کد خبر 1365673
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۲
پنتاگون نمایه

سخنگوی پنتاگون اعلام کرد کمک‌های نظامی جدید به اوکراین، پهپادهایی را شامل می‌شوند که برای پاسخ به نیازهای اوکراینی‌ها طراحی شده‌اند.

به گزارش مشرق، «جان کربی» سخنگوی پنتاگون روز پنجشنبه گفت، بخش مهمی از کمک‌های نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری جدید آمریکا به اوکراین شامل پهپادهای «گوست» خواهد بود.

به نوشته وبگاه خبری «هیل»، کربی اعلام کرد، آمریکا بیش از ۱۲۱ فروند «سامانه‌های هوایی بدون سرنشین فینیکس گوست» را در بسته حمایت نظامی از اوکراین قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

بلینکن: شرایط در ماریوپل اوکراین واقعا وحشتناک است

سخنگوی پنتاگون با اشاره به اینکه این پهپادها مشابه نوع «سوییچ بلید» هستند افزود: «این پروژه به‌سرعت توسط نیروی هوایی توسعه یافت تا به نیازهای ویژه اوکراین پاسخ دهد».

کربی افزود، پهپادهای گوست برای پرواز در مسافت‌های کوتاه مناسب بوده، ردیابی آن‌ها دشوار است و دارای سر جنگی کوچکی برای هدف قرار دادن نفر و خودروهای سبک هستند و حداقل آموزش برای کار کردن با آن‌ها لازم است.

این اظهارات ساعاتی پس از آن مطرح می‌شوند که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز پنجشنبه گفت، کشورش علاوه بر مبلغ قبلی، هشتصد میلیون دلار دیگر به اوکراین کمک خواهد کرد.

گفت: «هفته گذشته یک بسته کمک امنیتی ۸۰۰ میلیون دلاری برای اوکراین را امضا کردم که قابلیت‌های جدید از جمله سامانه‌های توپخانه‌ای و خودروی زرهی را شامل می‌شد».

رئیس جمهور آمریکا گفت: «امروز یک بسته ۸۰۰ میلیون دلاری دیگر برای افزایش توان اوکراین در مبارزه با روس‌ها در دونباس را اعلام می‌کنم. این بسته، کمک‌های توپخانه‌ای، ده‌ها سامانه هویترز و ۱۴۴ هزار خشاب مربوطه را شامل می‌شود».

بایدن افزود:‌ «این بسته همچنین، پهپادهای تاکتیکی را شامل می‌شود و ظرف دو ماه گذشته ما سلاح‌ها و تسلیحات را با سرعتی بی‌سابقه به اوکراین رسانده‌ایم. ما هزاران موشک ضد زرهی و ضد هوایی، بالگرد، خمپاره انداز، مسلسل‌های سنگین و سبک، سامانه‌های راداری و بیش از پانزده میلیون خشاب مهمات برای اوکراین فرستاده‌ایم».

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ES ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    5 7
    درود بر پنتاگون مدافع ازادی ملتها
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 5
      برات متاسفم
    • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      1 1
      خوب امریکا بدون وجود بمب شیمیایی به عراق حمله کرد هیچ چی هم پپدا نکرد فقط یک میلیون نفر مردم عراق را کشت روسیه هم باید یک میلیون نفر از اوکراینی ها را باید بکشد تا خودش را به امریکا برساند و اینطوری ضایع نشود
    • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۴
      0 1
      آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی . سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ
  • ارتشی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    0 2
    ارتش روسیه در اوایل جنگ ناشیانه و با ستونهای زرهی حرکت گسترده ای رو شروع کرد تقریبا مثل منافقین که در تنگه مرصاد به کمین افتادند و نابود شدند این حرکت ناشیانه روسیه موجب میشد پهپادهای اوکراین تجهیزات زرهی روسها را نابود کنند روسیه اکنون سیاست جنگی خود را بروی پیشروی نفرات و خودروهای کوچک استوار کرده که اینکار موجب میشه از دید پهپادها در امان بمانند حال برای پوشش این نقطه ضعف امریکا پهپادهایی کوچکتر که نفرات و خودروهای کوچک را هدف قرار میدهند را طراحی کرده به اوکراین ارسال میکند بنظرم اینکار تا حدودی میتونه تلفات ارتش روسیه رو افزایش داده و پیشروی را کند تر خواهد کرد
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    4 2
    خاک بر سرت مزدور آمریکا لعنت بر پنتاگون عامل بدبختی ملتها
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
    1 1
    خوب همانطور که امریکایی ها کشور عراق و و افغانستان را بهشت کردند اگر ایران هم با امریکا می ساخت و رابطه خوبی می داشت ایران را هم بهشت اش می کردند البته برای داعش و النصره و تکفیری ها درسته کمی مرد باشید اگر دین هم نداشته باشید
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۳
    0 0
    خوب تعدادی از یان پهبادها را به عراق و سوریه و فلسطین بفرستدی دمار از روزگار اسرایئل و امریکا در بیاورند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس