rus

دستورات رییس‌جمهور روسیه درباره محاصره‌ی همه‌جانبه و آهنین این مجتمع صنعتی و عدم تعجیل در حمله، گمانه‌زنی‌های قبلی درباره‌ی وجود تاسیسات فوق سرّی ناتو در این نقطه را قوت بخشیده است.

سرویس جهان مشرق- به گزارش رسانه‌ها،   ولادیمیر پوتین دستور داده که نیروهای نظامی این کشور آن چنان مجتمع فولاد آزوف استال در  ماریوپول(آخرین نقطه‌ی باقی‌مانده‌ی در حال مقاومت) را محاصره کنند که حتی "مگس هم نتواند از آن محدوده خارج شود. "[1]

پوتین در گفتگو با سرگئی شویگو، وزیر دفاع و دیگر فرماندهان نظامی، نقشه یورش برای تسخیر این آخرین سنگر مقاومت اوکراینی‌ها در بندر ماریوپل را «غیرعملی» دانست و آن را لغو کرد.

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

رییس جمهور روسیه درباره دلیل فرمان خود گفت:

"این در شرایطی است که بیش از هر زمان دیگری باید مراقب حفظ جان و سلامت سربازان و افسران خود باشیم. نیازی به رفتن به دخمه‌ها و خزیدن در زیرزمین این تأسیسات صنعتی نیست. "[2]

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

طبق گزارش‌ها، محدوده‌ی مربوط به کارخانه فولاد، حدود 4 مایل مربع وسعت دارد و در جنوب شرق بندر ماریوپل قرار گرفته و مجموعه‌ای پیچیده از تونل‌های زیرزمینی و تاسیسات گسترده‌ی روی زمین را شامل می شود.

تاکید پوتین بر عدم شتابزدگی در حمله به کارخانه، حفظ جان نیروهای روس و عدم نیاز به "خزیدن در دخمه‌های زیر این کارخانه" و در نهایت تاکید بر محاصره کامل و آهنین آزوف‌استال، به طوری که حتی یک مگس هم نتواند از آن خارج شود، گمانه‌زنی‌های قبلی درباره‌ی وجود تاسیسات فوق سرّی ناتو در این نقطه را قوت بخشیده است.

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

گفته می شود در زیر کارخانجات مستقر در آزوف‌استایل که به جای مانده از دوران شوروی سابق است،  تاسیساتی عجیب، پیچیده، تو در تو و بسیار مستحکم قرار دارد که اصولا  برای حفاظت در برابر حمله اتمی در دوران جنگ سرد طراحی و ساخته شده است.

این تاسیسات که از سازه‌های بتنی عمقی تشکیل شده، یک مجموعه نظامی-اقامتی کامل بوده که تمام امکانات لازم برای چند ماه زندگی را دارد و حتی درمانگاه، مولد برق، دستگاه‌های تصفیه آب، سردخانه‌های بزرگ برای ذخیره مواد غذایی آن تدارک دیده شده بود تا در صورت وقوع یک جنگ اتمی، ساکنان آن دست‌کم چند ماه بدون مشکل در آن دوام بیاورند.

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

نکته مهم‌تر این است که طبق گزارش‌ها و اخبار غیررسمی، از چند سال پیش واحدهایی از شبه‌نظامیان گردان آزوف با کمک افسران ناتو این مجموعه را بازسازی کرده و توسعه داده‌اند تا برای یک جنگ احتمالی با روسیه کاملا مهیا باشد. اما مساله حیاتی‌تر، اخباری مبنی بر وجود آزمایشگاه فوق سری تولید تسلیحات بیولوژیک ناتوم در عمق 30 متری زیر این مجتمع صنعتی متالورژی است.

بر اساس گزارش رسانه‌های روسی، این آزمایشگاه سری با نام کد «PIT-404» شناخته می شود. [3] [4] گفته می شود که این آزمایشگاه توسط شرکت «Metabiota»، شرکتی مرتبط با هانتر بایدن، پسر جو بایدن، ساخته و مدیریت می شده است  و «رینات آخماتوف»، الیگارک و سوپرمیلیاردر اوکراینی که صاحب منطقه صنعتی آزوف‌استال است کاملا در هماهنگی با ناتو قرار دارد. [5]

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر
رینات آخماتوف، ثروتمندترین مرد اوکراین

منابع روسی مدعی حضور حدود 240 تبعه‌ی خارجی، شامل افسرانی از ناتو و نیروهای لژیون خارجی فرانسه در این آزمایشگاه مخفی شده‌اند. شبکه راشا تودی، در برنامه‌ای با حضور «شوتا آبخائیدزه»، رییس مرکز مطالعات اسلامی قفقاز، به ویژه پست تلگرامی نخست‌وزیر سابق اوکراین در دوران یاناکوویچ، یعنی میکولا آزاروف، را برجسته کرد که طبق ادعای او، آزمایشگاه بیولوژیک ناتو در زیر آزوف‌استال قرار دارد. [6]

در 11 آوریل، ادوارد باسورین، سخنگوی نیروهای طرفدار روسیه در دونتسک، در مصاحبه‌ای گفت که در حال حاضر، حمله‌ی همه‌جانبه و سریع به تاسیسات مستحکم آزوف‌استال، بی‌فایده است، چرا که مدافعان در جای امن دفاع می کنند و آسیب زیادی نمی بینند، در حالی که در چنین حمله‌ای بسیاری از نیروهای روس ممکن است کشته شوند. او گفته بود که بهترین روش آن است که این ناحیه به طور کامل محاصره و همه خروجی‌های آن به بیرون مسدود گردد  و سپس به وسیله‌ی واحدهای شیمیایی ارتش، از طریق تزریق دود و امثال این‌ها به تونل‌ها و معابر زیرزمینی، نیروهای داخل را به بیرون آمدن وادار کرد. [7]

به علاوه، شایعه دیگری که در یک دوهفته‌ی اخیر، از سوی منابع نزدیک به روسیه پخش شد، مبنی بر این که یک ژنرال بلندپایه‌ی آمریکایی به نام «Roger L. Cloutier Jr.»، در ماریوپل و در هنگام فرار از «آزمایشگاه مخفی ناتو» توسط نیروهای روس دستگیر شد، حالا شکل پررنگ‌تری به خود می گیرد.

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر
ژنرال کلوتیر

کلوتیر، فرمانده‌ی نیروهای زمینی ائتلاف((LANDCOM) در جنوب شرق اروپا است. [8] طبق همین شایعات منتشر شده، ژنرال آمریکایی هرجا که برود، سوگلی‌های مورد اعتماد خودش را هم با خود می‌برد. این زنان نقش مترجم و دستیار را هم دارند.

به ادعای منابع روسی، سازمان اطلاعاتی روسیه این زنان را شناسایی کرده، و رد آن‌ها را در ازمیر ترکیه یافته بود. به محض اینکه یکی از این زنان به ماریوپول رسید، روسیه مطمئن شد که ژنرال هم برای بازدید به این پایگاه آمده است. لذا روسیه حلقه محاصره این منطقه صنعتی را تنگ کرد؛ و اجازه ورود و خروج هلی‌کوپترها را نداد. [9] ژنرال مذکور بعد از سقوط یکی از هلی‌کوپترها به اسارت درآمده است. می گویند شکست سازمان اطلاعات نظامی فرانسه، در نجات افراد این پایگاه، عامل اخراج فرمانده این سازمان، به نام Eric Videaux توسط امانوئل مکرون شد. تعدادی از افسران فرانسوی هم در این عملیات نجات جان باختند. [10]

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر
خبر بی بی سی درباره‌ی برکناری رییس سازمان اطلاعات فرانسه در 31 مارس

اما رسانه‌های جریان اصلی غرب، در هماهنگی با مقامات اوکراین، این خط تبلیغاتی را پیش گرفته‌اند که حدود 1000 غیرنظامی اوکراینی در این منطقه صنعتی گیر افتاده‌اند و باید هر چه زودتر یک «خط تخلیه» برای آنان باز شود. حتی ساعاتی قبل، زلنسکی رییس جمهور اوکراین، گفت حاضر است اسرای جنگی روسیه را در ازای افراد محاصره‌شده در ماریوپل آزاد کند. [11] برخی تحلیل‌گران معتقدند که این خط تبلیغاتی، با هدف ایجاد یک کانال امن برای تخلیله‌ی افسران محاصره شده ناتو و نیروهای اطلاعاتی غربی و سران گردان نئونازی آزوف است که در پناهگاه زیرزمینی(در واقع دژ نظامی) زیر آزوف‌استال گیر افتاده‌اند.

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

پشت پرده فرمان پوتین برای محاصره آزوف‌استال/ آیا اسرار «Pit-404» فاش خواهد شد؟ +تصاویر

به هر حال، روزهای آینده، برای سرنوشت جنگ روسیه و اوکراین بسیار سرنوشت‌ساز است. شکی نیست که تونل‌های زیرزمینی آزوف‌استال، رازهای بسیاری را در خود جا داده است. برای جلوگیری از افشای این رازها، احتمالا باید انتظار هر نوع عملیات «پرچم دروغین» را از سوی غربی‌ها(با هر میزان تلفات انسانی) داشته باشیم که هدف آن، جلوگیری از سقوط پناهگاه زیرزمینی ماریوپل یا گرفتن مجوز  تخلیه کلیه افراد و اسناد و مدارک، از پوتین است.

 

[1] https://www.yjc.news/fa/news/8117109

[2] https://www.theguardian.com/world/2022/apr/21/putin-blockade-mariupol-ukraine-forces-steelworks

[3] https://www.mk.ru/politics/2022/04/10/voenkor-sladkov-na-azovstali-sidit-ktoto-vazhnyy-i-sekretnyy.html

[4] https://srbin.info/en/svet/azovstal-podzemni-tuneli-fabrike-kriju-nato-oficire-i-naucnike-biolaboratorija/

[5] https://www.reuters.com/world/europe/ukraines-richest-man-vows-rebuild-besieged-mariupol-2022-04-16/

[6] https://srbin.info/en/svet/azovstal-podzemni-tuneli-fabrike-kriju-nato-oficire-i-naucnike-biolaboratorija/

[7] https://kyivindependent.com/national/azov-says-russia-used-chemical-weapons-in-besieged-mariupol/

[8] https://www.army.mil/article/248323/landcom_commander_lt_gen_cloutier_and_acting_deputy_for_the_ukrainian_land_forces_major_general_oleksandr_holodniuk_visit_ipsc

[9] https://tass.com/defense/1430215

[10] https://www.bbc.com/news/world-europe-60938538

[11] https://www.washingtonpost.com/world/2022/04/20/russia-ukraine-war-news-mariupol-live-updates/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 105
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    83 96
    مگر دلتون را به این چرندیات خوش کنید
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      29 32
      خنده دار تر اینه که این کارخونه فولاد در زمان اتحاد شوروی سابق ساخته شده
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      99 79
      چرندیات اونیه که شما غربگداها از صبح تا شب از زبون بهائی های بی بی سی و منوتو می‌شنوین!! مشرق جان دمت گرم خیلی عالی بود!!
    • IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      40 43
      خوب پروفسور کجاش خنده داره؟؟! یعنی آمریکا هرجا میره آزمایشگاه بیولوژیکی بزنه یا هر کثافت کاری دیگه ای بکنه ساختمونشم باید خودش بسازه؟؟! خخخخخخخخ
    • مهرداد DE ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      28 25
      آمریکا جونت گفت میشه اونوقت می فهمی
    • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      26 20
      روسیه میخاد از اوکراین در برابر ناتو صیانت کنه ولی مردم اوکراین حالیشون نیس نمیخان صیانت بشن.
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      60 37
      خوشم‌ میاد چند سال دیگه مردم روسیه هم‌مثل ما بدبخت میشن و میگن تحریم ها اثر نداره و در حال دور زدن تحریم هستیم و.... آی کیف میده.
    • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      28 23
      چرا خنده داره، مترو تهران هم پس از ساختمان سازی بالاش ساخته شد، بعد ساختن تونل زیر زمینی زیر کارخانه فولاد ساخت شوروی سابق سخته. آلبالو زدی به کاهدون.
    • IR ۱۰:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      30 20
      دودکش ها و هواکش های این مجتمع زیر زمینی مسدود بشه،، مجبور میشن مثل موش از سوراخ هاشون بیان بیرون
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      16 3
      طرفداران غرب در ایران آخرین دست و پاهاشون رو هم بزنن، ان‌شاءالله به زودی که عمق جنایات و نقشه‌های کثیف آمریکای جنایتکار در اوکراین مشخص شد و مردم دنیا هم پشت پیمان شیطانی مخوف ناتو رو فهمیدن، تک تکشون رو پای میز محاکمه میکشونیم و برای 43 سال طرفداری از بزرگترین دشمن بشریت مجازاتشون خواهیم کرد.
    • مجتبی از زنجان IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      دنیا تجزیه میشه آتش جهنم فوران میشه
    • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      3 0
      عجب مقالات نابی، ممنون از شما
    • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 0
      حتما فکر میکنی آزمایشگاه بیولوژیک سری تابلو دارد و رویش نوشته مدرسه؟! ساختن همچین پناهگاه و تاسیساتی در جنگ جهانی دوم هم بوده. هیتلر آخرین روزهایش را در اینچنین پناهگاهی بوده. بدون عقده به جنگ روسیه و اوکراین (تو بخوان ناتو و اروپا و آمریکا) نگاه کن.
    • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      8 0
      دوستان توجه کنید تاگهان آمار مخالفان روسییه بالا رفته، حضور آلبانیها در دستور کار سازمان قرار گرفت.
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      10 0
      آفرین بر پوتین، دهان ناتو و غرب رو بدجوری سرویس کرده، پادوهای غرب رو به جهنم شده اند. ناراحتی نداره جونم، زلینسکی دلقک، نمی تونه قهرمان بشه. دلقک، دلقکه.
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 28
    برای تولد کشور کردستان از شکم ترکیه نیاز به افزایش نفرت کردها است. و اردوغان طبق دستور اربابان یهود.ی اش اینکار را انجام میدهد
  • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 11
    یه استادی داشتیم می گفت اگر روسیه به شنود سامانه LINK 16 ناتو که از ارتباطات طیف گسترده استفاده می کنه دست پیدا کنه حتما جنگ با غرب رو شروع می کنه. به نظر شروع این جنگ جدا از دلایل سیاسی، یک هم آوردی فنی و نظامی هم بوده.
  • IR ۰۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    13 9
    منازخدامیخوامپوتینوروسیه رو در نبرد ماریوپل هم به بهترین وجه بر بدترین بندگانخود یعنی صهیونیستها پیروز بفرماید
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    16 8
    مردم اروپا بیدار بشید و به روسیه کمک کنید کرونابرای ژنهای هندی ها واروپاییها و ایرانیها ساخته شده بود
  • IR ۰۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    17 5
    آلب ارسلان دیگریخواهیم شد و یکبار دیگر، آنکارا را دست بسته جلوی پای مادرمان ایران خواهیم انداخت.
  • IR ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    43 6
    در قرن ۲۱ که کشورهای فرانژادی مثل ایران، آمریکا، روسیه، هند، موشک‌به‌فضا میفرستند، ترکیه کوتوله هنوز در فکر نژادهه
    • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      6 10
      این کشورهایی نام بردی به غیر ایران همه بصورت فدرالی اداره می شوند حتی در آمرریکا چند منطقه که به اندازه کشور انگلیسه مخصوص سرخپوستانه نه مثل ایران که هر کسی خواهان حفظ فرهنگ و زبان مادریش شد تجزیه طلب و پان فلانه
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      راستش را بگو چند از انگلیس گرفتی به ترکها فحش بدی خوب همه می دانند ماموریت ترک فارس کردن و تجزیه قومی ایران با انگلیس است این فقره را بگو چند گرفتی ما هم به ترکها ببنیم می صرفه فحش بدیم یا نه ممنون از مشرق
  • IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    17 2
    بهتره با تزریق دود همه ی این غربگداهای داخلی و اوکراینی رو از بین برد
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    12 0
    افساد ناتو عامل وراجی غرب و حرافی طرفداران لجنکاری غرب است.
  • DE ۰۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    12 9
    کلیتوریس، فرمانده‌ی نیروهای زمینی ائتلاف((LANDCOM) در جنوب شرق اروپا است. [8] طبق همین شایعات منتشر شده، ژنرال آمریکایی هرجا که برود، سوگلی‌های مورد اعتماد خودش را هم با خود می‌برد. این زنان نقش مترجم و دستیار را هم دارند. چون زبون خر را کودکش میفهمد.. حالا ۴ تا جغله بیسواد بشینن باز اُوردِ ناشتا بدهند که بعله اول باید قبل از حمله سربازان روسیه به پوتین واکس میزدند و بند پوتین هاشون را صفت میکردند و توپخانه شون را روشن میکردند و چایدارخونه شون را خاموش....واقعا یک مشت علاف بیسواد چشم و گوش بسته بیخبر از همه جا بخاطر ۴ تا دختر اوکرایینی افتاده ان به دلقک پرستی. اصلا نمیدونند کِلاش کّلاّش تره یا جِر۳ ی ِ آلمانی شدند مستشار نظامی جنگ ابرقدرتها خخخخ
    • IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      7 5
      خدا همهٔ بیمارها رو شفا بده!! یه دوست قدیمی دارم گاهی وقتها آت و آشغال میکشه دقيقأ همینطوری حرف میزنه!!!
    • DE ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 2
      خدا همهٔ بیمارها رو شفا بده!! یه دوست قدیمی دارم گاهی وقتها آت و آشغال میکشه دقيقأ همینطوری حرف میزنه!!! // بیخود نیست آت و آشغال بلغور کردی آب گندیده و متعفن در گودال جمع میشود .بخاطر همینه که تو را به دوستی گرفته این هم سالهای سال چون عین هم هستید با این تفاوت که دوستت فقط موقعی آت و آشغال میکشه اینطوری میشه تو آتو آشغال نکشیده اینطوری. برو یه کم بیرون ورزش کن حالت خوب میشه شاید مغرت از آت و آشغال خالی بشه برو نشین الکی پای کامپیوتر هی شکست پشت شکست دلقک را میبینی شاید خودکشی کنی حالت عادی نیست
  • IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    18 8
    خدا بهمرات پوتین...ببینیم چه میکنی...
  • ایرانی IR ۰۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 17
    بسم الله الرحمن الرحیم اول اینکه در این شبهای عزیز التماس دعا دارم. اما در مورد متن خبر... گفته شده امروز در فلان جا موجودات فضایی دیده شدن، بر اساس شنیده ها و گفته ها هم که موجودات فضایی به کمک سایر موجودات فضایی آمده بودن، نبودن، رفتن. مشتی چی میزنین؟ اینا چین مینویسین؟
    • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 2
      به امید و آرزوی و دعا بدای برادر پوتین به حق همین شب های عزیز.
    • DE ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      4 7
      به امید و آرزوی و دعا بدای برادر پوتین به حق همین شب های عزیز.// این دقیقا دستخط منافقین و پس ماندها و بازیافتی های شیره ای ساواک تربیت شده شاباک و موساد است زیرا بازی با دین مردم و تمسخر اعتقادات یک ملت که همیشه حتی قبل از اسلام به خداوند یکتا معتقد بوده وهست خباستی و پلیدی و پلشتی ذاتی مخصوصی میخواهد که فقط از دست نوکران وطنفروش و ستون پنجم دشمن و نامحرمان و دشمنان ملت ایران غربگدایان ساخته است . امریکای ابلیس و شیطان بزرگ از هر موضوعی استفاده میکند تا ملتها را مقابل یکدیگر قرار دهد .برای ما شکست صهیونیستهاو تسریع افول امپریالیسم چه شرقی و چه غربی مهم است حال میخواهد پوتین این تسریع را بکند یا چکمه و کفش یا جبهه مقاومت و .... مرگ بر امریکا و نوکران وطنفروش و بی دین و بیغیرت وذات پستشان.
  • IR ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    20 10
    دمت گرم پوتین ....میدونستم مردی....دقیقا پاتوگذاشتی رو خرخره این غربی های حرومزاده امریکایی و انگلیسی و فرانسوی ....کمک هم خواستی بگو .....تمام مشکلات دنیا از این حرومزاده ها است.
    • علی IR ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      اگر این ایده آزمایشگاه سری ناتو و دستگیری ژنرال آمریکایی صحت داشته باشه خودش یک پیروزی بزرگ برای روسیه در زمینه نظامی و امنیتی و تبلیغاتی خواهد بود و شکست مفتضحانه برای آمریکا و غرب ظالم رقم زده می شود
  • IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 1
    تا۵۰درصد فرماندهان و نیروی‌زمینی ارتش‌ترکیه،‌افراد غیر ترک هستند و هیچگاه برای سک اسم‌نژادی «ترکیه» جانفشانی نمیکنند. بدبخت تر از ارتش ترکیه،‌جهان سراغ نداره
  • IR ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    22 5
    از ابتدای جنگ مشخص بود که اوکراین ، غیرسمی عضو ناتو شده و روسیه درواقع با ناتو درگیر شده حالا هر 2 طرف به روی خودشون نیاوردن چون جنگ جهانی و شاید اتمی اتفاق بیفته اما اینطرف روس ها ، پایگاه های ناتو در اوکراین را ترکاندن و کشته های غیراوکراینی گرفتند و قطعا اسیر انگلیسی ، فرانسوی ، آمریکایی و ... هم دست روس ها هست و آنطرف بلاشک ناو روسی که حتما با هارپون زدن و بخش زیادی از جنگنده ها ، هلیکوپترها و قوای زرهی موتوری روس ها را هم ناتو زده ترکانده یعنی ناتو به شکل میدانی وسط جنگه و قصه فراتر از کمک تسلیحاتی اطلاعاتیه خب این ها ثابت می کند که روسیه حق داشته به اوکراین حمله کنه چون مسکو فقط 400 کیلومتر دورتر از این منطقس و این خطر واضح امنیت ملی برای روس هاست و تازه روسیه خیلی هم تاخیر کرده باید همان 2014 2015 حمله می کرد آیا آمریکا اجازه می دهد فقط 1 ساعت ، یک سازمان نظامی متخاصم تو جایی مثل دلاویر مستقر بشه ؟ فقط 1 ساعت ؟ خب روس ها 2 دهه چنین خطر امنیت ملی را تحمل کردند چه جوری می شه بهشون حق نداد ؟ چه جوری می شه انتظار داشته باشیم که روس ها با یک پیاله تخمه بشینن و هزار خطر ویژه حمله نظامی ، تهاجم بیولوژیک ، پایگاه های جاسوسی ، اتاق های فتنه ، نشست و برخواست بمب افکن ها ، سیلوهای کلاهک اتمی و ... را روی مرزهایشان کنار پایتختشون و دقیقا همان جایی که هیتلر بهشون حمله کرد تحمل کنند ؟ یک مقدار انتظار زیادی نیست ؟ مگر خود ما می توانیم تحمل کنیم که اسرائیل بیاد و روی مرزهای ما بشینه ؟ ما هم خیلی تحمل کردیم و می کنیم اما قطعا حق با ماست و برای دفاع از خود حق داریم که دست به حمله دفاعی و پیشگیرانه بزنیم چین هم حق داره با حمله به تایوان از خودش دفاع کنه چون همونی که کل تایوان را به پایگاه نظامی تبدیل کرده باز همون جا واینستاده تو مرحله بعد دنبال تجزیه چین از هنگ کنگ و ... است یعنی غرب رسما تا خود خود خود مسکو ، پکن ، تهران و ... به شکل 100 درصدی صاحاب نشه ول کن نیست به شکل تاریخی حریصن مثل گرگی به گله گوسفندان می زنه با یکیش هم سیر می شه اما 30 تا گوسفندو هم پاره می کنه می ره اصلا نمی شود با برد 10 به 1 به نفع غرب هم با غرب کنار آمد اون یکی را هم نمی خواد بده و بده پس می گیره چون نژادپرستن بقیه ملت ها را اصلا جز آدمیزاد حساب نمی کنن .
    • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 7
      خب این طرز فکر تو همون دلایل حمله ی اسراییل به لبنانه
    • DE ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      1 0
      خب این طرز فکر تو همون دلایل حمله ی اسراییل به لبنانه// اسراییل وجود خارجی نداره یک رژیم آپارتاید در سرزمین اشغال شده را نه کشور مینامند نه دولت. لذا حق حمله به جایی را ندارد. اینها بر حسب الگوی کشتار و اشغال امریکا و غصب سرزمینهای بومیان آنجا که به استناد تاریخ اروپا جمعیت آنها از جمعیت اروپای آنروز بیشتر بود '، وحشیانه به فلسطین حمله کردند و میلیون‌ها فلسطینی را آواره و اخراج کردند و هزاران نفر را قتل عام کردند و سرزمین آنان را غصب نمودند.و طبق الگوی امریکا آنجا را کشور نامیدند. و البته با افول آمریکا آنها هم از هم پاشیده خواهند شد.
  • mojtaba SE ۰۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    21 1
    روسیه میخواد با سند به تاریخ و مردمش و استقلال طلبان و همپیمانهش و ما و به دنیا نشان بده که از روی توهم و زور وارد این عملیات ویژه یا درگیری و کشته شدن انسانها از هر دو طرف نشده ,بلکه بر اساس حق و حقیقت از قدرتش استفاده کرده..میخواد چنان مستندی بگیره که کسی نتونه حقیقت بودنش رو انکار کنه حتی انگلیسی زبانها که نونشون از دروغ و جنایت در میاد..پاینده ابر قدرت ایران پاینده رهبر عزیزم
    • IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 21
      خب اگر به قول شما دنبال سند در این کارخانه بود چرا از اول نرفت سراغ همین جا و می خواست کیف را تصرف کنه که شکست مفتضحانه ای خورد؟ در ضمن به فرض اینکه در این مکان تاسیسات ناتو باشه باز هم مجوز حمله ندارد.ایا اگر تاسیسات روسیه در ایران بود آمریکا حق حمله دارد؟
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      خوب امریکا بدون وجود بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپیدا نکرد فقط یک میلیون نفر ار کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 6
    چرا معلمان ما درد ان نبا شه اخلاق و معرفت و معلم باید مثلا در اینترنت الوده باید اعتراض کند که محدود کنند اما معلم اصلا روی درد ان نیست و این میشه مشکل وقتی معلم خودش از روی مادیات درد باشه به خاطر اینکه این معلم خودش در اثر اینترنت الوده اموزش دیده و دلش دیگه مادیات مهم .....چرا از سیسمونی حسود باشه ؟ به نظرم این معلم ها باید اخراج بشوند و معلمی که دردش اخلاق باشه در مدرسه بزارند در حدیث داریم کسی یک عیب کسی بگه یک عمر ان مدویونش کرده و عیب معلم امروز و مردم این که ناراحت نشوند عیب شان می گم چرا با خرید یک تلویزون 60 ملیونی در سال 98 یک حادثه بیاد و یک خانواده به قتل برسند چون قاتل به اعتراف خودش حسود بوده چرا پسر خاله ان خریده و من نخرم و میگه یک لحظه خشم افسار گسیخته در من امد و نمی شد جلوش بگیرم و چاقو زدم به نظرم در اثر اینترنت الوده چون چیزها پلید اگر کسی نگاه کند باعث پلیدی میشه و حسود هم چیز شیطانی این از کجا امده از ماهواره و اینترنت الوده که باعث ایجاد خشم افسار گسیخته در مردم میشه البته هم احتمال داره یک دیو یا جندی در انها رفته چون وقتی کار پلید و چیز پلید ادم نگاه کند شیطان در انسان میره قران هم در سوره هود اشاره می کند که اگر کسی راه بی قلی و پلید بره خدواند پلیدی را روی فکر کنم سرش میزاره و حسودی البته از روی حیوانیت میاد چون حیونها جنگل حسودند چرا من یک لحظه در زندگیم حسود نیستم چون شاید چیز بد نگاه نمی کنم و ماهواره هم نداریم اما وقتی یک نفر ماهواره دار باعث بذر دروغ و فریب و حسودی در خونه میشه حلا یک ازمایش انهایی که ماهواره دارند یک سعوال ایا شما حسود و دروغ در شما و در خانه دارید ؟ من جواب به نظرم آریی می باشد مثل وقتی یک کاربری میگه من 3090 دارم کاربرها حسودی خشمگین می شوند به نظرم انقدر کار داماد قالی باف با کلاس بود باید افتخار کرد و یک شادی و خاطره خوب و در سفر انسان تجربه اش زیاد میشه شاید اگر مثلا میرفتند شاید با تجارت ترکیه اشنا می شدند و ترجبه ان سفر باعث میشد در ایران یک کاری کنند به نفع مردم باشه .......وقتی یک نفر پیاده روی می کند و در شهر می گرده ما هم مثلا از حسودی بگیم و اعتراض کنیم به او اصلا خداوند روزی در حرکت گذاشته که مثلا می گه زمین خدا پهناور بود چرا نرفتید و فقر ب
    • عطا IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      4 0
      معلومه قرص هاتو نشسته خوردی چی نوشتی اینقدر بی ربط؟؟؟؟
    • DE ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      بیربط ننوشته حواسش خیلز هم جمع بوده که حتی یک جمله درست هم ننویسه مثلا مزخواسته ادا در بیاره فکر کرده خیلی با مزه است گنده تر از تو تو اینترنت سایت دارند با همین متون عمدا ناقص نوسته شده همون هایی که سابقا مینوشتند اتوبوس از مینی بوس بزرگتر است.......همه شون الان یا سقط شدند یا در حال اسقاط هستند...
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 0
    بذاره همشون همون تو بمیرن
  • US ۰۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    بَرده برهان خود از دام ارباب بُرده نمک جان،خورده ارباب بَرده دانی که اصلا زندگی چیست؟ زندگی یعنی دمی دور ز ارباب
  • IR ۰۵:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    15 5
    با این توصیف پوتین اگر این زمان تن به این جنگ و هزینه هایش نمی داد پس قطعاً چند سال دیگر باید ارتش روسیه و شاید بعد از غافلگیری در مسکو با این داعشی های اروپایی تن به تن می جنگیدند
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 0
      احسنت، دقيقأ همینطوره!
  • بابک آزری TR ۰۵:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 8
    یکم بعید به نظر میرسه چون اگه همچین چیزی موجود باشه منهدم کردنش تو پنجاه روز نباید زیاد سخت بوده باشه
    • IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      9 0
      اتفاقأ این گزارش مشرق کاملأ محتمل هست و میتونه دلیل اصلی عدم حمله و تصرف این مکان باشه!!!
    • IR ۱۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 0
      اتفاقا چون جای حساسی بوده می باست در موقع خودش اتفاق میافتاده.
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    41 7
    زلنسکی سگ دلقک صهیونیست، تو همین لونه ها با سفارش و مباشرت غرب کرونا رو ساختن و میلیونها نفر رو به کشتن دادن، زلنسکی دیگه جنایتکار جنگی حساب نمیشه جنایتی که این حرامزاده بر ضد بشر انجام داده غیر قابل توصیفه
  • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    10 4
    فقط فالوورهای دلقک از بس که خودفروخته هستن باور میکنن تو اون کارخونه!!!! غیرنظامیان پناه گرفتن!
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    11 4
    باید دادگاه‌های عادلی تشکیل بشه تا جنایتی که با بهینه سازی کرونا علیه بشریت صورت گرفت به درستی محکوم بشه و سران اروپا و آمریکا به عنوان جانی ترین افراد تاریخ بشر مجازات بشن
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    8 8
    بیخود نیست عمله های مواجب بگیر که صفت غرب گرا هم زیادشونه اینقدر سینه چاک میدن برای دفاع از زلنسکی بی صفت و نازی‌ها، اگر فسادی که در این کارخانه جریان داره رسوا بشه و مردم دنیا با مدارک بفهمن کرونا از کجا آب خورده طومار کثیفشون در هم میپیچه
  • IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    7 9
    هزار بهانه و ادعا برای توجیه جنایت و تجاوز روسیه پدر معنوی حزب بعث عراق بود
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      7 4
      از مادر معنوی صدام، اسرائیل و اوکراین یعنی آمریکا چه خبر؟ فکر نکنم حال و روز خوبی داشته باشه!! خخخخخخخخخ
  • IR ۰۸:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    9 6
    میگم کلأ نباید هیچ کشوری اجازه بده یانکی‌های گاوچرون پاشونو تو کشورش بذارن، تا میرسن یه جا، آزمایشگاه میکروبی و هزارتا کار ضد بشری رو شروع میکنن قتل عام هم پیماناشون هم براشون مهم نیست، چه برسه یه دشمنا شون!!! دم روسیه و جناب پرزیدنت پوتین گرم، منتظر هستیم ببینیم از تو این کارخونه بعدأ چه کثافت کاریهای دیگه ای از غربی‌ها رو میشه!!!
  • شاهرخ TH ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    مشرق ، عالی . اطلاعات تمیز و درست .
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    مبادله پایاپای ب نظر می‌رسد که روسیه جنرال کلویتر بدهد و در عوض زلنسکی را بگیرد.
  • مهر IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    16 3
    پوتین خیلی مردی
  • عطا IR ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 0
    به این میگن برگ برنده. احتمالا برای معامله با غرب خیلی راحت تر اوکراین رو تجزیه کنند.
  • IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    3 7
    روسیه با موشک هاشو روی پراید های ایرانی ببنده تا قدرت تخریب بیشتری پیدا کنه.
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    11 10
    متاسفانه عده ایی با عینک بدبینی به غرب و به صورت ثابت کلا هر چیزی که مربوط به غرب باشه رو محکوم میکنن حتی عاشق استالین میشن و ... در حالیکه اصلا نمیدونن منافع بلند مدت شون چیه. فقط اصلاحات بده و غرب نابوده رو تکرار میکنن.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 5
    روسیه ارز ترجیحی موشک های اوکراینی رو حذف کرده. بعد از ماه رمضان دیگه نمیتونه شلیک کنه.
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    12 1
    جالب شد، دم پوتین گرم
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    55 0
    پوتین اهل لاف زد نیست، آرام و صبوره، در نهایت هم پیروز میشه ولی روسیاهی واسه اونهایی میمونه که از آک این دفاع می‌کردند وقتی بفهمید چرا ناتو اینقدر طرف اوکراین رو داشت وقتی آزمایشگاه‌های بیولوژیک فوق سریشون مثل همین کرونا پیدا بشه.
  • سعید IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 1
    دلایل پنهان جنگ دارد آرام آرام آشکار میشود'جنگ بین آمریکا و ناتو از یکسو و روسیه و مخالفین جهان یک قطبی از سوی دیگر..چون اکثریت دولتها و ملتها مخالف اداره جهان توسط امریکا و نوکر شدن هستند'فطعا از روسیه حمایت خواهند کرد یعنی به معنائی دیگر روسیه هیچگاه منزوی و تنها نخواهد بود'این واضح و مسخص است'و ادامه جنگ به احتمال قوی موجب گسترش آن به دیگر کشورها و صادقانه بگوئیم جنگ جهانی سوم خواهد شد و نتیجه آن نابودی قدرتهای استکباری و ظهور قدرتهای جدید در عرصه بین الملل خواهد بود.در هر صورت شکست امریکا قطعی هست...روسیه باید زلنسکی را دستگیر و اعترافاتش را مبنی بر اجرای فرمان امریکا به گوش جهانیان رسانده شود
  • سعید IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    41 94
    روسیه و یا کسورهای دوست روسیه باید یک واحد از پهبادهای شناسائی را فقط جهت بدام انداختن زلنسکی باید بکار بگیرند اگر مکان او شناسائی شود روسیه میتواند بلافاصله با اعزام نیروهای هوابرد مخصوص وی را بازداشت کند و اعترافات او باعث پایان مقاومت اوکراین و رسوا شدن امریکا خواهد شد .به این پیشنهاد بیشتر فکر کنید'
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    11 58
    با این شرایط همه را باید زنده دستگیر کرد کشتن آنها به نفع غربیهاست اینقدر در محاصره قرار بگیرند تا آذوقه اشان به آخر برسد آب آنها برق آنها قطع شود خودشان تسلیم می شوند چون جانشان از اهدافشان عزیز تر است غربیها را باید به دریوزگی انداخت واقعا پوتین نشان داد که چقدر با هوش است که قبل از اقدام غربیها حمله را بر علیه آنها آغاز کرد
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    59 5
    خخخخخخخخ عجبا پوتین فکر کرده میخواد موش بگیره که میگه دودتزریق کنیم یعنی اون مهندسا انقد عقل نداشتن که واسه اونجا یه تهویه قوی بسازن واسه اینطور مواقع
    • DE ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      5 23
      همچین اظهار نظر در مورد دود میکنه و خخخخ هم میکنه که انگار بزرگترین دانشمند روسی شیمی دنیا مندلیفِ که جهان شیمی مدیون ِ اونه . بیخود نیست میگن خرده علم و خرده پول و خرده سواد پدر افراد را درمیاره . حالا دلم میخواد اربابشون عموسام گفته بود دود میدیم داخل تونل بعدش هزارتا مقاله " اندر فواید دود " و بنگ و چرس و منقل و وافور هم مینوشتند و ثابت میکردند اصلا قبلا در تمام اقیانوسها فقط ماهی دودی ها زندگی میکردند و بخاطر حفظ محیط زیست همه کاتالیزاتور بستند زیر دمشون نسلشون منقرض شد. واقعا یک مشت بچه تازه بی اطلاع از علم خصوصا علم شیمی که حتی اسید سولفوریک را میخونند آسید سولفوریم و فکر میکنند همه اسیدها سید هستند میخوان یاد دانشمندان علم شیمی علم دود یاد بدهند/اون یکی دیگه همچین محکم رفته بالای کرسی پا انگار که مستشار نظامیه و در هزار تا مانور جنگی شرکت کرده و در ستاد جنگ و دانشگاه جنگ دوره دیده. حالا تفنگ بادی بدهی دستش میبره آپاراتی میگه پنچره باد در میکنه تیوپش رو عوض کن.
    • IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      13 1
      ۱۱:۵۸ خداییش خودت فهمیدی چی گفتی بیسواد احمق.خخخخخخ میخواین از مخالفانتون ایراد بگیرن خودتون نمیدونید چی میگید.خخخخ
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    توپین خیلی توپی
  • US ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    58 10
    حکومت ما در مقابل روسیه مثل یک برده میمونه که کل مسولین وضعیفه حمایت حداکثری از منافع روسیه دارن این منافع باعث شد ایران از سهم خودش در دریای خزر بگزرد اصلا دیگه ایران سهمی در دریا ندارد خودش به روس ها گفت ما سهم نمیخوایم خود صحبت های مسولین روس در این مورد وجود دارد ایران خودش از سهمش گذشت
  • US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    85 36
    حکومت ما در مقابل روسیه مثل یک برده میمونه که کل مسولین وضعیفه حمایت حداکثری از منافع روسیه دارن این منافع باعث شد ایران از سهم خودش در دریای خزر بگزرد اصلا دیگه ایران سهمی در دریا ندارد خودش به روس ها گفت ما سهم نمیخوایم خود صحبت های مسولین روس در این مورد وجود دارد ایران خودش از سهمش گذشت
    • IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 1
      نه رئیس جمهور اوکراین اصلا اقاست که خاک اوکراین را کرده محل فعالیت بیولوژیک امریکا و اسرائیل و مردم اوکراین و دنیا همه جور بیماری بگیرند
  • US ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    65 11
    حکومت ما در مقابل روسیه مثل یک برده میمونه که کل مسولین وضعیفه حمایت حداکثری از منافع روسیه دارن این منافع باعث شد ایران از سهم خودش در دریای خزر بگزرد اصلا دیگه ایران سهمی در دریا ندارد خودش به روس ها گفت ما سهم نمیخوایم خود صحبت های مسولین روس در این مورد وجود دارد ایران خودش از سهمش گذشت
    • مانی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      2 0
      خدا شفات بده
  • DE ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 2
    خدا همهٔ بیمارها رو شفا بده!! یه دوست قدیمی دارم گاهی وقتها آت و آشغال میکشه دقيقأ همینطوری حرف میزنه!!! // بیخود نیست آت و آشغال بلغور کردی آب گندیده و متعفن در گودال جمع میشود .بخاطر همینه که تو را به دوستی گرفته این هم سالهای سال چون عین هم هستید با این تفاوت که دوستت فقط موقعی آت و آشغال میکشه اینطوری میشه تو آتو آشغال نکشیده اینطوری. برو یه کم بیرون ورزش کن حالت خوب میشه شاید مغرت از آت و آشغال خالی بشه برو نشین الکی پای کامپیوتر هی شکست پشت شکست دلقک را میبینی شاید خودکشی کنی حالت عادی نیست
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 4
      شما فعلا به بندگی برای اربابت پوتین ادامه با بقیه کاری نداشته باش شاید اربابت ازت راضی باشه
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    اوکراین محکوم به شکست است
  • IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    فرارويست روسهادردام امريكايى ها بيفتد اين جنگ تمام گلوباليست هاى جهان باروسيه است ونه جنگ اوكراين با توجه به اين مهم نحوه رويارويى شكل ميكيرد
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    درود بر پوتین واقعیت این هست که اوکراین نوچه و میشه گفت عامل انتحاری آمریکا در منطقه ما هست که هر لحظه آماده انفجار است . جریان هواپیمای اوکراینی که توسط ایران منفجر شد رو بیاد بیارید .اوکراین و آمریکا مسافران بی دفاع رو قربانی کرد برای نقشه شوم جاسوسی و ارسال سیگنال به پایگاههای آمریکا
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 1
    سطح را تصرف کنند، ورود به داخل با بمب های دودزا کار آسانی است
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 2
    داستان تخیلی
  • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    2 0
    گزارش خوب وپرباری بود،ممنون.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    حالا اگر مثلا از درون و برون محوطه محاصره شده تونل بزنند تا بهم برسند و زمان و امکانات هم دارند . تا گیر نیفتند . با این تعداد اشخاص مهم که ضمن ضربه نظامی ، آبروریزی برای غرب بدنبال داره . بیکار نمی نشینند .
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    خوب باید ایران به روسیه کمک پهبادی و موشکی و مردمی کند در صورت شکست روسیه از تروریست های داعشی و چند ملیتی در اوکراین ایران نوبت بعدی است پیوستن جمهوری آذربایجان به ناتو و شروع جنگ از آنجا علیه ایران خواهد بود
  • نصر IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اگه تونل ها راه فرعی برای فرار نداشته باشند خوب است .با زدن کانال دور ان باید را های ارتباطی مخفی و منابع ابشان قطع گردد و همه انها زنده دستگییر شوند تا معلوم شود چه جنایت هایی علیه بشریت میکرده اند .
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    چه خبر از قتل عام مردم عراق و افغانستان ایا به دو میلیون نفر رساندید یا نه این روسهای احمق که هر قدر تلاش می کنند یک صدم شما هم نمی توانند بکشند یادشون بدید چطور بمباران فرشی می ردید
  • بهروز GB ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    برای جلوگیری از افشای بسیاری حقایق و اسناد احتمالا این کارخانه بوسیله پیشرفته ترین سلاح های آمریکا بمباران خواهد شد.
  • بهروز GB ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    برای جلوگیری از افشای بسیاری حقایق و اسناد احتمالا این کارخانه بوسیله پیشرفته ترین سلاح های آمریکا بمباران خواهد شد.
    • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      زیر زمینش غیر قابل نفوذه و ضد هسته ایه. نهایتش توسط خود نیروهایی که داخل هستند بمب گذاری میشود
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 0
    خیلی جالب است تمام کشورهای غربی به کمک اوکراین آمده اند تا یکی از حلقه های جبهه مقاومت علیه امپریالیسم اسرئیل و امریکایی را نابود کنند با تداوم نسل کشی روسها در اوکراین شرقی جالبتر از ان هم موضع گیری سه کشور دیگر چین و ایران و هند است طوری که حتی وزارت خارجه اوکراین رهبر داعش اروپایی از این سه کشور و حتی حزب الله تقدیر و تشکر می نماید ناهماهنگی تا این حد !!!
  • نیما IR ۱۷:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 1
    پوتین در نهایت نازیسم را در اوکراین ساقط خواهد کرد
  • نیما IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 0
    خب پس چرا ترکیه خودش فدرال نمی شود و یک منطقه کوچک کردنشین را به کردها نمی دهد تا فدرالیسم حاکم شود یا چرا زبان کردی را به رسمیت نمیشناسد غیر از این است که فدرالیسم نابودگر است ؟
  • علی IR ۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 1
    بیچاره پوتین واولاد وانصارش در یوزگی نگران یک شهرک در کارخانه..غرب به عراق کفت بمب کشتار جمعی بعد کاملا دروغ بود حالا حاج پوتین برای کشتن کل مردم غیر نظامی ادعای چرت برای قلع وقمع غیر نظامیان وبرای استفاده سلاح کشتار جمعی واز همه مهمتر شکست احتمالی مقابل مردان غیور و وطن پرست اوکراین که دماغش رو در اطراف کیف به خاک ذلت وشکست مالیدن ..حالا قصد کشتن وتجاوز به زنان وکودکان همانند قبل در اطراف کیف بد جوری ترسیده واحساس شکست میکنه...مگس پرواز نکند حالا سربازان طبل تو خالی فرار نکنند سربازان اوکراین تا جنازه های سربازان روس وپوتین رو به خاک ذلت نمالند نمیرند..
    • DE ۱۱:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      1 0
      از لاکپشت آی کیویت کمتر است حداقل لاکپشت اگر دمر افتاد بالاخره خودش را باز میندازه روپاهاش تو دمر افتادی به دست و پا زدن دیگه کلا ول معطلی کارت تمومه اصلا نمیفهمی اونجا سالهاست مرکز فرماندهی ناتو و امریکا در جنگ علیه روسیه بوده و هست و الان کلی ژنرال ناتو و امریکا اون جا مشغول هستند تروریست های آزوف اصلا برای روسیه بهانه است برای همین تا انها را اسیر نکنه و به دنیا نشون نده ول کن نیست. جنگ جهانی سوم را ناتو و امریکا بواسطه یک دلقک شروع خواهند کرد .خود سیا ۳۰ یون ناتو و امریکا در ساختمانهای ضد بمب در اعماق زمین میخزند ولی مردم بیچاره میلونها کشته میشوند. اون ارباب خائن و نفهم و تروریستت عمو سام وحشی ترین رژیم در طول تاریخ بوده و هست از کشت و کشتار میلیونها سرخ پوستان و غصب سرزمین آنان شروع کردند و چندین قرن است به دزدی و غارت اموال و معادن جهان سوم مشغول هستند و متاسفانه یک مشت دلقک طرفدار دلقک های جنایتکار شده اند.
  • کلهر IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    در شرایط فعلی جهان از لحاظ سیاسی واقتصادی پونین بهترین تصمیم لازم را برا توازن قدرت گرفت اگر روسیه دیر اقدام میکرد باید در دو جبهه می جنگید یکی ناتو درمرز خودش یکی هم خائن ها داخلی به امید آمریکا وناتو باور شون میشد با حمایت غرب می توانند پوتین را سرنگون کنند مثل وطن فروشان ما با حمله صدام گروهگ منافقین باورشون شد میتوانند غلطی بکنند .... به لطف خدا وهمت جوانان وطن پرست پوزه منافقین رت بهمراه آمریکا به خاک مالیدند سلام خداوند بر شهداء وامام شهدا
  • US ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    اگه چنین چیزی واقعیت داشت محال بود روسیه بتونه نزدیک این منطقه بشه درضمن آمریکا و فرانسه چنین آزمایشگاهی رو هیچوقت اجازه نمیدن که تو کشوری مثل اوکراین تاسیس بشه روسیه و طرفدارانش دارن خودشونو قول میزنن شایدم دارن سربازاشونو و ملتشونو قول میزنن
  • رضا IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    هیچ کس نمی تونه جنایت آمریکای ها و ناتو را پنهان کنه دنیای امروز دنیای پنهان کاری و عوام فریبی نیست جنگ روانی و استفاده از رسانه ها برای دروغ پراکنی و سرپوش گذاشتن بر جنایت ها دیگه فایده ندارد مطمین باشید رسوایی جدیدی برای غربیها در راه است که مردم غرب را هم شوکه خواهد کرد
  • مهدی IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    شما طرفداران روسیه جنایتکار و‌ آمریکا و‌ غرب فاسد و جنایت پیشه هر دو طرف وابستگان بدبختی هستید که به حق ملت های مظلوم جفا می کنید و خدا هم‌ از تقصیراتتان نمیگذرد حتی اگر به خدا ایمان نداشته باشید!!!
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
    0 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس