پنتاگون: آماده آموزش اوکراینی ها برای استفاده از سیستم توپخانه هستیم

یک مقام وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که واشنگتن آماده آموزش اوکراینی ها برای استفاده از سیستم توپخانه است.

به گزارش مشرق، این مقام دفاعی که نامش بیان نشده است، روز دوشنبه به وقت محلی به خبرنگاران رسانه های بین المللی گفت انتظار می رود ارتش این کشور در روزهای آینده آموزش مربیان اوکراینی را برای استفاده از سامانه توپخانه هویتزر آغاز کند.

این مقام پنتاگون گفته است که این آموزش در خارج از اوکراین انجام خواهد شد.

 پنتاگون پیش از این اعلام کرد روسیه نیروهای خود را در شرق و جنوب اوکراین افزایش داده و بر اساس ارزیابی های پنتاگون، در طول هفته گذشته روسیه ۱۱ گردان تاکتیکی دیگر را در شرق و جنوب اوکراین مستقر کرده است و به این ترتیب ۷۶ گردان تاکتیکی ارتش روسیه در این منطقه مستقر هستند.

 به گفته پنتاگون، واشنگتن  چهار پرواز حامل کمک های امنیتی اوکراین را به منطقه ارسال کرده است. این کمک ها بخشی از بسته امنیتی جدید  آمریکا به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار است که جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به اوکراین اختصاص داده است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. جنگ در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
    0 1
    ارتش اوکراین انقدر پیاده است که استفاده از توپخانه رو آمریکا باید بهش آموزش بده
    • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      برای اینکه ارتشی در کار نیست مزدوران داعشی و آدمکش هایی که در عراق و سوریه و افغانستان از چندین ملیت زنان و کودکان را می کشتند را با زور دلار به اوکراین آوردند تا هم کار روسیه در تشخیص دشمن سخت شود و هم اینکه هم جنگ فرسایشی شود هم اروپا و آمریکا را از حیث وجود این آدمکش ها پاک کنند
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
    0 0
    آمریکا فقط بخواطر سود و منافع اکثرأ نامشروع خودش برای دیگران کار انجام میدهدو هیچ ارزشی برای او جز سود خودش وجود ندارد،اگر اوکراین مانع رسیدن به منافعش شود خاکش را به توبره میکشد!
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۳۰
      0 0
      واقعا. شما تا یه ماه پیش نمیگفتین آمریکا پشت اوکراین رو خالی کرده؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس