کد خبر 1366187
تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۴
نخست‌وزیر اوکراین: اوضاع ماریوپل بدترین فاجعه قرن است

نخست وزیر اوکراین روز شنبه در سخنانی گفت که اوضاع شهر ماریوپل بدترین فاجعه قرن به شمار می‌آید.

به گزارش مشرق، «دینیس شمیهال» نخست وزیر اوکراین روز شنبه گفت که اوضاع شهر ماریوپل «بدترین فاجعه بشری» از زمان آغاز حمله روسیه و چه بسا «بدترین فاجعه قرن» است.

شمیهال که این سخنان را در کنفرانس خبری در واشنگتن مطرح می‌کرد، گفت: «هزاران نفر در ماریوپل کشته شدند و زمانی که این شهر آزاد شود، جنایت‌های وحشتناکی را از روس‌ها در آنجا شاهد خواهیم بود».

نخست وزیر اوکراین اضافه کرد: «نیروهای روس همه چیز را از جمله پناهگاه‌هایی که غیرنظامیان در آنجا حضور داشتند ویران کردند».

شمیهال گفت که غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در کارخانه فولاد آزوف‌استال حضور دارند.

این در حالی است که کی‌یف پیشتر از افتتاح یک کریدور بشردوستانه از ماریوپل خبر داد و گفت تلاش خواهد کرد تا غیرنظامیان را از ظهر امروز (شنبه، به وقت محلی) خارج کند. 

«ایرینا ورشچوک» معاون نخست‌وزیر اوکراین در پستی در فیس‌بوک گفت که اگر همه چیز طبق برنامه پیش رود، خروج از شهر محاصره شده ماریوپل از ظهر آغاز می‌شود. وی افزود: امروز ما دوباره برای تخلیه زنان، کودکان و سالمندان تلاش خواهیم کرد.

مقامات شهر ماریوپول پیش‌تر در کانال تلگرامی خود اعلام کرده بودند که تخلیه از مرکز خرید «پورت سیتی» به شهر «زاپوریژیا» انجام خواهد شد. تلاش‌های قبلی برای تخلیه شهر موفقیت‌آمیز نبود و مقامات اوکراینی و روس یکدیگر را مسئول آن می‌دانند.

دیروز (جمعه) وزارت دفاع روسیه اعلام کرد برای برقراری آتش‌بس انسانی در کارخانه فولاد «آزوف‌استال» واقع در شهر ماریوپل آمادگی دارد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: یک بار دیگر اعلام می‌کنیم که روسیه هر لحظه آمادگی دارد آرامش را برقرار کرده و آتش‌بس انسانی اعلام کند تا غیرنظامیان تخلیه شوند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 7
    مقاومت ماریوپل در یاد ها خواهد ماند
    • مانی IR ۲۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
      4 0
      آره جون خودت
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    7 1
    غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در کارخانه فولاد آزوف‌استال چه می کنند؟ چرا قبلا که فرصت تخلیه دادند نگذاشتید بروند؟ تازه تویی که ماریوپل را فاجعه خواندی اسم یمن را شنیده ای؟
  • مانی IR ۲۲:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    4 0
    دهه هاست مردم مظلوم فلسطین و سالهاست مردم مظلوم یمن و سوریه و عراق و لبنان و افغانستان و ... به دست سفاکان دنیا قتل عام میشن صدا از هیچکسی در نمیاد! حالا یک هفته است تعدادی نظامی اوکراینی تو یه کارخونه فولاد گیر افتادن دنیای غرب داره ازشون قهرمان سازی میکنه! اف و شرم بر نامردان روزگار! و لعنت بر جاهلان و احمقها داخلی!
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    2 0
    چیزی به نام ارتش اوکراین وجود ندارد ارتش روسیه فقط تروریست ها را در پیش رو دارد و می تواند براحتی شهرهای محاصره شده در شرق و جنوب اوکراین را دور زده و خود را به روخانه دنیپر برساند
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    نحوه ازادسازی اوکراین از دست نئونازی ها همان نحوه ازادسازی گروگان های مدرسه روسلان استیای شمالی و همچنین ازادسازی گروگان ها ی سینمای مسکو از دست چچن هاست همیشه تروریستها مردم عادی را به گروگان می گیرند راه ازادی مردم عادی جز کشتن بخشی از این مردم عادی نیست که سکوت هم کرده اند
  • IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    1 0
    تاکتیک امریکا در تمام دنیا علیه ایران و روسیه همان تاکتیک داعش است یعنی سنگر گیری در شهر و گروگان گیری مردم و ایجاد جنگ درون شهری است روسیه باید بمانند سوریه ارایش نظامی پیدا کند نه ستون کشی تانک
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    خوب ارتش روسیه سوار تانک شده اما از ان شلیک نمی کند چون شهروندان روس نمیرند از هلیکوپتر استفاده می کند اما از ان شلیک نمی کند چون غیرنظامیان ممکن است بمیرند اگراینطور پیش برود جبهه النصره هم هوس تصرف مسکو را خواهد کرد قطعا در ارتش روسیه و یا سایر نهادهای تصمیم گیر روسی خیانت هایی می شود تا پوتین وادار به تسلیم شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس