کد خبر 1368113
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۳۲
سرطان نمایه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی گفت: شکل گیری سونامی سرطان‌هایی ها از دالان مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت می گذرد.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، با اشاره به اینکه سرفصل‌های جدیدی در حوزه پژوهش‌های کاربردی در صنعت غذا در حال شکل گیری است، اظهار کرد: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور که مصوبه مجلس شورای اسلامی را دارد می‌تواند به عنوان نهادی مستقل در حوزه غذا اقدامات اثرگذاری در کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور، به پژوهشگران و مردم تعلق دارد، گفت: انتظار می‌رود این مرکز در سطح و مقیاس ملی دیده شود.

بیشتر بخوانید:

احتمال تاثیر درمان های سرطان در درمان بیماری سل

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: با توجه به مسائل مختلف ملی، فرهنگی، اقلیمی و اقتصادی، صنایع غذایی کشور نیازمند مداخلات و سیاستگذاری در سطح ملی است.

زالی با اشاره به سیاست‌های ابلاغی در حوزه تغذیه از سوی مقام معظم رهبری، تاکید کرد: این موضوع یکی از دستاورهای ملی و افق‌های بلند ترسیم شده برای رسیدن به جامعه‌ای ایمن و سالم از منظر تغذیه‌ای است.

وی با بیان اینکه باید برای تأمین امنیت غذا به صورت جدی تر فعالیت کنیم، اضافه کرد: انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور با توجه به پتانسیل‌های ویژه ای که دارد می‌تواند برنامه سیستماتیک در حوزه‌های علمی، پژوهشی و آموزشی در حوزه صنایع غذایی اجرا کند.

زالی، موضوعاتی مثل ترسیم هرم، امنیت، ایمنی و بسته‌های غذایی با رعایت توان اقتصادی خانوار را مورد توجه قرار داد، افزود: قاچاق مواد غذایی و غذای فاقد اصالت می‌تواند صدمات زیادی به سلامت مردم وارد کند.

وی با اشاره به اینکه نگاه به غذا باید نگاهی متفاوت باشد، گفت: سونامی سرطان‌هایی که در دنیا در حال شکل گیری است از دالان مواد غذایی ناسالم و بی کیفیت می‌گذرد.

زالی با بیان اینکه فعالیت‌ها و پژوهش‌های کاربردی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور در زمینه‌های مختلف مثل مواد لبنی، نان، نوشابه و سایر مواد غذایی از متن جامعه استخراج شده خاطرنشان کرد: توجه بیش از پیش به این فعالیت‌های می‌تواند صنعت غذا و امنیت و اصالت مواد غذایی را تضمین کند.

وی با تاکید بر اینکه تأثیر کمبود ویتامین D بر ابتلاء به بسیاری از بیماری‌ها به اثبات رسیده است، یادآوری کرد: ارتباط کمبود ویتامین D با سرطان پستان و یا عارضه‌های بیماران کرونایی محرز است. بنابراین باید ضمن تحقیقات گسترده مشکلات حوزه تغذیه با هدف کاهش بار بیماری‌ها در دستور کار باشد.

زالی تاکید کرد: تحقیقات تجمیعی و هدفمند در صنایع عذایی راه حل مناسبی برای بهبود وضعیت تغذیه در کشور است

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 0
    قابل توجه اینجاست که مدیرعامل کلینیک سینا مهر شمیران، آقای دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز، رئیس پرحاشیه دانشکده علوم تغذیه و صنایع غذایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور (به عنوان معتبرترین مرکز تحقیقات تغذیه‌ای ایران) و نیز رئیس انجمن علمی و تخصصی تغذیه ایران (اتا) است. در واقع فردی که مهم‌ترین مناصب مربوط به علوم تغذیه کشور را در دست دارد، در خصوص این پرونده بازداشت شده است. وی هم اکنون با قید وثیقه آزاد است و عجیب‌تر اینجاست که با این وجود، هم‌چنان ریاست دانشکده تغذیه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای را به عهده دارد.
  • IR ۰۵:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    1 1
    مشرق خواهشا این بحث را بدهید به مبادی خاص آن در وزارتخانه ها و برای جلوی گیری از لطمه به آبروی کشور منتشر نکنید اما به مبادی زیربط بفرستید. اما پاسخ جناب زالی جناب زالی : مطالعه نکرده اظهار نفرمائید از معلول حرف می زنید علت را بادونید که : در گندم زارها و مزارع سیب زمینی و...سموم سیستمی علفکشهای تی فوردی و .. که گیاه با مکیدن آن سمی می شود گرچه برای نابودی علفهای هرز را می زنند اما مزارع بشدت آلوده هستند آب های روان را آلوده می کنند و از عاملهای سرطان زا است و سم سیستمی هست گیاه می مکد و بعد از درو گندم کولش و سبوس همان را گوسفندان چرا می کنند همچنین یونجه زارهای با سمهای سیستمی آفت کشی می شوند و گاوهای گوشتی و شیرده و .. آن را می خورند (که سرطان لنف بین دامها کولاک می کند و همان دامهای با سرطان لنفومی به خورد انسان می دهند و لبنیات همان دامها ..و همچنین مزارع سیب زمینی در مصرف علف کشها و همچنین در درختان میوه های سردرختی و.. و مصرف سموم در کشور جنون آسا است - ریشه سونامی سرطا در سونامی وحشتناک مصرف سموم سیستمی در مزارع کشاورزی و باغات است - اپیدمی بحث سم را اعلام کنید و از مصرف سموم آسیب زا جلوگیری شود. خیلی ها اشتباها از کودهای شیمیائی نام می برند لازم بدونیم بحث سموم آفت کشها ماسوای کودهای شیمیائی است - در بحث مصرف سموم برای آگاهی دامداران و کشاورزان با تهیه برنامه های مفید از سیمای و صدای کشور بداد کشور برسید
    • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      2 0
      آقایان دانشگاهیان با خلاء اطلاعات تؤریک مواجه هستند مشخص است در تهران می خواهند بصورت ذهنی و با معنی از المعنی فی بطن الشاعر طبابت کنند استاد هستند - البته خیلی ازمردم اشتباها سموم کشاورزی ربط می دهند به کود سموم آفت کش ربطی بخصوص به کودهای شیمیائیی ندارد مصرف سموم آفت کشها را در مزارع با دانشگاه شهید بهشتی آنهم در شمیرانات و غرور ما همه چیز را می دانیم اساتید فاصله خیلی می شود - یادی بکنیم از مثل شیرینی از آقای دکتر ضرغامی در همین مشرق راجع به اساتید: - قال الشیخنا الضرغامی حفظه الله : یک نفر رفت از بازار پرنده فروشیها طوطی بخرد در محل فروش دید قیمت سه طوطی نصب شده از فروشنده پرسید اون طوطی شماره 1 چند است گفت یک میلیون دلار گفت هنرش چیست گفت مثنوی مولوی را حفظ است- شماره 2 چند گفت 2 میلیون تومان پرسید هنرش چیست گفت مثنوی مولوی و دیوان و گلستان و بوستان سعدی حفظ است - پرسید اون سومی چند گفت 3 میلیون دلار گفت هنرش چیست گفت هیچ هنری ندارد و حتی حرف هم بلد نیست بزند فقط اون دو طوطی دیگر به ایشان می گویند استاد - حالا آقایان فقط استاد تشریف دارند.
  • IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    3 0
    مصرف روغنهای غیر تراریخته، نمکهای شیمیایی، محصولات تراریخته و غیرارگانیک، فست فود، مصرف غذای گرم در ظروف یکبار مصرف و ظروف پلاستیکی، واکسنهای متعدد و غیر ضرور که از بدو تولد تا بزرگی میزنند، امواج گوشی ها و دکل های مخابراتی، ریزگردهایی که در بستر خیزش آن یعنی عراق توسط جامعه صهیونیستی مسموم میشه
    • US ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      4 0
      هوای آلوده، استرس کاری و زندگی، خوردن برنج پاکستانی و هندی، …. فراموش نشود.
    • جهودشناس IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      نکاتی هم من اضافه کنم. آب معدنی، سوسیس و کالباس و همبرگر آماده به دلیل نیترات بسیار زیادش عامل اصلی سرطان جوانان است. برنج خارجی به دلیل آرسنیک 100 درصد سرطان زاست. نوشابه به دلیل رنگ شیمیایی بشدت سرطان زاست ولی دلستر نه مشکلی نداره.
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      کاملا صیحیح است عدم کنترل سموم غیرایستاندارد دربخش مزرعه بخصوص انواع علف کشها وسموم سیسنمک بادوره کارنس بالای ۳ روزه بدلیل صدفه جویی درهزینه تولید ب اتشکر کارشناس کشاورز باتجربه ۲۵ سال
    • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
      1 0
      مجید دلبندم ترا ریخته یا غیر تراریخته ؟؟
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 2
    حجامت کنید تا همیشه سالم بمانید
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    نمک شیمیایی سم هست روغن های مایع قاتل است غذاهای آماده و البته دخانیات مرگ تدریجی است
  • دکتر یوسف اویسی IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    علت اصلی سرطان و همه بیماری های غیر واگیر دار و نیز اغلب مرگ ها وحتی پیری و پیدایش چین وچروک صورت وبدن التهاب مزمن است . چون در التهاب مزمن خون رسانی به اندام ها دچار اشکال می گردد. از جمله به فیبروبلاست ها سازنده کلاژن و الاستین و0000.حون کافی نمی رسد و صورت دچار چین و چروک می شود. با از بین بردن التهاب مزمن بدن خیلی ا ز عیوب را ترمیم می کند
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    چرا مردم نگران ميكنيد هر جا مشكلي هست حلش كنيد اينهمه تحصيل كرده تو مملكت داريم پس اينها به چه درد ميخورن با افراد عادي و بي سواد چه فرقي دارن اگر نتوانند كاري انجام بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس