کد خبر 1367506
تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۲
واکنش کوبا به حذف از اجلاس سران قاره آمریکا

وزیر خارجه کوبا گفت که حذف کوبا از اجلاس «سران قاره آمریکا» با انگیزه‌های سیاسی و به عنوان بخشی از معیارهای دوگانه در ایالات متحده است.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه کوبا روز سه شنبه گفت که حذف کوبا از اجلاس «سران قاره آمریکا» با انگیزه‌های سیاسی و  به عنوان بخشی از معیارهای دوگانه مرتبط با وضعیت داخلی و انتخاباتی در ایالات متحده است.

به گزارش منابع خبری، «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا حذف کوبا از نهمین اجلاس سران قاره را محکوم کرد و با ارسال بیانیه‌ای برای مطبوعات داخلی و خارجی تاکید کرد که واشنگتن افکار عمومی  را در مورد این نشست که قرار است در ژوئن آینده در شهر لس آنجلس برگزار شود، فریب می‌دهد و فشار شدیدی را بر کشورهای منطقه وارد می‌کند.

رئیس دیپلماسی کوبا با اشاره به اینکه محور اصلی این رویداد مراقبت‌های بهداشتی خواهد بود، افزود که  برگزاری این نشست در مورد کاستی‌ها و نیازهای واقعی مردم، در حوزه سلامت بوده است.

رودریگز همچنین از رویکردهای هاوانا در زمینه حفظ بهداشت و سلامتی شهروندان کوبایی که در مقیاس جهانی به رسمیت شناخته شده است، اشاره کرد.

وزیر خارجه کوبا همچنین اظهار داشت، خسارات وارد شده توسط ایالات متحده به کوبا با بیش از ۶۰ سال محاصره اقتصادی، تجاری و مالی بالغ بر ۱۵۰ میلیارد دلار است.

در رویدادی مرتبط با تحولات آمریکای لاتین، نیکاراگوئه از متحدان کوبا روز دوشنبه به طور ناگهانی اعلام کرد که از «سازمان کشورهای آمریکایی» خارج شده است.

«دنیس مونکادا» وزیر امور خارجه نیکاراگوئه در نشست خبری در شهر «ماناگوئه» پایتخت نیکاراگوئه این خبر اعلام کرد. وی گفت که این کشور نماینده دائم خود را در سازمان کشورهای آمریکایی خارج  و ماموریت خود را در آنجا تعطیل کرده است.

مونکادا همچنین افزود که تمامی کارکنان این سازمان در نیکاراگوئه اخراج شده و باید فوراً خاک این کشور را ترک کنند. مونکادا گفت که نیکاراگوئه دیگر عضوی از ساز و کارهای فریبکارانه این سازمان نخواهد بود.

تصمیم نیکاراگوئه پس از آن اتخاذ شد که مجمع عمومی سازمان کشورهای آمریکایی هفته گذشته قطعنامه‌ای را تصویب و در آن اعلام کرد که آخرین انتخابات ریاست جمهوری نیکاراگوئه آزاد، عادلانه یا شفاف نبوده و مشروعیت دموکراتیک ندارد، ادعایی که جهت تضعیف دولت «دانیل اورتگا» رئیس جمهور نیکاراگوئه بیان شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس