پیام موشک پدافندی جدید مقاومت برای اسرائیل

نماینده جنبش حماس در تهران گفت: اخیراً یک موشک پدافندی علیه هواپیماهای جنگی صهیونیست‌ها در نوار غزه شلیک شد که اگر چه خیلی ابتدایی و مقدماتی بود، ولی این اتفاق فی نفسه دارای یک پیام است.

به گزارش مشرق، چهل و سه سال از نام‌گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان «روز قدس» توسط بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) می‌گذرد. در این سال‌ها به برکت خون شهیدان راه مقاومت، آرمان فلسطین بیش از هر زمان دیگری در دل آزادگان جهان زنده است و جوانان فلسطینی همچنان با شور و انگیزه برای دفاع از هر وجب از خاک سرزمین خود مقاومت می‌کنند.

علی رغم خیانت آشکار سران خودفروخته‌ی برخی از کشورهای عربی در عادی‌سازی روابط خود با رژیم جنایتکار صهیونیستی، آرمان آزادی فلسطین همچنان در صدر دغدغه‌های آزادگان جهان قرار دارد.

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

از همین رو برای پیگیری آخرین وضعیت فلسطین با «خالد القدومی» نماینده جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در تهران به گفتگو پرداختیم.

القدومی با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر مقاومت در سال‌های اخیر به دستاورد جدید مقاومت در نوار غزه اشاره کرد و گفت: رهبران ما در مقاومت در غزه اخیراً یک موشک پدافندی را آزمایشی، علیه هواپیماهای جنگی صهیونیست‌ها شلیک کردند، اگر چه خیلی ابتدایی و مقدماتی بود اما این اتفاق فی نفسه دارای یک پیام است.

نماینده جنبش حماس در تهران تصریح کرد: مقاومت، همیشه در مواجه با جنایات اسرائیل یک ابتکار ایجاد کرده است، از این رو من به طور مستقیم می‌خواهم بگویم اگر دشمن ما حماقت کند، صد درصد با یک ابتکار نوین از سوی مقاومت آن‌ها را غافلگیر می‌کنیم.

مشروح این گفتگو به شرح زیر است:

به نظر شما نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز قدس توسط حضرت امام خمینی (ره) تا چه اندازه در زنده نگه داشتن آرمان فلسطین مؤثر بود؟

سنت حسنه‌ای که امام خمینی (ره) در آغاز انقلاب پی ریزی کردند، دو پیام دارد. اولین پیام ویژه ایران و انقلاب اسلامی در آن مقطع زمانی این است که تعریف هویت انقلاب چیست و تبعیت نظام جدید که بعد از انقلاب اسلامی تشکیل شده به کدام سمت و سو است. آن را ذیل عنوان القدس اعلام کردند؛ به معنای اینکه ما در جمهوری اسلامی ایران بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در منطقه ذیل پرچم قدس گرد هم خواهیم آمد.

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

سیاست خارجی ایران بعد از انقلاب دگرگون شد و مؤلفه‌های کل نظام سیاست خارجی ایران از جمله دوستان و دشمنان ایران تغییر کرد و ایران تبدیل به دوست فلسطین و دشمن اسرائیل و نیروهای استکبار در منطقه شد.

مسئله‌ی فلسطین مورد توجه همه‌ی آزادگان جهان است نکته دوم: اهمیت مسئله قدس و وحدت امت اسلام است. مسئله قدس مسئله انسانیت است که از طرف کل آزادگان جهان (نه فقط مسلمانان و عرب‌ها) مورد توجه قرار می‌گیرد.

به نظر بنده این دو بعد در نبرد آزادی قدس شریف و فلسطین خیلی اهمیت دارد. همچنین تأثیر مثبتی در روحیه مردم فلسطین داشت، یعنی اینکه شما تنها نیستید و ما پشتیبان و شریک آینده فلسطین و شما هستیم و ما با شما در دشمن مشترک امت اسلام یعنی رژیم صهیونیستی شریک هستیم.

در روزها و ماه‌های اخیر روند عادی‌سازی روابط برخی از کشورهای منطقه و رژیم صهیونیستی شدت گرفته است. به نظر شما چرا این اتفاق افتاده است و کشورهایی که زمانی از آرمان فلسطین دفاع می‌کردند، الان به این سو می‌روند؟

ابتدا مفهوم عادی‌سازی، فی نفسه پارادوکس دارد. عادی‌سازی یعنی چیزی که غیرعادی بود، به سمت عادی پیش برود. یک مفهوم جدید در روابط بین المللی ایجاد شده و به خاطر رژیم صهیونیستی است. ما می‌توانیم روابط بسازیم، روابط قطع کنیم؛ اما در فرهنگ علوم بین المللی و علوم سیاسی مفهوم عادی‌سازی نشنیده‌ایم. زیرا مفهومی که محرومیت و ممنوعیت دارد حرام و ممنوع شده، الان حلال شده است!

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

دوم اینکه سوال بزرگ این است که پروژه عادی‌سازی چه نفعی دارد؟ «هیچ!» می‌گویند ما دنبال تغییر رفتار رژیم صهیونیستی در فلسطین هستیم اما هرگز این اتفاق رخ نداد بلکه بدتر نیز شده است. در واقع مثل این است که اسرائیل را تشویق کردند و مرتکب جنایت بیشتر می‌شوند. امسال صهیونیست‌ها بیش از ده هزار واحد مسکونی را تأسیس و بیش از ۴ هزار فلسطینی را بدون محاکمه زندانی کردند. برخی از زندانیان در زندان حتی دلیل زندانی شدن خود را نمی‌دانند. خانه‌ها تخریب شد و چند بار به مسجد الاقصی تعرض کردند و حرمت آن را خدشه‌دار کردند. برخی از فلسطینیان را از روستاها اخراج کردند.

مسئله سوم این است که هیچ منفعتی برای مردم کشورهایی که روابط خود را با رژیم صهیونیستی عادی کردند، وجود ندارد. برای مثال مصری‌ها چه نفعی از روابط با رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۷۸ میلادی به دست آوردند؟! وضعیت کنونی اقتصادی و سیاسی مصر در بحران است. مردم حضور سفیر دشمن در قاهره را نمی‌پذیرند. سفیر رژیم صهیونیستی در قاهره می‌گوید عادی سازی روابط به طور عملی بین مردم مصر نیست و می‌گوید من نمی‌توانم به طور آزاد به بازار بروم. این عادی سازی نیست! بنابراین این عادی سازی صرفاً به نفع رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی الان شکننده است و دولت راست افراطی در آستانه‌ی فروپاشی است. در طرف مقابل فلسطینی و مقاومت دچار پیشرفت شدند و اقدامات مردم بعد از پیروزی در نبرد شمشیر قدس سال گذشته غرور آفرین است.

رژیم صهیونیستی الان شکننده است و دولت راست افراطی در آستانه‌ی فروپاشی است. در طرف مقابل فلسطینی و مقاومت دچار پیشرفت شدند و اقدامات مردم بعد از پیروزی در نبرد شمشیر قدس سال گذشته غرور آفرین است

کشورهایی که روابطشان را با صهیونیست‌ها عادی می‌کنند، در جنایات و کودک‌کشی‌های این رژیم علیه فلسطینیان شریک هستند. این عادی سازی روابط اولاً به نفع فلسطین نیست و ثانیاً: ما در مقاومت و همچنین مردم فلسطین به شدت این اقدام را محکوم می‌کنیم و سوم لازم به ذکر است در آینده این پروژه‌ی ضعیف و شکننده، شکست خواهد خورد.

نوار غزه با برخورداری از جمعیت چند میلیونی همچنان به عنوان بزرگ‌ترین زندان جهان تحت محاصره است و سازمان‌های بین‌المللی نیز هیچ اقدامی نمی‌کنند در صورتی که امروز موضوع اوکراین مورد توجه همگان قرار گرفته است. همچنان غزه در محاصره است، امروز وضعیت نوار غزه به چه صورت است؟

به طور ریشه‌ای، ما مشرق نشین هستیم و اروپایی نیستیم، از این رو در جلب توجه‌های بین المللی موفق نشدیم. مثل اروپایی‌ها سفید پوست نیستیم. باید رنگ چشم‌هایمان را عوض کنیم تا موفق شویم. از ۷۲ سال پیش ما تحت بزرگترین جرم در سطح جهان و قوانین بین المللی، یعنی اشغالگری قرار داشتیم. این جرم به عنوان بزرگ‌ترین جرم جهان شناخته می‌شود.

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

امروز در قرن ۲۱ اگر تنها یک واحد اشغالگر وجود داشته باشد، آن هم رژیم صهیونیستی است. اگرچه برخی‌ها در اروپا و آمریکا، نمی‌خواهند جنایات و ظلم صهیونیست‌ها را ببینند، اما دیدیم که چطور در اروپا و آمریکا مردم غیر مسلمان علیه رژیم کودک کش صهیونیستی در خیابان‌ها حضور پیدا می‌کنند و از دولت‌های خود می‌پرسند که چرا به دولت اسرائیل کمک می‌کنند؟ چرا یک رفتار ویژه با این رژیم در سیاست خارجی دارند؟ این‌ها سوالات نسل جوان اروپایی از دولت‌های خود است.

یونسکو مسجدالاقصی را متعلق به مسلمانان می‌داند جنایات رژیم صهیونیستی آنقدر مفتضح شده است که حتی یونسکو نیز اعلام می‌کند که مسجد الاقصی یک مکانِ متعلق به مسلمانان است و به یهودیان ربطی ندارد. یونسکو بعد از بررسی دیدگاه تاریخی و جغرافیایی به این نتیجه رسیدند و این گزارش را دادند که مسجد الاقصی برای مسلمانان است و ربطی به دین یهود ندارد. یونسکو یک سازمان بین المللی است. یک گزارش دیگری نیز وجود دارد که به صراحت رژیم صهیونیستی را رژیم آپارتاید و تبعیض نژادی نامیده است.

مردم ما در راه ایستادگی و پشتیبانی در برابر رژیم صهیونیستی به صحنه آمدند و مقاومت ما به طور منسجم با مردم در کل جغرافیای فلسطین متحد شده است. ما به دنبال دفاع از حق مشروع خودمان هستیم و تا آزادی قدس و تا آزادی کل فلسطین این کار را ادامه می‌دهیم.

تسلیح کرانه باختری چگونه می‌تواند در سرعت بخشیدن به زوال رژیم صهیونیستی و آزادی فلسطین تأثیر داشته باشد؟

مفهوم تسلیح کرانه باختری ممکن است با وضعیت غزه متفاوت باشد و نیازی به موشک‌ها و تونل‌ها در کرانه‌ی باختری نباشد. سلاح فردی، مهم‌ترین ابزار مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی است. در قوانین بین المللی، کرانه باختری به عنوان جایی تحت اشغال اشغالگران شناخته می‌شود. بنابراین، این حق مردم فلسطین است که با هر ابزاری از خود دفاع کنند. به کمک‌های امت اسلام و آزادگان جهان نیاز است.

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

پس از نبرد شمشیر قدس سال قبل، آغاز پایان رژیم قدس شروع شده است اگر چه برخی‌ها در دنیا می‌گویدند راه‌حل فلسطین تشکیل دو دولت است ولی تا به امروز هیچ نظر رسمی در خصوص این موضوع نداشتند و اگر از رهبران دشمن ما بپرسید که آیا برای شما راه‌حل دو کشوری خوب و مناسب است؟ نظر منفی دارند. وقتی از ما نیز در خصوص راه‌حل دو کشوری پرسیده شود، ما یک رأی داریم و آن این است که صهیونیست‌ها هیچ ذره‌ای از خاک ما، فلسطین، حقی ندارد. ما اجازه نمی‌دهیم و تا آخرین قطره خونمان مقاومت می‌کنیم. همانطور که در سال ۲۰۰۵ شاهد خروج ذلت آور رژیم صهیونیستی از غزه بودیم به زودی کرانه باختری نیز مسلح و آزاد می‌شود. پس از نبرد شمشیر قدس سال قبل، آغاز پایان رژیم قدس شروع شده است.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده است که راه حل فلسطین برگزاری یک انتخابات آزاد با حضور همه فلسطینی‌ها است. نظر شما در خصوص این راه حل ایران چیست؟

این زبان بین المللی هست. این پیام از طرف جمهوری اسلامی ایران به دنیا است که چرا دموکراسی جایز برای آمریکایی‌ها و کشورهای گوناگون برای فلسطینی‌ها ممنوع است؟ دموکراسی تعیین سرنوشت برای مردم ما است. این حق حقه‌ی ما است. البته به نظر بنده متأسفانه این گفتمان با صهیونیست‌ها و نیروهای استکبار جواب نمی‌دهد. چرا؟ نه به دلیل اینکه این زبان خوب نیست، نه این یک نظر محکم و منطقی است. دموکراسی حق کل انسان‌ها در دنیا است یعنی تعیین سرنوشت حق کل مردم‌های جهان است؛ نه فقط آمریکایی‌ها، بلکه فلسطینی‌ها را نیز شامل می‌شود. ولی متأسفانه نوع دشمن ما متفاوت است.

در روزهای گذشته وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تروریستی وارد مسجد الاقصی شده است (البته اولین بار بود که از نام مسجدالاقصی استفاده می‌کردند) اگر حرفشان درست است چرا اسلحه‌ها را به نمایش نمی‌گذارند؟ سنگ مگر اسلحه است؟ آیا مردم ما در دفاع از مساجد خودشان، افکار و عقاید خودشان تروریست محسوب می‌شوند؟ این زبان اسرائیلی‌ها است. متأسفانه کسی در دنیای امروز و سازمانهای بین المللی به این جنایت صهیونیست‌ها پاسخی نداده است.

به عنوان سوال آخر اگر جنگی در آینده رخ بدهد حماس غافلگیری برای صهیونیست‌ها دارد؟

رهبران ما در مقاومت در غزه اخیراً یک موشک پدافندی را آزمایشی علیه هواپیماهای جنگی صهیونیست‌ها شلیک کردند، اگر چه خیلی ابتدایی و مقدماتی بود اما این اتفاق فی نفسه دارای یک پیام است.

پیام موشک پدافندی جدید مقاومت/رژیم صهیونیستی در آستانه‌ی فروپاشی

مقاومت همیشه در مواجه با جنایات اسرائیل یک ابتکار ایجاد کرده است؛ من به طور مستقیم می‌خواهم بگویم اگر دشمن ما حماقت کند، صد درصد با یک ابتکار نوین از سوی مقاومت آن‌ها را غافلگیر می‌کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    4 16
    حاجی sa7 مدل اولیه که از انبار قذافی به دستتون رسیده خدا وکیلی برای بادبادک هم خطرناک نیست چه برسه اف ۱۶ بلاک۵۰
    • IR ۰۶:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 1
      خوب این رو زودتر به اون خلبان اسراییلی اف۱۶ میگفتی بیچاره نمیدونست، فوری دنبش رو گذاشت رو کولش و در رفت.
  • بابک IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    2 8
    مردم کشور های دیگر چرا باید تاوان بی کفایتی های شما اعراب را بدهند .شما از بودجه سایر کشور استفاده میکنید و فقط سنگ پراکنی میکنید و به نفع یکعده گروهای افراطی شعار می دهید مثل افریقای جنوبی اگر رهبران با عرضه ای داشتید و متحد بودید و و با سازمان های بین المللی همکاری داشتید کارتان به گدایی نمی کشید .
    • IR ۰۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
      1 0
      موضوع بی کفایتی نبوده و نیست جناب، موضوع دست نشاندگی سران هست
  • ایرانی با غیرت IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۷
    9 1
    در جنگ 6 روزه در سال 1967 رژیم اشغالگر اسرائیل در شش روز کلک ارتش سه کشور عربی مصر و سوریه و اردن را کند. الان ارتش این رژیم تا به دندان مسلح قادر نیست حتی به نوار غزه حمله کند چون میداند کلکش را خواهند کند. آیا رژیم اسرائیل ضعیف شده یا فلسطینیان قدرت پیدا کرده اند؟
  • وحید کرد IR ۰۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام قدرت حماس خیلی خیلی کمتر از ۳ کشور عربی هست که در گذشته با اسرائیل جنگیدند اما در حال حاظر بالقوه توانایی فلج کردن اسراییل رو در جنگ داره ، به نظرتون چرا ؟ علتش اینکه در حال حاظر حماس، با کمک‌های ایران توانایی این رو داره که به شهرهای اسراییلی حمله کنه و صهیونیستهای دنیا پرست بکشه و مهمتر از همه اینکه امنیت اسراییل از بین ببره . حیات اسراییل وابسته به اینکه هرطور شده یهودی هارو تو اسراییل نگه داره . اما الان حماس میتونه برای ۱۲ روز کاری کنه که مردم حیفا و تل اویو مجبور بشن برن تو پناه گاه . علت بعدیش اینکه : اسراییل عمق استراتژیک نداره و براحتی میشه با چند صدتا موشک نقطه زن تمام نقاط استراتژیک و حیاتی اسراییل از بین برد و فلجش کرد و زندگی رو برا صهیونیستها تبدیل به جهنم کرد و تمام اونهارو فراری داد به همونجایی که ازش اومدن . اون کسی که این مدل پدافندی قدیمی رو بدست حماس رسونده ، مطمئن باشید توان رسوندن بهتر از اون رو هم داره که بسته به شرایط منطقه و سطح نزاع و آتش انجام خواهد شد ، شک نکنید اسراییل بزودی نابود خواهد شد چون نه یک کشور است و نه یک ملت ، بلکه یک نیروی اشغالگر که دوران حیاتش خیلی وقت به سر اومده موفق باشید .
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۸
    1 0
    ان‌شاءالله روز قدس امسال را با شرکت گسترده در راه‌پیمایی، و جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و یمن، و پشتیبانی از رزمندگان جبهه‌ی مقاومت منطقه، به‌گونه‌ای رقم بزنیم که نفس متعفن رژیم غاصب، منحوس و کودک‌کش صهیونیستی، و آل سعود خائن، برای همیشه بریده، و منطقه از لوث وجود جنایت‌کاران آمریکایی پاک‌سازی شود؛ باذن‌الله تعالی و عونه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس