برلین به جای تسلیحات سنگین، کمک مالی در اختیار کی یف قرار می دهد

آلمان اعلام کرده که به جای ارسال تسلیحات سنگین ارتش خود به اوکراین، مبلغ یک میلیارد یورو برای خرید اقلام نظامی در اختیار این کشور قرار می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از روزنامه تلگراف؛ ارتش آلمان در حمایت از این تصمیم اولاف شولتز صدراعظم؛ اعلام کرده که ارسال تسلیحات سنگین ارتش آلمان به اوکراین، موجب ناتوانی آن برای دستیابی به اهداف ناتو خواهد شد.

 خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که آنالنا بائربوک وزیر دفاع آلمان در ریگا پایتخت لتونی گفته است که کشورش تصمیم گرفته همه تسلیحاتی را که برای حمایت از اوکراین ارسال کرده، اعلام همگانی نکند، اما به کی یف برای کاربرد و نگهداری سامانه های تسلیحاتی پیشرفته دیگری که ممکن است خریداری کند و آموزش نظامیانانش، کمک خواهد کرد.

بائربوک افزود: ما موشک های ضد تانک و استینگر و دیگر تجهیزات در اختیار اوکراین قرار داده ایم که هیچ گاه به صورت آشکار در باره آنها سخن نگفته ایم.

 وزیر دفاع آلمان در باره ارسال سامانه توپخانه هوویتزر خودکششی (پانتسه هابیتزه  ۲۰۰۰) به اوکراین که به گفته برخی کارشناسان برای ضدحمله ارتش این کشور در برابر نیروهای روسیه در مطنقه دونباس ضروری است، گفت که کشورش نظامیان کی یف را برای کاربرد و نگهداری سامانه های پیشرفته بیشتری که ممکن است از دیگر کشورهای هم پیمان دریافت یا به صورت مستقیم خریداری کند، آموزش خواهد داد.

به گزارش دویچه وله؛ صدراعظم آلمان نیز گفته است که متحدان اوکراین موافقت کرده اند که برای مقابله با پیشروی روسیه تسلیحات توپخانه ای در اختیار این کشور قرار دهند.

با تصمیم دولت آلمان برای ارسال محدود تسلیحات نظامی به اوکراین، برلین با صنعت تسلیحاتی این کشور در تماس است تا تعیین کند چه سلاح هایی مانند سلاح ضد تانک و دفاع هوایی را می تواند به سرعت تحویل اوکراین دهند.

شولتس در این زمینه گفت: ما پول لازم را برای خرید تامین می کنیم، هدف این است که ارتش اوکراین را تقویت کنیم تا بتواند حمله روسیه را به عقب براند. متحدان نیز به کمک مالی به ارتش اوکراین ادامه خواهند داد و سران گروه هفت توافق کرده اند که توپخانه دوربرد در اختیار اوکراین قرار گیرد.

سخنان صدراعظم آلمان در باره اوکراین پس از دیدار وی با رهبران گروه هفت، اورسولا فون در لاین رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا، چارلز میشل رئیس شورای اتحادیه اروپا، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو، آندری دودا رئیس جمهور لهستان و کلاوس یوهانیس رئیس جمهور رومانی گفته شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    انگلیس و جانسون خودش ورشکسته شده از کجا می خواهد کمک کند
    • IR ۰۵:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 0
      آلمان موذی است، حالا از ترس شیطان پول نقد می دهد، حیف از این باد دنیا!
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    درعرصه هوایی درست امار می دهند اما در صحنه زمینی ارتش روسیه به خانه تکانی نیاز دارد چون خیانت های آشکار زیادی در این ارتش مشاهده می شود برای مثال عدم استفاده از موشک های گراد جهت بیرون راندن مردم و تصرف شهرها و بعد ورود تدریجی مردم به شهرهای تصرف شده نمونه ان است شهر القصیر سوریه نمونه این ماجرا است اما چرا روسیه نمونه القصیر سوریه را اجرا نمی کند نشان از خیانت ها دارد
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    خبر اینکه انگلیس گفت کاماندوهای انگلیسی وارد اوکراین شدند نشان می دهدناتو بتدریج وارد جنگ با روسیه می شود جز این را شما می بینید و هنوز عمو پوتین اجازه شلیک گلوله های تانک و کاتیوشا را به سوی شهرها را نمی دهد
  • IR ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    روسیه 60 روز است نتوانسته یک شهر 30 هزار نفری کراماتورسک را با ارتش 160 هزار نفری تصرف کند معلوم می شود در ارتش روسیه خیانت به اوج خود رسیده و باید بنی صدرهای ارتش روسیه و سران ارتش برکنار شوند
  • IR ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    به تانک های ارتش روسیه اجازه تیراندازی به تروریست ها نداده اند هلی کوپترها اجازه شلیک موشک ندارد چون جان غیرنظامیان در خطر است این می شود جنگ فرسایشی سوریه که ارتش سوریه را به نابودی کشاند به این شکل نمی توان یک شهر را حتی تا دو سال دیگر ازاد کرد ابتدا باید ارتش روسیه شهر ها را با تهدید بمباران تخلیه می نمود سپس انها را تصرف می کرد نه اینکه وارد شهری همراه با مردمش می شد احتمالا خیانت هایی در راس ارتش روسیه وجود دارد اگر هم در راس ان مشکلی نیست خیانت هایی توسط مشاوران ارتش صورت می گیرد در هر صورت باید پوتین روسای ارتش را در بخش زمینی تغییرات زیادی بدهد
  • DE ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اگر ذره ای غربی ها دلشون برای اوکراین سوخته باشه و حاضرن سر به تن هیچ اوکراینی نباشه ولی حالا قرعه به نام اوکراین افتاده که غرب ورشکسته ی اقتصادی و سیاسی خودش را بازسازی کند آنهم با جنگ مثل جنگهای جهانی که به راه انداخت. قبلا هیتلر حالا زلنسکی.
  • IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    معنى گفته هاى صدراعظم المان اينست كه المان به هيچ وجه دراين جنگ درمقابل روسيه قرار نخواهد گرفت المانها اين درس را با به باد دادن كشورشان ازجنگ اول ودوم جهانى اموخته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس