کد خبر 1366921
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
به ناپاکی داوری فوتبال ایران اعتراف می‌کنم

پیشکسوت داوری کشورمان گفت: به ناپاکی داوری ایران اعتراف می‌کنم؛ رئیس کمیته داوران از دوستان و نزدیکانش برای داوری استفاده می‌کند.

به گزارش مشرق، هادی دزفولی روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به وضعیت تاسف‌بار فدراسیون فوتبال و کمیته داوران اظهار داشت: در همه جا حرمت ما را نگه می‌دارند به جز فدراسیون فوتبال. ما مدیران را برای آینده خودمان درست انتخاب نکردیم. بزرگ‌ترین ویژگی مورد نیاز داوران شهامت است که در داوران ما به شدت کم شده است زیرا مسئولین کمیته با مدیریت غلط، فشارهایی بر داوران آورده‌اند که عده‌ای خودشان را فروخته‌اند.

وی عنوان کرد: از زمانی داوری‌ کشور خراب شد که رضا غیاثی با دیپلم، داوری بین‌المللی گرفت و بعد رئیس کمیته داوران شد.

دزفولی مشکل عرصه داوری را به شدت گسترده و همه‌گیر دید و بیان کرد: در زمان قدیم سطح سواد پایین بود ولی سطح فرهنگ بالا بود اما حالا برعکس شده است. در آن زمان داوران، فوتبالیست‌ هم بودند و فوتبال را درک می‌کردند اما حالا نه در مسئولین ژن مدیریت، نه در داورانمان ژن داوری وجود ندارد. درست است که همگی تحصیل کرده‌اند اما سواد، آگاهی می‌آورد نه مدیریت.

پیشکسوت داوری کشورمان رسیدگی به داوران را دلیل دیگر ضعف داوری دانست و ادامه داد: یادم می‌آید که شام بازنشتگی‌ام را مهمان کویتی‌ها بودم اما از فدراسیون ایران هیچ چیزی ندیدم. در اینجا حتی کلاس‌های درستی برای داوران انتخاب نمی‌شود، پس چه انتظاری از آن‌ها دارند؟ حتی روی فرهنگ مربیان هم کار نکردند تا روش درست اعتراض را یاد بگیرند اما با این حال باز هم من از چشم داوران می‌بینم که شهامت و اقتدار کافی را ندارند تا مربی و کادر فنی جرات داخل زمین آمدن را نداشته باشند. باید برای حمایت از داوران جریمه‌ها را سنگین‌تر کنند.

وی بعد از اقرار به ناپاکی داوری ایران اظهار داشت: من به ناپاکی داوری ایران اعتراف می‌کنم. فدراسیون فوتبالی آشفته‌تر از زمان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مهدی تاج ندیدم. رئیس کمیته داوران از دوستان و نزدیکانش برای داوری استفاده می‌کند. داوران به خاطر خط نخوردن از لیست داوران بین المللی نظرشان را تغییر می‌دهند. حتی می‌دانم که عزیزی‌خادم برای اسم و رسم به فدراسیون آمد و سودی برای این ورزش پر مخاطب نداشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    19 0
    داوری ها خوب نیس کارشناسی ها بدتر ازون.متاسفانه کارشناسی که کلا بی معنیه وهیچ سودی برای فوتبال نداره نوعی درآمد زایی شده
  • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    11 1
    فوتبال ایران داوریش ناپاکه بقیه ش پاکه پاکه آره ؟ خخخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    23 11
    اگر داوری پاک بود الان لنگ به جای گلات داشت توی دسته سه خاک بازی میکرد
    • IR ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      6 12
      بسوز کیسه کش دسته سومی
    • IR ۱۸:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 9
      گلاتو خوب یاد گرفتی کیسه کش.....خخخخخ
    • IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
      4 9
      "فدراسیون فوتبالی آشفته‌تر از زمان شهاب‌الدین عزیزی‌خادم و مهدی تاج ندیدم. رئیس کمیته داوران از دوستان و نزدیکانش برای داوری استفاده می‌کند." داشت پته تیم کیسه و زرد پوشان اصفهانی رو روی آب می ریخت
  • حسن IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    8 0
    درود بر شرفت
  • فراموش شده IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 0
    مشگل داوری ما اینه که انحصار طلبانه و دارودسته ای اداره میشه . من برای یه کار مهم که خارج از حیطه داوری داخلی بود باهاشون سروکار داشتم . بعضی هاشون مثل آقای غیاثی همیشه سروکله اش تو جلسات داوری پیدا میشه و هیچ چیزی رو که نوآورانه و به نفع فوتبال و داوری ایرانه ولی از طرف دارودسته ای که توشه نباشه ، قبول نمیکنه و عجیب اینکه تو همه دوره ها هم هست و همه هم ازش حساب میبرن. البته من از نظر فوتبالی گفتم و از زندگی و خصوصیات بیرونش اطلاعی ندارم.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    7 1
    دم فرهاد بزرگ گرم که پته اینا رو ریخت رو اب. یه شیتیل بگیر گفت دست همشون رو شد
  • DE ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    4 1
    داورا از بالا دستور میگیرن که بازیا رو در بیارن گل سالم یه تیم مردود اعلام میکنه واسه لنگ هم که ماشالاه جوری پنالتی میگیرن که بازیکن لنگ روش نمیشه پنالتی بزنه البته این مربوط به امروز و دیروز نیست الان ۶ ساله همین آش و همین کاسه ست
  • IR ۲۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    1 1
    مشرف من بعد از بازی استقلال و نساجی نوشتم داوری ایران فاسد است اما شما نطر مرا انتشار ندادید
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۵
    0 2
    بدون مستندات قانونی، ادعاتهمتی بیش نیست
  • اصالت IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۶
    0 0
    میگن با هوادار کیسه کل کل نکن چون نه منطق حالیشه نه فوتبال تو هر بازی کیسه یک یا دو پنالتی ناحق گرفتند آنوقت از همه جا بیخبر میگه برای پرسپولیس پنالتی میگیرن که بازیکن روش نمیشه بزنه خدا هدایت تان کند جام ندیده ها آنهم ده سال

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس