اسماعیل هنیه: آتشفشان انتفاضه در کرانه باختری خاموش نخواهد شد/ وحدت ملی یک واجب شرعی است

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت که تنها با وحدت مردم و گروه‌های مقاومت است که می‌توان جلوی رژیم اسرائیل و طرح‌های ضد فلسطینی آن ایستاد.

به گزارش مشرق، «اسماعیل هنیه»، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت که قدس اشغالی، محور اصلی درگیری این جنبش با «دشمن صهیونیست» و پایتخت کشور فلسطین خواهد بود.

به گزارش شبکه المیادین لبنان، هنیه که امروز سه شنبه به مناسبت سی و چهارمین سالگرد تأسیس حماس سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما بعد از ۳۴ سال از تأسیس این جنبش همچنان بر حقوق ملت و حمایت از اصول ثابت خود ملزم هستیم.»

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها برای سوق دادن حماس به سمت محاصره، یا جنگ و یا توطئه‌ها در راستای تسلیم آن شکست خورده و در آینده نیز موفق نخواهد شد، اظهار داشت که اقدامات «دشمن صهیونیست در قدس نمی‌تواند واقعیت‌های تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد.»

شمشیر قدس تنها با آزادی فلسطین  به غلاف می‌رود

هینه با بیان اینکه مردم فلسطین همچنان در راه قدس و مقدسات اسلامی حاضرند شهید تقدیم کنند، تأکید کرد که «شمشیر قدس» تنها با آزادی قدس و مسجد الاقصی است که به غلاف خود بازخواهد گشت و این وعده مقاومت است ولو اینکه هزینه زیادی داشته باشد.

شمشیر قدس عنوان عملیاتی است که گروه‌های مقاومت در نوار غزه ماه مه (اردیبهشت) در واکنش به حمله و یورش صهیونیست‌ها به محله الشیخ جراح راه انداختند و طی یازده روز، هزاران موشک و راکت به اراضی اشغالی شلیک کردند که در نتیجه آن، فلسطین اشغالی به تعطیلی کامل رفت.

وحدت ملی یک واجب شرعی است

رئیس دفتر سیاسی حماس گفت که حمایت از قدس می‌طلبد که مردم فلسطین و گروه‌های مقاومت در یک سنگر و متحد در برابر دشمن باشند.

وی گفت که وحدت ملی فلسطینی‌ها یک ضرورت ملی و واجب شرعی است و ما آماده‌ایم که وحدت ملی واقعی را ایجاد کنیم و به همین دلیل، هیئتی به مصر فرستاده و چشم انداز خود از بازگرداندن نظم و هماهنگی بین فلسطینیان را اعلام کرده‌ایم.

اسماعیل هنیه با بیان اینکه با وحدت می‌توان در برابر طرح‌های خطرناک اشغالگران و حمله به هویت فلسطینی ایستاد، از تشکیلات خودگردان به ریاست محمود عباس خواست که جلوی سیاست‌های حمله و تعرض به حقوق ملت فلسطین را بگیرد.

وی همچنین از رام الله خواست همکاری امنیتی خود با رژیم اسرائیل را متوقف کرده و دست از بازداشت‌های سیاسی در کرانه باختری بردارد والا با این اقدامات با این رژیم در محاصره نوار غزه شریک و همدست است.

توافق جدید برای آزادی اسرا

هنیه در بخشی از سخنان خود گفت که حماس به زودی توافق جدیدی به منظور تبادل اسرا به سرانجام خواهد رساند و نبرد آزادسازی آن‌ها در همه زمینه‌ها نبرد همیشگی و نامحدود خواهد بود.

وی با بیان اینکه حماس نمی‌تواند برای مدت طولانی منتظر حبس اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم اسرائیل باشد، گفت که هیچ چیزی نمی‌تواند آتشفشان انتفاضه در کرانه باختری را خاموش کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس همچنین گفت که فلسطینی‌های داخل در اراضی اشغالی بخشی اصلی ملت فلسطین برای حمایت از مسجد الاقصی هستند و مسئله فلسطین مسئله عربی و اسلامی است.

او با بیان اینکه عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل جز قدرتمند شدن دشمن نتیجه نخواهد داشت، خواستار لغو عادی سازی روابط با این رژیم شد.

هینه از همه آزادگان جهان نیز خواست که به حمایت و ایستادگی در کنار مردم و مسئله فلسطین ادامه داده و رژیم اسرائیل را محاصره و تحریم کرده و روایتشان از فلسطین را قبول نکنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس