کد خبر 1362407
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
جنگ اوکراین - نمایه

به گفته وزارت دفاع روسیه بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر بندری تحت محاصره ماریوپول تسلیم شده‌اند.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه و «رمضان قدیروف» فرمانده نیروهای چچنی نزدیک به مسکو روز چهارشنبه اعلام کردند، بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر ماریوپل تسلیم شده‌اند.

«خبرگزاری فرانسه» به نقل از وزارت دفاع روسیه نوشت: «۱۰۲۶ سرباز اوکراینی متعلق به تیپ سی و ششم نیروی دریایی سلاح‌های خود را به زمین گذاشته و تسلیم شده‌اند».

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی آمریکا قبل از شروع جنگ اوکراین چه بود؟

همچنین به نوشته خبرگزاری «رویترز»، قدیروف در بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از هزار تفنگدار دریایی اوکراینی در شهر محاصره شده ماریوپل تسلیم شده‌اند و از نیروهایی که در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» این شهر پناه گرفته‌اند نیز درخواست کرد خود را تسلیم کنند.

بیشتر بخوانید:

آمار وزارت خارجه آمریکا از کمک ضد زره به اوکراین

در این بیانیه آمده است: «در حال حاضر در آزوف‌استال حدود دویست فرد زخمی وجود دارد که قادر به دریافت کمک‌های پزشکی نیستند. به نفع آن‌ها و سایرین است که به این مقاومت بی‌فایده خاتمه دهند و به خانه و نزد خانواده‌های خود برگردند».

رویترز نوشت مقامات اوکراینی واکنشی به اظهارات فرمانده نیروهای چچنی نداشته‌اند اما رئیس ستاد نیروهای مسلح اوکراین امروز اعلام کرد که نیروهای روسیه در آزوف‌استال و بندر ماریوپل در حال پیشروی هستند.

به نوشته این خبرگزاری، عصر سه‌شنبه نیز تلویزیون روسیه تصاویری از تسلیم تفنگداران در کارخانه آهن و فولاد «ایلیچ» ماریوپل را منتشر کرد که شمار زیادی از آن‌ها زخمی شده بودند.

دانلود

در حالیکه ارتش روسیه تمرکز خود را برمناطق شرقی اوکراین منتقل کرده است «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهوری اوکراین هشدار داد که جنگ در منطقه دونباس بسیار حیاتی خواهد بود. 

زلنسکی در ادامه این مصاحبه افزود: «اگر روسیه در شرق پیشرفت داشته باشد من احتمال حمله جدید به پایتخت را رد نمی‌کنم».

قدیروف نیز روز دوشنبه گفته بود که نیروهای روسیه نه تنها به بندر تحت محاصره ماریوپل، بلکه به کی‌یف پایتخت و دیگر شهرهای اوکراین نیز حمله خواهند کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    24 8
    مشكل كشورهاى جهان ارتش ومردم اوكراين اينست كه اين جنگ بين امريكا وروسيه است كه درخاك اوكران درجريان است ومردم اوكراين هستند كه تاوان ارزوى تسلط برجهان امريكا را تااخرين نفر بدهند طرف ديگرجنك امريكا است ونه اوكراين
    • IR ۰۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
      1 0
      سوریه محل جنگ ایران امریکا بود امریکا کلا وجود نداره رو در رو بجنگه
  • حامد IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    11 4
    اوکراین در واقعیت نظامی تقریبا متلاشی شده ولی در جنگ رسانه‌ای دخترانشان با داس سر روس ها رو می برند و پیروز میشوند. کشور دلقک ها
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    5 4
    بعد از بیش از 40 روز محاصره کامل دیگر مهماتی نمانده بود. واقعا عداکاری کردند. دست مریزاد.
    • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
      0 1
      همون که گفتی عداکاری کردند! خدمتت و همه غرب پرستان تسلیت عرض می نمایم
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 8
    ارتش روسیه ارتشی سالخورده و پیر نشان میدهد
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    0 0
    سن شما قد نمی دهد من یاد چمبرلین و هیتلر و قرارداد آن سر کشور چکسلواکی در مونیخ افتادم به جنگ جهانی چهارم خوشامد نمی گویم
  • سید روح اله IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۴
    4 3
    آنقدر نوکران غرب فیلم های هالیوودی دیدند که خودشان نیز دچار توهم شدند. این جنگ آغازی بر پایان حکومت دجال بر روی زمین است. قدرت یهودیان فاسق و نوکرانشان رو به افول است.
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    روسیه باخته و قبول نمی کنه که باخته داره جر زنی می کنه که این خوبه برای ما
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    اتفاقا"خوب کاری کردن تسلیم شدن اوکراین کشور بی در وپیکری غرب بخصوص آمریکا براش تصمیم میگیره از خودشان اراده ای ندارن به نیابت عرب چرا کشته بشن همان بهتر که زودتر برن بیرون از سلطه غرب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس