روسیه: انبار بزرگ تسلیحات خارجی در اوکراین را هدف قرار دادیم

سخنگوی وزارت دفاع روسیه دوشنبه شب اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور صبح امروز یک انبار بزرگ از تسلیحات و مهمات کشورهای خارجی در نزدیکی شهر لویو در اوکراین را هدف قرار داده‌اند.

به گزارش مشرق از الجزیره، ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت: هواپیماهای روسیه صبح امروز به یک مرکز لجستیکی اوکراین که در طول ۶ روز گذشته مجموعه بزرگی از تسلیحات از سوی آمریکا و کشورهای اروپایی به آنجا ارسال و در آن انبار شده بود، حمله کرده و آن‌ها را منهدم کردند. 

وزارت دفاع روسیه همچنین روز شنبه اعلام کرده بود که نیروهای این کشور یک هواپیمای ترابری ارتش اوکراین را منهدم کرده‌اند.

به گفته کوناشنکوف، این هواپیما حامل تجهیزات نظامی کشورهای غربی برای نیروهای اوکراینی بوده است. 

وزارت دفاع روسیه همچنین روز شنبه ادعا کرده بود که از زمان آغاز تهاجم این کشور به اوکراین در ماه فوریه، ۲۳ هزار و ۳۶۷ نیروی نظامی اوکراین در درگیری‌ها کشته شده‌اند. 

اوکراین ادعا کرده است که بین ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار سرباز را در سراسر اوکراین از دست داده است. این رقمی بود که ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز جمعه در مصاحبه با شبکه سی ان ان ارائه کرد. 

وی در عین حال مدعی شد که روسیه بیش از ۲۰ هزار نیروی نظامی خود را در اوکراین از دست داده است. مسکو به شدت این ادعاها را رد کرده است.

بر اساس آماری که دولت روسیه در ماه گذشته ارائه کرد، تاکنون یک هزار و ۳۵۰ نیروی روس در اوکراین کشته شده‌اند. 

به گزارش مشرق، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه در تماس با همتای اوکراینی خود از اختصاص یک بسته نظامی دیگر به اوکراین به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار خبر داده بود. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید فروزان CH ۰۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    9 1
    غربیها دارند انبارهای سلاح قدیمی خود را خالی به بهانه کمک به اوکراین و همینطور کشورهای مثل لهستان که تسلیحات روسی دارند به بهانه جنگ به اوکراین ارسال و جایگزین میکنند با تسلیحات امریکایی ،اروپایی دقیقا هدفی که غرب در دست داشت تا کشورهای سابق بلوک شرق را وابسته کند به تسلیحات غربی
  • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    11 2
    حمله به دونباس شروع شد ، سراسرخط گلوله باران شد ، ماریوپل بدست روس‌ها افتاد . سراسر اوکراین آژیر خطر زده شد . مرحله دوم جنگ شروع شد ، لعنت به جنگ چی بگم بخدا ؟ خدایا آمریکا را نابود کن
    • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 2
      خخخخخخخخخخخ امریکا به اوکراین حمله کرده؟ شایدم امریکا به روسیه حمله کرده؟ شایدم این اوکراینه که به روسیه حمله کرده داره شهرای روسیه رو ویران میکنه!
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 0
    روسیه باید هر وسیله نقلیه اعم از کامیون، اتوبوس و قطار را که وارد اوکراین می شود هدف حمله قرار دهد. به علاوه مخازن سوخت اوکراین هم باید نابود شوند.
  • نیما IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 1
    روسیه اوکراین هردو دورغ می گویند نه اوکراین ۲۳ هزار نیرو ۶۳۷ نفر از دست داده نه روسیه ۲۰ هزار نیرو از دست داده است بلکه روسیه همان هزار ۳۵۱ نفر اوکراین بین دو تا سه هزار نیرو از دست داده است
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      1 0
      روسیه نزدیک به سی هزار تا نظامی تلفات داشته تا اینجا
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 2
    خخخ باشه. شما تنها جایی که خوب میزنید بیمارستان و مدرسه هست
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    1 2
    هر چی مرگ و لعنته بر روسیه و پوتین خونخوار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس