کد خبر 1365000
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۲:۱۹
عباس عبدی

فعال اصلاح‌طلب با استناد به سؤال خبری خبرنگار رسانه آمریکایی از سخنگوی وزارت خارجه ایران نوشت: چنین خبری را باید از خبرنگار سی‌ان‌ان شنید؟

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در ستون اخبار ویژه خود نوشت: خبرنگار سی‌ان‌ان روز دوشنبه از سخنگوی وزارت خارجه ایران پرسیده بود «آیا ایران در قبال خروج سپاه از لیست FTO (تروریسم)، لیست عاملان ترور سردار سلیمانی را کنار می‌گذارد؟»

عباس عبدی صرفاً با استناد به این سؤال توییت زده «هنگامی که گفته می‌شود اطلاع‌رسانی درباره مذاکرات وین در حد صفر است، این هم نمونه‌اش که چنین خبری را باید از خبرنگار سی‌ان‌ان شنید».

شانتاژ این اصلاح‌طلب غربگرا در حالی است که سخنگوی وزارت خارجه به روشنی و صراحت، پاسخ متقنی به خبرنگار سی‌ان‌ان داد و تصریح کرد این اصل سیاست خارجی ایران است که همه عاملان و آمران و مشاوران این ترور بزدلانه باید به کیفر خود برسند و در پیشگاه عدالت آورده شوند.»

با توجه به پاسخ قاطع و صریح سخنگو، باید از عبدی پرسید که درباره کدام خبر خیالی، حرف می‌زند و تردیدافکنی می‌کند؟!

به نظر می‌رسد ناراحتی واقعی افراطیون از این است که دولت برخلاف گذشته حاضر نیست پشت سپاه پاسداران (به عنوان حافظ امنیت کشور) را خالی کند.

یادآور می‌شود عملیات روانی برخی مدعیان دروغین اعتدال و اصلاحات علیه سپاه پاسداران، از دلایل اصلی ترغیب دولت و کنگره آمریکا برای جرأت کردن و گنجاندن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی بود. اخیراً هم یکی از اعضای نامتعادل کارگزاران مدعی شده بود آمریکا نباید سپاه پاسداران را از فهرست گروه‌های تروریستی حذف کند.

این فضاسازی‌ها درباره مذاکرات و تلاش برای تبدیل سپاه به تنها مسئله باقی مانده در مذاکرات در حالی است که طرف آمریکایی نه در زمینه لغو مؤثر و پایدار تحریم‌ها و نه درباره راستی‌آزمایی و ارائه تضمین معتبر صداقت و جدیت نشان نداده و مذاکرات را به بن‌بست کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • بهروز IR ۰۵:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    10 7
    عبدی میپرسه چرا باید خبر درخواست آمریکا ییها مبنی بر کنارگذاشتن لیست تهیه شده برای انتقام سردارسلیمانی درمقابل خروج سپاه ازتحریم رو ازخبرنگار سی ان ان شنید؟یعنی سوال از اینه که چرا پیشنهاد آمریکا خبررسانی نشده ؟نه موافقت یا مخالفت با پیشنهاد
    • ا IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      برادر عزیز خبرنگار نگفته درخواست آمریکا. این سوال ، سوال خود خبرنگار هست. مگه باید سوال نپرسیده هر خبرنگاری رو از قبل بدانیم؟
    • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 1
      عباس عبری!!!! که آرزوی خودش را خبر فرض کرده است! نکند که در شهادت سپهسالار ایران، برخی داخلی ها مزدوری کرده باشند و نگران از رو شدن فهرست عاملان هستند!؟؟!
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 1
      بیخود طرفداری از عبدی نکن. مواضع عبدی کاملا مشخصه
    • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 0
      کاملا صحیح است
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 5
    كدوم انتقام
    • محمد IR ۰۸:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      انتقامی که هر روز یه حمله در شهرک های صهیونیست نشین میوفته کر نیستی اخبار گوش بده
    • IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 0
      همونی که آمریکایی از ترسش لرز کرده اند. مرگ بر آمریکا
  • سیامک DE ۰۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    11 2
    بنده باوجوداینکه سالیان سال است که متاسفانه در یک کشور غربی مستعمره ( آلمان) زندگی می کنم ،ولی وقتی طرز تفکر احمقانه و کودکانه غرب زده های عقب افتاده درون ایران به مانند ایشان را می شنوم واقعأ شوکه می شوم که چگونه امکان دارد درون خود ایران چنین فاناتیک های متعصب استعمار پرست و غرب زده وجود داشته باشد بطوریکه وقتی حتی یک آسیب بسیار جزیی به امریکا و دیگر کشورهای نوکر و برده اش وارد میشود، غرب زده های درون ایران دردشان می گیرد و عزا و ماتم می گیرند و زاری می کنند.حتی بن سلمان وهابی ابله هم فهمید که دیگر نباید به غرب اعتماد کند ولی اصلاح طالبانهای بزدل ایران هنوز ۲ ریالی شان نیافتده است.چند تا چیز مهمی که یک انسان با شرف بایستی حتمأ داشته باشد که متاسفانه غرب زده های ایرانی از آن بی نصیب هستند.اعتماد به نفسی ،شهامت،عشق به وطن و هم وطن،دانایی، فهم و شعور و صداقت می باشد
    • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      0 2
      اگه بد بود برمیگشتی ایران.
  • جهودشناس IR ۰۶:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    3 9
    اینقدر انتقام انتقام نکنید. این حرفها خیلی خطرناکه و یک مشت بهایی و یهودی بر روی واژه انتقام مانور میدن و هر روز دعا میکنن ایران کاری انتقامی انجام بده. اگر هم ما کاری نکنیم، خودشون یک بمبگذاری میکنند تا بین ایران و آمریکا جنگ راه بیاندازند. ترامپ دستور قتل سردار سلیمانی رو نداده بلکه یهودیان این کارو کردند و انداختند گردن ترامپ. روز اعلام خبر، نفس ترامپ بالا نمیومد و در یک ی از مصاحبه‌های ترامپ از زبان بدنش فهمیدم که از حرفهای نتانیاهو ناراضیه. کار ترامپ نبوده بلکه کار یهودیان بود.
    • جلال میاندوآب IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      4 0
      خوب اخوی حرف شما صحیح ولی ترامپ هم بچه ونوکر همون یهودیان است با لابی صهیونیست ها رئیس جمهور آمریکا شده
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 2
      این همه را خودت فهمیدی؟ چقدر فهم و شجاعت!
  • . IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    با سلام متاسفانه امریکا اعتماد را که اصلیترین شالوده زندگیست را در دنیا کشته است و باید شاهد چنین هرج و مرجها بشویم
  • IR ۰۷:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    8 2
    اف بر اصلاح طلبان...
  • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    5 1
    طرح همچین خواهشی از طرف امریکا واقعا مایه ننگ بود.ببین احمق جایگاه قدرت نظامی ایران رو چطور آورد بالاتر.همش بخاطر اون سیلی های هست که خورده.دوستداران آمریکا حتما بعد این اعتراف آمریکا آرزوی مرگ کردن.خدا بهشون صبر بده.
  • فردین IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    4 6
    جرا تا یکی حرف میزنه میشه غربی غرب گرا. .... خجالت بکشید
    • IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
      2 0
      اشتباه نکن، اگه غربگدا نباشی اصلا بعضی از حرفها رو نمیزنی پس حتمأ غربگدایی که میزنی، خجالت بکش!! خخخخخخخ
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 1
    پرسیده چرا اخبار مذاکرات را به صورت قطره چکانی از خارجی ها بشنویم
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    دروغ گفته یا راست گفته؟
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    1 0
    احمقای اصلاح طلب اگه انتقام گرفته نشه فردا ممکنه توروز روشن توخود سازمان ملل ریس جمهور یا وزیر رو باتیربزنن یا زیر ماشین کنن بعدشم بهانه بیارن ،البته این حرف بشرطی براتون قابل باوره که گیرین کارت نداشته باشین.
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    روحان در دولت قبلی گفت اواخر دولتش، گفت اجازه نمیدن در داخل وگرنه الان به عراقچی میگم با یه امضا توافق بشه، خدایا موندم چه توافق ننگینی خواسته بکنه
  • علی IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    2 0
    نابود باد کسی که بخواد ذره ای از قدرت نظامی ایران (چه ارتش چه سپاه) عزیز تحت هر عنوانی کم بشه. .
  • IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    0 0
    جدیت در انتقام
  • IR ۰۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس