ویژه ها

سایت ضدایرانی بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر گزارش روزنامه شرق اقدام کرده و با تحریف اصل ماجرا اینگونه القاء کرده که حراج بنزین در دولت رئیسی صورت گرفته است.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با   «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** مرعشی: خوب شد داعش آمد...

«حسین مرعشی» دبیرکل حزب کارگزاران و از حامیان اصلی دولت روحانی در مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت: « اصلاح‌طلبان کمک کردند که خیلی از مسائل حل شده است. یک وقتی خدا رحمت کند ما با نماینده جیرفت کل‌کل داشتیم. به ایشان گفتم آقای [زادسر] خوب شد این داعش آمد. ایشان فکر کرد که من می‌خواهم بگویم که داعش را دیدیم و به شماها راضی شدیم. خندید و من گفتم نخند چیز دیگری می‌خواهم بگویم. گفتند چی؟ گفتم داعش آمد و ما ته خط شما را خواندیم! شما ما را به کجا می‌خواهید ببرید!؟ اگر ما کمی سست می‌آمدیم دانشگاه‌ها هم زنانه و مردانه می‌شد. آنچه اتفاق افتاده و امروز جامعه مدنی ایران زنده است، اینها ساده اتفاق نیفتاده است

مرعشی: خوب شد داعش آمد.../حراج بنزین ایران توسط دولت روحانی و بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان

اظهارات تأمل برانگیز مرعشی از چند جنبه قابل بحث است:

اول اینکه، طیف تندرو اصلاح طلب خود را حامی و مدافع حقوق زنان و طرفدار جامعه مدنی جا می زند. این در حالی است که «محمدعلی نجفی» سیاستمدار مشهور اصلاح طلب که بارها به عنوان گزینه مناسب ریاست جمهوری از سوی اصلاح طلبان معرفی شده بود، در اقدامی جنایتکارانه همسر دوم خود- که ۳۰ سال از خودش جوان تر بود- با سلاح غیرمجاز و با شلیک پنج گلوله به قتل رساند.

دوم اینکه، در یک نمونه دیگر چندی پیش جریان اصلاح طلب با هیاهوی رسانه ای مدعی شد که چرا جوانی به نام آرمان عبدالعالی به خاطر قتل فجیع دوست دخترش مجازات شده است! این در حالی است که قاتل، دختری جوان را به قتل رسانده و جسد او را مُثله کرده بود و به هیچ عنوان حاضر نشد که مکان جنازه دختر جوان را افشا کند.

سوم اینکه، جریان تندروی اصلاح طلب هیچ اعتقادی به جمهوریت و جامعه مدنی و مردم سالاری ندارد. این جریان سیاسی در سال ۸۸ مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات را با دروغ تقلب به آشوب و التهاب خیابانی بدل کرد.

چهارم اینکه، اتفاقا جریانی که از مُثله کردن یک دختر جوان دفاع کرده و قاتل یک زن را قهرمان جا می زند و طرفدار آتش زدن آمبولانس و ماشین آتش نشانی و کیوسک نیروی انتظامی و مغازه و تاکسی و خودروی مردم است، بیشترین شباهت را با تروریست های وحشی داعشی دارد.

پنجم اینکه، اگر درایت حاج قاسم سلیمانی ها و ایثار محسن حججی ها و ازخودگذشتگی جوانان غیور مدافع حرم نبود، اکنون داعشی های وحشی در خیابان های تهران و سایر شهرها جولان داده و هیچ جایی از کشور رنگ آرامش و امنیت را به خود نمی دید.

ششم اینکه، داعش محصول و دست پرورده دولت تروریست و جنایتکار آمریکاست. اتفاقا داعش با رژیم غاصب اسرائیل نیز همراستا است. همان رژیمی که افراطیون اصلاح طلب را سرمایه های اسرائیل در ایران خوانده است. اسرائیلی که افراطیون اصلاح طلب را سرمایه های خود در ایران می نامد، در بیمارستان های خود از تروریست های داعشی پرستاری می کند.

هفتم اینکه، اگر بخواهیم در داخل جریان های سیاسی در ایران، گروهی شبیه به داعش نام ببریم، قطعا باید از افراطیون اصلاح طلب نام ببریم.

** حراج بنزین ایران توسط دولت روحانی و بی صداقتی اصلاح طلبان

روزنامه شرق در مطلبی با عنوان «حراج سوخت» نوشت: «چوب حراج به بنزین ایران... بنزینی که ارزان‌تر از نفت خام صادر شده است! ابعاد این ماجرا فراتر از این حرف‌هاست و حالا معاون وزیر نفت تأیید می‌کند که در مقاطعی قیمت صادرات هر لیتر بنزین ایران فقط ۵۰۰ تومان بوده است. عددی که به یک‌ششم قیمت بنزین آزاد در بازار داخلی می‌رسد و نتیجه آن زیان‌دهی سنگین شرکت‌های نفت و گاز دولتی است.»

در ادامه این مطلب آمده است: «این وضعیت صادرات بنزین پیش از این مورد انتقاد مصطفی نخعی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس بوده است. او به «شرق» توضیح می‌دهد که گزارش‌هایی مبنی بر ارزان‌فروشی فراورده‌های نفتی به دست کمیسیون انرژی مجلس رسیده که نشان می‌دهد بنزین ایران در سال ۹۹ گاهی به قیمت لیتری ۵۰۰ تومان صادر شده و در مقاطعی با نرخ لیتری ۱۲۰۰ و ۱۴۰۰ تومان هم به خارج از کشور ارسال شده است.»

مرعشی: خوب شد داعش آمد.../حراج بنزین ایران توسط دولت روحانی و بی‌صداقتی اصلاح‌طلبان

این روزنامه اصلاح طلب در اقدامی غیرحرفه ای و با زیرپاگذاشتن اخلاق و با توهین به مخاطب، به گونه ای تیتر زده که گویا حراج سوخت در دولت رئیسی رخ داده است، این در حالی است که در متن گزارش اذعان شده که حراج بنزین در دولت روحانی رخ داده است.

در حقیقت این روزنامه اصلاح طلب با بی صداقتی، سوءمدیریت در دولت روحانی را به پای دولت رئیسی نوشته است. یکی از فعالین رسانه ای در واکنش به اقدام غیرحرفه ای این روزنامه اصلاح طلب نوشت: «اصل ماجرا که این روزنامه دوست ندارد درست بازگو کند، چیست؟ دولت روحانی و تیم زنگنه در وزارت نفت، خرداد ماه سال گذشته، بنزین را لیتری ۵۰۰ تومن صادر کردند؛ چون، هرگونه ذخیره سازی و ساخت مخزن برای فرآورده‌های نفتی را ممنوع کرده بودند و از سال۹۲، هیچ مخزن نفتی ساخته نشده است.»

این فعال رسانه ای در ادامه نوشت: «همین تیم، به مدت چهار سال کارت سوخت و سهمیه بندی را حذف کردند که به قاچاق ۱۴۴ هزار میلیاردی ختم شد. سپس با سه برابر کردن قیمت، آن شوک بزرگ و موج سواری دشمن را در آبان ۹۸ به کشور تحمیل کردند؛ اما همین دولت دو سال بعد، بنزین را ۲۵۰۰ تومان ارزان تر از قیمت داخل کشور به بیگانگان فروخت!!»

لازم به ذکر است که سایت ضدایرانی بی بی سی فارسی با ذوق زدگی به بازنشر گزارش روزنامه شرق اقدام کرده و با تحریف اصل ماجرا اینگونه القاء کرده که حراج بنزین در دولت رئیسی صورت گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    58 1
    واقعا خوب شد داعش آمد تا ما هم قدر امنیت و مدافعان وطنمان را بدانیم هم با ذات وطن فروش جماعت غربگدا کامل آشنا شویم
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      22 1
      دوستان جناب مرعشی بارها به وی توصیه کرده اند که خوب است اگر تو به اندازه دانایی ات سخن بگویی نه به اندازه دارایی ات!!!
    • IR ۰۸:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      17 1
      بی ... از اصلاحطلبها نداریم
    • SE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      40 1
      ته خط حسین مرعشی و دوستانشان حکومت مدرن اموی صهیونیستی است
    • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      4 0
      دار و دسته هاشمی و روحانی آنچنان بلایی بر سر اقتصاد کشور و معیشت مردم آوردند که مغول ها نیاوردند مرعشی بهتره سکوت کند.
    • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      بخاطر دارم حجت الاسلام هاشمی در خطبه های نماز جمعه میگفت زنان بی حجاب ضد انقلاب و منافق هستن !!! و باید آنها را به اردوگاه کار اجباری بفرستیم حالا این جماعت مدعی حقوق زنان شده اند !!!
    • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      7 0
      داعشی های وطنی همان اصلاح طلبان فتنه گر سال 88 بودند که به عزاداران امام حسین (ع) حمله و توهین کردند و در خیابان سطل زباله و بانک آتش می زدند.
    • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      بیژن زنگنه باید بدلیل مُفت فروشی بنزین در سال 99 بازخواست شود.
  • IR ۰۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    34 0
    چرا این سرمایه های آمریکایی _ صهیونیستی محاکمه نمی شوند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حسين DE ۰۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    34 0
    مرعشى .....اگه راست ميگى به اندازه فهمت حرف بزن،...
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    25 0
    خدا لعنت کنه داعش رو
    • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      13 0
      خدا اول لعنت کند داعشی ها و منافقان داخلی را و بعد داعشی های خارجی را
  • محمدولایی بازنشسته IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    11 2
    اگر تنها تو ذهنت اعتقاد به وجدانت وخدا داشتی این حرفهای بدون رضای خدا را نمی نوشتی
  • DE ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    24 0
    گنجشگک عشی مشی - لب بوم ما نشین _ برو پیش مرعشی - روی شانه هاش بشین/ یه کار عالی بکن- خودت رو خالی بکن. ... مرعشی همش نطق که میکنه به طرف امریکا غش میکنه.
    • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 2
      عجب
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      7 0
      اونوقت فکر میکنه افسر شده
  • سید فروزان CH ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    21 0
    حسین مرعشی ، فایزه و مهدی و مابقی خانواده هاشمی سرطانی هستند در مملکت که باید از ریشه سوزانده شوند
  • علی IR ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 0
    حق
  • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    24 0
    حسین مرعش! خوب شد رد پای یهود و فرقه های دست سازش واضح است تا درک مناسبی از آیه (یا ایها الذین آمنوا لا تتخذوا الکافرین اولیاء...) برای تشخیص بهاییان مرتد،داشته باشیم، عقاید داعش گونه مرعشی، رفسنجانی و کمونیستهای مدعی اصلاحطلبی هنوز از خاطر مردم محو نشده!!!
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    16 1
    مشرقیون عزیز! شما باور کردید ساخته نشدن مخازن بنزین سهل انگاری بود! بنزین لیتری ۵۰۰ تومان را به افراد خاص فروخته شد
  • IR ۰۴:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    18 0
    اقاي مرعشي با رانت به اينجا رسيدند ان هم از قِبَل مرحوم رفسنجاني ايشان نعوذ بالله خدا را بنده نيست ، تو فتنه ٨٨ هم دست ايشان و هم دست دختر عمو جناب عفت مرعشي رو شد ايشان يك معذرت خواهي بزرگ به اين كشور بابت دخالت دادن تحريم ها به كشور بدهكارند اگر ان مرحوم نبود ايشان بايد براي باغات مردم باغباني ميكرد نه اينكه ادعاي مالكيت ايران را داشته باشد
  • RO ۰۴:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 21
    شماها همتون مثل هم هستید
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      23 0
      شما منافقین، غربگداها و یانکی‌های گاوچرون هم همتون عین هم هستین!!!
    • حاجی IR ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      غربگرا یا به قول تو غربگدا شرف داره
  • IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    34 0
    هم غصه اینها این است که مبادا دانشگاهها تفکیک جنسیتی شود و مثلا کمی از آمار فساد اخلاقی کاهش یاید!
  • DE ۰۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    16 0
    بله اقای مرعشی مبارزات شما رو در پارتی ها و دورهمی های رنگارنگ اصلاحاتچی ها وقتی رزمندگان ایرانی مشغول پس زدن داعشی ها از اطراف ایران برای تقویت امنیت بودند، دیدیم امثال شماها در کمال عافیت داشتید در این پارتی ها مبارزات بزرگی می کردید انهم با محافلی که عقده اشرافی گری و لوکس گرایی از سرروش میباره ! برید جمع کنید این قمپز درکردن های الکی وچرندیات و منافق بازی هارو!
  • DE ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    9 0
    مرعشی پدیده قرن برای جامعه پزشکی است که متاسفانه داره یواش یواش از بین ما میمیره منظور میره و این لعبت گرانبها را ما در اختیار روانپزشکان برای مطالعه و پیشرفت علم روان درمالی قرار نمیدهیم.‌ پررویی نجومی وقتی‌با مالیخولیای مفرط و کیش شخصیت دست بدست همدیگر میدهند پدیده بسیار نادریست که هر چند قرن یکبار دیده میشود و ژنتیکی و مسریست لیکن سرایت سبز آن فقط به اقوام درجع یک و درجه دو و مثل خود مرعشی درجه سه مقدور است. تشریح رفتار و اخلاق او برای علم روانبالینی بسیار حائز اهمیت است. آن شنیدستی که در اقصای غور- بارسالاری بیفتاد از ستور. / گفت چشم تنگ دنیا دوست را -یا قناعت پر کند‌یا خاک گور....
  • رسول FI ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    9 0
    تو دیگر کی هستی جناب مرعشی؟؟میدانید داعشی ها چه چنایتی که نکردند؟! نه خدایش کاری که آنها با ناموس و جان دیگران انجام دادند جای تعریف کردن دارد؟!!آیا اینها هستند که بهشان میگویند غرب گدا ؟؟!
  • رسول FI ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    5 0
    تو دیگر کی هستی جناب مرعشی؟؟میدانید داعشی ها چه چنایتی که نکردند؟! نه خدایش کاری که آنها با ناموس و جان دیگران انجام دادند جای تعریف کردن دارد؟!! مشرق جان آیا اینها هستند که بهشان میگویند غرب گدا ؟؟!
  • میثم IR ۰۸:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    11 0
    ایشالا داعش بیاد سراغ زن و بچت
    • حاجی IR ۲۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      انشالله داعش بیاد سراغ زن و بچه خودش
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    4 0
    جناب الکی در رفتار هایتان هیچ اعتدالی ندارید فقط فک می زنید مصداق این آیه قران هستید دقیقا سوره لقمان آیه 19 : وَاقْصِدْ فِي مَشْيِكَ وَاغْضُضْ مِنْ صَوْتِكَ ۚ إِنَّ أَنْكَرَ الْأَصْوَاتِ لَصَوْتُ الْحَمِيرِ (پسرم!) در راه‌رفتن، اعتدال را رعایت کن؛ از صدای خود بکاه (و هرگز فریاد مزن) که زشت‌ترین صداها صدای خران است.
  • نیما IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 0
    وهشتم هم اینکه اولین کسی که در دانشگاه ها دیوارکشی کرد خود شماها بودید وکسی هم که جلویی شما را گرفت اقای خامنه ای بود دیوارکشی تخصص شماست به ما نچسپانید
  • FR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 0
    لطفا داعش را برای خدمت به اینادعوت کنید
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 4
    دیگه تمومه ماجرا
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    6 0
    خوب شد مرعشی این حرف رو زد حالا همه ته فکری کثیف اصلاح طلبان رو می بینند
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    13 0
    اخلال طلب های همسو با آقای حسین مرعشی همان داعشی های کراواتی هستند که با ترور فرهنگ اسلامی پا جای پای بن لادن ها می گذارند
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 5
    بابا اصلا شما ها گل
    • IR ۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      0 0
      تو هم اصلأ خوشمزه!
  • محمدایوب IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    8 0
    دوستان مشرق اینها را می نویسید عدالت را زیر سئوال می برید که هرکدام از این خیانتها وترک فعل های دولت منحوس روحانی محاکمه دارد دوم قبیله هاشمی این مسلمانان آنوسی ومتمایل به بهاییان انتظاری جز این نیست پولهای یا مفت وحرام ورانت شکمباره میکند وزبان در اختیار مغز نیست
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    7 0
    آقای مرعشی جلوی قاضی و معلق زنی! تو خودت واجایی بودی کلی ملت رابدبخت کردی و کارهایی که شما و امثال شما ، حجاریان و اکبر گنجی کردند را باید شیطان بیاد یاد بگیرد چه برسد به داعش. حالا فیلم بازی میکنی؟
  • FR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    8 0
    بیخود نیست که حتی براندازان تندرو بی بی سی را صدای دولت روحانی و خاتمی در ایران میدانند ... در داخل ایران مزدوران اصلاح طلب مرتب در حال سوژه دادن به ضد انقلاب و شبکه خبری دشمن هستند
  • محمدایوب IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    مرعشی عزیز کمی از پای ماهواره بلند شو بزن کانال 4زندگی پس از زندگی روببین آن بنده های خدا که حق الناس یک نفر گردنشون بود نگهشون داشتن تا رضایت بگیرن وای به حال شما قبیله هاشمیون که مانند مغولها از کرمان ونوق وبهرمان به تهران حمله کردید واموال مردم را غارت کردید وشکمهایتان ازحرام پرشده برای مردم لوغوز می‌خونی بدان خدایی هست وعدالت وخون شهدا یک عمر فیلم بازی کنی ومردم فریبی آخرش خداوند پرده را دراین دنیا کنار میزنه در توالت استخر جانت را حضرت عزراییل میگیره اونوقت آن دنیا جای خودش پس بیا وادم شو
  • اصلاح طلب IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    داعش وجود خارجی نداشت
  • IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    آقای مرعشی بد نیست یکم سابقه بعضی دوستانشونو که امروز از این ور بوم افتادند به ویژه در دهه شصت مرور کنند هر چند نادان رو نبینی جز در افراط و تفریط نه به افراط بعضی دوستان شما در گذشته نه به تفریط اونها در زمان حال محض رضای خدا هیچ وقت سر به راه نبودید یا از این ور بوم افتادید یا از اون ور بوم یا نهایت افراط یا نهایت تفریط
  • IR ۱۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    داعش همین الانشم هست
  • IR ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    توی عکس مدیر عامل بانک که عکس بی ریش و با ریش ازش گذاشتن هم نامردی کردن انداختن تقصیر دولت سیزدهم
  • IR ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    6 0
    چرا روحانی و زنگنه رو محاکمه نمی کنید؟ تا کی ملت فریاد بزند و قوه قضاییه هیچ حرکتی نکند؟
  • ناصر IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 1
    زنده باد اصلاحات.زنده باد خاتمی و ظریف
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۹
    0 0
    مرگ بر اسرائیل
  • IR ۱۷:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۰
    1 0
    خدا عذاب اکبر و این برادر زن نکبتو رانت خوار (مرعشی) را هر روز بیشتر بکند .
  • IR ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    توی حلق مرعشی سرب داغ جهنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس