مقام صهیونیستی: آمریکا تصمیم خود درباره سپاه را به اروپایی‌ها اطلاع داد

یک مقام رژیم صهیونیستی مدعی شده دولت آمریکا تصمیم خود درباره سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به اطلاع اروپایی‌ها رسانده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارشد رژیم صهیونیستی مدعی شده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا همتایان اروپایی خودش را از تصمیم خود در خصوص سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مطلع کرده است.

پایگاه «تایمز اسرائیل» به نقل از یک مقام ارشد دیپلماتیک رژیم صهیونیستی مدعی شده دولت بایدن به مذاکره‌کنندگان اروپایی گفته برنامه‌ای برای خارج کردن نام سپاه از فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» به عنوان بخشی از مذاکرات وین ندارد.

با وجود این، این مقام صهیونیستی مدعی شده که دولت بایدن علی‌رغم ارسال این پیام به مذاکره‌کنندگان اروپایی هنوز در حال بررسی این گزاره است که بخشی از سپاه پاسداران را از لیست خارج کند، اما نیروی قدس سپاه را در فهرست FTO نگاه دارد.

این مقام اسرائیلی گفت: «ما به عنوان بخشی از این گفت‌وگوها هستیم اما هنوز پاسخ نهایی مشخص نیست.»

دولت آمریکا فروردین‌ماه سال ۱۳۹۸ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست «سازمان‌های تروریستی خارجی» (FTO) قرار داده بود. این نخستین بار بود که کاخ سفید نیروهای مسلح رسمی یک کشور خارجی را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار می‌داد. پس از این تصمیم، شورای عالی امنیت ملی ایران مقر مرکزی فرماندهی ارتش آمریکا در منطقه را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد.

پیش از اقدام دولت ترامپ در این راستا کارشناسان در خود آمریکا هم درباره تبعات این اقدام هشدار داده‌ و تلاش کرده‌ بودند کاخ سفید را از آن برحذر دارند. روزنامه نیویورک‌تایمز، به عنوان اولین رسانه‌ای که اسفندماه ۱۳۹۷ مقاصد دولت آمریکا در این باره را گزارش کرد نوشت این طرح هنگام ارائه با مخالفت مقام‌های پنتاگون و «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) رو به رو شده است.

در آن زمان ارزیابی پنتاگون و سیا این بود که چنین اقدامی نظامیان ایالات متحده و مأموران اطلاعاتی آن را در معرض خطر اقدامات متقابل توسط دولت‌های خارجی قرار می‌دهد. 

کارشناسان مسائل حقوقی در آن زمان عنوان کردند چنانچه طرف‌های کنوانسیون‌های ژنو در بدعتی جدید نیروهای مسلح یکدیگر را «سازمان تروریستی» بنامند و این رویه رواج پیدا کند، اعضای نیروهای مسلح آمریکا نیز، در صورت دستگیری در یک کشور ثالث، ممکن است متقابلاً «تروریست» تلقی شده و محاکمه شوند.

اقدام دولت آمریکا علیه سپاه در ادامه سیاست‌های تنبیهی واشنگتن علیه کشورها و گروه‌هایی تصور می‌شود که واشنگتن را در پیشبرد اهدافش در منطقه ناکام گذاشته‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۱
    مذاکرات با شیطان بزرگ از اشتباهات بزرگ نظام است
    • میر IR ۰۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      10 6
      نظام خودش هم میدونه مذاکره با شیاطین نتیجه ای نداره فقط میخواد دهان یاوه گویان و خناسان داخلی رو با این کار ببنده
    • IR ۰۴:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      6 2
      لطفا بدون آگاهی سخن به میان نیاورید
    • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      پس توافق خیانت بار سعد اباد و برجام چی بود؟!!!! که هیچ کشوری این طور توافقات را نمی کنند الا کشورهایی که الان نابود شدن از قبیل لیبی عراق و اوکراین!
  • حقگو IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 10
    باید باآمریکا دوجانبه دیدار وگفتگو کنیم وهردواحتیاج به برجام هستیم تحریم ها باید برداشته شود وگرنه ازاین بدتر خواهدشدنفتو گاز مارا مشترکین به تاراج خواهند برد والسلام
    • امید IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 0
      ماشالا به سواد چشم نخوری رانت
  • سید فروزان CH ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    39 3
    ایران باید ارتش امریکا را در گروه‌های تروریستی قرار دهد و ورود تروریست‌ها به خلیج فارس را ممنوع اعلام کند همینطور ورود بدهکاران را مانند کره جنوبی ،ژاپن و ……..
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 2
    تحریم کردن یا نکردن سپاه هیچ تاثیری در روند رو به رشد این نیروهای مردمی ندارد . اینکه ایران در باره خروج سپاه از لیست سیاه خود ساخته آمریکا اصرار می کند فقط به خاطر اثبات عدم صداقت آمریکا در بازگشت به برجام است . که آن هم خدا را شکر به نتیجه رسید : آمریکا غیر قابل اعتماد است . این را همه دنیا باید بدانند . دانستن این مطلب برای همه جهانیان خودش بهترین دست آورد سیاست صحیح دولت آقای رئیسی خواهد بود .
  • IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    6 2
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۰۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    خوشبختانه مسولین مذاکره کننده ایرانی هوشیار و آگاه هستند خط قرمزهای تعیین شده رو رعایت می‌کنند آمریکایی ها بدون رفع تحریم های ایران امکان بازگشت به برجام را نخواهند داشت
  • IR ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 2
    بالا بره پایین بیاد، همه تروریستهای فرودگاه بغداد باید قصاص شوند
    • IR ۱۴:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 2
      تو رو خدا رحم کن هاجی خخخخخخخخخخ
    • بهروز ایرانی IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      0 2
      ترا خدا حاجی به دولت امریکا رحم نمیکنی حداقل به 300ملیون امریکایی رحم کن حاجی !!!نباید اینقدر خشن باشی!!!!
  • علی GB ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 1
    مذاکرات از اوجب واجباته نه به شکل تیم ظریف و خیانتهاش به همین شکلی که در جریانه مطمئنا اگر تمام سپاه پاسداران بالاخص نیروی قدس از لیست FTO خارج نشن توافقی هم درکار نیست منتظر کشته شدن تمام قاتلین سردار هستیم
  • بسيجي IR ۰۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    چرابايد.باامريکاي.ملعون.مکار.معامله.کردوقتي.درحين.معامله.باطرف.ايراني.کم.مياره.انوقت.ميره به.يکي.ديگه.ازسرداران.منو.ترورميکنه.کاراينها.همينه.حقيقتش.بايد.هميه.اين.بازيهاروکنارگذاشت.هرچيزي.که.دلمون.ميخواد.بايدبسازيم.مگرخون.انهاازخون.مارنگينتر.اسقاطيلي.که.همه.يهودي.خونخوارهستن.انهابايدهمچي.داشته.باشن.چرامانبايدداشته باشيم.ماهم.بايدبراي.کشورعزيزمون.همچي.داشته باشيم.مرگبرپمپو.مرگبراسقاطيل
  • بیات IR ۰۴:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 1
    در صورت توافق بازم اونا دبه میکنن
  • FR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    4 9
    سپاه خطرناک تر از یه گروه تروریستی هست ببینید از وقتی سپاه موشک دار شد تمام شبه نظامی های منطقه از سنی تا شیعه دارای موشک شدند وای به روزی که سپاه به بمب اتم دست پیدا کنه
    • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
      1 2
      جوهود جان سایبری از سرزمین های اشغالی ، خوشبختانه همین حالا هم داریم اون چیزی رو که شما جوهودها ازش وحشت دارید ! خویش هم داریم خدا رو شکر .... باشد به وقتش به زمان لروزم .. حرامیان کودک کش غاصب .. کل این منطقه خانه ما ایرانیان شما جهودها رو از خانه بیرون خواهیم راند بیاری یزدان پاک
  • IR ۰۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    خب حالا می خواهید چکار کنید شما که به رفع نشدن همه تحریمها رضایت دادید تمام بچه انقلابی ها رو هم ساکت کردید حالا چی؟!!!!
  • محمد IR ۰۵:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    2 0
    امریکا درست بشو نیست ، چون از بدو وجودش با جنایت وغارت همراه بوده و برجام ننگین را ابتدا قبول کرد ، به خاطر این که یک طرفه بود و خود کاری نکرد و به قول امام عزیز رابطه گرگ و میش معنی ندارد باید متکی به خودکفایی بود
  • IR ۰۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 0
    یعنی این که ما خودمان قبول کنیم که تروریست هستیم ؟!!! تروریست خودشون ، انگلیس و اسرائیل هستند و هفت جد و آبادشون
  • عبدالله IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    7 0
    مرگ بر امریقا Death To usa الموت لأمریقا مرگ بر اسرائیل מוות לישראל الموت لإسرائیل Death to Israel
  • US ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 1
    پیش از این افراد اصلاح طلبی مثل مهاجرانی خارج نشین درخواست مذاکره با امریکا را به نظام جمهوری اسلامی داده بودند و گفته بودند اگر امریکا فرعون هم باشدباید مذاکره انجام شود خوشبختانه ان موقع نظام توصیه مهاجرانی را نپذیرفت و امید اصلاح طلبان بر باد رفت اما متاسفانه بعد از چندین سال نظام جمهوری اسلامی از راه خود برگشت و به مذاکره غیرمستقیم یا مستقیم با امریکا پرداخت و وزیر خارجه دولت جمهوری اسلامی با وزیر خارجه امریکا به قدم زدن پرداخت حالا دوباره مذاکرات غیرمستقیم با امریکا اغاز شده و گمان نمیرود به هیچ نتیجه ای برسد از نظام مقدس میخواهیم به مذاکرات پایان بدهد ملت ما همه نوع تحریمی را می تواند تحمل نماید اما نمیتواند ببیند که نظام ما به مذاکره با امریکا بپردازد که اینهمه به نظام ما اسیب وارد نموده و ضربه زده است و بالاترین فرمانده سپاه قدس را در خاک عراق به شهادت رسانیده است .
  • ایوب IR ۰۶:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 1
    مگر می شود کسی ترور بکند ولی تروریست نباشد؟ اگر سپاه ترور انجام داده پس تروریست است و همگی باید قبول کنیم.اگر تروری انجام نداده است پس تروریست نیست و همگی باید قبول کنیم که سپاه تروریست نیست.اینکه مذاکره ندارد.اگر تروری انجام شده و کسی به قتل رسیده یعنی دشمن یا همان قاتل تروریست است معادله از این راحت تر.
  • IR ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 1
    پس یعنی سپاه هم گفته بی خیال انتقام شده؟!
  • مهدی IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    1 0
    اینکه شیطان با شخص یا گروهی دشمنی کند نشانه چیست؟ مگر غیر از این است که دشمنی شیطان با سپاه پاسداران نشانه عمل به دستورات خداوند و حق طلبی سپاه است؟ خوک زاده های صهیونیست اسراییلی و امریکایی بدانند نظر این افراد حقیر و پست درباره سپاه پاسداران بزرگ هیچ محلی از ارزش نزد مردم بزرگ ایران ندارد و تنها حقانیت و درست کرداری سپاه را اثبات کند. مردم بزرگ ایران در طی سالیان گذشته خدمات فراوان سپاه در حوزه های نظامی و غیرنظامی و جانفشانی بچه های سپاهی برای حفظ وطن از شر دشمنان را بارها دیده اند و ارزش این خدمات را بخوبی حس میکنند. درود خدا بر تمام دلاور مردان نیروهای ملسح ایران
  • GB ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اگر به همدیگر رحم بکنیم همه کار ما مردم ایران دروست می شود کشور بیگانه کاری برای ما انجام نمی دهد فقط رحم رحم رحم نه سر کیسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس