اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در آشفتگی فدراسیون دارند/ استقلال وپرسپولیس با بیانیه‌نویسی حذف شدند

مدیرعامل سابق باشگاه فولاد خوزستان گفت: اکنون فدراسیون فوتبال کاملاً به هم ریخته است و در این نابسامانی اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بیشترین سهم را دارند. آنها مطالعه نشده تصمیم‌گیری کردند.

به گزارش مشرق، سعید آذری در گفت‌وگویی در مورد شرایط حاکم بر فدراسیون فوتبال، موفقیت فولاد در صعود به لیگ قهرمانان آسیا و ...نظراتش را گفت. صحبت‌های او را در زیر می‌خوانید:

* اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در بهم ریختگی فدراسیون دارند

شرایط فدراسیون فوتبال واقعاً نگران‌کننده است البته این وضعیت قابل پیش‌بینی بود وقتی انتخابات فدراسیون فوتبال حدود یک سال و نیم پیش برگزار شد و عزیزی خادم به ریاست این فدراسیون رسید شاید می‌توانستیم این شرایط را پیش‌بینی کنیم. اکنون فدراسیون فوتبال کاملاً به هم ریخته است و در این نابسامانی اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال بیشترین سهم را دارند. آنها مطالعه نشده این تصمیم را گرفتند که تصمیمی احساسی و غیرکارشناسی بود. انتخاب رئیس فدراسیون براساس واقعیت‌ها صورت نگرفت و اکنون شاهدیم بعداز یک سال و نیم چه به هم ریختگی بی‌سابقه‌ای در فدراسیون فوتبال به وجود آمده است.

* به هیأت رئیسه باید از نمره ۲۰؛ ۲ بدهیم

خود من تلاش کردم در اساسنامه تغییراتی ایجاد شود و مدیران باشگاه‌ها در این تغییرات سهم زیادی داشتند البته برخی امضای خود را برای این تغییرات پس گرفتند اما من به آن چیزی که اعتقاد داشتم ایستادم و عمل کردم زیرا به دنبال حقوق فوتبال بودم ولی در مجمع انتخاباتی اعضا بدون استراتژی تصمیم‌گیری کردند و شرایطی پیش آمد که اکنون نگران‌کننده است. اگر بخواهیم به عملکرد اعضای هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از عزل عزیزی خادم نمره بدهیم و عملکرد آنها را  ارزیابی کنیم از ۲۰ به آنها باید ۲ بدهیم.  آن از نحوه برگزاری بازی تیم ملی در مشهد تا سایر اتفاقات که اکنون شاهدیم. برخی از اعضای هیأت مدیره هر کدام اظهارنظر خاص خودشان را انجام می‌دهند و به دنبال مسائل انفرادی هستند. میرشاد ماجدی می گوید من در بدترین شرایط فدراسیون فوتبال را تحویل گرفتم آیا اعضای هیأت رئیسه نمی دانستند وقتی عزیزی خادم را کنار بگذارند چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد؟ ضمن اینکه هر کدام از این اعضا هم برای اینکه رئیس شوند با یکدیگر دعوا می‌کردند. همه این چالش‌ها در آستانه جام جهانی رقم می‌خورد.

اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در آشفتگی فدراسیون دارند/ استقلال وپرسپولیس با بیانیه‌نویسی حذف شدند

* نسل طلایی تیم ملی را نسوزانیم

۳۰ آبان ماه امسال اولین بازی تیم ملی در جام جهانی قطر برگزار می‌شود. این در حالی است که یک نسل طلایی فوتبال داریم. نسلی که در تیم‌ها و لیگ‌های مهم اروپایی از آلمان تا پرتغال بازی می‌کنند. نسلی که می‌تواند به فوتبال ملی ما کمک کند. اما با این شرایطی که فدراسیون فوتبال دارد ممکن است فرصت‌سوزی کنیم  و یک نسل طلایی فوتبال قربانی این فرصت‌سوزی ما شود بازیکنان تیم ملی می‌توانند با درخشش در جام جهانی به باشگاه‌های بزرگ‌تر و بهتری بروند نباید این فرصت را از  آنها بگیریم.

اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در آشفتگی فدراسیون دارند/ استقلال وپرسپولیس با بیانیه‌نویسی حذف شدند

* عزیزی خادم برگردد چگونه می‌خواهید با هم کار کنید؟

۱۰ خرداد قرار است در مجمع عمومی در مورد رئیس معزول فوتبال تصمیم‌گیری شود حالا اگر عزیزی خادم دوباره رأی اعتماد از مجمع فدراسیون بیاورد و به فدراسیون برگردد این اعضای هیأت رئیسه چگونه می‌خواهند با یکدیگر کار کنند. آیا واقعاً شرایط همکاری دوباره آنها فراهم است؟

* چرا مجمع فوق‌العاده را زودتر تشکیل ندادید؟

این راهی که فدراسیون فوتبال می‌رود به ترکستان است! حالا که عزیزی خادم را عزل موقت کردید چرا این همه زمان تا ۱۰ خرداد را از دست دادید. می‌توانستید براساس مستندات موجود مجمع عمومی فوق‌العاده تشکیل بدهید و قضیه را هر چه سریع‌تر بررسی کنید و فیصله بدهید. اما اکنون تا ۱۰ خرداد باز هم زمان را از دست می‌دهیم. در حالیکه اگر مجمع عمومی فوق‌العاده برگزار می‌شد می‌توانستیم سریع‌تر تکلیف فدراسیون فوتبال را مشخص کنید زیرا در سال جام جهانی هستیم و من نگران تیم ملی و جام جهانی هستم. باید سریع‌تر فدراسیون را سامان می‌دادید.

* فولاد تنها باشگاه ایران با برنامه استراتژیک چهار ساله

از اینکه تیم فولاد خوزستان توانسته در لیگ قهرمانان آسیا به مرحله بعد صعود کند خوشحالم زیرا در هر باشگاهی که کار کرده‌ام تا ۲-۳ سال بعد هم موفق بوده است. زمانی که من به باشگاه فولاد رفتم هفت سال از لیگ قهرمانان آسیا و از سطح اول فوتبال‌مان دور بود اما توانستیم با تلاش بازیکنان، جواد نکونام، مدیران کارخانه و همه پرسنل و کارکنان فولاد را به شرایط خوبی برسانیم و این تیم با قهرمانی در جام حذفی به آسیا رسید. ابتدا وضعیت فولاد را آسیب‌شناسی کردم. من برای فولاد یک برنامه چهار ساله استراتژیک نوشتم . فولاد تنها باشگاه ایران است که برنامه چهار ساله و استراتژیک دارد این برنامه از سوی مدیران کارخانه به عنوان نقشه راه باشگاه در نظر گرفته شد و براساس آن حرکت کردیم و اکنون خدا را شکر می‌کنم که فولاد در مسیر موفقیت است. البته در این برنامه تغییر ایجاد شد و نکونام برای مدتی از باشگاه رفت اما خوشبختانه دوباره به باشگاه بازگشت. امیدوارم فولاد با شکست تیم اماراتی به عنوان صدرنشین به مرحله بعد صعود کند. من خودم را هنوز جزو باشگاه فولاد می‌دانم. شاید به صورت فیزیکی در کنارشان نباشم اما همچنان خودم را عضو این باشگاه می‌دانم و احساس می‌کنم در این موفقیت‌ها در کنار آنها هستم و از نظر روحی و اخلاقی خودم را به این باشگاه وابسته می‌دانم. نکونام که مثل دوست و برادرم است و برای سپاهان هم آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم بتواند به مرحله بعدی صعود کند. نویدکیا هم یکی از مربیان جوان فوتبال کشورمان است.

اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در آشفتگی فدراسیون دارند/ استقلال وپرسپولیس با بیانیه‌نویسی حذف شدند

* فدراسیون را یکبار به جوانان تحصیلکرده و فوتبالی بدهیم

من واقعاً نگران تیم ملی در این شرایط فدراسیون هستم. امیدوارم اعضای مجمع عمومی فدراسیون برای یکبار هم که شده به جای تصمیمات دورهمی براساس واقعیات و برنامه تصمیم‌گیری کنند و تصمیم‌گیری آنها علمی باشد نه احساسی و به دنبال داشتن دار و دسته در فدراسیون نباشند. یکبار هم که شده مجمع فدراسیون  به جوانانی تحصیلکرده و از فوتبالیست های سابق  اعتماد کند و سکان هدایت فدراسیون فوتبال را به دست این جوانان بسپارد نه اینکه  فقط با خوردن چلوکباب و جلسات دور همی رئیس فدراسیون را انتخاب کنیم و بخواهیم که در فدراسیون دار و دسته داشته باشیم.

* استقلال و پرسپولیس مشغول بیانیه نویسی بودند که حذف شدند

یکی دیگر از مشکلات فوتبال ما در این فصل بیانیه نویسی بود. متأسفانه مد شده که باشگاه‌ها بیانیه نویسی می‌کنند در حالیکه این عمل باید به ندرت انجام شود و باشگاه‌ها برای رفع ابهامات بیانیه‌هایی را منتشر کنند نه برای مسائلی که چون روز روشن است بیانیه بدهند دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سرگرم بیانیه نویسی شدند و نتیجه‌اش هم حذف از جام حذفی شد تا دو باشگاه سخت‌کوش نساجی مازندران و آلومینیوم اراک به فینال جام حذفی برسند من از اینکه نساجی و آلومینیوم به فینال رسیده اند خوشحالم. نساجی هم یکی از باشگاهای سابق من است، نساجی و آلومینیوم با سخت‌کوشی به فینال راه یافتند اما استقلال و پرسپولیس فقط به دنبال بیانیه‌نویسی بودند امیدوارم شاهد یک فینال خوب در جام حذفی باشیم.

اعضای مجمع بزرگ‌ترین سهم را در آشفتگی فدراسیون دارند/ استقلال وپرسپولیس با بیانیه‌نویسی حذف شدند

* برخی مدیران فقط دنبال لقمه آماده هستند

برخی از مدیران ما فقط به دنبال لقمه آماده هستند و می‌خواهند همه موفقیت‌ها را به نام خودشان تمام کنند در حالیکه یک مدیر همانقدر که در موفقیت‌ها و پیروزی‌ها شانس دارد باید در شکست‌ها و ناکامی‌ها هم سهم خود را مشخص کند. واقعاً حیف است که دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با چنان پتانسیل عظیمی که دارند نتوانستند در لیگ قهرمانان آسیا حاضر شوند. مدیرانی که در پرسپولیس و استقلال کار کرده‌اند پرونده‌های بین‌المللی زیادی بر جا گذاشتند. به نظر من باید بیشتر تمرکزمان را بر روی مسائل فنی و متن فوتبال بگذاریم. چون  کیفیت فوتبال ما با بیانیه‌نویسی رشد نمی‌کند. باید باشگاه‌های ما برنامه‌های استراتژیک برای پیشرفت خود داشته باشند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس