کد خبر 1367859
تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۱
وزیر خارجه آلمان: بخشی از جنگ اوکراین نمی‌شویم

وزیر خارجه آلمان با ادعای اینکه ارائه تسلیحات به اوکراین، برلین را به بخشی از جنگ اوکراین تبدیل نمی‌کند، گفت نمی‌توان احتمال وقوع درگیری اتمی را به‌طور کامل رد کرد.

به گزارش مشرق، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان امروز (چهارشنبه) گفت که فارغ از کمک‌ها به اوکراین، برلین نباید خود را درگیر جنگ این کشور کند.

بائربوک طی سخنرانی در پارلمان آلمان مدعی شد که عرضه تسلیحات سنگین از سوی کشورهای غربی به کی‌یف برای مقابله با تهاجم روسیه، آنها را به طرف درگیری در اوکراین تبدیل نمی‌کند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، وی درباره این ادعای خود توضیح داد: «از نقطه نظر حقوق بین‌الملل، آنچه ما در اینجا عرضه می‌کنیم، صرف نظر از اینکه بزرگ یا کوچک باشد، ورود به جنگ نیست».

وزیر خارجه آلمان ادامه داد: «زیرا ما از حق اوکراین برای دفاع از خود که در ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد ذکر شده است، حمایت می‌کنیم».

بائربوک با بیان اینکه کشورهای غربی ارسال سلاح به اوکراین را «کاری درست» می‌پندارند، گفت: «این اقدامات، یعنی تحویل سلاح‌های (سنگین به اوکراین) امری صحیح است».

وی در پاسخ به سوال نمایندگان پارلمان آلمان درباره خطر احتمالی وقوع جنگ اتمی، در پی درگیری‌های روسیه و اوکراین، مدعی شد که نمی‌توان این احتمال را به طور کامل رد کرد.

به نوشته ریانووستی، این دیپلمات آلمانی تصریح کرد: «از این حیث که چه اتفاقی می‌تواند بیافتد، قبلاً در ابتدای سخنرانی‌ام در مورد این موضوع صحبت کردم، ما دقیقاً نمی‌دانیم. روزی که این اتفاق بیافتد، ما نمی‌توانیم آن را کاملاً برطرف کنیم. ما مسئولیم که همیشه خطرات را به وضوح شناسایی کنیم، اما در عین حال وحشت ایجاد نکنیم».

پیش از این، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا نیز با تاکید بر لزوم تداوم ارسال تسلیحات به کی‌یف، گفته بود اوکراینی‌ها برای پیروزی در این جنگ به کمک نیاز دارند.

پنتاگون نیز اعلام کرده بود بیش از ۳۰ کشور ائتلافی را تشکیل داده‌اند که از اوکراین در برابر روسیه حمایت کرده و تجهیزاتی به ارزش بیش از ۵ میلیارد دلار برای آن تامین می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس