کد خبر 1480734
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۹
استاد سوری: روابط ایران و عربستان به نفع مساله فلسطین است

شیخ "سامر عبید" استاد حوزه علمیه در سوریه گفت که تقویت روابط کشورهای اسلامی بویژه ایران و عربستان سعودی به نفع جهان اسلام و مخصوصا مساله فلسطین است.

‌به گزارش مشرق، شیخ عبید در دمشق گفت: استکبار همواره در تلاش است با هدف تفرقه‌افکنی بین ما، تخم‌ریزی کند تا به اهداف خود دست یابد و اصل "تفرقه بینداز و حکومت کن" توسط آنها در پیش گرفته شده است.

وی افزود: همگرایی دو قدرت بزرگ اسلامی یعنی ایران اسلامی و عربستان نه تنها منجر به تقویت روابط میان این دو کشور بلکه میان همه کشورهای اسلامی خواهد شد.

این استاد سوری ادامه داد: به اذن خداوند متعال در کنفرانس اسلامی آتی موضعی محکم و قوی علیه صهیونیسم اتخاذ می‌شود و این قدرت، پشتیبان خط مقاومت و سنگ بنای آزادی فلسطین از دست دشمن صهیونیستی خواهد بود.

کشمکش جایی در دین اسلام ندارد

این استاد سوری تاکید کرد که اختلاف و کشمکش در دین مبین اسلام و فرهنگ انسان‌های عاقل جایی ندارد. خداوند متعال نیز نمی‌پذیرد که مسلمانان بین خود نزاع کنند.

«ایران اسلامی و امام خمینی (ره) از اولین لحظه اعلام انقلاب اسلامی دست خود را به سوی همه کشورهای اسلامی دراز کرد و از آنها خواست از این موقعیتی که به آنها قدرت می‌دهد نه تنها در برابر رژیم "اسرائیل" بلکه در مقابل جهان استکبار استفاده کنند».

به گفته وی، «مسلماً اگر مسلمانان در آن زمان به امام خمینی (ره) پاسخ می‌دادند و دست به دست یکدیگر می‌دادند، اسرائیل و آمریکایی روی زمین نمی‌ماند».

شیخ عبید اضافه کرد: به همه حاکمان عرب می‌گوییم بقای شما در قدرت در گرو اتحاد شماست. در تفرقه نه برای شما و نه برای فلسطین و نه برای کل امت خیری نیست، پس همه با هم به ریسمان خدا چنگ بزنید و اجازه تفرقه را ندهید.

قدس یکی از بزرگ‌ترین مقدسات مسلمانان و مسیحیان است

شیخ سامر عبید یادآوری کرد: قدس یکی از بزرگ‌ترین مقدسات مسلمانان و مسیحیان است.

«معنای قدس حفظ آن از هرگونه تجاوز است. دین مسلمانان، نماز مسلمانان و عبادت مسلمانان با حفاظت مقدسات عجین شده است. هرکس از مقدسات خود دست بردارد، از دین و نماز و عبادت و رابطه با خداوند متعال چشم پوشی کرده و این بدان معناست که از همه ارزش‌ها و همه اصول دست کشیده است».

این استاد سوری تصریح کرد: اگر انسان ارزش‌ها و اصول خود را رها کند، دیگر انسانی روی زمین باقی نمی‌ماند و این انسان تبدیل به حیوانی می‌شود که می‌خورد و می‌نوشد.

به گفته وی، «اهمیت فلسطین، مسجدالاقصی و قدس از دلبستگی مسلمانان و مسیحیان به دینشان سرچشمه می‌گیرد و مسئله فلسطین به همه انسانیت مرتبط است».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمو IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    حامیان عربستان در مذاکرات ایران بدانند ما هنوز جمعه سیاه را فراموش نکرده ایم و اگر پوست این حاکمان عرب را بالا بزنید خواهید دید هیچ چیز بجز خزنده ایی به نام اسرائیل نیست. عثمانها هم همینند.
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    1 0
    ینی برای خودمون هیچ نفعی نداره .از قیمت دلار مشخصه
  • IR ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    کمترچرندبگین. اگرموضوع مالکیت (قصب )85 درصداراضی فلسطین درست هست دیگه کاری ازدست ما وکسی برنمیادبرای فلسطینیاانجام بدیم جزاینکه بشینیم دعاکنیم بقیه الله عج زودترتشریف بیارن واین مسئله روحل وفصل کنن!😞😰

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس