌های معاند و سلطه‌گر در ستیز با گسترش ظلم و استکبار جهانی و در اعتراض به انفعال دولت‌های بی‌کفایت منطقه و در راستای تقویت جریان براندازی رژیم غاصب صهیونیستی، در جهادی از جنس تشخیص و تبیین و حضور و برای حمایت از انقلابی‌گری و تفکر ظلم ستیزی انقلاب اسلامی، به عرصه و میدان خواهند آمد و خاطره‌ای بر خاطرات مردان میدان جهاد و عمل خواهند افزود.

*سازمان‌های مدافع حقوق بشر بر خلاف عنوان خود عمل می‌کنند و لازم است کمی به خود آیند

در بیانیه کنگره ملی همفکری بسیج دانش‌آموزی کشور آمده است: «مقام معظم رهبری: روز قدس یکی از آن جلوه‌های حقیقی اتحاد و انسجام دنیای اسلام است»؛ «قدس» قبله اول مسلمانان، دفتر خونین شجاعت، کانون اتحاد توحید پرستان و آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و یادگار بنیانگذار فقید انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره)، سمبل استکبارستیزی و عدالتجویی می‌باشد؛ این ابتکار حضرت امام(ره) خوشبختانه امروزه به نماد صلح طلبی و مقابله مستضعفین با مستکبرین در سراسر جهان تبدیل شده است و هرساله ملت مسلمان و روزه‌دار ایران اسلامی در این روز با مشت‌های گره خورده و صف‌های به هم فشرده از توحش رژیم کودک کش صهیونیسم و حامیان آن اعلام انزجار می‌کنند.

همانطور که به تعبیر مقام معظم رهبری مسأله فلسطین از لحاظ اسلامی برای همه مسلمانان از جمله برای ما یک مسأله اساسی و یک فریضه است، پس در این راه مردم شریف ایران و ما نوجوانان و جوانان انقلابی تا آخرین نفس برای مبارزه با جبهه باطل و عدالتجویی خواهیم ایستاد و شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل از زبانمان نخواهد افتاد. تجاوزات و دخالت‌های اسراییل این رژیم جعلی و اختاپوسی که بر بستر نظام سرمایه‌داری و استعماری شکل گرفته است در خارج از مرزهای جغرافیایی فلسطین هم دیده می‌شود. امروزه این رژیم جعلی و هم‌پیمانانش سعی در توقف جریان پیشرفت علمی صلح آمیز ایران از طریق ترور دانشمندان هسته‌ای از جمله «شهید فخری زاده» و به شهادت رساندن سپهبد «قاسم سلیمانی» و تضعیف کردن پایه‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشتند ولیکن مردم ایران هوشیارتر از نیرنگ و توطئه‌های جبهه باطل هستند و با تمام فشارهای تحمیل شده از جانب مستکبران دست از حق‌طلبی و آزاده خواهی نخواهند کشید و دیری نخواهد پایید که بنیان این رژیم پوشالی زیر و رو ویران خواهد شد. در سال‌های اخیر شاهد سیاستگذاری‌های شیطانی جبهه غرب بودیم که ذات گرگ صفت خود را در لباسی پنهان کرده بود و خود را منادی «صلح» معرفی می نماید.

ملت ایران در روابط دیپلماسی با استکبار جهانی تجربه کافی را دارد و مردم و جوانان این ملت آزاده خواه به ملت عزیز فلسطین این تجارب را متذکر می‌گردد که ایالت متحده آمریکا و متحدانش هیچگاه قابل اعتماد نیستند و نخواهند بود همانطور که در قرآن کریم خداوند متعال می‌فرمایند (وَالَّذِینَ کَفَرُوا أَعْمَالُهُمْ کَسَرَابٍ بِقِیعَةٍ یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ مَاءً حَتَّی إِذَا جَاءَهُ لَمْ یَجِدْهُ شَیْئًا وَوَجَدَ اللَّهَ عِنْدَهُ فَوَفَّاهُ حِسَابَهُ وَاللَّهُ سَرِیعُ الْحِسَابِ) ، اعتماد به دولت های مستکبر از جمله آمریکا هم همینگونه خواهد بود؛ مانند یک سراب که سرانجامش به «هیچ» ختم می‌شود.

برای نمونه می‌توان کشور همسایه ایران ، افغانستان را مثال زد؛ همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند اگر به ۲۰ سال قبل برگردیم منشأ تمام بحران‌های افغانستان، اعتماد به آمریکا است. حل مسأله فلسطین با اعتماد و مذاکره به سرانجام نخواهد رسید بلکه همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند: طرح همه پرسی از همه ادیان و اقوام فلسطینی _ که از نزدیک به دو دهه ی پیش از این ارایه کرده ایم _ تنها نتیجه است که باید بر چالش های امروز و فردای فلسطین مترتب شود.

و اما ما آینده سازان انقلاب اسلامی ایران در کنگره ملی بسیج دانش آموزی با قلب آکنده از خشم و نفرت نسبت به جنایات اخیر در منطقه غزه و شهادت هزاران دانش آموز فلسطینی اعلام میداریم که:

۱-کنگره بسج دانش آموزی کشور به عنوان بزرگترین نهاد تصمیم سازی بسیج دانش‌آموزی ضمن محکومیت هرگونه اعمال ضد انسانی علیه ملت مظلوم فلسطین، همراهی و همدردی خود را با نوجوانان و جوانان عزیز قدس اعلام می‌دارد و دفاع از شما عزیزان ، محکوم کردن و مبارزه با جبهه استکبار را از تکالیف دینی و انسانی خود می‌دانیم.

۲-کارگزاران دستگاه دولت و نظام ایران اسلامی به بیانات رهبر عزیز انقلاب در محور نفوذ و دسیسه‌های دشمن و جبهه غرب توجه دقت نموده و زیرساخت های لازم را فراهم نمایند تا لحظه‌ای گمان تفرقه افکنی بین دولت و ملت ایران از ذهن شوم آنها خطور نکند چرا که ناکارآمد نشان دادن دولت و تفرقه افکنی بین ادیان مختلف در تمامیت ارضی ایران، از آرمان‌های شوم کشورهای جبهه باطل است.

۳-تأسف بار است که تمام اعمال شیطانی این رژیم در سکوت و مماشات برخی حاکمان جهان اسلام در منطقه، سازمان ملل و سازمان‌های مدافع حقوق بشر در حال وقوع است. سازمان‌های مدافع حقوق بشر بر خلاف عنوان خود عمل می‌کنند و لازم است کمی به خود آیند و به دفاع از حقوق زنان و کودکان مظلوم و آواره فلسطین برخیزند . تا کی سکوت؟ تا کی در خواب به سربردن؟ تا کی می‌خواهید عروسک دست مستکبران جهانی باشید؟

با سکوت شما هزاران جنایت و قتل در این منطقه به وقوع می‌پیوندد. کنگره ملی بسیج دانش‌آموزی این سکوت سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق و عدالت بشری را به شدت محکوم می‌کند و آنها را آلت دست آمریکا و همدستانش معرفی می نماید. و در پایان ما دانش‌آموزان و آینده سازان ایران اسلامی از ملت مومن و ولایتمدار ایران دعوت به عمل می‌آوریم تا ضمن تجدید بیعت با آرمان های بلند معمار کبیر انقلاب به ندای مقام معظم رهبری لبیک گفته و همگان با حضور آگاهانه و گسترده خود در راهپیمایی روز جهانی قدس بار دیگر صلابت، اقتدار و ظلم ستیزی مردم شهید پرور ایران را به نمایش بگذارند و فریادهای بلند خود را از اعمال ضد انسانی این رژیم غاصب صهیونستی و حامیانش به گوش جهانیان برساند.

*در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنیم

در بیانیه سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران آمده است: «رهبر معظم انقلاب: مسأله‌ فلسطین، مسأله‌ اوّل دنیای اسلام است»؛ ۱۶ مرداد سال ۱۳۵۸ در حالی که کمتر از یک سال از انقلاب اسلامی ایران گذشته بود، بنیانگذار جمهوری اسلامی؛ پیر فرزانه انقلاب، خمینی کبیر(ره) در اقدامی هوشمندانه از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین به نمایش بگذارند.

 ایران اسلامی نیز بر اساس راهبرد همیشگی‌اش، بر حمایت از مظلومان جهان، به ویژه پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین تأکید داشته و بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری «فلسطین یک کشور اسلامی بوده است که صهیونیست‌های غاصب، به کمک قدرت‌های جهانی، سال‌های متمادی است آن‌جا را گرفته‌اند و مردم فلسطین مشغول مبارزه‌اند تا آن‌جا را باز پس بگیرند».

آرمان آزادی قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از یوغ سلطه و جنایت غاصبان صهیونیست در پرتو گفتمان انقلاب اسلامی و راهبرد جهانی‌ سازی برائت از نظام سلطه در روزجهانی قدس گسترش بین المللی یافته و امروز جبهه مقاومت ضد صهیونیستی در منطقه را به جبهه‌ای شکست‌ ناپذیر و به مشت آهنین امت اسلامی برابر جریان سازش با رژیم جلاد و جعلی صهونیستی تبدیل کرده است.

در مواجهه با این شرایط تنها راه ممکن «محو اسرائیل» است و این (حسب تبیین رهبر معظم انقلاب) یعنی مردم فلسطین که صاحبان واقعی آن سرزمینند -چه مسلمانشان، ‌چه مسیحی‌شان، چه یهودی‌شان- خود نظام حاکم بر کشور، و حاکمان‌شان را انتخاب کنند و دست بیگانه‌ها از این دخالت غاصبانه کوتاه گردد.

ما دانش آموزان عضو سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران، همصدا با امت جهان اسلام، جنایات رژیم صفاک صهیونیستی و حامیان غربی آنان را محکوم کرده و بار دیگر ضمن تجدید عهد و پیمان با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و با پیروی از رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای عزیز در روز جمعه همگام با مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهیم نمود.

در پایان یاد شهیدان قدس، از شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی و سیّد عبّاس موسوی و چهاردیپلمات ایرانی ربوده شده سردار احمد متوسلیان، سید محسن موسوی،کاظم اخوان و تقی رستگار مقدم (که ۴۰ سال است منتظر بازگشت‌شان هستیم) تا سردار بزرگ اسلام و چهره‌ی فراموش نشدنی مقاومت، شهید قاسم سلیمانی و مجاهد بزرگ عراقی، شهید ابومهدی المهندس و دیگر شهدای قدس را گرامی می‌داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس