شهرک نشین صهیونیستی شهرک صهیونیستی قدس نمایه

به اعتقاد تحلیلگر مسائل منطقه، با توجه به جنایات روزافزون رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، باید موضوع آزادی قدس شریف به طور واقعی در راس اولویت‌های جهان اسلام قرار گیرد.

به گزارش مشرق، «نعمت میرزا احمد» تحلیلگر مسائل منطقه، روی این نکته تاکید کرد که کشورهای مهم و تاثیرگذار اسلامی بدون توجه به مشکلات و مسائل بین یکدیگر، باید حرکت مشترک در مسیر آزادی «قدس شریف» را به یکی از اولویت‌های ثابت جهان اسلام تبدیل کنند.

وی گفت: ۴۰ سال پیش، امام خمینی (ره) جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس اعلام کرد تا زمینه برای وحدت اسلامی در امر حمایت از مردم مظلوم فلسطین و در نهایت حل این مسئله به دست خود مسلمانان فراهم شود. در حقیقت امام خمینی (ره) با این اقدام تاریخی و خداپسندانه خویش مسئله فلسطین را از چارچوب به اصطلاح منازعه قومی و نژادی «اعراب-یهود» بیرون کشید و آن را به یکی از اصلی‌ترین موضوعات دستور کار جهان اسلام تبدیل کرد.

ببینید:

فیلم/ سردار قاآنی: عمر رژیم صهیونیستی رو به پایان است

میرزا احمد ادامه داد: پس از این بود که بعد اسلامی قضیه قدس برجسته شد و منجر به شکل گیری مقاومت اسلامی گروه‌های فلسطینی علیه رژیم اشغالگر شد. از سوی دیگر جلب توجه امت اسلامی به مظلومیت فلسطین باعث شناخت و خنثی سازی توطئه‌های متعدد رژیم صهیونیستی و حامیان آن شد که احساس همدلی مسلمانان و آزادی خواهان جهان با مردم شریف فلسطین را به بار آورد. شکست رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه با لبنان، جنگ ۲۲ روزه و هشت روزه با مردم غزه نشان دهنده آن است که علیرغم حمایت‌های وسیع آمریکا و غرب از اشغالگران، اراده قاطع مردم مسلمان بر پیروزی و آزادسازی سرزمین‌های اشغالی است.    

وی در بخش دیگری از این گفت و گو افزود: جهانیان شاهدند، از ۷۴ سال پیش که رژیم صهیونیستی اعلام موجودیت کرد، همواره علیه مردم فلسطین حملات وحشیانه انجام داد که برای تاریخ بشری بی‌سابقه است. این رژیم خونخوار با حمایت آمریکا و انگلیس میلیون‌ها نفر فلسطینی را از سرزمین خود بیرون کرد و این مرز و بوم را به محل کشتار مردم مسلمان تبدیل داد. بیش از ۷ دهه فلسطین به سرزمینی تبدیل شده است که در آن حقوق بشر به صورت شبانه روزی زیر پا گذاشته می‌شود، ولی سازمان‌های به اصطلاح بین المللی حقوق بشری ترجیح می‌دهند در برابر جنایات رژیم منحوس صهیونیستی مسکوت بمانند. چرا؟ زیرا حامی مالی و فکری این سازمان‌ها خود آمریکا است. بدون تردید آمریکا، سالانه با در اختیار قرار دادن میلیاردها دلار به رژیم صهیونیستی در حقیقت مشوق اصلی جنایات اشغالگران علیه فلسطینی‌هاست.

میرزا احمد در ادامه به توافقات سال‌های اخیر برخی از کشورهای اسلامی با رژیم صهیونیستی اشاره و تصریح کرد: تمام مشکلات خاورمیانه به دلیل وجود غده سرطانی است و تا زمانی آن برداشته نشود، این منطقه به ثبات، آرامش و توسعه واقعی دست نخواهد یافت. متاسفانه برخی از کشورهای عربی با کمال بی‌توجهی و پشت کردن به منافع مردم فلسطین و امت اسلامی، دست به خیانت زدند و با رژیم جنایتکار صهیونیستی توافقات صلح و عادی سازی روابط امضا کردند.

وی با یادآوری از دیدار ۲۸ مارس (۸ فروردین) سال جاری وزرای امور خارجه تعدادی از کشورهای مسلمان با مقامات رژیم صهیونیستی و آمریکا، گفت: اخیرا وزرای امور خارجه بحرین، مصر، مراکش و امارات متحده عربی به «تل آویو» سفر و با همتایان خود از آمریکا و رژیم اشغالگر نشستی برگزار کردند. وزرای امور خارجه این کشورهای مسلمان به جای آنکه به فکر خاتمه دادن به مظلومیت مردم فلسطین و جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی باشند، از موضوع ازسرگیری و احیای برجام ابراز نگرانی کردند که در حقیقت شرمندگی بیش از این نمی‌تواند وجود داشته باشد.

این تحلیلگر مسائل منطقه این اقدام کشورهای یادشده را نابخشودنی خواند و اظهار داشت: این کشورهای مسلمان مگر نمی‌دانند که رژیم اشغالگر محل نگهداری تعداد بالای سلاح‌های هسته‌ای است که برای امنیت این منطقه حساس ژئوپلیتیکی تهدید بسیار جدی ایجاد کرده است؟ این سلاح‌ها مگر جز ملت‌های مسلمان، هدف دیگری هم دارند؟ ولی رهبران این کشورهای خودباخته به گوش آویختن حلقه غلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی را بر استقلال واقعی ملی خود و اخوت همبستگی امت اسلامی ترجیح می‌دهند.

وی در بخش پایانی این گفت و گو تاکید کرد: کشورهای که به این رژیم دست دوستی می‌دهند، علاوه بر آنکه برای ملت‌های خود خفت و شرم ساری به بار می‌آورند، همچنین نام خود را در صحیفه تاریخ اسلام و بشر به عنوان خائن و جنایتکار ثبت خواهد کرد. ولی امید است که ملت‌های این کشورها و به خصوص قشر آگاه و روشنفکر آنها به دولت‌های حقه بازشان اجازه نخواهند داد که به آرمان‌های مردم فلسطین که آزادی قدس شریف است، به خیانت‌های خود ادامه دهند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    قدس انشالله آزاد میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس